Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8304)

Vierailija
6981/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"``Tuo vaimo tulee Suomeen, oppii kielen ja eroaa palstamamman eksästä.``

Unohdit tämän osan saduatasi. Vai tiputitko tarkoituksella, kun tuli raflavampi versio mieleen?"

Hassu olet. Ethän itsekään keski-ikäisenä naisena osaa vielä kunnolla oikeinkirjoitusta, niin ymmärtänet, ettei muutamassa kuukaudessa ulkomaalaisena opita kieltä. Ja missä välissä ehtisivätkään, kun rakastelevat monta kertaa päivässä.

Vierailija
6982/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari viikkoa lakossa, koska en vaan jaksanut siivota tai muistuttaa muita asiasta. Sitten meni hermot sotkuun (ja ihan oikeasti alkoi olla likaista, esim vessa ei oo nätti näky kun se on kaksi viikkoa siivoamatta), pidin perheelle saarnan ja siivottiin yhdessä. Mutta luultavasti tästä ei kukaan oppinut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6983/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"``Tuo vaimo tulee Suomeen, oppii kielen ja eroaa palstamamman eksästä.``

Unohdit tämän osan saduatasi. Vai tiputitko tarkoituksella, kun tuli raflavampi versio mieleen?"

Hassu olet. Ethän itsekään keski-ikäisenä naisena osaa vielä kunnolla oikeinkirjoitusta, niin ymmärtänet, ettei muutamassa kuukaudessa ulkomaalaisena opita kieltä. Ja missä välissä ehtisivätkään, kun rakastelevat monta kertaa päivässä.

Voi tyttörukat 😞.

Vierailija
6984/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sitten toisille viihdearvoa toisten ikävät kokemukset parisuhteissa? Voi olla, mut erikoisesta viihteestä sillon pitää."

Palstan naisille on suurta iloa, kun heidän eksä, tuo kranssitukkainen, harvahampainen, kaljamahainen ja epäsiisti tursake on matkustanut Thaimaaseen ja löytänyt sieltä vähän yli 20v kauniin vaimon. Tuo vaimo tulee Suomeen, oppii kielen ja eroaa palstamamman eksästä. Siitähän riemu repeää ja mukaan ilakointiin liittyy tuhansia palstamammoja, joilla samanlainen mies odottaa matkaa Thaimaaseen.

Onko yksikään palstamamma kertonut noin? En tunne ketään, joka olisi hakenut vaimon aasiasta, en tunne yhtäkään kranssitukkaista, enkä ole mitään vastaavaa täällä lukenut. Joten tällaiseen "viihteeseen" en ole täällä törmännyt.

En ihan ta

Semmonen satu sit tänään. Mahtaa olla mukava elää siellä vaihtoehtotodellisuudessa. 

Vierailija
6985/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Semmonen satu sit tänään. Mahtaa olla mukava elää siellä vaihtoehtotodellisuudessa."

Ymmärrän sinua. Humoristinen sanailu on aivan normaalia elämää, mutta sinun todellisuudessa hyvin haasteellista ymmärtää, saati saada hymynkare suupieleen. Ikävänä ja varsin yleisnä piirteenä on aina täysin huumorintajuttomilla, että IQ:kaan ei ole järin korkealla tasolla.

-eri

Vierailija
6986/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Semmonen satu sit tänään. Mahtaa olla mukava elää siellä vaihtoehtotodellisuudessa."

Ymmärrän sinua. Humoristinen sanailu on aivan normaalia elämää, mutta sinun todellisuudessa hyvin haasteellista ymmärtää, saati saada hymynkare suupieleen. Ikävänä ja varsin yleisnä piirteenä on aina täysin huumorintajuttomilla, että IQ:kaan ei ole järin korkealla tasolla.

-eri

Näillä, jotka sitkeästi kuvittelevat olevansa suuria humoristeja ympäristön nuivista reaktioista huolimatta, se IQ on tunnetusti niin pieni, ettei kukaan ole sitä löytänyt edes mikroskoopin avulla.

Vierailija
6987/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Näillä, jotka sitkeästi kuvittelevat olevansa suuria humoristeja ympäristön nuivista reaktioista huolimatta, se IQ on tunnetusti niin pieni, ettei kukaan ole sitä löytänyt edes mikroskoopin avulla.

ÄO:si ei näköjään riitä erottamaan englanninkielisiä lyhenteitä suomenkielisistä? Aika stupid kuuloista to puhua different kieliä in mixed...

Vierailija
6988/8304 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

ÄO:si ei näköjään riitä erottamaan englanninkielisiä lyhenteitä suomenkielisistä? Aika stupid kuuloista to puhua different kieliä in mixed...

Oi *naamapalmu* sun kanssasi tuota ironiaa.

Vierailija
6989/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kranssitukka ja röllykkävatsa kirvoitti ihan kunnon naurut. Meidät on tunnistettu. Ja naapuritkin. Mutta eipä se jutun ydin (ainakaan meillä) ole ulkonäköasioissa. Ainakaan itselleni ei ole ja miehen puheista ja reaktioista päätellen ei hänellekään.

Mulle kipupisteitä on juurikin se, mistä tää keskustelu on alkanut. Itse en ole ryhtynyt palvelemaan - jotenkin näen sen ihan umpikujana, se tilanne vaan pahenee jos siihen ryhtyy. Mutta sen sijaan olen sitten ajautunut sellaiseksi komentavaksi justiinaksi. Ja siitä en tykkää. Esim. lapsille hyvien elämäntapojen opettaminen, puhtaan kodin opettaminen on aika mahdotonta, kun kranssitukka vaan istuu sohvalla omiin ajatuksiinsa uppoutuneena. Hän ei kuule mitään, ja kun kuulee, ei ymmärrä mitään. Kovasti kuulemma rakastaa ja avioero aiheuttaisi niin kovasti kärsimystä lapsille. 

Itse koen, että avioeron myötä pääsisimme tästä jatkuvasta länkyttämisestä. Kranssitukka saisi ihan rauhassa istua sohvalla omassa saastaisessa kodissaan.

Jos hän löytää jonkun iloisen thaivaimon, niin siitä vaan. Olen siis lukuisia kertoja yrittänyt fiksusti johdatella meidät eroamaan ystävällisissä väleissä, niin että kumpikin lähtee sovussa etsimään sitä uutta omaa polkua. Mutta hänelle se ei kelpaa. Riitelyn kautta tuntuu niin raskaalta hoitaa homma, eli nyt olisi oikein toiveissakin, että mies löytäisi jostain uuden rakkauden.

Vierailija
6990/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kranssitukka ja röllykkävatsa kirvoitti ihan kunnon naurut. Meidät on tunnistettu. Ja naapuritkin. Mutta eipä se jutun ydin (ainakaan meillä) ole ulkonäköasioissa. Ainakaan itselleni ei ole ja miehen puheista ja reaktioista päätellen ei hänellekään.

Mulle kipupisteitä on juurikin se, mistä tää keskustelu on alkanut. Itse en ole ryhtynyt palvelemaan - jotenkin näen sen ihan umpikujana, se tilanne vaan pahenee jos siihen ryhtyy. Mutta sen sijaan olen sitten ajautunut sellaiseksi komentavaksi justiinaksi. Ja siitä en tykkää. Esim. lapsille hyvien elämäntapojen opettaminen, puhtaan kodin opettaminen on aika mahdotonta, kun kranssitukka vaan istuu sohvalla omiin ajatuksiinsa uppoutuneena. Hän ei kuule mitään, ja kun kuulee, ei ymmärrä mitään. Kovasti kuulemma rakastaa ja avioero aiheuttaisi niin kovasti kärsimystä lapsille. 

Itse koen, että avioeron myötä pääsisimme tästä jatkuvasta länkyttämisestä. Kranssitukka sai

Sinun ongelmasi on se, ettet erota normaalia joustavuutta ja yhteen hiileen puhaltamista orjuudesta ja palvelemisesta. Tuo palvelemisesta lässyttäminen paljastaa aina kyseessä olevan erittäin laiskan naisen, jolle kodin askareet ovat hyvin vastenmielisiä juttuja.

Vierailija
6991/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että avioeron myötä pääsisimme tä

Nää sun kommentit laiskasta vaimosta on todella väsynyttä. Aina on kyse MIEHESTÄ, joka on saamaton ja laiska. Siinä ei vaimolla ole tilaa laiskotella senkään vertaa. 

Hienoa, että sulla on kissanpäivät sen joustavan kanssa. Se on kivat sulle, ei vaimolles. Kertoo sinun ahkeruudeta, tai siis sen puutteesta, jolloin vaimolla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin olla "joustava". 

Kehittelet ilmaisuja, jotka muka muuttaa tilanteen miehelle eduksi. Nämä ilmaisut eivät kuitenkaan muuta sitä todellisuutta mihinkään. Esimerkkitapauksessa mies on laiska, eikä arvosta vaimonsa tekemisiä puupennin vertaa. Sitä tosiasiaa ei "vitsit" eikä "joustavuus" muuta mihinkään. Eikä grillin ääressä käsiään heiluttava mies.

Vierailija
6992/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa naiselle on miehestä, joka kykenee vaan puhkuu hiileen, muttei tee mitään? Nainen siinä kaiken tekemisen keskellä joutuu vielä hiileenkin puhkumaan.

Vierailija
6993/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sulla on perhe,ihmettelen jos on,ompelitko myös pillun umpeen?

Vierailija
6994/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sovi, että perheessä esim. Mies tai nainen vain makaa sohvalla, lattialla ja odottaa kun toinen siivoaa, laittaa ruokaa jne.  Perhe on yhteistyötä ja joustoa ei voi olla joka asiassa.

Vierailija
6995/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo palvelemisesta kertominen paljastaa aina kyseessä olevan erittäin laiskan miehen, jolle kodin askareet ovat hyvin vastenmielisiä juttuja.

Vierailija
6996/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa. Näissä onnettoman perheen rakennuspalikoissa on niin paljon eri yhdistelymahdollisuuksia, että ihan hyvin voi samankaltaisenkin kuuloiset kuvaukset olla lopulta hyvin erilaisia tilanteita. Esim meillä ei kukaan taida olettaa toisen osapuolen tekevän kaikki kotityöt, tai olevan edes pahantahtoinen - on vaan väsyneisyyttä, flegmaattisuutta, huolimattomuutta ja piittaamattomuutta. (Ja valitettavasti uskon ja pelkään sen vaikuttavan lapsiin)

Mutta se tässä taitaa olla unohtunut, että ei suomessa ole koskaan ollut sellaista mallia, jota jotkut kovasti tuntuvat kaipailevan - että toinen tekisi kaikki kotityöt ja toinen olisi jonkinlainen "breadwinner". Suomessa on ollut ihan liian köyhää tähän: ihan niin kuin nykyisin tarvitaan molempien tulot, on ennen vanhaan tarvittu molempien työpanos sen pientilan ylläpitoon.

Valitettavasti omassa onnettomassa perheessä se toisen osapuolen flegmaattisuus ja saamattomuus on näkynyt myös siellä työpaikalla ja tilipussissa. Ja kun on jo vuosia jatkunut tilanne jossa toinen vaan antaa ja toinen vaan ottaa, eikä loppua näy - niin sitä väkisinkin näitä asioita miettii.

Vierailija
6997/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."

Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.

Vierailija
6998/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nää sun kommentit laiskasta vaimosta on todella väsynyttä. Aina on kyse MIEHESTÄ, joka on saamaton ja laiska. Siinä ei vaimolla ole tilaa laiskotella senkään vertaa. 

Hienoa, että sulla on kissanpäivät sen joustavan kanssa. Se on kivat sulle, ei vaimolles. Kertoo sinun ahkeruudeta, tai siis sen puutteesta, jolloin vaimolla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin olla "joustava". 

Kehittelet ilmaisuja, jotka muka muuttaa tilanteen miehelle eduksi. Nämä ilmaisut eivät kuitenkaan muuta sitä todellisuutta mihinkään. Esimerkkitapauksessa mies on laiska, eikä arvosta vaimonsa tekemisiä puupennin vertaa. Sitä tosiasiaa ei "vitsit" eikä "joustavuus" muuta mihinkään. Eikä grillin ääressä käsiään heiluttava mies."

Kokeilepa leikkauttaa tai leikata itse se kranssitukkasi pois tai muuta jotenkin hiustyyliäsi. Se saattaa kummasti piristää mieltä, kun peilistä katseleekin aivan erinäköinen pallinaama. Myös reilu laihduttaminen saattaa hälventää turhaa kiukkuamista.

Vierailija
6999/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."

Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.

Sulla on se aasialaisvaimo, joka tekee kaikki kotityöt, kun sinä et ehdit etkä jaksa.

Joskus tosiaan ja minä taas vuorostani kaiken silloin, kun vaimo ei ehdi eikä jaksa. Minä teen myös asioita, joita en vaimon anna tehdä, kuten hajulukkojen ja lattiakaivojen putsaus kerran kuukaudessa. Sinä ilmeisesti olet nyt melkoisen sotkun keskellä, kun ei ole miestä, etkä itse viitsi tehdä mitään? Vai käykö äiti tai joku muu siivoilemassa?

Vierailija
7000/8304 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa. Näissä onnettoman perheen rakennuspalikoissa on niin paljon eri yhdistelymahdollisuuksia, että ihan hyvin voi samankaltaisenkin kuuloiset kuvaukset olla lopulta hyvin erilaisia tilanteita. Esim meillä ei kukaan taida olettaa toisen osapuolen tekevän kaikki kotityöt, tai olevan edes pahantahtoinen - on vaan väsyneisyyttä, flegmaattisuutta, huolimattomuutta ja piittaamattomuutta. (Ja valitettavasti uskon ja pelkään sen vaikuttavan lapsiin)

Mutta se tässä taitaa olla unohtunut, että ei suomessa ole koskaan ollut sellaista mallia, jota jotkut kovasti tuntuvat kaipailevan - että toinen tekisi kaikki kotityöt ja toinen olisi jonkinlainen "breadwinner". Suomessa on ollut ihan liian köyhää tähän: ihan niin kuin nyk

No niinpä. Mutta kun tuijotetaan huonoja amerikkalaisia sarjoja ja kuvitellaan että Suomessa on ollut samanlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä