Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8304)
Vierailija kirjoitti:
"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."
Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.
Kaksi viimeistä lausetta kertoo kaiken oleellisen tästä väännöstä. "kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään"
Näiden sankarien mielestä nainen on siis edelleen se, joka tekee kaikki kotityöt (lukuunottamatta renkaiden vaihtoa ja salaojien kaivamista), hoitaa lapset ja "miehen" siinä samalla, käy kokopäiväsesti töissä ja käyttää koko tilinsä perheen hyväksi, jotta miesvauva ei "rankan" työpäivän jälkeen tarvitse tehdä muuta kuin löhötä kalja kädessä (jonka nainen luonnollisesti tuo jääkaapista, ja huolehtii siitä ettei se vaan pääse loppumaan sieltä, koska pitäähän miesvauvan nesteytyksen olla kunnosa) sohvalla rapsuttamassa munaskuitaan. Ruoka tulee pöytään, koti siivoutuu kuin itsestään, vaatehuolto toimii ja rouva saa illalla oikein nauttia kun peitto heiluu kun ukko yrittää puoliveltolla vedellä.
Ja sitten ihmetellään kun muija jätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko AP on löytänyt "paremman"? Vai menikö häntä koipien välissä anelemaan miestä takas kun ei osannut vaihtaa palohälyttimen paristoa?
Minä veikkaan, että ap on saanut miehistä tarpeekseen pitkäksi aikaa. Naiset ei ole kuin miehet, jotka juoksee sinne minne muna vie.
Niinkö? Aika kovaa puhetta ja yleistämistä, varo ettei mene miesvihan puolelle. Vaikka itse olet tehnyt huonoja valintoja miestesi suhteen niin ei se tarkoita että kaikki miehet juoksee kylillä kikkeli pystyssä naisten perässä?
Mistä päättelet kirjoittajalla olevan huonoja kokemuksia miehistä? Hänellä voi olla tai olla olematta. Mutta palstamiesten juttuja lukiessa käsitys miehistä huononee radikaalisti, jos ei ole kokemusta hyvistä, normaaleista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko AP on löytänyt "paremman"? Vai menikö häntä koipien välissä anelemaan miestä takas kun ei osannut vaihtaa palohälyttimen paristoa?
Minä veikkaan, että ap on saanut miehistä tarpeekseen pitkäksi aikaa. Naiset ei ole kuin miehet, jotka juoksee sinne minne muna vie.
Niinkö? Aika kovaa puhetta ja yleistämistä, varo ettei mene miesvihan puolelle. Vaikka itse olet tehnyt huonoja valintoja miestesi suhteen niin ei se tarkoita että kaikki miehet juoksee kylillä kikkeli pystyssä naisten perässä?
Sekö ei ole naisvihaa, kun kirjoitetaan, että nainen ei saa palovaroittimeen paristoa vaihdettua?
Ei ole, vaan kylmä fakta, jos nainen ei osaa sitä te
Kukaan nainen ei ikinä ota takaisin luuserimiestä yhden patterin takia. Mitä iloa siitä miehestä on sen pariston suhteen, jos ei mihinkään muuhunkaan kyennyt? Jos nainen ei osaa paristoa vaihtaa, hän opettelee sen, tai saa apua sen osaavalta. Kuten miehetkin. Miehetkään eivät synny paristonvaihtajina tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."
Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.
Olet kyllä aktiivisin palsta"mamma". Kuka vaan tänne kertoo oman tarinansa, oot haukkana haukkumssa kaikki naiset. Voi vain kuvitella, minkä verran ehdit vaimoas auttaa, kun täällä niin paljon päivystät.
Eli tarkoitat sitä, että perseesi on oikeasti juurtunut tuoliin/sohvaa
Ja sama pascan suoltaminen jatkuu. Sohit sinne tänne erikseen kommentoijille ja yleisesti kaikille naisille. Mikä on oikein ongelmasi? Kertoisitko, jos onnistuisit herättää edes pikkuruisen ymmärryksen lukijoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä aktiivisin palsta"mamma". Kuka vaan tänne kertoo oman tarinansa, oot haukkana haukkumssa kaikki naiset. Voi vain kuvitella, minkä verran ehdit vaimoas auttaa, kun täällä niin paljon päivystät.
Eli tarkoitat sitä, että perseesi on oikeasti juurtunut tuoliin/sohvaa
Hih, kukahan tässä on nyt "vihainen pikkutyttö hiekkalaatikolla"😂.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin aika varovainen leuhkimaan sillä että osaa laittaa sähkösaunan päälle vaikka mies ei osaisikaan.
Jep ja muutenkin naisilta näyttää puuttuvan ajatus miten nololta näyttävät, kun tulevat nettifoorumeille haukkumaan miehiään, jotka ovat ihan itse valinneet ja suurin osa vielä porsineetkin niille. Sitten toiset yhtä idiootit yltyvät kertomaan miten huonot miehet niillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ei ole naisvihaa, kun kirjoitetaan, että nainen ei saa palovaroittimeen paristoa vaihdettua?
Ei ole, vaan kylmä fakta, jos nainen ei osaa sitä tehdä
Toki silloin on, jos nainen ei osaa vaihtaa palovaroittimen paristoa, mutta tunnetko tapauksen? Aloituksen perusteella ap osaa tehdä paljon sellaista, mitä miehensä ei osaa.
Tää pariston vaihtaminen taitaa olla yksi niistä kuuluisista ``miesten urotöistä``, joten tottahan tämä kaveri ajattelee, että sen täytyy naiselle olla hirveän vaikeaa kun kerran se hänelle itselleenkin on likipitäen ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet kirjoittajalla olevan huonoja kokemuksia miehistä? Hänellä voi olla tai olla olematta. Mutta palstamiesten juttuja lukiessa käsitys miehistä huononee radikaalisti, jos ei ole kokemusta hyvistä, normaaleista miehistä.
Mistä tiedät kuka kirjoittajista on mies, kuka nainen ja kuka muunsukupuolinen? Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viimeistä lausetta kertoo kaiken oleellisen tästä väännöstä. "kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään"
Näiden sankarien mielestä nainen on siis edelleen se, joka tekee kaikki kotityöt (lukuunottamatta renkaiden vaihtoa ja salaojien kaivamista), hoitaa lapset ja "miehen" siinä samalla, käy kokopäiväsesti töissä ja käyttää koko tilinsä perheen hyväksi, jotta miesvauva ei "rankan" työpäivän jälkeen tarvitse tehdä muuta kuin löhötä kalja kädessä (jonka nainen luonnollisesti tuo jääkaapista, ja huolehtii siitä ettei se vaan pääse loppumaan sieltä, koska pitäähän miesvauvan nesteytyksen olla kunnosa) sohvalla rapsuttamassa munaskuitaan. Ruoka tulee pöytään, koti siivoutuu kuin itsestään, vaatehuolto toimii ja rouva saa illalla oikein nauttia kun peitto heiluu kun ukko yrittää puoliveltolla vedellä.
Ja sitten ihmetellään kun muija jätti.
Mistä sä tiedät kuka on sankari?
Voi herranjumala sentään. Lapsikin osaa vaihtaa palovaroittimeen patterit tai ainakin minä osasin jo lapsena. Vaihdan myös meidän rappukäytävän palovaroittimen patterit tarvittaessa. En epäile, etteivätkö naapurit osaisi, mutta eivät viitsi. Mutta onhan se miehelle vaativaa sellainen, huh, huh.
Keski-ikäiset naiset taas iltatoimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset taas iltatoimissaan.
Vaimo? Sinäkö se oot? Mulla olis taas ilmoitusluontoinen asia tästä mun suoleni toiminnasta, olethan kuulolla?
Vierailija kirjoitti:
Nyt paska tulee.
Huomashan kaikki varmasti? Taas onnistuin, saanhan tarran tai pokemonkoetin, saanhan? :)
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, milainen juntti ja perämetsien asukki käyttää sanaa jätkä?
"Jätkä voi olla
puhekielinen nimitys nuorukaiselle tai miehelle.
puhekielinen nimitys korttipakan pelikortti sotamiehelle, jonka numeroarvo on yleensä 11
vanhahtava, puhekielinen nimitys metsätyömiehelle
Jätkä, rikollinen Justice League -animaatiosarjassa."
Mitä vikaa ilmaisussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin aika varovainen leuhkimaan sillä että osaa laittaa sähkösaunan päälle vaikka mies ei osaisikaan.
Jep ja muutenkin naisilta näyttää puuttuvan ajatus miten nololta näyttävät, kun tulevat nettifoorumeille haukkumaan miehiään, jotka ovat ihan itse valinneet ja suurin osa vielä porsineetkin niille. Sitten toiset yhtä idiootit yltyvät kertomaan miten huonot miehet niillä on.
Sinulla sellainen valikoiva tapa lukea, ettet näe niitä kehuja omista puolisoista ollenkaan. Niitäkin on, mutta vähemmän, kun ei ole ketjun aihe. Haasteensa kullakin sisällön ymmärtämisessä.
Minusta on ymmärrettävää, että ihmiset kertovat omasta elämästään. Oman miehensä tuntevat, jos vaikka haukkuvatkin. Toiset tulevat tänne haukkumaan yleisesti naisia. Sitä sanotaan misogyniaksi. Näillä ei ilmaisesti ketään yksittäistä naista elämässään, niin haukkuvat varmuuden vuoksi kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet kirjoittajalla olevan huonoja kokemuksia miehistä? Hänellä voi olla tai olla olematta. Mutta palstamiesten juttuja lukiessa käsitys miehistä huononee radikaalisti, jos ei o
No eipä tällä perusteella kukaan tiedä, ovatko ne naisia, jotka miehiään täällä arvostelee. Kuitenkin naisia tästä asiasta haukutaan. Voivat olla myös miehiä, tai muunsukupuolisia. Niinpä.
Toveri 7038: "Toiset tulevat tänne haukkumaan yleisesti naisia. Sitä sanotaan misogyniaksi. Näillä ei ilmaisesti ketään yksittäistä naista elämässään, niin haukkuvat varmuuden vuoksi kaikki naiset."
Tiesithän, että 99% naisiin kohdistuvasta vihapuheesta tulee toisilta naisilta?
Vierailija kirjoitti:
Toveri 7038: "Toiset tulevat tänne haukkumaan yleisesti naisia. Sitä sanotaan misogyniaksi. Näillä ei ilmaisesti ketään yksittäistä naista elämässään, niin haukkuvat varmuuden vuoksi kaikki naiset."
Tiesithän, että 99% naisiin kohdistuvasta vihapuheesta tulee toisilta naisilta?
Eihän tuu.
T.Nainen
Äiti löi, kuristi ja pakotti lapsiaan kotitöihin nuorin lapsista oli tekohetkellä vauvaikäinen
Vuonna 1982 syntynyt nainen käytti väkivaltaa lapsiaan kohtaan useita vuosia. Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi naisen ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Etelä-Karjalan käräjäoikeus on tuominnut vuonna 1982 syntyneen naisen neljään alaikäiseen lapseensa kohdistuneista ihmiskaupasta, törkeästä pahoinpitelystä ja kahdesta pahoinpitelystä.
Rikokset tapahtuivat Lappeenrannassa vuosina 20152019.
Käräjäoikeuden mukaan nainen oli pakottanut tekohetkellä alle 12-vuotiaan lapsensa tekemään kohtuuttomasti kotitöitä. Lapsen oli tehtävä kotityöt ja hoidettava vauvaikäistä sisartaan, jotta olisi saanut ruokaa, mennä nukkumaan ja käydä koulua.
Ruoanpuute oli hidastanut lapsen pituuskasvua, ja hänelle kertyi yli 200 tuntia poissaoloja koulusta kevätlukukaudella 20182019.
Lisäksi nainen oli muun muassa lyönyt, kuristanut ja repinyt lapsen päästä hiuksia usean vuoden ajan. Käräjäoikeuden mukaan nainen oli lyönyt ja kuristanut myös muita lapsiaan.