Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8334)

Vierailija
2601/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"😂🤣😂🤣😂🤣😂

Noni, nyt on kahvit näytöllä."

Mahtaa olla kivan näköistä sinun huushollissa, kun pärskit milloin mitäkin eritteitä ympäriinsä.

Kahvi ei ole eritettä.

Sinusta poiketen a) mulla ei purskahtele eritteitä ympäriinsä ja b) osaan itse siivota jälkeni, en tarvitse siihen pyllyä pyörittelevää aasialaiskaunotarta.

Vierailija
2602/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää enää nyt vängätkö ton rikkaan miehen kanssa jolla oli aasialainen vaimo (jos nyt oon oikein pysynyt kärryllä tarinassa). Ehkä tarina on tosi ja heillä homma toimii. Mies ostelee vaimolle autoja ja auttaa kotitöissä jonkin verran. Ja heillä on lämmin hyvä ihmissuhde, iltaisin höpöttelevät ja rakastelevat. Kommunikaatio toimii, kaikki ovat tyytyväisiä. Mikäs siinä, hyvä juttu.

Mut aloittajan ja monen muun tilanne ei ole sama. Tilanteet vaihtelee. Ei suurin osa suomalaisista miehistä ostele vaimolleen autoja tai muutenkaan pysty olemaan se elättäjä vaan nainenkin käy töissä, jolloin kotihommien pitäs mennä suunnilleen tasan puoliksi, jotta kenelläkään ei olisi epäreilu olo.

Se aasialainen vaimokin käy kokopäivätöissä. Sitähän tässä ihmetelläänkin, kuinka miehensä kehtaa kellotella kotona täysihoidossa, tällä aasiattarella on lehmän hermot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää enää nyt vängätkö ton rikkaan miehen kanssa jolla oli aasialainen vaimo (jos nyt oon oikein pysynyt kärryllä tarinassa). Ehkä tarina on tosi ja heillä homma toimii. Mies ostelee vaimolle autoja ja auttaa kotitöissä jonkin verran. Ja heillä on lämmin hyvä ihmissuhde, iltaisin höpöttelevät ja rakastelevat. Kommunikaatio toimii, kaikki ovat tyytyväisiä. Mikäs siinä, hyvä juttu.

Mut aloittajan ja monen muun tilanne ei ole sama. Tilanteet vaihtelee. Ei suurin osa suomalaisista miehistä ostele vaimolleen autoja tai muutenkaan pysty olemaan se elättäjä vaan nainenkin käy töissä, jolloin kotihommien pitäs mennä suunnilleen tasan puoliksi, jotta kenelläkään ei olisi epäreilu olo.

Tuon *rikkaan miehen* aasialainen mielikuvitusvaimo käy täysipäivätöissä, ja sen liskäsi hoitaa yksin lapset, kauppareissut, kodin siivoamisen, pyykkäyksen (joka kuulemma hoituu kuin itsestään), ruuanlaiton ja miehen viihdyttämisen makuukamarissa. Se ei tarvitse lepoa tai unta, ja on silti aina hyväntuulinen ja jaksaa paapoa ja hieroskella miestään. Ihmeellistä, eikö?

Vierailija
2604/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hirveitä naisia täällä. Oikeita harpyijoita, itsekkäitä ja kiittämättömiä. Millaisen kasvatuksen he ovat saaneet? Millainen on heidän elämänhallinta? Elämä on valintoja. Jos on valinnut väärin, niin sen voi korjata syyllistämättä muita. 

Hyvää loppuelämää kaikille, jotka lilluvat etikassa. 

Ketä kiittäisin? Ex-miestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä vai nykyistä miestä, joka haluaisi, että teen kaiken? Vai pitäisikö sen sijaan kiittää isääni, joka antoi minulle miehen mallin, joka osoitti, että mieskin osaa tehdä kotona ihan kaiken, pyytämättä. Väärin valitseminen ei ole vaikeaa, jos havainnoi ympäristöään. Täysillä kotitöihin, lastenhoitoon yms. asioihin osallistuvia miehiä on vähän.

Nyt ei ollutkaan kysymys isästäsi, vaan äidistäsi. Eikö hän

Äitini oli alkoholisti. En opetellut samaa. Isäni opetti minulle kaiken tarpeellisen aina ruoanlaitosta renkaidenvaihtoon, mutta hän olikin mies, sanan varsinaisessa merkityksessä. Valitettavasti hänen takiaan mulla on rima aika korkealla, enkä ole vielä törmännyt yhtä pätevään mieheen. Vähempään en tyydy enää.

Vierailija
2605/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyn myös. Vaimo kiukuttelee kun hänen autonsa ei lähde käymään ja sisällä on kylmä (16 astetta). Molemmille asioille hän voi halutessaan tehdä jotain, mutta ei tee, vaan kiukuttelee kuin pikkulapsi. Tein myös ruokaa ja se ei ollut hänen toivomuksiensa mukaista, joten saa tehdä itse omat sapuskansa. Olen alkanut nauttimaan tilanteesta jossa kaikki mitä haluaa on syytä tehdä itse.

Suhteen alussa ilmoitin jo että jos seksiä ei ole kotona kohtuullisesti 1-2 krt/viikko tarjolla, niin silloin käyn vieraissa. Sairaudet ym muut eivät kuulu tämän piiriin, vaan molempien osapuolten tulee saada se jota haluavat, eli jos vaimo ei halua, hän saa olla harrastamatta seksiä ja minä saan sitten harrastaa halutessani sitä toisaalla. Toimii myös toisinpäin. 

Olen vasta ymmärtänyt miten feminismin tuomat asiat helpottavat minun elämääni. 

Vierailija
2606/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyn myös. Vaimo kiukuttelee kun hänen autonsa ei lähde käymään ja sisällä on kylmä (16 astetta). Molemmille asioille hän voi halutessaan tehdä jotain, mutta ei tee, vaan kiukuttelee kuin pikkulapsi. Tein myös ruokaa ja se ei ollut hänen toivomuksiensa mukaista, joten saa tehdä itse omat sapuskansa. Olen alkanut nauttimaan tilanteesta jossa kaikki mitä haluaa on syytä tehdä itse.

Suhteen alussa ilmoitin jo että jos seksiä ei ole kotona kohtuullisesti 1-2 krt/viikko tarjolla, niin silloin käyn vieraissa. Sairaudet ym muut eivät kuulu tämän piiriin, vaan molempien osapuolten tulee saada se jota haluavat, eli jos vaimo ei halua, hän saa olla harrastamatta seksiä ja minä saan sitten harrastaa halutessani sitä toisaalla. Toimii myös toisinpäin. 

Olen vasta ymmärtänyt miten feminismin tuomat asiat helpottavat minun elämääni. 

Kukaan ei usko kirjoitelmaasi.

Vierailija
2607/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan miehiä menemään yhtäläillä lakkoon jos vain tuntuu siltä. Tunne riittää oikeutukseen poiketa yhdessä luoduista normeista. Ennen se oli itsekästä ja nykyään kunnioitettavaa toimintaa. 

Vierailija
2608/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat varmasti perustella, että mitähän merkitystä sillä on?

Vierailija
2609/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hirveitä naisia täällä. Oikeita harpyijoita, itsekkäitä ja kiittämättömiä. Millaisen kasvatuksen he ovat saaneet? Millainen on heidän elämänhallinta? Elämä on valintoja. Jos on valinnut väärin, niin sen voi korjata syyllistämättä muita. 

Hyvää loppuelämää kaikille, jotka lilluvat etikassa. 

Ketä kiittäisin? Ex-miestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä vai nykyistä miestä, joka haluaisi, että teen kaiken? Vai pitäisikö sen sijaan kiittää isääni, joka antoi minulle miehen mallin, joka osoitti, että mieskin osaa tehdä kotona ihan kaiken, pyytämättä. Väärin valitseminen ei ole vaikeaa, jos havainnoi ympäristöään. Täysillä kotitöihin, lastenhoitoon yms. asioihin osallistuvia miehiä on vähän.

Nyt ei ollutka

Elämäsi ei olisi niin yksinäistä ja katkeraa jos äitisi olisi kasvattanut sinut yksin?

Vierailija
2610/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja naisia täällä. Muistakaahan että katkeruus tuhoaa elämänne ja katkeruus on lähtöisin AINA teidän omista teoista ja päätöksistä. 

Vierailija
2611/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja naisia täällä. Muistakaahan että katkeruus tuhoaa elämänne ja katkeruus on lähtöisin AINA teidän omista teoista ja päätöksistä. 

Miehet ne vasta hauskoja täällä ovat. Yksikin on kertonut menevänsä vieraisiin, jos seksiä ei ole 1-2 kertaa viikossa. Vaimolle voi olla väliä onko seksi hyvää vai huonoa, miehillehän se on aina hyvää.

Vierailija
2612/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ne vasta hauskoja täällä ovat. Yksikin on kertonut menevänsä vieraisiin, jos seksiä ei ole 1-2 kertaa viikossa. Vaimolle voi olla väliä onko seksi hyvää vai huonoa, miehillehän se on aina hyvää.

Heh,heh. Tää oli kyllä hauska veikko. Miltähän se seksi tuntuu haluttoman naisen kanssa? Varmasti hyvältä, mutta mitä se kertoo tästä "miehestä"?

Vierailija
2613/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esität asian niin, että naisen on pakko olla miehen kanssa. Jos se nainen ei ole tyytyväinen seksiin, niin miksi se on sen miehen kanssa, varsinkin jos tietää että seksi on miehelle tärkeä asia. Hyvä esimerkki siitä kuinka nainen ei ota vastuuta ollenkaan omasta seksielämästään ja mies ottaa. Lakatkaa syyttelemästä muita omista ongelmistanne, niin pääsette tuosta katkeruudesta pois. 

Vierailija
2614/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä on seksiä silloin, kun kumpikin sitä haluaa. Ei tuijoteta kalenteria. Joskus sitä on kerran päivässä, joskus kerran kuussa riippuen monestakin asiasta. Meillä oli pitkä kuiva kausi, koska miehellä oli raskasta töissä. Olis vissiin pitänyt sanoa, että lähden, jos ei ala seisomaan, että kyllä kerran viikossa on pakko saada. Tiedän, että mies joskus suostuu ihan vain mun takia, koska mä olen meistä se innokkaampi, mutta ei se silloin oikein hyvältä tunnu.

Vierailija
2615/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,heh. Tää oli kyllä hauska veikko. Miltähän se seksi tuntuu haluttoman naisen kanssa? Varmasti hyvältä, mutta mitä se kertoo tästä "miehestä"?

Se kertoo sitä, että miehellä se seksi on ilmeisesti riittävän hyvää. Huvittavaa että kyseenalaistat koko miehen, mutta et kyseenalaista naista jos miehestä seksi ei ole hyvää. Et kyseenalaista naista jos mies ei jaksa kuunnella hänen juttujaan. Et kyseenalaista naista jos mies haluaa ennemmin viettää aikaa ystäviensä kanssa. 

Vierailija
2616/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meillä on seksiä silloin, kun kumpikin sitä haluaa. Ei tuijoteta kalenteria. Joskus sitä on kerran päivässä, joskus kerran kuussa riippuen monestakin asiasta. Meillä oli pitkä kuiva kausi, koska miehellä oli raskasta töissä. Olis vissiin pitänyt sanoa, että lähden, jos ei ala seisomaan, että kyllä kerran viikossa on pakko saada. Tiedän, että mies joskus suostuu ihan vain mun takia, koska mä olen meistä se innokkaampi, mutta ei se silloin oikein hyvältä tunnu.

Jos se olisi ollut sinulle tärkeää ja olisitte aiemmin jo sopineet asiasta, niin miksi ei? Puhut nyt ihan eri asiasta kun ette ole sopineet sellaisesta. 

Vierailija
2617/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esität asian niin, että naisen on pakko olla miehen kanssa. Jos se nainen ei ole tyytyväinen seksiin, niin miksi se on sen miehen kanssa, varsinkin jos tietää että seksi on miehelle tärkeä asia. Hyvä esimerkki siitä kuinka nainen ei ota vastuuta ollenkaan omasta seksielämästään ja mies ottaa. Lakatkaa syyttelemästä muita omista ongelmistanne, niin pääsette tuosta katkeruudesta pois. 

Nainen ei ehdi ottaa eroa ja järjestellä asioita ennen kuin mies on ehtinyt käydä vieraissa. Miehellä menee tuohon noin viikko, naisella asunnon etsiminen, muutto ja lasten asioiden järjestäminen vie paljon pitempään.

Vierailija
2618/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain kahdenlaisia "kotitöitä": miesten työt ja yhteiset työt.

Tällainen ajatusmaailma näyttää olevan monella täällä.

Vierailija
2619/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain kahdenlaisia "kotitöitä": miesten työt ja yhteiset työt.

Niin. Ja sen lisäksi ne, missä nainen vain painaa nappia. Niin kuin vaikka pyykit ja tiskit.

Vierailija
2620/8334 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä mies ja kaksi teiniä (yht. 3). Luokittelit siinä jo perheen. Mihin sinä kuulut? Jos et tunne kuuluvasi perheeseen, aloittaisin siitä ratkomaan ensin ongelmaa.