Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
6021/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen rakentanut 5 taloa ja 2 kesämökkiä. Ja ne sähkötyöt, kun alalle olen kouluttautunut, toisin kuin rakennusalalle. Pikkuremonttejakin olen käynyt tekemässä. Joo ei ole näkynyt täyshoitoa, itse olen joutunut myös ne tekemään, kun kummasti miehet eivät tajua että heidän nyt pitäisi antaa minulle se täyshoito. Eihän sillä saa olla väliä, etten heille ole niitä taloja tai mökkejä rakentanut, pitäisi nyt riittää että pääsee sinne mökille aina pariksi viikkoa vuodessa, tietysti minua palvelemaan! On se kumma kuinka miehet jotka eivät ole edes maalipurkkia kädessään koskaan pitäneet kehtaa valittaa kotitöistä, vaikka eihän ne mitään ole (huom! en tarkoita nyt sinua vaan niitä oman historiani miehiä)! Tuolla rakentamismäärällähän minulla pitäisi olla jo haaremi miehiä tekemässä kotitöitä.

Sivusta nainen, joka on ihan aikuisten oikeasti (on muuten todella typerä sanonta, lasten oikeasti on useimmiten paljon rehellisempi j

Kaikki eivät ole täällä joka päivä ja koko päivää😁. Aattele, toiset tekee muutakin ja käy täällä vain joskus. Voit itsekin kokeilla👍

Eri

Vierailija
6022/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä miesvihamielisissä tarinoissa jätetään aina mainitsematta hyvin oleellsia asioita, kuten se, missä suhteessa talouden kulut jakautuvat miehen ja naisen välillä, sekä se, millaista työtä kumpikin tekevät. Olisi mielenkiintoista tietää mitä aloituksen mies tekee työkseen, koska naislauma on kuulemma niiiiiiiiiiiiiin poikki kevyen toimistotyön jälkeen, ettei millään jaksaisi (viitsisi) tehdä kotona yhtään mitään, vaan miehen pitäisi tehdä kaikki kotityöt. Jos mies siis tekee hiemankin raskaampaa työtä, kuin 99% palstan naisista, on mies kaiken järjen mukaan ihan oikeutettu köllöttelemään soffalla, kunnes on palautunut työn rasistuksista.

Semmosia lukemisen ymmärtämisen haasteita siellä sitten. 

Kukaan nainen palstalla ei ole vaatinyt yhtään miestä tekemään KAIKKI kotityöt, vain osansa. Miten ne miehet, jotka tekevät liian raskasta työtä oman jaksamisen kannalta, pärjäävät sinkkuina? Jos eivät tikkua ristiin jaksa työpäivän päätteeksi laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen fyysisesti raskaampaa työtä kuin mieheni. Mies istuu koko päivän tietokoneen/läppärin ääressä tai auton ratissa, jos käy työasioilla. Minä olen koko päivän jaloillani, liikun kävellen työpaikan tiloissa ja käytän käsiäni koko päivän. Saan puolet pienempää palkkaa (sekä brutto että netto) kuin mieheni. Maksetaan kaikki asumisen ja ruokailun kulut puoliksi. Mies maksoi viimeksi auton huollon kokonaan, koska oli käyttänyt niin paljon autoa työajoihin. Muuten vakuutukset, verot jne puoliksi. Auto ostettiin puoliksi. Oli tarkoitus, että minäkin saan sillä välillä käydä töissä, että ei tarvitse bussilla mennä - no jännä juttu, että menen edelleen bussilla. Mies syö ostetusta ruuasta n. 70 %. Maksan silti puolet. Mies vaihtaa auton renkaat kaksi kertaa vuodessa, ei muuten huolla autoa. Remontoida tai sisustaa ei tarvitse, koska kerrostalokotimme pinnat ovat kunnossa. Siivoan useammin kuin m

Voi hyvää päivää taas, jos järjenkäyttö on niin raskasta, ettei astioita jaksa työpäivän päätteeksi koneeseen laittaa, on se järjenkäyttö liian raskasta sille ihmiselle!

Mistä ainä tiedät, kuin paljon tää vaimo käyttää aivojaan työtä tehdessä? Esim. opettajana olen tauotta liikkeellä, mutta kyllä siinä työssä saa ihan päätänsäkin käyttää. 

Vierailija
6024/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. opettajana olen tauotta liikkeellä, mutta kyllä siinä työssä saa ihan päätänsäkin käyttää."

Toimin itsekin opettajana aiemmin, eikä minulle tullut mieleenkään käyttää päätäni siihen, että notkun työaikana netissä.

Eri

Vierailija
6025/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen rakentanut 5 taloa ja 2 kesämökkiä. Ja ne sähkötyöt, kun alalle olen kouluttautunut, toisin kuin rakennusalalle. Pikkuremonttejakin olen käynyt tekemässä. Joo ei ole näkynyt täyshoitoa, itse olen joutunut myös ne tekemään, kun kummasti miehet eivät tajua että heidän nyt pitäisi antaa minulle se täyshoito. Eihän sillä saa olla väliä, etten heille ole niitä taloja tai mökkejä rakentanut, pitäisi nyt riittää että pääsee sinne mökille aina pariksi viikkoa vuodessa, tietysti minua palvelemaan! On se kumma kuinka miehet jotka eivät ole edes maalipurkkia kädessään koskaan pitäneet kehtaa valittaa kotitöistä, vaikka eihän ne mitään ole (huom! en tarkoita nyt sinua vaan niitä oman historiani miehiä)! Tuolla rakentamismäärällähän minulla pitäisi olla jo haaremi miehiä tekemässä kotitöitä.

Sivusta nainen, joka on ihan aikuisten oikeasti (on muuten todella typerä sanonta,

Miten nää lainaukset toimii (ei siis  näköjään toimi). Tuo kommentti ei ole tarkoitettu talonrakentajanaiselle, vaan sen dissaajalle!

Vierailija
6026/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten ne miehet, jotka tekevät liian raskasta työtä oman jaksamisen kannalta, pärjäävät sinkkuina? Jos eivät tikkua ristiin jaksa työpäivän päätteeksi laittaa."

Sinkkuna pärjäsin ihan hyvin. Kotonaoloaika jäi aika vähiin, joten eipä sitä kotityötäkään kovin paljoa kertynyt. Viikonloppuisin sai sitten kunnon levon jälkeen tehdä tarvittavat toimet.

Vierailija
6027/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esim. opettajana olen tauotta liikkeellä, mutta kyllä siinä työssä saa ihan päätänsäkin käyttää."

Toimin itsekin opettajana aiemmin, eikä minulle tullut mieleenkään käyttää päätäni siihen, että notkun työaikana netissä.

Eri

Et ole sit opettanut mitään, vaan notkunut netissä. Jos minä siivoojana en siivoa, vaan notkun netissä, en sano sitä työnteoksi.

Vierailija
6028/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole sit opettanut mitään, vaan notkunut netissä. Jos minä siivoojana en siivoa, vaan notkun netissä, en sano sitä työnteoksi."

Siihen aikaan ei kukaan notkunut netissä, kun sitä ei ollut olemassakaan.

Vierailija
6029/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Voi apua! Jos tuollaisia opettajia on enemmänkin, onko ihme pisan romahdukseen?? Oletko siis epäpätevä, vai mikä on selityksesi lusmuiluun?

Vierailija
6030/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et ole sit opettanut mitään, vaan notkunut netissä. Jos minä siivoojana en siivoa, vaan notkun netissä, en sano sitä työnteoksi."

Siihen aikaan ei kukaan notkunut netissä, kun sitä ei ollut olemassakaan.

Mihin aikaan? Just tuo sanoi, ettei opettanut, vaan notkui netissä.

Vierailija
6031/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö oot lakossa?

Vierailija
6032/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten ne miehet, jotka tekevät liian raskasta työtä oman jaksamisen kannalta, pärjäävät sinkkuina? Jos eivät tikkua ristiin jaksa työpäivän päätteeksi laittaa."

Sinkkuna pärjäsin ihan hyvin. Kotonaoloaika jäi aika vähiin, joten eipä sitä kotityötäkään kovin paljoa kertynyt. Viikonloppuisin sai sitten kunnon levon jälkeen tehdä tarvittavat toimet.

Ihan samat hommat jokaisella on parisuhteessakin. 

Vierailija
6033/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan samat hommat jokaisella on parisuhteessakin."

Sitähän moni mies on teille luupäille yrittänyt selittää, että kun mies ei ole juurikaan kotona sotkemassa, niin miksi ne hommat pitäisi jakaa tasan.

Vierailija
6034/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän moni mies on teille luupäille yrittänyt selittää, että kun mies ei ole juurikaan kotona sotkemassa, niin miksi ne hommat pitäisi jakaa tasan.

Sitähän minä kyllä ihmettelen, että jos mies ei töiltään koskaan ehdi käydä kotona, miksi helvetissä se hankkii perheen ja rakentaa sitä taloa vuosikausia silmät nurin päässä? Hulluko se on?

Vierailija
6035/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos mies ei töiltään koskaan ehdi käydä kotona, miksi helvetissä se hankkii perheen ja rakentaa sitä taloa vuosikausia silmät nurin päässä? Hulluko se on?"

Ei, vaan kun teistä naisista ei siihen ole. No, yksi satutäti kertoi rakentaneensa jotain leikkimajoja.

Vierailija
6036/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sellainen mies ole kauaa sit parisuhteessakaan. Jos käy vaan lapset tekemässä ja muun ajan harrastelee.

Vierailija
6037/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"jos mies ei töiltään koskaan ehdi käydä kotona, miksi helvetissä se hankkii perheen ja rakentaa sitä taloa vuosikausia silmät nurin päässä? Hulluko se on?"

Ei, vaan kun teistä naisista ei siihen ole. No, yksi satutäti kertoi rakentaneensa jotain leikkimajoja.

Must olis hassua mennä rakentamaan jotain taloa, kun se ei ole mun ammatti ja lisäks meillä on hyvä talo, missä asutaan. Miksi minusta pitäisi olla vielä talonrakennuspuuhiin tän muun elämän ohessa?

Vierailija
6038/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy kotona vessassa ja suihkussa, saunassakin, jos sellainen on. Miehellä likaantuu vaatteet olipa hän kotona tai ei, joten pyykkiä tulee. Miehen ruokia pitää ostaa kaupasta ja niitä säilyttää jääkaapissa. Mies todennäköisesti syö kotona, joten astioita likaantuu ja ne pitää pestä. Asunto pölyyntyy vaikka siellä ei kukaan olisi. Jos mies nukkuu kotona, petivaatteet likaantuvat, ne pitää välillä vaihtaa, likaiset pesuun ja puhtaat tilalle. Kodinkoneet eli kahvinkeitin, jääkaappi, hella, uuni, tiskikone ja pyykkikone pitää putsata aika ajoin, jos niitä käyttää. Ikkunatkin pitää joskus pestä. Vieläkö väität, että mikään noista ei kuulu miehelle?

Jos perheessä on lapsia, niin lapsista aiheutunut työmäärä pitää jakaa tasan. Tähän ei kuulu lapsiin käytetty aika, joka sekin pitää jakaa tasan ihan lasten takia.

Vierailija
6039/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitten talon rakentaminenkin ole osa arkea ja hoidetaan elämisen sivussa? Sinänsä ei tietenkään yllätä, että jälleen kerran nainen on se huonompi osapuoli. Vaikka nainen mahdollistaa se

Mitä mä just luin? Ei todellakaan ole osa arkea!? Se on julmetun iso PROJEKTI arjen päälle, ei osa sitä.

Sanot että "nainen mahdollistaa" :D Kevyttä taas jalustalle nostoa... Mitä se nainen mahdollistaa? Että mies "saa" rakentaa yhteistä taloa väsyneenä yömyöhään? "Minä naisena mahdollistan että sinä mies saat rakentaa meille yhteisen kodin"

Naisen armosta tämäkin asia on mahdollistettu, tulipahan sekin selväksi :D

Voi luoja, olet aika syvässä päässä feminismin kanssa.

Nainen mahdollistaa rakentamisen huolehtimalla enemmän tai kokonaan kodista ja lapsista. Yhteinen projekti, minkä eteen kumpikin tekee eri asioita. Naisen työpanos kotona ei ole mitenkään vähäisempi kuin miehen työpanos raksalla.

Vierailija
6040/8329 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin naisista ei ole? Notkumaan työpaikalla niin ettei millekään muulle jää aikaa mutta silti hakeutumaan parisuhteeseen ja hankkimaan lapsia? Luojalle kiitos naiset eivät ole noin hulluja. Saati että siihen älyttömyyteen vielä alkaisivat rakentaa taloa perheelle, josta ei välitä ja jota ei koskaan edes tapaa. Aivan totaalisen järjenköyhää touhuahan tuo on.