Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.
ap
Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).
- sivusta
Ihan niinkuin mies ei nyt yhtä taloutta osaisi pyörittää.
On kyllä naisilla taas kovat luulot omasta ylivertaisuudestaan.
Naisten hommat ovat siksi naisten hommia kun ne ovat niitä yksinkertaisimpia tehtäviä mitä ylipäänsä maailmassa voi olla ja jollakin tasolla voidaan olettaa,että nainenkin niistä jopa selv
Pystyn toki mussukka, muttei mun tarvitse. Katsos minulla käy kerran viikossa yksi tytön tyllerö siivoamassa ja pyykkäämämässä ,eikä ota tyhmyyksissään siitä kuin 50 e kerralta . Niin kauan kun löytyy hölmöjä naisia,niin miehet voi heitä käyttää ja hyödyntää. 🐔 .
Miksi ihmeessä te alunperinkään alatte perustamaan perhettä tai yhteistä kotia niiden avuttomien mieslasten kanssa? Omassa lähipiirissä suurin osa parisuhteista ja perheistä on sellaisia, että miehet hoitavat kotitöitä vähintään yhtä paljon kuin naisetkin. Kyllä sen jo aika alkuvaiheessa luulisi huomaavan, jos mies ei osaa pitää kodista ja elämästään huolta. Näkeehän sen jo sen miehen omasta asunnosta, että mihin kykenee.
Kauheasti tiskiä! = Nainen kokkaa ja leipoo ,eli tekee suurimman osan tiskeistä ihan itse!
Kauheesti pyykkiä!! = Nainen vaihtelee vaatteita,verhoja ja lakanoita itse kokoajan.
Kokoajan pitää imuroida ! = Pöllytätte niitä jauhojanke pitkin kämppää,harjaatte pitkiä hiuksianne tukkokaupalla pitkin ja poikin (harjatkaa pihalla) askarrella paskartelette jotain joulu,vappu,pääsiäis koristeita. Loputon lista.
Opetelkaa hyvät naiset siistemmiksi niin ei tarvitse valittaa OMIEN jälkienne korjaamisesta.
Ihan rakkaudella ❤️ ..tai jotain jos luette rivien välejä.
*wirn*
Kaikessa huvittavuudessaan esim. Lapsen synnyttäminen ja sen ns raskaus ja vaativuus on ihan höpö höpö juttuja. Sillä jos se olisi pätkän vertaa rankkaa tai edes kivuliasta, niin sekin olisi jo jollakin tavalla sysätty miesten hommaksi.
Sovitaanko että ponnistat melonin perseestäsi kun olet ensin kantanut muutaman kuukauden kolmen kilon jumppapalloa vatsallasi ja palataan sitten asiaan.
Vierailija wrote:
Kauheasti tiskiä! = Nainen kokkaa ja leipoo ,eli tekee suurimman osan tiskeistä ihan itse!
Kauheesti pyykkiä!! = Nainen vaihtelee vaatteita,verhoja ja lakanoita itse kokoajan.
Kokoajan pitää imuroida ! = Pöllytätte niitä jauhojanke pitkin kämppää,harjaatte pitkiä hiuksianne tukkokaupalla pitkin ja poikin (harjatkaa pihalla) askarrella paskartelette jotain joulu,vappu,pääsiäis koristeita. Loputon lista.
Opetelkaa hyvät naiset siistemmiksi niin ei tarvitse valittaa OMIEN jälkienne korjaamisesta.
*wirn*
Näistä niin näkee ettei ole mitään kokemusta perhe-elämästä. Ne tiski-, pyykki- ja pölykasat eivät ole kummoisia kahdenkaan aikuisen taloudessa, jos molemmat on suunnilleen opetettu tavoille eikä kumpikaan siivestä. Lisää yhtälöön yksikin lapsi, ja hurlumhei alkaa.
Vierailija wrote:
En nyt tässä kumpaakaan osapuolta toista enemmän arvostele tai puolustele. Näistä keskusteluista saa vaikutelman, että tyypillisesti nainen tekee paljon enemmän päivittäisiä aikaa vieviä tavallisia kotitöitä. Mies osaisi niitä tehdä, mutta ei viitsi ja halua. Naista turhauttaa kun mies ei osallistu.
Mies tekee yleensä työt, joita tarvitsee tehdä harvemmin eivätkä kokonaisuudessaan vie välttämättä aikaa kovinkaan paljon. Mutta näitä töitä taas nainen ei tyypillisesti osaa, ainakaan omien sanojensa mukaan. Jos ne jää hoitamatta niin jossain vaiheessa tulee jokin aivan katastrofi, mallia talo tuhoutuu tai autolla kolaroidaan. Miestä turhauttaa kun nainen ei arvosta.
Miksi sinä et arvostele kumpaakaan osapuolta?
Tilastot kertovat aivan selvästi että miehet tekevät vähemmän kotitöitä. Vain 10 prosenttia miehistä pitää edes vanhempainvapaan eli lastenhoitokin sysätään naisen niskaan.
Ei ole mitään tarvetta olla tasapuolinen ja ymmärtää molempia osapuolia, kun vain toinen tekee väärin. Kun jossain ihmisessä on vikaa, se ei tarkoita automaattisesti että toinenkin on toiminut väärin. Joskus on vain yksi syyllinen.
Eikä ole olemassa mitään "miesten töitä", joiden tekemättä jättäminen tuhoaa talon tai auton. Naurettavaa.
Kyllä se vaan niin on ettei meitä kunnon miehiä riitä teille kaikille naisille.
Meilläpäin se menee niin ,että meidät komeat miehet viedään aina ensin ja silti jää naisia pari rivissä vartoomaan vuoroaan josko se mies vaikka haluais viellä vaihtaa..
Itse aattelin kohtapuoliin vaihtaa vähän hoikempaan malliin niin aukeaa teillekkin jonkin näköinen mahdollisuus saada vähän itseänne tasokkaampi mies.
Ehtona tietysti,että osaatte kotityöt tehdä kitisemättä ja ootte sen näköisiä että kehtaa ulkona talutella eikä koirat pelästy jos tulevat kadulla vastaan.
Ps. Rillipäät älkää vaivautuko.
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä te alunperinkään alatte perustamaan perhettä tai yhteistä kotia niiden avuttomien mieslasten kanssa? Omassa lähipiirissä suurin osa parisuhteista ja perheistä on sellaisia, että miehet hoitavat kotitöitä vähintään yhtä paljon kuin naisetkin. Kyllä sen jo aika alkuvaiheessa luulisi huomaavan, jos mies ei osaa pitää kodista ja elämästään huolta. Näkeehän sen jo sen miehen omasta asunnosta, että mihin kykenee.
Suurin osa miehistä pyrkii teettämään kotityöt naisilla. Se ei muutu, vaikka miten valikoi. Kunnon miehiä ei riitä läheskään kaikille naisille. Tämä on miesten vika. Ei naisten.
Kerrot itsekin että vain "suurin osa" lähipiirisi miehistä tekee oman osuutensa. Ja aika monessa tutussa perheessä sinunkin lähipiirissäsi riidellään suljettujen ovien takana miehen laiskottelusta. Kaikki vain eivät viitsi parisuhderiitoja selitellä ulkopuolisille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä.
Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.
God bless you 🤗
Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.
Mikä ero niissä muka on?
Keskenmenossa lapsi olisi ollut toivottu ja abortissa taas ei. Aika yksinkertainen asia ymmärtää, mutta ethän sinä toki mitään tyhmyydellesi voi.
Mutta tiedätkö kulta pien
Tämäkö on sitä kuuluisaa miesten logiikkaa? Tuolla ajattelumallilla läheisen ihmisen kuolemallakaan ei ole mitään eroa muiden ihmisten kuolemaan. Kaikkihan me olemme vain solumassaa, joiden elintoiminnot lakkaavat jossain vaiheessa. Miksi siis surra vaikka oman aviomiehen kuolemaa, sinne samaan multaanhan tuo päätyy kuin muutkin kuolleet?
Vierailija wrote:
Kaikessa huvittavuudessaan esim. Lapsen synnyttäminen ja sen ns raskaus ja vaativuus on ihan höpö höpö juttuja. Sillä jos se olisi pätkän vertaa rankkaa tai edes kivuliasta, niin sekin olisi jo jollakin tavalla sysätty miesten hommaksi.
Sovitaanko että ponnistat melonin perseestäsi kun olet ensin kantanut muutaman kuukauden kolmen kilon jumppapalloa vatsallasi ja palataan sitten asiaan.
Höpsö.
Kätilö muutaman kerran sanoo ponnista..pinnistä..ponnista!
Sitten kuuluu ..plops.. ja kätilö nappaa kolmannesta pompusta kiinni.
Tai jos on kokeneempi synnyttäjä niin hän siinä tiskaamisen ohessa plopsauttaa vauvan siihen lattialle,huutaa vanhemmille lapsille,että ottakaas pikkuveli tuosta jaloista ja antakaa sille vaikka peitto ens alkuun ja jatkaa tiskaamista.
Näin se vaan menee..
Vierailija wrote:
*wirn*
Nimenomaan! Näistä syistä minäkään en kokkaa saati leivo, eipähän synny tiskiä ja sotkua. Ikkunoihin on vedetty mustat jätesäkit, ei tarvitse pestä verhoja. Lakanatkin on ihan turhia, sama on nukkua paljaalla patjalla. Hiuksetkin leikkasin lyhyiksi, on paljon kätevämmät näin. Kyllä mies arvostaa, kun en sotke ja käytä rahaa turhuuksiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä.
Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.
God bless you 🤗
Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.
Mikä ero niissä muka on?
Keskenmenossa lapsi olisi ollut toivottu ja abortissa taas ei. Aika yksinkertainen asia ymmärtää, mutta ethän sinä toki mitään tyhmyydellesi voi.
Mitä ihmeen yhteyttä tai tunnetta sinulla voisi edes olla alkioon? Ethän tunne sitä millään tavalla? Miten edes surra jotakin mitä ei ole edes olemassa? Naisen logiikalla kai sitten voi.
"Nimenomaan! Näistä syistä minäkään en kokkaa saati leivo, eipähän synny tiskiä ja sotkua. Ikkunoihin on vedetty mustat jätesäkit, ei tarvitse pestä verhoja. Lakanatkin on ihan turhia, sama on nukkua paljaalla patjalla. Hiuksetkin leikkasin lyhyiksi, on paljon kätevämmät näin. Kyllä mies arvostaa, kun en sotke ja käytä rahaa turhuuksiin."
Ei luoja!! Voisin heti ottaa tollasen ❤️ tollasta oon aina halunnu!
Itseasiassa voisin ottaa vaikka kaks samantien sillä ymmärrän hyvän päälle 🤗 kyllä naisessa luonnetta pitää olla 😍
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
God bless you 🤗
Mikä ero niissä muka on?
Keskenmenossa lapsi olisi ollut toivottu ja abortissa taas ei. Aika yksinkertainen asia ymmärtää, mutta et
Höntti, ei tunneasioita voi selittää tuommoisella yksiaivoisella logiikalla. Ihmisillä on tapana kuvitella asioita. Esimerkiksi kun nainen saa kuulla olevansa raskaana ja kyseessä on toivottu raskaus, niin mielikuvitus alkaa yleensä laukata. Tuleeko lapsi näyttämään enemmän minulta vai isältään? Onko se poika vai tyttö? Millainen lapsi on luonteeltaan? Ja niin edelleen ja niin edelleen.
Vierailija wrote:
"Nimenomaan! Näistä syistä minäkään en kokkaa saati leivo, eipähän synny tiskiä ja sotkua. Ikkunoihin on vedetty mustat jätesäkit, ei tarvitse pestä verhoja. Lakanatkin on ihan turhia, sama on nukkua paljaalla patjalla. Hiuksetkin leikkasin lyhyiksi, on paljon kätevämmät näin. Kyllä mies arvostaa, kun en sotke ja käytä rahaa turhuuksiin."
Ei luoja!! Voisin heti ottaa tollasen ❤️ tollasta oon aina halunnu!
Itseasiassa voisin ottaa vaikka kaks samantien sillä ymmärrän hyvän päälle 🤗 kyllä naisessa luonnetta pitää olla 😍
Ihanaa, voidaan olla paskaisia sottapyttyjä yhdessä ❤️
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
God bless you 🤗
Mikä ero niissä muka on?
Mutta tiedätkö kulta pien
Whaaat... Mitä mä just luin. 🤯
Hmm, voinko mäkin vaan sitten lopettaa yhteisten töiden tekemisen miehenä, kun omasta mielestäni osallistun enemmän kuin muut. Vaimo on kyllä eri mieltä, mutta ei kai kenenkään muun mielipiteet muutenkaan merkkaa. Mätänee talo, kukaan ei imuroi tai laita ruokaa, autot huoltaa itse itsensä ja sillä lailla.
Onhan noita naisia, jotka väittävät tekevänsä kaiken, mutta jos heidän puolisoiltaan kysyttäisiin, niin tuskin saataisiin samaa tulosta.
Saanko samalla käyttää itse tienaamani rahat vaan itse hauskoina pitämiini asioihin? Kai ne lapset saa maksettua omat ruokansa ja vaimo lääkkeensä, minäpä lähdenkin omilla rahoillani yksin matkalle. Olen sen yli kahden kymmenen vuoden avioliitossa takuulla ansainnut, kun omasta mielestäni teen selvästi enemmän kodin eteen kuin muut yhteensä nelihenkisessä perheessä.
Tänäänkin ensin kuuntelin vaimon työhuolet, vaikka kuinka yritin Netflixiin keskittyä, sen jälkeen hoidin lapsille influenssa rokotukset, laitoin tulet uuniin ja tein ruokaa. Jatkossa tosin itselleni, ja jos joku yrittää asua minun lämmittämässäni talossa, olen tämän foorumin mukaan oikeutettu tuuppimaan kaikki hankeen?Jos äitini tekisin niin, niin olisin sankari...Eihän täällä vielä oikein lunta ole, mutta huomenna voi jo tulla.
Summa summarum, jos ei halua asua perheessä ja osallistua perheen töihin, kannattanee tehdä muita valintoja. Jos ei halua olla äitinä ja osallistua huolehtimiseen, niin ei varmaan kannata hommata lapsia. jos ei miehen kanssa halua töitä jakaa, niin varmaan kannattaa asua yksin, Ei sitten ole muut häiriöksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En nyt tässä kumpaakaan osapuolta toista enemmän arvostele tai puolustele. Näistä keskusteluista saa vaikutelman, että tyypillisesti nainen tekee paljon enemmän päivittäisiä aikaa vieviä tavallisia kotitöitä. Mies osaisi niitä tehdä, mutta ei viitsi ja halua. Naista turhauttaa kun mies ei osallistu.
Mies tekee yleensä työt, joita tarvitsee tehdä harvemmin eivätkä kokonaisuudessaan vie välttämättä aikaa kovinkaan paljon. Mutta näitä töitä taas nainen ei tyypillisesti osaa, ainakaan omien sanojensa mukaan. Jos ne jää hoitamatta niin jossain vaiheessa tulee jokin aivan katastrofi, mallia talo tuhoutuu tai autolla kolaroidaan. Miestä turhauttaa kun nainen ei arvosta.
Miksi sinä et arvostele kumpaakaan osapuolta?
Tilastot kertovat aivan selvästi että miehet tekevät vähemmän kotitöitä. Vain 10 prosenttia miehistä pitää edes vanhempainvapaa
Ei tilastot kerro kotitöistä mitään, vaan naisille suunnatut kyselytutkimukset. Feministit toki pitävät niitä tutkimustietona, kun kysytään kavereilta. Kysymyksiin "Koetko tekeväsi liikaa kotitöitä?" , "Oletko väsynyt kotitöiden määrään?" , "Koetko tekeväsi enemmän kotitöitä kuin muut perheenne jäsenet?" naiset toki näissä kyselytutkimuksissa vastaavat.
Vanha toteamuahan on kuitenkin se, että suomalaisissa perheissä on yhteiset työt ja miesten työt. Yhteiset työt jaetaan tasan, se on tasa-arvoista ja miesten töihin ei muiden tarvitse osallistua, koska ne on miesten töitä. Pitäähän niistä kaikkien itseään kunnioittavien miesten selvitä. Kerrostaloissa niitä miesten töiksi luettavia on vähemmän, joten siellä töiden jako on tasaisempaa, joku renkaiden vaihto ja imurointi vain.
Jos ne kerta on niin yksinkertaisia niin miksi et niihin sitten pysty? 🤣🤣