Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8334)
Vierailija kirjoitti:
"Meidän piireissä on tapana ostaa tarvittavat asiat itse. Kun minä tarvitsin auton, hommasin sellaisen. Vaimosi olisi voinut ostaa itselleen auton, kun tarve sille tuli, mutta olisit silti voinut ostaa hänelle jossain vaiheessa tuliterän auton lahjaksi. Elämä on hankalaa, jos on aina toisten kyytien varassa. Arki sujuu paremmin, kun kumpikin pääsee kulkemaan itsenäisesti."
Oli paljon vaivattomampaa ostaa aivan uusi auto. Vaimoni on aika säästeliäs rahankäyttäjä, joten hän ei mitä luultavimmin olisi koskaan ostanut itselleen autoa, vaan mieluummin vaikka kävellyt, jos ei muuta kyytiä olisi ollut saatavilla. Elämä on juuri niin hankalaa, miten hankalaksi sen itselleen tekee.
Vaimosiko olisi tosiaan vienyt kävellen lapset hoitoon, tehnyt täyden työpäivän ja hakenut lapset sen jälkeen hoidosta ja edelleen kävellen? Kun sinä olet ja olet ollut paljon pois kotoa työmatkoilla, niin mikset ostanut vaimollesi autoa heti alkuun? Nythän hän on joutunut hoitamaan lasten hoitomatkat bussilla, miten paljon aikaa siihen on mennyt? Ihmeen hienosti siellä on hoitopaikat auki aamuvarhaisesta iltamyöhään. Ilmeisesti sinun autosi oli vaimollasi käytössä työmatkojesi ajan, muuten tuossa ei ole ollut mitään järkeä.
"Kerroit tuolla aiemmin, että vaimosi laittaa sinulle aamupalan valmiiksi kun lähtee aamulla töihin ennen sinun heräämistäsi ja häärää keittiössä sekä antaa suukon ja hartiahieronnan kun tulet töistä, tekemästä sitä 11-tuntista työpäivääsi. Lisäksi olet kolmen päivän putkia poissa, minkä jälkeen väsyneenä antaudut vaimosi passattavaksi - hän kun on sillä välin lepäillyt ja lorvehtinut tekemällä palkkatyötä ja huoltamalla yksin lapset ja kodin.
Kerro, missä välissä sinä siis omilta aikatauluiltasi ehdit kuskaamaan vaimoasi töihin ja töistä? Jotenkin oudolta nimittäin kuulostaa tuo tarina, jota sepittelet täällä otsasuoni pullollaan. 🤭
- eri"
Pyydän nyt anteeksi kaikilta yksioikoisilta naisilta palstalla. Unohdin kokonaan, että teillehän olisi pitänyt laatia aivan oma koko vuoden kattava kalenteri, josta saisitte kyylätä milloin olen töissä pidemmän päivän, milloin poissa kolme päivää tai jopa koko viikon, milloin taas olen kotona etätöissä useamman päivän, milloin olen kotona enkä tee omia töitäni muutamaan päivään. Voin tarvittaessa muuttamaan aikataulujani, vaikka työt on silti tehtävä. Vaimoni olisi lukemattomat kerrat halunnut mennä bussilla töihin, mutta koska minulla on ollut sopivasti aikaa, olen hänet vienyt, varsinkin jos sää on ollut kurja.
Millaistahan teillä se perhe-elämä oikeasti on, kun haluatte väkyttää riitaa haastaen ventovieraalle miehelle? Onko kotona omalle ukolle joka päivä sama länkytys käynnissä aamusta iltaan?
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveitä naisia täällä. Oikeita harpyijoita, itsekkäitä ja kiittämättömiä. Millaisen kasvatuksen he ovat saaneet? Millainen on heidän elämänhallinta? Elämä on valintoja. Jos on valinnut väärin, niin sen voi korjata syyllistämättä muita.
Hyvää loppuelämää kaikille, jotka lilluvat etikassa.
Ketä kiittäisin? Ex-miestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä vai nykyistä miestä, joka haluaisi, että teen kaiken? Vai pitäisikö sen sijaan kiittää isääni, joka antoi minulle miehen mallin, joka osoitti, että mieskin osaa tehdä kotona ihan kaiken, pyytämättä. Väärin valitseminen ei ole vaikeaa, jos havainnoi ympäristöään. Täysillä kotitöihin, lastenhoitoon yms. asioihin osallistuvia miehiä on vähän.
"Pyydän nyt anteeksi kaikilta yksioikoisilta naisilta palstalla. Unohdin kokonaan, että teillehän olisi pitänyt laatia aivan oma koko vuoden kattava kalenteri, josta saisitte kyylätä milloin olen töissä pidemmän päivän, milloin poissa kolme päivää tai jopa koko viikon, milloin taas olen kotona etätöissä useamman päivän, milloin olen kotona enkä tee omia töitäni muutamaan päivään. Voin tarvittaessa muuttamaan aikataulujani, vaikka työt on silti tehtävä. Vaimoni olisi lukemattomat kerrat halunnut mennä bussilla töihin, mutta koska minulla on ollut sopivasti aikaa, olen hänet vienyt, varsinkin jos sää on ollut kurja."
Vaimosi on kuitenkin joutunut lukemattomat kerrat kulkemaan bussilla työmatkat ja hoitamaan siinä myös lasten hoitomatkat. Ihme, että hänellä tai sinulla ei tullut heti alkuun mieleen, miten paljon toinen auto helpottaisi teidän arkea. Ettehän te ole voineet jättää lapsia yksin kotiin, kun olet lähtenyt hakemaan vaimoasi myöhään töistä.
"Annan nyt pikku vihjeen. Jos olen esim. koko viikon työmatkalla, niin enhän minä silloin ole "sotkemassa" kotona. Vaimokin tekee silloin vain itselleen ja lapsille ruokaa. Minä voin aivan hyvin kutsua omaa panostani auttamiseksi, koska sitähän se käytännössä on, koska en ole joka päivä edes kotona, joten en voi tehdä välttämättä tasan puolta kotihommista"
Miten voit olla noin sokea? Et ollenkaan sisäistä, että ne lapset ja koti ovat myös SINUN. Jos vaimo hoitaa yksin lapsia koko viikon, on hän koko viikon tehnyt myös SINUN osuutesi lastenhoidosta. Olet kuin teini, joka näkee vain oman pyllynsä ja siivoaa enintään omat sotkunsa ("kun ehtii ja jaksaa"), ja kaikki muu kuuluu muka vaimolle. Viikon loman jälkeen olet "velkaa" vaimolle siitä, että hän hoiti sinun osuutesi lasten hoidosta! Kodissa on myös töitä jotka eivät ole riippuvia henkilömääristä mutta on silti pakko tehdä; lumenluonti, nurmikon leikkuu, kaikki muutkin ulkotyöt, pölyä kertyy asui siellä 3 vai 4 ihmistä, laskut pitää maksaa, huollot tehdä jne jne... Sinusta mikään näistä ei kuulu sulle, jos et satu olemaan kotona.
Hitsi mikä lapsellinen laiskimus.
"Eilen olin päivän kotona lasten kanssa joululomalla. Ihana mieheni tuli töistä ajoissa ja teki meille päivällisen. Sitten siivottiin ja vietettiin yhdessä aikaa lasten kanssa ja lasten mentyä nukkumaan juteltiin, halailtiin ja rentouduttiin pelaamalla yhdessä Nintendoa. Jos miehenäni olisi sinä tai joku muu palstan miesvauvoista, olisin joutunut hoitamaan lapset ja kotityöt yksin ja minun olisi odotettu vielä paapovan miesvauvaa hänen palattuaan.
Kai edes tienaat kunnolla kun teet noin pitkiä päiviä? Vai oletko joku yrittäjä joka tekee kellon ja vuoden ympäri töitä, mutta jota vaimo elättää omalla palkallaan kun "firma" ei tuota mitään? :D"
Tuohan se näyttää olevan monilla pareilla arkista, että nainen lontii kotona tekemättä mitään ja kun ukko tulee kotiin, alkaa työleiri ja akkeli, sekä muksut saavat vihdoin hyvää ruokaa miehen tekemänä. Sitten kun isot vatsat pömpättävät entistä pulleampina, aletaan heti siivoamaan "yhdessä" (akka siis haukkana komentelemassa ukkoa, että mitä tämän pitää tehdä ja lattia luututaan ainakin kahteen kertaan, koska ei kelvannut mammalle).
Olen erittäin kiitollinen, että vaimonani on aikuinen naisellinen kaunotar, joka ei voisi kuvitellakaan, että meidän sängyssä olisi joku lasten pelikonsoli, kun juttelun, halailun ja kevyen hyväilyn jälkeen meillä tahtoo mennä helläksi rakasteluksi harva se ilta. Teillä varmaan sekä kakarat, että "äiti" itkivät silmät päästä, kun mamma ei saanutkaan joululahjaksi uusinta pelikonsolia?
"Vaimosi on kuitenkin joutunut lukemattomat kerrat kulkemaan bussilla työmatkat ja hoitamaan siinä myös lasten hoitomatkat. Ihme, että hänellä tai sinulla ei tullut heti alkuun mieleen, miten paljon toinen auto helpottaisi teidän arkea. Ettehän te ole voineet jättää lapsia yksin kotiin, kun olet lähtenyt hakemaan vaimoasi myöhään töistä."
Varmistin vaimolta, että muistanko oikein. Hän joutui kulkemaan bussilla kokonaista kaksi kertaa viime vuonna. Ei sen takia olisi tarvinnut hommata autoa vieläkään, mutta tänä vuonna saattaa tulla itselleni myös ulkomaan keikkoja, niin oli parempi ostaa vaimolle auto. Ja missä minä olisin sanonut, että vaimoani pitäisi hakea myöhään töistä?
Vierailija kirjoitti:
"Annan nyt pikku vihjeen. Jos olen esim. koko viikon työmatkalla, niin enhän minä silloin ole "sotkemassa" kotona. Vaimokin tekee silloin vain itselleen ja lapsille ruokaa. Minä voin aivan hyvin kutsua omaa panostani auttamiseksi, koska sitähän se käytännössä on, koska en ole joka päivä edes kotona, joten en voi tehdä välttämättä tasan puolta kotihommista"
Miten voit olla noin sokea? Et ollenkaan sisäistä, että ne lapset ja koti ovat myös SINUN. Jos vaimo hoitaa yksin lapsia koko viikon, on hän koko viikon tehnyt myös SINUN osuutesi lastenhoidosta. Olet kuin teini, joka näkee vain oman pyllynsä ja siivoaa enintään omat sotkunsa ("kun ehtii ja jaksaa"), ja kaikki muu kuuluu muka vaimolle. Viikon loman jälkeen olet "velkaa" vaimolle siitä, että hän hoiti sinun osuutesi lasten hoidosta! Kodissa on myös töitä jotka eivät ole riippuvia henkilömääristä mutta on silti pakko tehdä; lumenluonti, nurmikon leikkuu, kaikki
Hoitaahan hän sentään työnsä. Kuten toki vaimokin, mutta sitä ei pidetä minään, kävellen jouti kulkemaan. Pyykit katoavat nelihenkisessä perheessä itsestään ja keittiössäkin vaimo tekee (työmatkakävelystä) kiinteä pylly heiluen taikoja, ei ruokaa, mitä nyt hymyillen passaa pikkupurtavatkin ukolleen valmiiksi. Tuolla miehellä ei ole mitään käsitystä siitä, minkälaisen työmäärän perhe-elämä vaatii, ehkä hän tosiaan on paljon poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
"Vaimosi on kuitenkin joutunut lukemattomat kerrat kulkemaan bussilla työmatkat ja hoitamaan siinä myös lasten hoitomatkat. Ihme, että hänellä tai sinulla ei tullut heti alkuun mieleen, miten paljon toinen auto helpottaisi teidän arkea. Ettehän te ole voineet jättää lapsia yksin kotiin, kun olet lähtenyt hakemaan vaimoasi myöhään töistä."
Varmistin vaimolta, että muistanko oikein. Hän joutui kulkemaan bussilla kokonaista kaksi kertaa viime vuonna. Ei sen takia olisi tarvinnut hommata autoa vieläkään, mutta tänä vuonna saattaa tulla itselleni myös ulkomaan keikkoja, niin oli parempi ostaa vaimolle auto. Ja missä minä olisin sanonut, että vaimoani pitäisi hakea myöhään töistä?
Älä sitten rehentele 11-tuntisilla työpäivillä, jos niitä ei ole kuin hyvin harvoin.
"Miten voit olla noin sokea? Et ollenkaan sisäistä, että ne lapset ja koti ovat myös SINUN. Jos vaimo hoitaa yksin lapsia koko viikon, on hän koko viikon tehnyt myös SINUN osuutesi lastenhoidosta. Olet kuin teini, joka näkee vain oman pyllynsä ja siivoaa enintään omat sotkunsa ("kun ehtii ja jaksaa"), ja kaikki muu kuuluu muka vaimolle. Viikon loman jälkeen olet "velkaa" vaimolle siitä, että hän hoiti sinun osuutesi lasten hoidosta! Kodissa on myös töitä jotka eivät ole riippuvia henkilömääristä mutta on silti pakko tehdä; lumenluonti, nurmikon leikkuu, kaikki muutkin ulkotyöt, pölyä kertyy asui siellä 3 vai 4 ihmistä, laskut pitää maksaa, huollot tehdä jne jne... Sinusta mikään näistä ei kuulu sulle, jos et satu olemaan kotona.
Hitsi mikä lapsellinen laiskimus."
Mittaapa verenpaineesi välillä. Juttusi on nyt lähtenyt sellaiselle laukalle, ettei tuo ole enää terveellistä sydämen kannalta.
Lapsemme ovat terveitä ja normaalisti kehittyneitä. Eivät siis mitään potilaita, jotka tarvitsevat hoitoa 24/7. He ovat varsin omatoimisia ja jos heille iskee nälkä, osaavat itsekin tehdä pientä purtavaa itselleen.
Ketjun naisissa tuntuu olevan varsin monia "teinejä", koska yleinen trendi on, että nämä teiniäidit ovat ryhtyneet siivoamaan vain oman pyllynsä ja senkin tutkimusten mukaan varsin huonosti. Muut kodin hommat sitten jos jaksetaan. Kaikki kuuluisi oikeastaan perheen penikselliselle osapuolelle, koska jo pelkkä naisen ajatus kotitöistä vie naisilta kaikki voimat eikä jaksa koko viikolla tehdä muuta kuin istua persaus hiessä mammapalstalla haukkumassa muiden ihania miehiä lapsellisiksi laiskimuksiksi.
Mutta joo, nyt pitää maineeni pelastamiseksi mennä luomaan tontilta lumet ja ajaa nurmikko.
Vierailija kirjoitti:
Olet pitkiä päiviä töissä, matkoilla jopa viikonkin, joten joko vaimosi on vuosia raahannut jalan ostokset kaupasta ja lapset hoitoon ja hoidosta. Ei ole ymmärtänyt ostaa autoa itselleen, vaan on halunnut mieluummin ajaa bussilla, jolla sitten kuitenkin ajoi viime vuonna vain kaksi kertaa. Nyt sinä sitten lopultakin uhrauduit ja ostit hänelle tuliterän auton.
😂😂😂
Ymmärrätkö yhtään, miten naurettavilta nuo sinun satusi kuulostavat?
Hetkonen, tämä sama henkilö yhdessä viestissä sekä myönsi tehneensä töissä laiskojen kollegoiden työt, mikä ei ollut järkevää, ja sitten perään ihmetteli, miten naiset voisivat tehdä töissä muiden töitä, koska eivät voi olla useassa paikassa yhtä aikaa? Niin, siis onko se muiden töiden tekeminen nyt siis mahdollista vai ei? Unohdetaan nyt se pikkujuttu, että varsinaisesti kukaan muu ei tainnut väittää töissä tekevänsä muiden hommia vaan se oli vertauskuva siihen, että kotona tekisi molempien osan.
Toinen juttu sitten on tämä, että keskusteluun osallistuvilla naisilla olisi tarkoitus tasapäistää kotityöt riippumatta siitä, mitä kumpikin päivätyökseen tekee. Useimmitenhan tilanne on, että molemmilla on ihan normaali työpäivä eikä mitään jatkuvia reissuja ja ympäripyöreitä päiviä, ja siitä huolimatta mies odottaa naisen tekevän kaikki kotityöt. Jostain syystä mies on poloinen uhri kun nainen vaatii tätä tekemään oman osansa, mutta naiselle pitäisi sopia molempien osuuden hoitaminen.
Sitten voisi tietysti vielä ajatella niitä suhteita, joissa mies tosiaan huitelee päivät pitkät jossain matkoillaan. Onko yhdessä päätetty ja keskusteltu, että nainen tosiaan haluaa ottaa kopin lapsista ja kodinhoidosta? Jos se ei vastaa naisen käsitystä hyvästä perhe-elämästä, ei ole ihme, että hän ei järjestelyyn ole tyytyväinen ja jossain vaiheessa lopettaa sen roolin vetämisen, jota ei ikinä edes halunnut. Suostuisiko mies itse siihen rooliin, johon olettaa naisen muitta mutkitta sujahtavan? Riittävätkö lahjat ja materia korvaukseksi, jos mieluummin haluaisi jaetun vastuun lastenhoidosta ja kotitöistä ja vapaa-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten rehentele 11-tuntisilla työpäivillä, jos niitä ei ole kuin hyvin harvoin.
Mutta kun niillä on niin hyvä perustella, miksi ei tee kotona mitään. Mitä siitä, jos niitä on vain kerran vuoteen, ne silti oikeuttavat ulkoistamaan itsensä kodin velvoitteista ja korkeintaan vain vähän hyvää hyvyyttään auttelemaan vaimokultaa ``tälle kuuluvissa askareissa``.
"Olet pitkiä päiviä töissä, matkoilla jopa viikonkin, joten joko vaimosi on vuosia raahannut jalan ostokset kaupasta ja lapset hoitoon ja hoidosta. Ei ole ymmärtänyt ostaa autoa itselleen, vaan on halunnut mieluummin ajaa bussilla, jolla sitten kuitenkin ajoi viime vuonna vain kaksi kertaa. Nyt sinä sitten lopultakin uhrauduit ja ostit hänelle tuliterän auton.
😂😂😂
Ymmärrätkö yhtään, miten naurettavilta nuo sinun satusi kuulostavat?"
Voitko antaa hieman apua, että miten esittäisin tämän sillä tavalla, että ymmärtäisit? Kerro sanat mitä et ymmärtänyt.
Minä: "Unohdin kokonaan, että teillehän olisi pitänyt laatia aivan oma koko vuoden kattava kalenteri, josta saisitte kyylätä milloin olen töissä pidemmän päivän, milloin poissa kolme päivää tai jopa koko viikon, milloin taas olen kotona etätöissä useamman päivän, milloin olen kotona enkä tee omia töitäni muutamaan päivään."
Vierailija kirjoitti:
"Eilen olin päivän kotona lasten kanssa joululomalla. Ihana mieheni tuli töistä ajoissa ja teki meille päivällisen. Sitten siivottiin ja vietettiin yhdessä aikaa lasten kanssa ja lasten mentyä nukkumaan juteltiin, halailtiin ja rentouduttiin pelaamalla yhdessä Nintendoa. Jos miehenäni olisi sinä tai joku muu palstan miesvauvoista, olisin joutunut hoitamaan lapset ja kotityöt yksin ja minun olisi odotettu vielä paapovan miesvauvaa hänen palattuaan.
Kai edes tienaat kunnolla kun teet noin pitkiä päiviä? Vai oletko joku yrittäjä joka tekee kellon ja vuoden ympäri töitä, mutta jota vaimo elättää omalla palkallaan kun "firma" ei tuota mitään? :D"
Tuohan se näyttää olevan monilla pareilla arkista, että nainen lontii kotona tekemättä mitään ja kun ukko tulee kotiin, alkaa työleiri ja akkeli, sekä muksut saavat vihdoin hyvää ruokaa miehen tekemänä. Sitten kun isot vatsat pömpättävät entistä pulleampina, aleta
Eikö teillä sitten ole seksin lisäksi mitään yhteistä harrastusta, josta molemmat nauttisi? Ei sen tarvitse välttämättä Nintendo olla jos se ei nappaa, mutta on kyllä aika ankeaa, jos ei ikinä puuhata yhdessä muuta kivaa kuin seksiä. Jos pariskunnalla synkkaa muutenkin kuin fyysisesti niin varmasti löytyy joku yhteinen juttu, kannattaa jutella vaimon kanssa mikä tämä voisi olla :) Toki jos olet vain tarinoita keksivä palstauli niin mielikuvitus ei välttämättä riitä säännöllistä seksiä pidemmälle.
Et vastannut kysymykseeni tienesteistä. Ilmeisesti olet Kotipizza-yrittäjä ja työn hedelmät valuu isompien kihojen taskuun :D
"Lapsemme ovat terveitä ja normaalisti kehittyneitä. Eivät siis mitään potilaita, jotka tarvitsevat hoitoa 24/7. He ovat varsin omatoimisia ja jos heille iskee nälkä, osaavat itsekin tehdä pientä purtavaa itselleen."
Lol. Jopa minä lapseton ihminen tiedän, että yksikään alle noin 17v lapsi ei hoidu itsestään. Tai no, voihan sitä toki laiminlyödä lastensa hoidon ja jättää ne selviytymään keskenään, ja useimmat eivät siihen (fyysisesti) kuole, mutta ei se kovin kerskailun arvoista ole.
Sulla ei selkeästi ole minkäänlaista käsitystä mitä kaikkea isoistakin lapsista huolehtiminen vaatii. Toivottavasti vaimo lähtee lätkimään kun lapset ovat (oikeasti) kasvaneet isoksi ja omatoimisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveitä naisia täällä. Oikeita harpyijoita, itsekkäitä ja kiittämättömiä. Millaisen kasvatuksen he ovat saaneet? Millainen on heidän elämänhallinta? Elämä on valintoja. Jos on valinnut väärin, niin sen voi korjata syyllistämättä muita.
Hyvää loppuelämää kaikille, jotka lilluvat etikassa.
Ketä kiittäisin? Ex-miestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä vai nykyistä miestä, joka haluaisi, että teen kaiken? Vai pitäisikö sen sijaan kiittää isääni, joka antoi minulle miehen mallin, joka osoitti, että mieskin osaa tehdä kotona ihan kaiken, pyytämättä. Väärin valitseminen ei ole vaikeaa, jos havainnoi ympäristöään. Täysillä kotitöihin, lastenhoitoon yms. asioihin osallistuvia miehiä on vähän.
Nyt ei ollutkaan kysymys isästäsi, vaan äidistäsi. Eikö hän opettanut sinulle mitään? Vai etkö oppinut mitään?
Vierailija kirjoitti:
"Olet pitkiä päiviä töissä, matkoilla jopa viikonkin, joten joko vaimosi on vuosia raahannut jalan ostokset kaupasta ja lapset hoitoon ja hoidosta. Ei ole ymmärtänyt ostaa autoa itselleen, vaan on halunnut mieluummin ajaa bussilla, jolla sitten kuitenkin ajoi viime vuonna vain kaksi kertaa. Nyt sinä sitten lopultakin uhrauduit ja ostit hänelle tuliterän auton.
😂😂😂
Ymmärrätkö yhtään, miten naurettavilta nuo sinun satusi kuulostavat?"
Voitko antaa hieman apua, että miten esittäisin tämän sillä tavalla, että ymmärtäisit? Kerro sanat mitä et ymmärtänyt.
Minä: "Unohdin kokonaan, että teillehän olisi pitänyt laatia aivan oma koko vuoden kattava kalenteri, josta saisitte kyylätä milloin olen töissä pidemmän päivän, milloin poissa kolme päivää tai jopa koko viikon, milloin taas olen kotona etätöissä useamman päivän, milloin olen kotona enkä tee omia töitäni muutamaan päivään."
Sun tuntuu nyt olevan kovin vaikea päättää, oletko sinä kotona vai poissa sieltä ja miten paljon. Tuntuu vaihtelevan sen mukaan, mikä milloinkin oikeuttaa vaimon työpanoksella loisimisen.
Yhtä kaikki kotihommat tuntuvat kuuluvan vaimolle, olitpa missä hyvänsä, ja oma roolisi on autella silloin kun ehdit ja jaksat, olitpa sitten missä hyvänsä. Vaikkapa sitten siellä kotona tekemässä etätöitä tai tekemättä mitään.
Tyypillinen aikuisvauva.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsemme ovat terveitä ja normaalisti kehittyneitä. Eivät siis mitään potilaita, jotka tarvitsevat hoitoa 24/7. He ovat varsin omatoimisia ja jos heille iskee nälkä, osaavat itsekin tehdä pientä purtavaa itselleen."
Lol. Jopa minä lapseton ihminen tiedän, että yksikään alle noin 17v lapsi ei hoidu itsestään. Tai no, voihan sitä toki laiminlyödä lastensa hoidon ja jättää ne selviytymään keskenään, ja useimmat eivät siihen (fyysisesti) kuole, mutta ei se kovin kerskailun arvoista ole.
Sulla ei selkeästi ole minkäänlaista käsitystä mitä kaikkea isoistakin lapsista huolehtiminen vaatii. Toivottavasti vaimo lähtee lätkimään kun lapset ovat (oikeasti) kasvaneet isoksi ja omatoimisiksi.
Heillä on päiväkoti-ikäiset lapset, jotka eivät tarvitse hoitoa 24/7. Minulla on se käsitys, että nimenomaan päiväkoti-ikäiset lapset tarvitsevat hoitoa koko ajan. Eihän Suomessakaan katsota hyvällä, jos viisivuotiaat pyörii ulkona ilman aikuisen valvontaa tai heidät jätetään kotiin yksin. Toki joissain maissa, Aasiassa nyt ainakin, viisivuotiaat on jo töissä, joten siellä päiväkoti tarkoittanee jotain muuta mitä Suomessa.
Annan nyt pikku vihjeen. Jos olen esim. koko viikon työmatkalla, niin enhän minä silloin ole "sotkemassa" kotona. Vaimokin tekee silloin vain itselleen ja lapsille ruokaa. Minä voin aivan hyvin kutsua omaa panostani auttamiseksi, koska sitähän se käytännössä on, koska en ole joka päivä edes kotona, joten en voi tehdä välttämättä tasan puolta kotihommista.
Vaimosi on siis käytännössä yksinhuoltaja, jota sinä käyt välillä vähän auttelemassa täysihoitoa ja seksipalveluita vastaan. Ok. Kuulostaa ihan palstapetterin tavalta toimia. (Toki tämä tapahtuu toivottavasti vain mielikuvituksessa, koska muuten kyllä säälittäisi kovasti nuo käytännössä isättömät lapset.)