Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
421/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hmm, voinko mäkin vaan sitten lopettaa yhteisten töiden tekemisen miehenä, kun omasta mielestäni osallistun enemmän kuin muut. Vaimo on kyllä eri mieltä, mutta ei kai kenenkään muun mielipiteet muutenkaan merkkaa. Mätänee talo, kukaan ei imuroi tai laita ruokaa, autot huoltaa itse itsensä ja sillä lailla.

Onhan noita naisia, jotka väittävät tekevänsä kaiken, mutta jos heidän puolisoiltaan kysyttäisiin, niin tuskin saataisiin samaa tulosta.

Saanko samalla käyttää itse tienaamani rahat vaan itse hauskoina pitämiini asioihin? Kai ne lapset saa maksettua omat ruokansa ja vaimo lääkkeensä, minäpä lähdenkin omilla rahoillani yksin matkalle. Olen sen yli kahden kymmenen vuoden avioliitossa takuulla ansainnut, kun omasta mielestäni teen selvästi enemmän kodin eteen kuin muut yhteensä nelihenkisessä perheessä.

Tänäänkin ensin kuuntelin vaimon työhuolet, vaikka kuinka yritin Netflixiin keskittyä, sen jälkeen hoidin lapsille

Jos olet sitä mieltä, että teet enemmän kuin muut ja pidät sitä epäoikeudenmukaisena, niin noudata aloittajan esimerkkiä ja mene sinäkin lakkoon.

Vierailija
422/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään naisen aviomies otti eron. Naisen veli ajautui vähitellen tekemään "miesten töitä"  talkoina. Huolehtimaan siskonsa ja siskon tyttärien autoista. Rännien puhdistamista jne. Lopulta tuli palkkioksi moitteita ja kiukutteluja, jolloin veli suuttui ja eivät enää ole puheväleissä.

Ihmetteli minulle miten oikein ajautui moiseen ja helpottunut, kun huolehtii vain oman perheensä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin passaamisen ja jälkien siivoamisen. Kaikki jää niille sijoilleen, mikään ei löydä paikalleen asti kun ei minkään paikkaa voi edes mitenkään muistaa. Anoppi aina kyläillessään valittaa mulle että kuinka on sotkuista. Ei mun mies edes SAANUT siivota lapsuudessaan kotonaan, edes omaa huonetta, joten aika pitkän kaavan mukaan tässä opiskellaan. Harjoittelun kautta ne tavaroiden omat paikatkin opitaan.

Vierailija
424/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehen mielestä se tekee, jota sotku häiritsee. Kävi seuraavana päivänä avaamassa oven vieraille, ja ensimmäinen tervetuliaiskommentti oli "hyvä kun tulitte. Vaimokin sai pestyä keittiön lattian". En ollut ainoa, jota oli häirinnyt. Neljän lapsen kanssa oli ollut muitakin kiireitä kuin lattian pesu miehen katsellessa pitkästyneenä kaikki tv-ohjelmat. Kun ei ollut pomo töissä, piti sitä esittää kotona.

Omallakin miehellä oli vähän tuommoinen mentaliteetti. Hän viskoi likaiset sukat ja bokserit lattialle, josta minä sitten heitin ne pyykkikoriin. Sanoin asiasta varmaan sen tuhat kertaa ja vastaus oli aina: "Ei ne minua siinä häiritse". Jossain vaiheessa sain tarpeekseni ja rupesin itsekin heittämään likaiset vaatteeni milloin minnekin, mutta en missään nimessä pyykkikoriin. Ei mennyt kovinkaan kauaa, kun mies tuli marisemaan minulle, miten sotkuista kotona oli. Ymmärsi yskän, kun vastasin: "Ei se minua häiritse". Nykyään pyykit menevät enimmäkseen sinne minne pitääkin.

Vierailija
425/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en ymmärrä miten autojen kunnossapitoon tarvitaan penistä. Kun niin kovin moni mies luistelee päivittäisistä töistä sillä ja renkaiden vaihdon verukkeella.

Vierailija
426/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sori, mutta en ymmärrä miten autojen kunnossapitoon tarvitaan penistä. Kun niin kovin moni mies luistelee päivittäisistä töistä sillä ja renkaiden vaihdon verukkeella.

Ehkä ne käyttää penistä niiden pulttien avaamiseen? Tai veivaa tunkkia sillä?

Vierailija
427/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjako, päät yhteen ja mietitään kuka mitäkin tekee viikottain. 

Vierailija
428/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mies töihin kotona sekä teinit. 

Vierailija
429/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen mies ja kotityöt sujuvat suunnilleen puoliksi vaimon kanssa. Minun vastuullani on yksinomaan toki vähän raskaammat ja sellaiset työt, joita vaimo ei jaksa/osaa tehdä, kuten renkaiden vaihto ja talon huolto. Hyvin ollaan näin pärjätty. 

Tosin hämmästyttää, miten muutamat mieslapset tulevat ulisemaan tänne ketjuun, kun oma laiska elämäntapa onkin yht'äkkiä vaarassa. No, jokainen tyylillään tietty

Vierailija
430/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen voi ulkoistaa, ei maksa paljon kun voi vähentää verotuksessa. Nim. Kaksio, yksin elävä.

Vierailija
431/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen tehnyt vaimolleni (vihitty 1989) pari kertaa pienen opetuksen kun hän alkaa napisemaan; vaatteista, jotka eivät heti siirry pesukoneeseen,  tiskopöydälle jääneestä puurokattilasta, keskellä tallin lattiaa ' lojuvasta' moottorisahasta ym. niin lähden mökille viikoksi loka-marraskuun vaihteessa. 

Mun puhelinliittymä ei toimi mökillä, joten vaimoni joutuu soittamaan läheiseen maalaistaloon, josta tulevat kertomaan minulle, että vaimollani on tärkeää asiaa.

Asia on aina se, että talo kylmenee, ei ole lämmintä pesuvettä, auton huoltovalo palaa ja hän ei uskalla enää ajaa kesärenkailla. Laitoin luonnollisesti mökille lähtiessäni lämminvesiboilerista virrat pois, koska sen voi myös lämmittää takassa tulta polttamalla. No seuraavaksi vaimo valittaa ettei ole takkapuita, johon vastaan muka yllättyneenä, että moottorisaha on siinä keskellä tallin lattiaa eli kun avaat tallin oven niin et voi olla näkem

Hyi helvetti.

Vierailija
432/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneistakaa talous jos ei ole astianpesukonetta, pyykkikone on kai kaikilla, eikä kukaan kai tee vanhanaikaista pannukahvia, eli kahvinkeitin, imuri on joka huushollissa varmaan,, ketkä asuu kerrostalossa niin siellä on isot koneet ja kuivaimet jne Tehdään työnjako kuka mitäkin tekee? 

Vierailija
433/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen keski-ikäinen mies ja kotityöt sujuvat suunnilleen puoliksi vaimon kanssa. Minun vastuullani on yksinomaan toki vähän raskaammat ja sellaiset työt, joita vaimo ei jaksa/osaa tehdä, kuten renkaiden vaihto ja talon huolto. Hyvin ollaan näin pärjätty. 

Tosin hämmästyttää, miten muutamat mieslapset tulevat ulisemaan tänne ketjuun, kun oma laiska elämäntapa onkin yht'äkkiä vaarassa. No, jokainen tyylillään tietty

ylisuorittaja ei kai voi ymmärtää "rennosti ottamista"

Vierailija
434/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä sitten on sitä ylisuorittamista?

Vierailija
435/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuiset naiset! Mitä te täällä kiukuttelette ja haukutte miehiä? Lähtekää lätkimään, ei pitäisi olla vaikeaa. Toinen asia on sitten alaikäiset lapset, siis ne teinit. Vanhemmilla on vastuu lastensa hyvästä hoidosta ja huolenpidosta täysi-ikäisyyteen asti. Joten nämä uhriutuvat naiset syyllistyvät lyödessään hanskat tiskiin jälkeläistensä heitteillejöttöön, mikä lienee rangaistava teko. Toisaalta huostaanottokin voi tulla kysymykseen, jos joku tekee vaikkapa huoli-ilmoituksen sossulle. Miettikääpä sitä! Voin melkein lyödä vetoa, että tästäkin mies syyllistetään.

Vierailija
436/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ollaan jo tyttären kanssa sovittu, että sellasesta perhetaustasta tulevaa kumppania ei oteta, missä äiti on passannut porukat pilalle. 

Miksi syyllistätte vain naisosapuolta, kun perheen isä on tasan yhtä syyllinen? Teillä on vielä pitkä matka tasa-arvoiseen ajatteluun. Sekä sinulla että tyttärelläsi.

Vierailija
437/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiukkuiset naiset! Mitä te täällä kiukuttelette ja haukutte miehiä? Lähtekää lätkimään, ei pitäisi olla vaikeaa. Toinen asia on sitten alaikäiset lapset, siis ne teinit. Vanhemmilla on vastuu lastensa hyvästä hoidosta ja huolenpidosta täysi-ikäisyyteen asti. Joten nämä uhriutuvat naiset syyllistyvät lyödessään hanskat tiskiin jälkeläistensä heitteillejöttöön, mikä lienee rangaistava teko. Toisaalta huostaanottokin voi tulla kysymykseen, jos joku tekee vaikkapa huoli-ilmoituksen sossulle. Miettikääpä sitä! Voin melkein lyödä vetoa, että tästäkin mies syyllistetään.

Niin mutta.. lähtökohtaisesti puhumme nyt tilanteesta, jossa on myös se mies perheessä. Jos naisen toimintakyky lakkaa syystä tai toisesta, vaikka nyt sitten sairauden tai pienen protestin takia, miehen pitäisi varmaan ottaa tilanne siellä perheessä haltuun. Ja tietenkin myös toisinpäin. Joten kuvaamasi tilanne ei liene mahdollinen, kun siellä on se mies varmistamassa perheen hyvinvoinnin?

Vierailija
438/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastit lapset ja myös heidän tulevat avioliittonsa!  <3

Vierailija
439/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ketään huostaanoteta sen takia että patalaiska teini ei itse vaivaudu pyykkäämään vaatteitaan tai syö pelkkää leipää kun ei jaksa kokata. Ei suomessa meinata huostaanottaa edes niitä joiden vanhemmat pämppää aamusta iltaan. Ei ap:n lapsilla ole mitään hätää. 

Vierailija
440/8310 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin mutta.. lähtökohtaisesti puhumme nyt tilanteesta, jossa on myös se mies perheessä. Jos naisen toimintakyky lakkaa syystä tai toisesta, vaikka nyt sitten sairauden tai pienen protestin takia, miehen pitäisi varmaan ottaa tilanne siellä perheessä haltuun. Ja tietenkin myös toisinpäin. Joten kuvaama

Kyllä tosiaan siellä perheessä on mieskin, ja talouden pyörittäminen ja hoitaminen kuuluu molempien vanhempien vastuulle. Jos molemmat ovat kokopäivätyössä, tulee kotitöistä kantaa yhtä suuri vastuu. Ja teinit kyllä kykenevät tekemään jo paljonkin. Itse aloin mm. pestä kaikki omat pyykkini 13 -vuotiaana, kun äiti saattoi pilata vaatteita väärillä ohjelmilla (boheemi taiteilija). Mulla oli omassa kaapissani oma likavaatepussi, mistä itse huolehdin. Ja teiniltä sujuu kyllä myös kaupassakäynti, imurointi, tiskit, silittäminen ym. hommat.