Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8339)

Vierailija
4341/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nainen koordinoi, järjestää ja organisoi kotitöiden kulkua" = eli päsmäröi niin kauan, ettei se itsekään siedä itseään.

Teit tuon johtopäätöksen ihan itse. Sitä ei tutkimus kerro.

Vierailija
4342/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nainen koordinoi, järjestää ja organisoi kotitöiden kulkua" = eli päsmäröi niin kauan, ettei se itsekään siedä itseään.

Jonkun on pakko, kun ei siitä lapamato-miehestä ole siihen.

Eli sellainen nainen haluaa alistaa muut.

Koetko sen alistamisena, et sun pitää hoitaa omat lapset, kuten lapset tulee hoitaa? Toivottavasti sinulla ei niitä ole. Selkeästi et kykene ottamaan kasvtusvastuuta, kun murrosikä on vielä kesken. Tuo on silkkaa uhmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun on pakko, kun ei siitä lapamato-miehestä ole siihen.

Eli sellainen nainen haluaa alistaa muut.

Miehellä on aina mahdollisuus ottaa ero, jos hän ei ole onnellinen parisuhteessaan.

Liikaa työtä. Avioerohakemus täytyy täyttää paperisena, mistä niitä edes saa? Onko meillä edes mustetta tulostimessa? Mihin se lähetetään? Missä myydään postimerkkejä? Voiko sen lähettää pienessä kirjekuoressa? Ihan liikaa hommaa palstamiehelle.

Niinpä se sit hoituu, kuin apllä.

Vierailija
4344/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiset tekevät vuorokaudessa keskimäärin 37 minuuttia enemmän kotitöitä kuin miehet, kertoo tuore ajankäyttötutkimus. Ero on kuitenkin kaventunut, ja erityisesti lasten hoitaminen on miesten kohdalla lisääntynyt."

Siinä teille faktaa pöytään. Tuon takia olette papattaneet aivan turhaan monta viikkoa. Tuossa jos otettaisi huomioon se, että naisten pitää ottaa samalla muutama persekuva tai selata muuten kännykkää, niin taitaa miehet sittenkin tehdä enemmän todellisuudessa.

Huomioitko sen, että koko Euroopassa miesten ja naisten kotitöihin käyttämän ajan ero on kaventunut, mutta se ei johdu siitä, että miehet tekevät enemmän, vaan siitä että naisten käyttämä aika kotitöihin on vähentynyt kiitos teknologian. Aikaero on tasoittunut, mutta ei miesten ansiosta, he eivät ole lisänneet osallistumistaan. 

Kuten aiemminkin on käynyt ilmi, teknologia ja kaupungistuminen on ilmeisesti ensin vähentänyt miesten kotitöihin käyttämää aikaa ja nyt sitten myöhemmin naistenkin. Eihän se tietenkään oikein ole ettei se tapahtunut yhtäaikaa, mutta kummankin elämä on kuitenkin helpottunut entisistä ajoista. Toki kotitöiden uusjako olisi pitänyt tehdä siinä vaiheessa, kun naiset alkoivat pääsääntöisesti käydä kodin ulkopuolella töissä ja perinteiset miesten kotityöt jäivät kaupungistumisen myötä pois, mutta onko se ollut pelkästään miesten vika?

Ja yleistää ei sovi. Meidän huushollissa se olen minä joka siivoaa ja järjestelee eikä juuri koskaan vaimo, päivätöissä käymme kumpikin. Minua vain epäjärjestys häiritsee enemmän kuin vaimoa.

Vierailija
4345/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseily kyllä motivoi naista hoitamaan senkin homman miehen puolesta.

Vierailija
4346/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuten aiemminkin on käynyt ilmi, teknologia ja kaupungistuminen on ilmeisesti ensin vähentänyt miesten kotitöihin käyttämää aikaa ja nyt sitten myöhemmin naistenkin. Eihän se tietenkään oikein ole ettei se tapahtunut yhtäaikaa, mutta kummankin elämä on kuitenkin helpottunut entisistä ajoista. Toki kotitöiden uusjako olisi pitänyt tehdä siinä vaiheessa, kun naiset alkoivat pääsääntöisesti käydä kodin ulkopuolella töissä ja perinteiset miesten kotityöt jäivät kaupungistumisen myötä pois, mutta onko se ollut pelkästään miesten vika?

Ja yleistää ei sovi. Meidän huushollissa se olen minä joka siivoaa ja järjestelee eikä juuri koskaan vaimo, päivätöissä käymme kumpikin. Minua vain epäjärjestys häiritsee enemmän kuin vaimoa."

Pyydähän kuule se vaimos tänne, että saadaan mammakuoron kanssa haukkua se oikein kunnolla!

Vierailija
4347/8339 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiset tekevät vuorokaudessa keskimäärin 37 minuuttia enemmän kotitöitä kuin miehet, kertoo tuore ajankäyttötutkimus. Ero on kuitenkin kaventunut, ja erityisesti lasten hoitaminen on miesten kohdalla lisääntynyt."

Siinä teille faktaa pöytään. Tuon takia olette papattaneet aivan turhaan monta viikkoa. Tuossa jos otettaisi huomioon se, että naisten pitää ottaa samalla muutama persekuva tai selata muuten kännykkää, niin taitaa miehet sittenkin tehdä enemmän todellisuudessa.

Huomioitko sen, että koko Euroopassa miesten ja naisten kotitöihin käyttämän ajan ero on kaventunut, mutta se ei johdu siitä, että miehet tekevät enemmän, vaan siitä että naisten käyttämä aika kotitöihin on vähentynyt kiitos teknologian. Aikaero on tasoittunut, mutta ei miesten ansiosta, he eivät ole lisänneet osallistumistaan. 

No ei kai tämän päivän tekemättömyyttä voi perustella sillä, ettei niitä hommia ole aikoinaan jaettu. Kuten tässä ketjussa on ollut erilaisia tarinoita menneisyydestä, ei ole mitään yhtä selkeää vaihetta historiassa, kun suurimmalta osalta miehiä loppui miesten työt ja naiset menivät julkiseen työelämään. Onhan naiset tehneet töitä kautta historian. Maaseudulla paljolti samoja, kuin miehetkin. Muualla mitä milloinkin, yhteiskunnallisesta asemasta riippuen. 

Kiva vaimollesi, ettei hänen tarvitse kotihommii tehdä, jos aina oikeasti ne haluat yksin hoitaa. Harvinaista tuo on ja selitys, et ne "häiritsee" enemmän, on outo. Jos niitä ei kumpikaan tee, varmaan molempia häiritsee mädältä haisevat tiskit ja roskat. Pesemätön vessa ja villakoirat. 

Vierailija
4348/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se usein/mmiten, että koti on naisen omaksi kokema asia, ja kodinhoirto ainoastaan naisen tavalla oikein. 

Vai kuinka monta "naisluolaa" tiedätte?

Vierailija
4349/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se usein/mmiten, että koti on naisen omaksi kokema asia, ja kodinhoirto ainoastaan naisen tavalla oikein. 

Outo väite, että koti olisi vain naiselle suunniteltu ja toteutettu. Minulla ei ole naisluolaa käytössä, mutta jos olisi, niin sinne en ainakaan sijoittaisi hellaa, jääkaappia, tiskikonetta tai pyykkikonetta. Miesluolassa nuo olisi ihan ok.

Vierailija
4350/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kotitöitä mammat ajattelivat tänään tehdä?

Vierailija
4351/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen koordinoi, järjestää ja organisoi kotitöiden kulkua

silloinkin, kun itse työtehtävät jaetaan tasaisesti. Nainen arvioi, milloin jokin työ pitäisi tehdä."

Riittää yksi tuollainen nainen mukaan lomareissulle, jossa on vähän useampi pariskunta, niin takuuvarmasti reissu menee pilalle. Tiedän tuon kokemuksesta.

Vierailija
4352/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silloinkin, kun itse työtehtävät jaetaan tasaisesti. Nainen arvioi, milloin jokin työ pitäisi tehdä."

Riittää yksi tuollainen nainen mukaan lomareissulle, jossa on vähän useampi pariskunta, niin takuuvarmasti reissu menee pilalle. Tiedän tuon kokemuksesta.

Miesten lomareissut ei vaadi muuta kuin lähimmän baarin etsimistä. Sitten samaa toistetaan koko loman ajan.

Lomareissuilla ei tarvitse kulkea porukassa. Jos jonkun suunnitelmat ei kiinnosta, voi itse tehdä jotain muuta.

Vierailija
4353/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuhali kaikille kuralätäkössä räpiköijille🥳

Vierailija
4354/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten lomareissut ei vaadi muuta kuin lähimmän baarin etsimistä. Sitten samaa toistetaan koko loman ajan.

Lomareissuilla ei tarvitse kulkea porukassa. Jos jonkun suunnitelmat ei kiinnosta, voi itse tehdä jotain muuta.

Surullista kuulla ettei tasosi riitä kuin juopotteleviin miehiin.

Vierailija
4355/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ollut ihan oma havainto. Yleensä pariskunta tai kaksi juttelee, mitä tehdään, niin miehet torppaa naisten ehdotukset ja sanovat, että käydään ensin ottamassa "yhdet".

Vierailija
4356/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän siis mies vietti paljonkin aikaa lasten kanssa, kävi kaupassa ja ulkoili, mikä oli tosi hyvä juttu, koska mitään muuta hän ei sitten tehnytkään. Ja sai siitä kyllä ylistystä sekä tutuilta, että tuntemattomilta. Myöhemmin tytär sanoi, että olisi halunnut, että olisin ollut enemmän heidän (lasten) kanssaan vaikka ulkona tms.. Niin, kyllähän mä olisin, jos kotona olisi sitten odottanut siivottu koti ja valmis ruoka pöydässä, näin ei kuitenkaan ollut ikinä. Kyllä mäkin mieluummin olisin chillaillut lasten kanssa pihalla.

Tuota nyt täytyy hieman ihmetellä, että todellako laitoit kodin siisteyden lasten kanssa vietetyn ajan edelle? Onko sen kodin pakko olla aina siisti vai voisiko joskus relata ja mennä tosiaan ulos peuhaamaan ja todeta, että hei siivotaan vaikka huomenna. Ruokakin valmistuu nykypäivänä kuin itsestään, jos niin haluaa. Ei ole pakko tehdä lasagnea montaa tuntia. Tuollainen pakkomielteinen siivoamisvimma ja järjestämisvimma on se, joka tuhoaa terveyden ja parisuhteen. Kyllä sympatiat menee tässä tarinassa lasten kanssa aikaa viettäneelle isälle marttyyriäidin sijaan.

N41

Vierailija
4357/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään kotia joka olisi vain naiselle suunniteltu, jos siellä asuu mieskin. Naisluola ois kyllä älyttömän kiva, kyllä kelpaisi. Paikka jonne pääsisi välillä omien ajatustensa pariin pois perheen vaatimuksista. Olisi varmaan tarpeen aika monille naisihmisille, se on aika tavallinen tilanne että lapset tulee aina ensin kysymään/pyytämään jotain äidiltä. Vaikka isä ois ihan joutilaana siinä vieressä. 

Vierailija
4358/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksuhalit.

Vierailija
4359/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen insinööri ja mieheni DI. Emme kumpikaan tarvitse mitään ylimääräisiä selityksiä siihen, että kotityöt on tehtävä ja ne jaetaan tasapuolisesti. Kannattaa valita fiksu mies, eikä miesvauvaa.

Vierailija
4360/8339 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kotitöitä mammat ajattelivat tänään tehdä?

Asutko jossain laitoksessa, kun et tiedä, mitä normaaliin perhearkeen kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme