Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Alpa-neuleista?

Vierailija
07.04.2018 |

Onko kokemuksia alpa.fi-sivujen neuleista? Kauniita malleja, vähän hintavia. Onko hyvälaatuisia ja kannattaako ostaa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tilannut täältä?

Vierailija
2/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään ja ostaisin toisenkin jos eivät olisi niin kalliita. Mukava pitää päällä ja on lämmin. Neule ei ole ollut minulla käytössä kuin vasta kolmisen kuukautta joten en osaa sanoa kuinka helposti nyppyyntyy mutta ainakin toistaiseksi on uuden veroinen. En ehkä kuitenkaan pysty sitä pitämään täysin ihoa vasten vaikka sanotaankin että se pehmenee käytettäessä, onhan se pehmentynyt mutta minusta kutittaa ainakin jonkin verran käsivarsia.

Täältä kuitenkin suosittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen: eli vaikuttaa sillä tapaa laadukkailta ja rahanarvoisilta neuleilta? Huolellista työnjälkeä (esim saumat) ja hyväntuntoista materiaalia?

En ole näitä neuleita luonnossa tavannut, mutta kuvien perusteella näyttäisivät hyvältä.

Vierailija
4/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot mietityttävät, ovatko ns. normaaleja? Saako helposti vaihdettua jos neule onkin liian pieni tai iso? Saako näitä mistään myymälästä?

Vierailija
5/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi sellanen vähän pidempi. On laadukas ja lämmin. Ostin omani viime joulukuussa ja on edelleen uuden veroinen. Olen pitänyt lähinnä pakkasilla takin alla. Koko on mielestäni aika väljä. Olen 164cm ja normaalipainon ylärajoilla ja koko S melko "lötkö". Takin alla menee loistavasti, mutta jos ostaisin neuleen ihan normaalikäyttöön, ottaisin koon pienemmän, sillä tykkään tyköistuvimmista vaatteista. Todennäköisesti hankin ensitalveksi toisenkin neuleen.

Vierailija
6/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saumat on kyllä viimeistelty ja työnjälki hyvää. Luotan siihen että neule kestää käytössä pitkään ja on rahallisen satsauksen arvoinen.

Minä olen 165 cm pitkä ja paino 65, tilasin Drizzle-neuleen koossa M ja se on aika sopiva. Ensin luulin että on hitusen pieni mutta antoi ajan kuluessa juuri sopivasti periksi.

Uskon että vaihtokin sujuu tarvittaessa ongelmitta, vaikuttaa rehelliseltä ja asiakasystävälliseltä yritykseltä.

Vierailija
7/48 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sokokselta saa ainakin ostettua :) Olen käynytkin siellä sovittamassa kyseisiä neuleita, ja ainakin sovitusvaiheessa ne kutittaa ihoani, mutta voi olla, että pehmenisivät käytön myötä. Mielestäni mitoitus on myös melko niukkaa, mutta saattavat toki venyä käytössä, kuten täällä jo sanottiinkin. Heidän nettikaupasta olen tilannut kerran pipon, ja sen palautus onnistui helposti, kun se ei ollutkaan sopiva :)

Vierailija
8/48 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 alpaneuletta. Drizzlessä kului hihansuut kahdessa vuodessa normaalilla käytöllä. Alpasta vastattiin, että luonnonmateriaali ei ole kovin kestävää ja tarjosivat korjauspalvelua (29 €) . Muut neuleet ovat kunnossa, mutta en ole niitä niin paljon käyttänyt. Vävyn crew neck lite musta neule nyppyyntyi ja huovuttui kolmessa viikossa. On nyt Alpalla tutkimuksissa.

Vierailija
9/48 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 Alpa neuletta. Kutittaa. Luulin unelma pehmeiksi. Pettynyt.

Vierailija
10/48 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Alpa neuletakin. Kutittaa ihan hirveesti. 3kk ollut ja yritän pitää päällä. Kutittaa edelleen. Jää varmaan kaappiin kun on niin ihoärsyttävä.

Vierailija
11/48 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nostettu paljon myös negatiivisia puolia esille. Minulla on kolme Alpan neuletta. Olen pääosin tosi tyytyväinen ja ostaisin myös lisää, kun tulee tarvetta ja rahatilanne sallii tämän. Symppiksestä (vanhin) kuluivat toimistotyössä kyynärpäät rei'ille, nyt odotan inspiraatiota lähettää korjattavaksi nuo kyynerpäät, jotta saisin neuleen taas käyttöön. Drizzle ja uudempi symppis ovat lähes päivittäisessä käytössä. Mielestäni mikään ei kutita alun jälkeen. Lämmönsäätely tosi hyvää ja neuleet ovat luottovaatekappaleitani. Minulle miinuspuoli on se, että usein napit ovat hopeanvärisiä, ja omaa silmääni miellyttäisi jokin muu väri kuin se. 

Vierailija
12/48 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä nämä kutisijat käyttävät neulettaan? Jonkun topin kanssa? No ei ihme sitten. Ei se mitään silkkimohairia ole. Mutta itse en kyllä käyttäisi topin kanssa muutenkaan, koska en halua mitään hiki- tai dödöläiskiä 200e neuleeseen. Ei todellakaan kutita aluspaidan tai kauluspaidan läpi. Omistan kolme.

Alpan sivuilta kannattaa lukea tuotekohtaisia arvosteluja, ne ovat realistisia tuotteen ominaisuuksista.

Vierailija
13/48 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi Drizzlea, olen ollut tyytyväinen. Kynerpää kului enemmän käytetystä puhki useamman vuoden, vajaat 3, käytön jälkeen, mutta ei mikään ihme käyttömäärä ja materiaali huomioon otettuna. Parin sen itse ja taas mennään. Nyppyä ei ole kummassakaan. Joka euron arvoinen.

Vierailija
14/48 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pearl-pusero joka on alpakkaa ja silkkiä, yksi alpakkainen maksihuivi ja pari vähän pienempää silkki-alpakkahuivia.  Ovat hyvälaatuisia ja hyvin miellyttäviä käytössä. 

Vierailija
15/48 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä Alpan neuletakkia, ja seuraavaksi hankinnassa neulemekko. Ovat todella huippulaatuisia, kauniita ja istuvia vaatteita, ihan joka euron arvoisia. Puhdistukseen riittää tuuletus, ja selkeästi likaantuneen voi pestä käsin, tai koneen villaohjelmalla max 30 asteessa ja 400-600 kierroksen kuivauksella. Alpakanvilla ei kerää ikäviä hajuja itseensä (hiki, tupakka, ruoanlaiton tuoksuja jne), pehmenee lisää jokaisella käyttökerralla ja on lämmin viileällä ilmalla, mutta ei hiosta lämpimässä. Helteellä en tietenkään käyttäisi 😄 Olen itse todennut että mieluummin satsaan muutamaan kalliimpaan ja laadukkaampaan vaatteeseen, kuin niihin HM-laatuisiin parinkympin vaatteisiin, jotka nukkaantuu, venähtää ja hajoaa hetkessä.

Vierailija
16/48 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tammikuussa ostettu Alpan neuletakki. Olen käyttänyt sitä töissä joka päivä (paitsi viimeiset kaksi viikkoa, kun olen ollut etätöissä). Neule on säilynyt siistin näköisenä ja olen ollut siihen tyytyväinen.

Ostaisin heti toisen (erivärisen), jos sitä olisi saatavissa haluamani värisenä ja mallisena.

Vierailija
17/48 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni säästövinkki: Kuten joku jo mainitsi, Sokos myy Alpan neuleita. Sokoksella on myös suhteellisen usein alennuskampanjoita, esim. -20% kaikista normaalihintaisista tuotteista tai 3+1 -päiviltä on ainakin ennen ostoksen yhteydessä saanut pienen vihkosen etuseteleitä, joissa on ollut esim. -25% yhdestä normaalihintaisesta naistenvaatteesta, 

Nyt on toki poikkeusolot, enkä tiedä tuleeko tällaisia kampanjoita enää ja jos tulee niin milloin, mutta itse tähtään usein hinnakkaampia ostoksia, joita saa Sokokselta (esim. Iittala, Marimekko) juurikin näihin alennuspäiviin :)

Vierailija
18/48 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin ostamaan neulemekon. Kutittaa hirveästi, alkoi heti nukkaantua. Todella, todella huonoa asiakaspalvelua! Eivät hyvitä omaa mokaansa (tapahtui asiakaspalvelutapahtumassa) vaan alkavat vängätä asiakkaan näkemystä vastaan. En ikinä tilaa noin kelvottomia tuotteita, noin kelvottomalta yritykseltä. Suuri pettymys!

Vierailija
19/48 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi alpan neuletta ja olen todella tyytyväinen. Muita neuleita en enää vilkaisekaan. Marraskuussa ja helmikuussa hankitut, marraskuussa hankittu oli päivittäin käytössä helmikuuhun asti ja sen jälkeen jompikumpi ollut lähes päivittäin päällä. Ei ole kumpikaan nyppyyntynyt yhtään ja edelleen kuin uusia.

Mitoitus on todella väljä. Minulla M-koon neuleet ja ovat hieman reiluhkoja, vaikka muuten olen kokoa L.

Vierailija
20/48 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näitä kattellut ja mieli tekisi tilata. Hinta vaan on näillä tuloilla liikaa... Ehkä joku päivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä