Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
"Kerrostaloissa niitä miesten töiksi luettavia on vähemmän, joten siellä töiden jako on tasaisempaa, joku renkaiden vaihto ja imurointi vain."
Ja toisille tuokin on mahdottomuus. Ei onnistu, ei sitten millään.
Vierailija wrote:
Olen tehnyt vaimolleni (vihitty 1989) pari kertaa pienen opetuksen kun hän alkaa napisemaan; vaatteista, jotka eivät heti siirry pesukoneeseen, tiskopöydälle jääneestä puurokattilasta, keskellä tallin lattiaa ' lojuvasta' moottorisahasta ym. niin lähden mökille viikoksi loka-marraskuun vaihteessa.
Mun puhelinliittymä ei toimi mökillä, joten vaimoni joutuu soittamaan läheiseen maalaistaloon, josta tulevat kertomaan minulle, että vaimollani on tärkeää asiaa.
Asia on aina se, että talo kylmenee, ei ole lämmintä pesuvettä, auton huoltovalo palaa ja hän ei uskalla enää ajaa kesärenkailla. Laitoin luonnollisesti mökille lähtiessäni lämminvesiboilerista virrat pois, koska sen voi myös lämmittää takassa tulta polttamalla. No seuraavaksi vaimo valittaa ettei ole takkapuita, johon vastaan muka yllättyneenä, että moottorisaha on siinä keskellä tallin lattiaa eli kun avaat tallin oven niin et voi olla näkem
Huhhuh mikä voimafantasia.
Isälleni oli kunnia-asia että hän teki raskaimmat työt, sillä äitilläni on kädessä hermovamma. Silti isä osasi ihan itse sukkansa pyykkikoneeseen laittaa ja koneen päälle niinkuin normaalilla älykkyysosamäärällä varustetut aikuiset ihmiset. Isä jopa vahti meidän lasten perään ja teki meille ruokaa. Opetti myös sienestämään, marjastamaan ja monia hyödyllisiä taitoja. Hyvät muistot jäi vaikka isä ei vanhaksi saanutkaan elää. Jos itselläni on joskus lapsia niin toivon että mieheni on mahdollisimman osallistuva vanhempi ja näyttää hyvää mallia lapsillemme eikä opeta mitään toksisia ja typeriä sukupuolirooleja henkisellä vä ki val lal la höystettynä niinkuin ilmeisesti eräät.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?
Näin siinä kävi. Minun ei tehnyt mieli saunaan, joten muutkaan eivät menneet koska on niin stanan työlästä ottaa korillinen laudeliinoja ja löylykiulu pois lauteilta, vääntää kytkintä ja pistää ovi kiinni.
ap
Siis miksi sinä ylipäätänsä olet lämmittänyt heille saunaa, jos sulla itsellä ei ole edes huvittanut käydä saunassa? Anna heidän käydä saunassa silloin, kun lämmitys alkaa huvittaa.
"Sulla itsellä ei huvittanut"?! Opettele suomea. Po. sinua itseäsi ei huvittanut.
Älä nillitä oikeakielisyydestä. Ei tarvii olla äikän o
Se on oikein hyvä että kaunista ja täsmällistä kielät vaalitaan tälläkin palstalla. Ajatella, voit siinä sivussa oppiakin jotain! Olisit siis kiitollinen että sinua oikaistaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä.
Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.
God bless you 🤗
Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.
Mikä ero niissä muka on?
Kyllä te abortinvastustajat sitten viitsitte. Nyt ei olla ymmärtävinään abortin ja keskenmenon eroa... lapsellista olisi, ellei olisi niin absurdia. Toivottavasti kovin moni keskenmenon kärsinyt ei lue näitä kommentteja. Ei tarvitse ihmetellä, miksi mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet. Nämä palstat ovat kyllä välillä niin toksisia.
Vierailija wrote:
Kyllä se vaan niin on ettei meitä kunnon miehiä riitä teille kaikille naisille.
Meilläpäin se menee niin ,että meidät komeat miehet viedään aina ensin ja silti jää naisia pari rivissä vartoomaan vuoroaan josko se mies vaikka haluais viellä vaihtaa..
Itse aattelin kohtapuoliin vaihtaa vähän hoikempaan malliin niin aukeaa teillekkin jonkin näköinen mahdollisuus saada vähän itseänne tasokkaampi mies.
Ehtona tietysti,että osaatte kotityöt tehdä kitisemättä ja ootte sen näköisiä että kehtaa ulkona talutella eikä koirat pelästy jos tulevat kadulla vastaan.
Ps. Rillipäät älkää vaivautuko.
Nyt kauniit naiset, hankkikaa feikit rillit ihan vaan sen takia, että varmasti tuo kultakimpale kiertää teidät kaukaa. Vältätte pommin.
Vierailija wrote:
Hmm, voinko mäkin vaan sitten lopettaa yhteisten töiden tekemisen miehenä, kun omasta mielestäni osallistun enemmän kuin muut. Vaimo on kyllä eri mieltä, mutta ei kai kenenkään muun mielipiteet muutenkaan merkkaa. Mätänee talo, kukaan ei imuroi tai laita ruokaa, autot huoltaa itse itsensä ja sillä lailla.
Onhan noita naisia, jotka väittävät tekevänsä kaiken, mutta jos heidän puolisoiltaan kysyttäisiin, niin tuskin saataisiin samaa tulosta.
Saanko samalla käyttää itse tienaamani rahat vaan itse hauskoina pitämiini asioihin? Kai ne lapset saa maksettua omat ruokansa ja vaimo lääkkeensä, minäpä lähdenkin omilla rahoillani yksin matkalle. Olen sen yli kahden kymmenen vuoden avioliitossa takuulla ansainnut, kun omasta mielestäni teen selvästi enemmän kodin eteen kuin muut yhteensä nelihenkisessä perheessä.Tänäänkin ensin kuuntelin vaimon työhuolet, vaikka kuinka yritin Netflixiin keskittyä, sen jälkeen hoidin lapsille
Varmaan se vaimosikin jotain tekee kotona?
Vierailija wrote:
Wau! Tähän ketjuunhan jysähti oikein laatumiesten lauma.
Olisi hauska saada tietää, millaisia adoniksia siellä oikein niitä peltikattoja on maalaamassa ja renkaita tärkeänä vaihtamassa. Ai niin, ei unohdeta sitä saranoiden rasvausta ;'D
Pikemminkin tässä ketjussa kiukuttelevat itsekkäät ja vähän koulutetut naisoletetut, jotka ovat katkeroituneet itseensä. Ja jotka oksentavat kaiken pahan olonsa miesten niskaan.
En kutsuisi opintojensa ohessa siivoojana käyvää poikaa pojan palleroksi. En tosin miestäkään, joka 35-vuotiaana katselee piirrettyjä, mutta ei voi lukea lapsille tekstiä, koska häiritsisi hänen omaa katseluaan. Kummassa sitten tyhmyys tiivistyy, on makukysymys.
Miehen mielestä se tekee, jota sotku häiritsee. Kävi seuraavana päivänä avaamassa oven vieraille, ja ensimmäinen tervetuliaiskommentti oli "hyvä kun tulitte. Vaimokin sai pestyä keittiön lattian". En ollut ainoa, jota oli häirinnyt. Neljän lapsen kanssa oli ollut muitakin kiireitä kuin lattian pesu miehen katsellessa pitkästyneenä kaikki tv-ohjelmat. Kun ei ollut pomo töissä, piti sitä esittää kotona.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En nyt tässä kumpaakaan osapuolta toista enemmän arvostele tai puolustele. Näistä keskusteluista saa vaikutelman, että tyypillisesti nainen tekee paljon enemmän päivittäisiä aikaa vieviä tavallisia kotitöitä. Mies osaisi niitä tehdä, mutta ei viitsi ja halua. Naista turhauttaa kun mies ei osallistu.
Mies tekee yleensä työt, joita tarvitsee tehdä harvemmin eivätkä kokonaisuudessaan vie välttämättä aikaa kovinkaan paljon. Mutta näitä töitä taas nainen ei tyypillisesti osaa, ainakaan omien sanojensa mukaan. Jos ne jää hoitamatta niin jossain vaiheessa tulee jokin aivan katastrofi, mallia talo tuhoutuu tai autolla kolaroidaan. Miestä turhauttaa kun nainen ei arvosta.
Miksi sinä et arvostele kumpaakaan osapuolta?
Tilastot kertovat aivan selvästi että miehet tekevät vähemmän kotitöitä. Vain 10 p
Tämä onkin hauska kun miehet aina vetoavat siihen että tämä tutkimus on feministin tekemä, tuo kirja on feministin kirjoittama, tuo on feministin huomio. Siksi se on arvoton.
Ihmisestä tulee feministi kun hän huomaa vääryydet. Ja miesten mielestä juuri häntä ei saa kuunnella kun puhutaan vääryyksistä. Ilmeisesti ne jotka tilanteesta hyötyvät (eli miehet) olisivat se puolueeton asiantuntija.
Vierailija wrote:
Hmm, voinko mäkin vaan sitten lopettaa yhteisten töiden tekemisen miehenä, kun omasta mielestäni osallistun enemmän kuin muut. Vaimo on kyllä eri mieltä, mutta ei kai kenenkään muun mielipiteet muutenkaan merkkaa. Mätänee talo, kukaan ei imuroi tai laita ruokaa, autot huoltaa itse itsensä ja sillä lailla.
Onhan noita naisia, jotka väittävät tekevänsä kaiken, mutta jos heidän puolisoiltaan kysyttäisiin, niin tuskin saataisiin samaa tulosta.
Saanko samalla käyttää itse tienaamani rahat vaan itse hauskoina pitämiini asioihin? Kai ne lapset saa maksettua omat ruokansa ja vaimo lääkkeensä, minäpä lähdenkin omilla rahoillani yksin matkalle. Olen sen yli kahden kymmenen vuoden avioliitossa takuulla ansainnut, kun omasta mielestäni teen selvästi enemmän kodin eteen kuin muut yhteensä nelihenkisessä perheessä.Tänäänkin ensin kuuntelin vaimon työhuolet, vaikka kuinka yritin Netflixiin keskittyä, sen jälkeen hoidin lapsille
Sinun kuuluukin hoitaa lapsesi. Sinun kuuluukin kuunnella vaimosi huolet.
Suurella todennäköisyydellä olet vapaamatkustaja. Suurin osa miehistä on.
Renkaat vaihtaa monelle ulkopuoliset kaksi kertaa vuodessa. Kerran kymmenessä vuodessa tehtävät maalaushommat ei ole verrannollisia joka päiväisiin askareisiin. Ruohon voi leikata vaikka hento teinityttö mutta aika usein miehet haluaa tehdä sen itse. Olin talkkarin aputuuraaja kun olin 15- vuotias ja 45- kiloinen, leikkasin isojen ruohokenttien ruohoja ja nostin lippuja salkoon yksin.
Ei voi muuta sanoa kuin että onneksi minun taloudessani asuu normaalijärjellä varustettu mies, joka huolehtii kämpästä yhtä paljon kuin minä. Tosin minä huolehdin teknisistä asioista useammin, koska miehellä ei kestä hermot selvittää, miten ne toimivat. Mies käy useammin kaupassa, varmaan sen takia kun minä en tuo sieltä herkkuja.
Mä kans kyllästyin jossain välissä etenkin ruoanlaittoon ja lopetin sen melkein kokonaan kymmenisen vuotta sitten. Mies alkoi sitten kokkailemaan, kun tajusi että joko niin tai sitten on noutoruoan varassa. Teini oli ihmeissään ja protestoi kovasti, vaikka sanoin että osaat itsekin tehdä makaronilaatikon ja monia muita ruokia, ja jääkaapissa ja pakastimessa on aina ruokaa, sen saa nyt vain joku muu tehdä.
Minäkin olin väsynyt työpäivän jälkeen ja minäkin halusin kotiintullessa heittäytyä sohvalle ja olla vaan, niin kuin nuo muutkin. Ihan kerran pari viikossa tein jonkun ruoan, mutta muuten en. Ja sama edelleen. Teini on jo aikuinen ja on asunut omillaan monta vuotta. On muuten loistava kokki ja leipuri, ehkä senkin vuoksi että joutui niitä opettelemaan kun äiti meni lakkoon 😁
Miehen kanssa kun asutaan kahden, niin hän tekee edelleen ruoat, mutta minä siivoan aina keittiön ja vessan ja hoidan pyykit, mutta hän saa tehdä kaikki talon ulkotyöt ja autella muun talon siivoamisessa. Tällä työnjaolla ei tartte riidellä.
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä te alunperinkään alatte perustamaan perhettä tai yhteistä kotia niiden avuttomien mieslasten kanssa? Omassa lähipiirissä suurin osa parisuhteista ja perheistä on sellaisia, että miehet hoitavat kotitöitä vähintään yhtä paljon kuin naisetkin. Kyllä sen jo aika alkuvaiheessa luulisi huomaavan, jos mies ei osaa pitää kodista ja elämästään huolta. Näkeehän sen jo sen miehen omasta asunnosta, että mihin kykenee.
Ei näe, mun mies siivosi ja remppasi kotinsa ihan tiptop ja huolehti vanhempiensakin luona monista asioista, mutta yhteen muuton jälkeen sieltä kuoriutui kännykkää ja tvtä tuijottava laiskimus jota saa monesti pyytää hoitamaan hommansa.
What is the problem ?
Hire a housekeeper.
Vierailija wrote:
Miksi sä teit tästä sukupuolikysymyksen? Luulisi, että ongelma ei sukupuolia vaihtelemalla muutu, asia pysyy samana. Eikä ongelma vaihtuisi vaikka heteronormatiivisuudestakin luopuisi, on nimittäin muunkinlaisia perheitä olemassa. :O
Ollaan jo tyttären kanssa sovittu, että sellasesta perhetaustasta tulevaa kumppania ei oteta, missä äiti on passannut porukat pilalle.
Meillä mies tekee arjen päivällisiä 4, minä viikonlopun aterioita 4 ja jonain päivänä lämppäillään jämiä. Miehellä menee tosi paljon aikaa kaupassa ja keittiössä. Minä kokkaan 2 ateriaa samalla ja haen aineet perjantaina.
Wau! Tähän ketjuunhan jysähti oikein laatumiesten lauma.
Olisi hauska saada tietää, millaisia adoniksia siellä oikein niitä peltikattoja on maalaamassa ja renkaita tärkeänä vaihtamassa. Ai niin, ei unohdeta sitä saranoiden rasvausta ;'D