Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
Vierailija wrote:
Tuttua nuoruudestani. Äitini usein pimahti ja ilmoitti raivokohtauksen saaneena lopettavansa passaamisen. Pari vuorokautta taisi olla pitkäkestoisin aika ilman kodinhoitoa.
- Äitini teki samaa, hirvittäviä raivokohtauksia ja taas teki kaiken silti yksin hetken päästä. Kamalaa.
Vierailija wrote:
Kyllä se vaan niin on ettei meitä kunnon miehiä riitä teille kaikille naisille.
Meilläpäin se menee niin ,että meidät komeat miehet viedään aina ensin ja silti jää naisia pari rivissä vartoomaan vuoroaan josko se mies vaikka haluais viellä vaihtaa..
Itse aattelin kohtapuoliin vaihtaa vähän hoikempaan malliin niin aukeaa teillekkin jonkin näköinen mahdollisuus saada vähän itseänne tasokkaampi mies.
Ehtona tietysti,että osaatte kotityöt tehdä kitisemättä ja ootte sen näköisiä että kehtaa ulkona talutella eikä koirat pelästy jos tulevat kadulla vastaan.
Ps. Rillipäät älkää vaivautuko.
- Luojalle kiitos, että olen rillipää. Muuten tämäkin kultakimpale mieheksi olisi minun. :D :D :D
Tämä on niin turhaa jaarittelua. Täysin keksitty aloitus. Tämä 'äiti' käyttäytyy kuin teini. Eli noidankehä.
Jos kotona ei hommat toimi, vastaus löytyy peilistä.
Toimintatapojen muutokset onnistuvat vain keskustelemalla.
Meillä lapsuudenkodissa keittiö oli äidin valtakunta. Sinne ei saanut pahemmin mennä kun syömään. Isämme tiskasi sillon tällön. Siivosi myös olohuoneen, keittiön ja isämme ja omansa makuuhuoneen. Pesutupa joka lauvantaiaamupäivä, samalla siivosi noi huoneet. Sillon oli useimmiten kiukkunen, lauleskeli siivotessaan, kuuli jo äänensävystä. Sillon oli kun olis kävellyt munankuorilla. Äitimme työmaa oli kotona, oli hoitolapsia.
Me lapset pidimme omat huoneemme siistinä.
Nyt näin 50 veenä mietin että olisi ollut parempi jos olisi opettanut ruuan laittoa, siivoamista j n e.
Kyllähän ne omassa kodissakin oppi, mutta olis ollut helpompaa se omilleen muutto.
Ihan hyvä äiti kylläkin, ei mitään valittamista.
Joskus ajottain suuttui sitten tohon passaamiseen.
Äidillä ollut kaksi miestä isän jälkeen. Hemmotellut heidätkin pilalle, tehnyt avuttomaksi.
Molemmat olivat sinkkuja kun tapasivat äitini, elikkä ovat pärjänneet ja osanneet itsekkin.
Tapa näyttää rakkautta ja tuntea itsensä tärkeäksi.
Vierailija wrote:
Tinkaustaidon tarve kääntäen verrannollinen ikään... se lakkoilusta!! 😅
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Vanha sanonta... Oma valinta aloittaa parisuhde ja hankkia lapsia.
Olen eronnut mies. Lapset ovat minulla puolet ajasta, olisivatpa enemmän.
Kaikki osaa kaikkea ja tekee kaikkea. On puhtaita vaatteita ja ruokaa. Olen ottanut lapset mukaan tekemiseen jo ihan taaperosta lähtien. Aikuisella on toki vastuu opettaa ja käskeäkin välillä. Se ottaa aikaa ja vaivaa, mutta on lopulta hauskaa aikaa omien lasten kanssa ja seuraavan sukupolven kasvattamista aikuisuuteen.
Välillä on kiirettä ja kaikki ei ole tiptop. Silloin tehdään nopeita ruokia tai käytetään kaupan valmiita tuotteita tai käydään jossain syömässä.
Koti on nykyään rento paikka, jossa on hyvä ilmapiiri. Kukaan ei uhriudu ja kiukuttele.
Kun erosin aikanaan, niin elämä helpottui paljon. Hyvin paljon turhaa jäi pois. Ainainen rahapula myöskin hävisi, vaikka maksan nykyään yhden ihmisen tuloilla menot, joihin kahden ihmisen tulot eivät tahtoneet riittää. Liki kaikki miehet, jotka tunnen jakavat tämän saman kokemuksen.
Naisen kokemus tuosta rankkuudesta on varmaankin ihan hänelle itselleen totta. Mutta vaikka tuota valtavaa naisen kotityöpanosta ei täällä enää olekaan, niin kaikki sujuu ja hoituu paremmin kuin ennen. Myös kaikki tavarat löytyy nykyään helposti omilta paikoiltaan. Tämä on ihan normaali elämää. Kenenkään ei tarvitse uhriutua.
En enää koskaan muuta kenenkään naisen kanssa yhteen. Elämä on näin helppoa, rauhallista ja stressitöntä. Tässä kun on 3 emäntää pyörinyt. Niin lisäkädet ovat tuoneet vain kiirettä, stressiä, riitaa, rahanmenoa, sekoilua, myöhästelyä.
Ap jutut ja toiminta kuullostaa tosi lapselliselta. Mutta tuotahan toi on elämänkokemuksen, viestien, ja peukkujen määrästä voi päätellä, että näin tilanne on liki kaikissa perheissä. En enää koskaan halua elää moisen uhriutujan kanssa.
Kiitos kysymästä, olen lopettanut itse suhteet noiden valittajien ja uhriutujien kanssa. Omat lapset riittävät ja olen ne fiksuiksi opettanut, hankalaa naislasta ei tänne kukaan halua.
Ero ja kaksi taloutta on myös hyvä ratkaisu, niin lapsilla on puolet ajasta rauhallinen ja mukava koti ja miehellä koko ajan. Kyllä tämä naisen sinänsä itselleen tosi kokemus raskaudesta ja miehen helppo tapa elää ja hoitaa asioista näyttää olevan mahdoton sovittaa yhteen. Eikä kannataisi väkisin yrittääkään.
Olen naisvaltaisella alalla töissä. Mitä meitä on täällä muutamia miehiä, niin meillä samat hommat on paljon helpompia kuin naiskollegoille. On täällä joku yksittäinen vihervassari mies, joilla on vaikeaa ja raskasta.
Ai jumalauta, nämä ketjut on hyviä muistutuksia siitä miksi kannattaa sijoittaa ja kouluttautua, eikä hankkia miestä tai lapsia. Toivon että päälle nelikymppisenä pystyn heittäytymään freelanceriksi ja matkustelemaan ympäri maailmaa, tehden etätöitä milloin mistäkin. Kämppä vuokralle ja menolippu Fijille, eikä mitään mieslapsia pyörimään jaloissa.
Vierailija wrote:
Ollaan jo tyttären kanssa sovittu, että sellasesta perhetaustasta tulevaa kumppania ei oteta, missä äiti on passannut porukat pilalle.
Kaverin mies ei naimisiin mennessä edes tiennyt, mitä herne-maissi-paprika on. Oli laittanut viestiä, että "ei täällä vihannestiskillä ole tuoreita herneitä!" Äitinsä passasi kaikki kolme poikaa uusavuttomiksi. Oppivat vasta avioliitossa laittamaan ruokaa ja tekemään ruokaostokset.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ollaan jo tyttären kanssa sovittu, että sellasesta perhetaustasta tulevaa kumppania ei oteta, missä äiti on passannut porukat pilalle.
Kaverin mies ei naimisiin mennessä edes tiennyt, mitä herne-maissi-paprika on. Oli laittanut viestiä, että "ei täällä vihannestiskillä ole tuoreita herneitä!" Äitinsä passasi kaikki kolme poikaa uusavuttomiksi. Oppivat vasta avioliitossa laittamaan ruokaa ja tekemään ruokaostokset.
Ruuan laittaminen ja muut kodinhoidon tehtävät kuuluvat aina naisille, niitä ei koskaan tee MIES.Lapatossu neidit sitten erikseen.
Vierailija wrote:
Ensin akat alkaa passaa.
Sit ne passaa vuosia.
Sit ne alkaa monkumaan että kauheeta kun joutuu passaamaan.
V...ko aloit passaamaan alunperinkään???
Tässä viestissä on totuus ja olen samaa mieltä: naiset, älkää ottako miehiä eläteiksi. 😉
Mies ei pistä tikkua ristiin, vaikka vaimo ja puoliso olisi syöpäsairas. Sitäkin on tutkittu: syöpään sairastuvien naisten aviomiehet eroavat huomattavasti todennäköisemmin, kuin päinvastaisessa tilanteessa. Eikä yhteisillä vuosilla tai kestävällä liitolla ole mitään merkitystä asian kanssa.
Lähteitä: reuters.com/article/us-partners-health-idUSTRE5AB0C520091112
Kyllä nyt jollekin uhriutujalle kolahti pahasti.
aapee joku narsissi, pidät varmaan meteliä välillä, ylitse muiden. pitäskö katsoo peiliin miksei muut tee
Onpa surullista, miten naiset vihaavat avio-/avomiehiään, joita he kerran (ehkä) rakastivat.
Vierailija wrote:
Onpa surullista, miten naiset vihaavat avio-/avomiehiään, joita he kerran (ehkä) rakastivat.
Kai siinä alkaa vihaamaan, kun toinen ottaa itsestäänselvyytenä täysihoidon.
tee tesdti, älä tee mitään tai häivy viikoksi johonkin niin katsot miten mies ja teinit pärjää
Kuulostat teini-ikäiseltä tyttäreltäni. Hän vetoaa aina siihen, että "on lapsi". Hah, hah, lähes jokainen teini pitäisi ottaa huostaan, jos tuolle tielle lähdetään. Paitsi ne, joiden mamma paapoo pilalle ja tässäkin ketjussa on hyvin edustettuna tuloksia.