Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
"Nainen koordinoi, järjestää ja organisoi kotitöiden kulkua" = eli päsmäröi niin kauan, ettei se itsekään siedä itseään.
Ei vaanmitään ei tapahu ellei nainen sano että pitää imuroida, käyä kaupasta vkl ruuat tai pestä pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se usein/mmiten, että koti on naisen omaksi kokema asia, ja kodinhoirto ainoastaan naisen tavalla oikein.
Vai kuinka monta "naisluolaa" tiedätte?
Kodin pitäisi kyllä olla ja tuntua kodilta ihan kaikkien sielläasuvien mielestä. Mieheni kyllä tekee kotitöistä oman osansa, vaikka ruokaa ei kyllä laita. Mutta ei hän mikään tossukka myöskään ole, joka sanoo: kyllä äiti, minun ladellessa toimintaohjeita. Vastuu kodiata ja omasta roolista siellä on jokaisella.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kotitöitä mammat ajattelivat tänään tehdä?
Ihan ne normaalit: ruokaa, tiskiä ja pöytien pyyhkimistä. Mies tänään vapaalla kotitöistä, paitsi pyykkiä tod. näk. pesee. Tai siis lataa koneeseen jne.
Mitäs itse ajattelit?
Vierailija kirjoitti:
"Nainen koordinoi, järjestää ja organisoi kotitöiden kulkua
silloinkin, kun itse työtehtävät jaetaan tasaisesti. Nainen arvioi, milloin jokin työ pitäisi tehdä."
Riittää yksi tuollainen nainen mukaan lomareissulle, jossa on vähän useampi pariskunta, niin takuuvarmasti reissu menee pilalle. Tiedän tuon kokemuksesta.
Kuinka monta naista otat mukaan lomareissullesi? Koordinoimaan siivouksia?? Kuulostaa omituiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silloinkin, kun itse työtehtävät jaetaan tasaisesti. Nainen arvioi, milloin jokin työ pitäisi tehdä."
Riittää yksi tuollainen nainen mukaan lomareissulle, jossa on vähän useampi pariskunta, niin takuuvarmasti reissu menee pilalle. Tiedän tuon kokemuksesta.
Miesten lomareissut ei vaadi muuta kuin lähimmän baarin etsimistä. Sitten samaa toistetaan koko loman ajan.
Lomareissuilla ei tarvitse kulkea porukassa. Jos jonkun suunnitelmat ei kiinnosta, voi itse tehdä jotain muuta.
Oon kuunnellut muutaman kerran miesporukoiden juttuja reissuissa. Kova tarve olla vapaalla, vähän kuin varkain ryypiskellä ja elää kuin elopellossa. Sit loppua kohti juttu kääntyy mamin tai emännän ikävään. Alkuriemusta uhman kautta kodin lämpöön. Ja aina nää samat tyypit toisaalta valittaa, kun kotona on tiukka kuri ja sieltä on päästävä vapaaksi ja sitten koti-ikävossä itku silmässä mammaa onkin jo ikävä.
Tavallaan herttaista ja liikuttavaa. Mut tulee myös uhmakkaat viis veet mieleen.
Nää on sellaisia 50-70 vuotiaita "miehiä".
Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten lomareissut ei vaadi muuta kuin lähimmän baarin etsimistä. Sitten samaa toistetaan koko loman ajan.
Lomareissuilla ei tarvitse kulkea porukassa. Jos jonkun suunnitelmat ei kiinnosta, voi itse tehdä jotain muuta.
Surullista kuulla ettei tasosi riitä kuin juopotteleviin miehiin.
Havaintoja ihmisistä voi tehdä ilman seurusteluakin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kotitöitä mammat ajattelivat tänään tehdä?
Mulla ei ole mitään. Lähden tästä katsomaan isääni hoivakotiin ja sieltä harrastukseen. Mies tulee hakemaan, ja kotimatkalla noukitaan valmiiksi keräillyt ruokaostokset, jotka kotona yhteistuumin laitetaan kaappeihin, lasketaanko se?
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei tarvitse sanoa että tee kauppalista, käy kaupasa, siivoa, imuroi, pese pyykit, vie lapset puistoon jne. mutta miehelle täytyy jotta jotain tapahtuu.
Jaksuhalit😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kuunnellut muutaman kerran miesporukoiden juttuja reissuissa. Kova tarve olla vapaalla, vähän kuin varkain ryypiskellä ja elää kuin elopellossa. Sit loppua kohti juttu kääntyy mamin tai emännän ikävään. Alkuriemusta uh
Sinullakin oma tasosi aiheuttaa sen, että lähipiirisi muodostuu tuollaisista miehistä. Valitettavasti.
No on se kele kumma,että isot lapset on kotona ihan vapaamatkustajia ja odottaa täyttä palvelua. Samoin jonkun miehet.
Sitten jotkut naiset on ihan valmiita tekee kaikki. Olisko se mies ja isot lapset valmiita tekemään kaikki ,jos äippä vaikka heittäytyy vapaamatkustajaks? Loppuu sitte "nalkutus" kun saa olla ihan relax vaan ja muut hoitaa. Käy. Ei kiristä enää sitte hermoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei tarvitse sanoa että tee kauppalista, käy kaupasa, siivoa, imuroi, pese pyykit, vie lapset puistoon jne. mutta miehelle täytyy jotta jotain tapahtuu.
Jaksuhalit😍
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kuunnellut muutaman kerran miesporukoiden juttuja reissuissa. Kova tarve olla vapaalla, vähän kuin varkain ryypiskellä ja elää kuin elopellossa. Sit loppua kohti juttu kää
Sinulla sisälukutaito hukassa. Valitettavasti.
Miksi minä reissaisin lähipiirin miesten kanssa, kun ovat ukkojen reissussa ilman vaimojaan? Näitä porukoi tuolla kulkee ihan villinä ja vapaana, ilman vaimojaan. Kunnes se koti-ikävä iskee...
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä katkeria naisia.
Millä perusteella luulet täällä jonkun olevan katkera?
Vierailija kirjoitti:
Katkeruutta muodostuu, jos mies lojuu vuosia kuin viiden tähden hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että tuo on sarkasmia.
Ai millä perusteella joku luulee täällä olevan katkeria naisia..jestas. Oletko lukenut näitä viestejä?? Kyllä on miesvihaa niin,että pelottaa.
Kaikki ovat kuitenkin itse kumppanin valinneet. Tuskin kovin monta 'pakkoliittoa' . Käy sääliksi näiden kumppaneita. Pystyynkuolleita,surullisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että tuo on sarkasmia.
Ai millä perusteella joku luulee täällä olevan katkeria naisia..jestas. Oletko lukenut näitä viestejä?? Kyllä on miesvihaa niin,että pelottaa.
Kaikki ovat kuitenkin itse kumppanin valinneet. Tuskin kovin monta 'pakkoliittoa' . Käy sääliksi näiden kumppaneita. Pystyynkuolleita,surullisia suhteita.
Et vieläkään käsitä sitä, että se "miesviha" johtuu siitä, ettei se puoliso ole tasavertainen, vaan loisii kodissaan kuin hotellissa? Se, että puoliso valitaan itse on toki oikein, mutta tuo laiskaksi heittäytyminen varsinkin lasten tulon jälkeen ei ole OK. Onko sinusta myöntämään se?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siinä väistämättä katkeroituu, kun alennetaan puolisosta kodinkoneeksi.