Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
5981/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakensin talon niin akat saa sen siivota

Ja kun sinä rakensit, akka hoiti lapset ja teki kaikki kotityöt silloisessa kodissa.

Ei ollu akkaa, eikä lapsia.

Maksat vissiin siitä siivoamisesta sitten. Onko välii, onko se mies vai nainen? Kyllähän mieskin voi siivota, rahaa vastaan.

Vierailija
5982/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mies on vielä kehdannut valittaa kuinka nainen vain laiskottelee kun hän raataa."

Te naiset olette niin kovia valehtelemaan ja laittamaan varsinkin miesten suuhun sanoja, että takuulla se mies ei ole sanonut noin.

No täällähän miehet laumana valittaa, kun naiset vaan laiskottelee. Kotona lasten kanssa ja työpaikoilla ihan muuten vaan.  Yhteiskunnassa kuulemma valtavasti ammatteja, jotka on yhteiskunnan varoin naisille luotu, joista ei mitään hyötyä kenellekään. Julkinen puoli lähtökohtaisesti kokonaan. Vain naisten laiskottelun tähden.

Ei tartte mistään valehdella, kun itse juttunne tänne kirjoitatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakensin talon niin akat saa sen siivota

Ja kun sinä rakensit, akka hoiti lapset ja teki kaikki kotityöt silloisessa kodissa.

Niinkö kuvittelet? Taidat nyt puhua vain omasta epäonnistuneesta elämästäsi, ihan kokemuksen äänellä.

Ei. Olen vaan nähnyt sivusta muutaman tapauksen, missä mies on rakentanut, nainen on tehnyt kaiken kotona ja mies on vielä kehdannut valittaa kuinka nainen vain laiskottelee kun hän raataa.

Joo ja minä olen nähnyt 100 tapausta kun mies rakentaa taloa, nainen valittaa kun "mitään ei tapahdu" ja kehtaa valittaa kuinka mies laiskottelee.

Elätte pilvilinnoissa arvon "leidit".

Voisit lisätä mutta valehtelet kuitenkin. Arvatenkin. 

Vierailija
5984/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos yhden talon rakentamisella saa ostettua itselleen elinikäisen täysihoidon, niin on kyllä aivan hlvetin hyvä kauppa se. Luulen kyllä, että aika harva mies niitä taloja ihan yksinään rakentaa. Laillisesti ei Suomessa yksikään, kun mm. putki- ja sähkötyöt pitää joka tapauksessa teettää ammattilaisella."

Taas vääristelet.

Tuossahan verrattiin talon rakentamista kotitöihin, eli siivoamiseen, kokkaamiseen ja pyykinpesuun. Sinun kannattaisi pyytää päästä tekemään omakotitaloa talkoilla jollekin, eli ihan alusta saakka. Otat lapion kiltisti käteen ja kaivat käsipelillä anturan paikat, teet laudoitukset ja jos oikein paljon haluaa säästää rahaa, niin tekee myös valuun tarvittavan betoninkin itse, luonnollisesti käsipelillä sekin.

Veikkaan, että kun sinulla alkaa muodostua realistinen käsitys, millaista se talon rakentaminen ihan aikuisten oikeasti on, oman päivätyön lisäksi, niin et ehkä kehtaisi

Olen rakentanut 5 taloa ja 2 kesämökkiä. Ja ne sähkötyöt, kun alalle olen kouluttautunut, toisin kuin rakennusalalle. Pikkuremonttejakin olen käynyt tekemässä. Joo ei ole näkynyt täyshoitoa, itse olen joutunut myös ne tekemään, kun kummasti miehet eivät tajua että heidän nyt pitäisi antaa minulle se täyshoito. Eihän sillä saa olla väliä, etten heille ole niitä taloja tai mökkejä rakentanut, pitäisi nyt riittää että pääsee sinne mökille aina pariksi viikkoa vuodessa, tietysti minua palvelemaan! On se kumma kuinka miehet jotka eivät ole edes maalipurkkia kädessään koskaan pitäneet kehtaa valittaa kotitöistä, vaikka eihän ne mitään ole (huom! en tarkoita nyt sinua vaan niitä oman historiani miehiä)! Tuolla rakentamismäärällähän minulla pitäisi olla jo haaremi miehiä tekemässä kotitöitä.

Sivusta nainen, joka on ihan aikuisten oikeasti (on muuten todella typerä sanonta, lasten oikeasti on useimmiten paljon rehellisempi ja realistisempi) taloja rakentanut, mökkeihin ne betonitkin käsipelillä.

Vierailija
5985/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kuvittelet että me miehet emme tiedä mitä kotityöt on? Aikamoista aliarviointia?

Osaan verrata kotitöitä talon rakentamiseen työpäivän jälkeen, osaatko sinä?

Osaan verrata lasten kasvatusta talon rakentamiseen, osaatko sinä?

Tiedän mitä on 24/7 lasten kasvatusta/hoitoa ja sivussa kotityöt. Eri tavalla rankkaa, mutta vuosi talon rakentamista nyt vaan on rankempaa, varsinkin jos puoliso vielä jaksaa kiukutella sen päälle.

Pointti on että ei niitä kotitöitä tehdä montaa tuntia päivässä jos on vähänkään fiksu ihminen, ne on osa arkea ja ne hoidetaan elämisen sivussa, that's it... ei tarvii olla taikuri selvitäkseen niistä vaikka niin yritätte uskotella niille miehille jotka kotitöihin ei osallistu."

Eikö sitten talon rakentaminenkin ole osa arkea ja hoidetaan elämisen sivussa? Sinänsä ei tietenkään yllätä, että jälleen kerran nainen on se huonompi osapuoli. Vaikka nainen mahdollistaa sen, että mies pystyy viettämään vapaa-aikansa raksalla, naisen työpanos on kevyt ja merkityksetön.

Vierailija
5986/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mammoista ei ole vielä suostunut useista pyynnöistä huolimatta luettelemaan mitä kaikkea mhe muka tekevät kotitöinä.

Vierailija
5987/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mammoista ei ole vielä suostunut useista pyynnöistä huolimatta luettelemaan mitä kaikkea mhe muka tekevät kotitöinä.

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Päivittäin ympäri vuoden. Päälle muutaman kerran vuodessa tehtävät jutut, mutta ne nyt vertautuu oikeasti lähinnä siihen renkaidenvaihtoon.

Vierailija
5988/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Päivittäin ympäri vuoden. Päälle muutaman kerran vuodessa tehtävät jutut, mutta ne nyt vertautuu oikeasti lähinnä siihen renkaidenvaihtoon.

Ruuanlaiton ymmärrän, mutta miksi pitää muitakin tehdä päivittäin? Tulikohan nyt vähän lapinlisää?

Vierailija
5989/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Ruuanlaiton ymmärrän, mutta miksi pitää muitakin tehdä päivittäin? Tulikohan nyt vähän lapinlisää?

Kyllä huomaa, että perheetön siellä ihmettelee. Ei se mitään, ymmärrämme kyllä että kaikilla ei ole kokemusta ja sitä myötä tietoa asiasta.

Pikkulapsiperheessä edellä lueteltujen lisäksi tulee toki se lastenhoito: vauvan kanssa kokonaisvaltaisesti kaikki tehdään puolesta, taaperoitakin autetaan lähes kaikessa ja vielä kouluikäinenkin tarvitsee paaaaaaaaljon ohjausta ja apua ja myös ihan konkreettista huoltohommaa.

Mutta älä sinä näillä päätäsi rasita, mitä suotta kun ei itseäsi koske.

Vierailija
5990/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Jos niitä ei tee päivittäin, hommat kasaantuvat ja ne on pakko tehdä joka tapauksessa, mahdollisesti työläämpinä. Esimerkiksi hellasta kannattaa pestä kastiketahrat heti eikä vasta viikon päästä kun ne ovat jo ehtineet kuivua ja palaa kiinni. Tiskit on helpompi hoitaa heti eikä niin, että seisotetaan puhtaita astioita koneessa ja kerrytetään likaisia tiskipöydälle.

Periaatteessa pieniä asioita, mutta jokapäiväisiä. Eikä ne näin sinkkutaloudessa ole rasite, mutta jos kotona olisi muitakin sotkemassa ja vain minä siivoaisin, niin alkaisi kyllä rassata.

Vierailija
5991/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta netiistä pissaiset pikkarit ja anna ne miehellesi. Tämä toimii aina

Vierailija
5992/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Kyllä huomaa, että perheetön siellä ihmettelee. Ei se mitään, ymmärrämme kyllä että kaikilla ei ole kokemusta ja sitä myötä tietoa asiasta.

Pikkulapsiperheessä edellä lueteltujen lisäksi tulee toki se lastenhoito: vauvan kans

Perheitä on monenlaisia. Teillä ei osata elää niin siististi kuin meillä.

Vierailija
5993/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Pikkulapsiperheessä edellä luetelt

Perheitä on monenlaisia. Teillä ei osata elää niin siististi kuin meillä.

Eläessä tulee tiskiä, pyykkiä ja sitä siivottavaakin. Siististi eläminen edellyttää, että joku sitä siisteyttä pitää yllä.

Kuulostaa siltä, että teillä ei eletä vaan ollaan vain säilytyksessä. No, mikäs siinä, jos sellaisesta tykkää. (Toivottavasti lapsia ei kuitenkaan ole jököttämässä ilman ruokaa ja kaiken aikaa varomassa, että vaatteet eivät likaannu leikeissä.)

Vierailija
5994/8329 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheitä on monenlaisia. Teillä ei osata elää niin siististi kuin meillä."

Niin siististi ei voi elää, etteikö tulisi mitään sotkua.

Vierailija
5995/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko siellä lakkoillaan? 

PS. jos töissä "kyllästyy" tekemään töitä niin pomo näyttää melko samantien ovea. 

Kumpi aloituksen tapauksessa on pomo, mies vai nainen?

Aloituksen tapaus päättyi hyvin, joten siinä suhteessa lakkoilu kannatti.

Voi sitä ulinan määrää, jos mies olisi vastaavassa tapauksessa lähtenyt lasten kanssa.

Ero ei koskaan ole hyvä ratkaisu, jos kyseessä ei ole väkivalta/päihteet. Vaikka lapset ovat jo teinejä, perheen hajoaminen jättää jälkensä ja antaa huonon mallin parisuhteesta. Nythän tässä tapauksessa nainen muuttui hetkessä laiskaksi, eikä edes yrittänyt löytää ratkaisua. Se ei ollut ratkaisu, että yht'äkkiä teinien ja miehen olisi pitänyt hypätä tekemään kaikki kotityöt, että mamma pääsisi löhöilemään sohvalle sipsien, suklaan ja siiderin parissa. Oikein sylettää noin laiskat naiset. En kyllä vaimoksi huolisi tuollaista.

Vierailija
5996/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Pikkulapsiperheessä edellä lueteltujen lisäksi tulee toki se lastenhoito: vauvan kanssa kokonaisvaltaisesti kaikki tehdään puolesta, taaperoitakin autetaan lähes kaikessa ja vielä kouluikäinenkin tarvitsee paaaaaaaaljon ohjausta ja apua ja myös ihan konkreettista huoltohommaa.

Mutta älä sinä näillä päätäsi rasita, mitä suotta kun ei itseäsi koske.

En viitsi alentua tasollesi ja kertoa kaikille, mitä minä huomasin sinusta.

Meillä on kolmihenkinen perhe. Meillä tehdään ruokaa päivittäin 3krt. Pienellä perheellä ei tule esim. tiskattavaa niin, että tiskikone pesisi päivittäin. Pyykkiä pestään 1-2krt/vko. Lauantai on ns. siivouspäivä ja silloin imuroidaan ja tarvittaessa luututaan lattiat. Ei siis ole niin paljoa tekemistä, että siitä kannattaisi miehen kanssa ryhtyä riitelemään, eikä meillä pidetä kirjaa kuka tekee mitäkin, vaan jos joku asia häiritsee, esim. astioita tiskialtaassa, niin se kenen mielestä ne voisi laittaa koneeseen, laittaa ne.

Vierailija
5997/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luetellaan sitten:

- siivous

- pyykit

- ruoka

- tiskit

Tiskitkin on kyllä päivittäin. Pyykkikonekin, vaikka pyörisi vain pari-kolme kertaa viikossa, niin siitäkin tulee käytännössä päivittäistä hommaa, kun kuivumaan ripustetut pyykit pitää kerätä pois kaappiin seuraavana päivänä. Siivouskin on tosiasiallisesti päivittäistä. Siivousta kun ei ole pelkästään imurointi ja lattioiden pesu. Ihan kaikkien (muiden) jälkien korjaaminen.

Tästä tuli mieleen, kun vaimo teki hauska kyselyn lapsille siivoustöistä, siis kuinka usein meillä esim. tyhjennetään roskis, pestään pyykkiä jne. Pojalla ei ollut pienintäkään käsitystä, nimenomaan siitä, kuinka usein asioita pitää tehdä. Ei tietenkään, kun ne aina vain "tulee". Ja tuon aikaisemman kommentin oli kirjoittanut todellakin joku aikuinen (mies) 

Vierailija
5998/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta nainen, joka on ihan aikuisten oikeasti (on muuten todella typerä sanonta, lasten oikeasti on useimmiten paljon rehellisempi ja realistisempi) taloja rakentanut, mökkeihin ne betonitkin käsipelillä.

Varmaan sitten tiedät että on vähän eri asia rakentaa taloa kuin tehdä koti"töitä".

Siitähän tässä oli kyse että miehen kuuluu työpäivän ja raksahommien jälkeen vielä vaimon kanssa yhdessä tehdä kodinhoito. Vaimot kun ei saa tiskejä koneeseen ja pyykkejä koneeseen vaikka monta tuntia aikaa siihen 5min hommaan... Siihenkin tarvitaan mies.

Vierailija
5999/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitten talon rakentaminenkin ole osa arkea ja hoidetaan elämisen sivussa? Sinänsä ei tietenkään yllätä, että jälleen kerran nainen on se huonompi osapuoli. Vaikka nainen mahdollistaa se

Mitä mä just luin? Ei todellakaan ole osa arkea!? Se on julmetun iso PROJEKTI arjen päälle, ei osa sitä.

Sanot että "nainen mahdollistaa" :D Kevyttä taas jalustalle nostoa... Mitä se nainen mahdollistaa? Että mies "saa" rakentaa yhteistä taloa väsyneenä yömyöhään? "Minä naisena mahdollistan että sinä mies saat rakentaa meille yhteisen kodin"

Naisen armosta tämäkin asia on mahdollistettu, tulipahan sekin selväksi :D

Voi luoja, olet aika syvässä päässä feminismin kanssa.

Vierailija
6000/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten tiedät että on vähän eri asia rakentaa taloa kuin tehdä koti"töitä".

Siitähän tässä oli kyse että miehen kuuluu työpäivän ja raksahommien jälkeen vielä vaimon kanssa yhdessä tehdä kodinhoito. Vaimot kun ei saa tiskejä koneeseen ja pyykkejä koneeseen vaikka monta tuntia aikaa siihen 5min hommaan... Siihenkin tarvitaan mies.

En ollut tiennytkään, että nykyään kaikki miehet raataa jatkuvasti raksalla pitkän ja raskaan työpäivän päätteeksi. Ei meilläpäin ole näkynyt tällaista rakennusbuumia, missä mahtanee olla todellisuutta?

Ap:n mies ei ainakaan ollut raksalla vaan sohvalla - onko tämä miesten raksahomma yleisemminkin jotain mentaalirakentamista, vai mistä on kysymys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan