Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8328)

Vierailija
2001/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 30: stä vuodesta osittain oltiin molemmat kotona puolisoni kanssa toimeentulotuellakin välillä. 

Vierailija
2002/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta 30: stä vuodesta osittain oltiin molemmat kotona puolisoni kanssa toimeentulotuellakin välillä. 

Väärä ketju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo yritti kerran samaa mutta ei kauaa kestänyt kun uhkasin hakea Thaimaasta "siivoojan" taloon. 

Olet onnistunut nujertaa hänet! Onko itsetuntokin poljettu maanrakoon? Oletko ylpeä itsestäsi? Onko miehekäs olo?

Vierailija
2004/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai kukaan ole väittänyt, ettei heitä ole ollut ollenkaan. Se vaan, et ihmisryhmänä ovat Suomessa olleet aika marginaalinen ryhmä.

Perheeni ja puolisoni perhe/suku kuulunut aina siihen sosioekonomiselta asemaltaan ylempään keskiluokkaan. Töitä eivät vaimot tehneet rahan takia, mutta tekivät kuitenkin. En tunne ketään, joka olisi ollut ikänsä tekemättä mitään työtä. Uraa eivät kaikki luoneet. 

Jos puhutaan yleisesti naisten työllisyydestä, on se alempi luokka se kiinnostavin, koska siihen kuului suurin osa. Nää paremmassa asemassa olevat olivat oikeasti hyvin pieni osa kansasta. Eikä siten oikein kiinnostavaa tutkittavaa edes."

- Ei olleet marginaaliryhmä. Sinä värität historiaa nyt oman historiasi kautta; jos omassa suvussa ei ollut, niin ei ollut muutenkaan. L

Ei kukaan marginalisoinut kotiäitejä. Teit tarkoitushakuista tulkintaa. Kyse oli kotirouvista l. kotirouvakulttuurista. Edustusvaimoista. Riippumatta siitä, onko lapsia vai ei.  

Täällä pari miestä yrittää naisia dissata, ei kukaan muu. 

Vierailija
2005/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo yritti kerran samaa mutta ei kauaa kestänyt kun uhkasin hakea Thaimaasta "siivoojan" taloon. 

Onpas typerä vaimo. Tuohan olisi ollut win-win, joko hän olisi saanut thaisiivoojan kotiin tai olisi vapautunut ikeestä sillä toisella tavalla jättäessään sinut siivoojan huoleksi. No, toiset eivät vaan osaa ja jotkut eivät koskaan edes opi.

Toisilla on kyky alistaa ihmisiä omaan valtaan. Sitenhän ne kultitkin syntyy. Se on psykologista väkivaltaa.

Vierailija
2006/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen, jos olen väärässä, mutta tätä ketjua lukiessani olen ymmärtänyt, että ap. käy töissä ja on ihan hyvässä työssä ja ap:lla on omaa rahaa. Ap. voisi siis ilmeisesti ihan hyvin hankkia itselleen ja teini-ikäisille lapsilleen uuden vuokra-asunnon ja jättää tuon miehen. Tämä ap:n ja teinien uusi asunto voisi sitten olla helposti siisti, puhdas ja minimalistinen ja jossa teinit myös tekevät oman osansa. Mies voi sitten yksin jäädä lian, sotkun ja laiskuutensa keskelle miettimään, että mikä menikään pieleen.

Ap harkitsi ottavansa oman asunnon, mutta mies ilmoitti lähtevänsä.

Näinköhän saa lähdettyä, kun ei saa edes lakanoitaan vaihdettua. Paljon pienempi vaiva siinä olisi.

Vierailija
2007/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas typerä vaimo. Tuohan olisi ollut win-win, joko hän olisi saanut thaisiivoojan kotiin tai olisi vapautunut ikeestä sillä toisella tavalla jättäessään sinut siivoojan huoleksi. No, toiset eivät vaan osaa ja jotkut eivät koskaan edes opi.

Toisilla on kyky alistaa ihmisiä omaan valtaan. Sitenhän ne kultitkin syntyy. Se on psykologista väkivaltaa.

Kyllä niillä alistuvillakin on oltava tiettyjä luonteenpiirteitä. 

Vierailija
2008/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilainen aivojen rakenne? Wtf?

Miesten ja naisten aivaot ihan tutkitusti erilaiset rakenteeltaan. Naisilla on esim enemmän aivojen harmaata ainetta. Sivistä itseäsi.

Sivistä itse. Tässä ketjussa on kyse kotitöistä. Mies ja nainen pystyvät tasan yhtä hyvin tekemään kaikkea, aivojen rakenne ei vaikuta. Silti joku otti aivojen rakenteen nyt selitykseksi, miksi miehille kotityöt olisi vaikeampia.

Nyt täällä sitten on ylpeitä aivotietäjiä, jotka vahvistavat ajatusta että naisen pitäisi ottaa vastuu. Kun miehen aivot on erilaiset.

Minä en kyllä tuota aivokommrnttia lukenut, tai tulkinnut, noin. Se oli vain selitys sille, miksi

Aivan, jaamme ne. Mutta ei joka työtä 50-50, vaan koska mieheni on parempi kokki, hän pääsääntöisesti hoitaa sen. Minä taas NÄEN siivoustarpeen paremmin, joten on luontevaa, että vastaan siitä. Emme ole keskenään taistelevia joukko-osastoja, vaan tiimi, jolla on yhteiset tavoitteet.

Vierailija
2009/8328 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten aivaot ihan tutkitusti erilaiset rakenteeltaan. Naisilla on esim enemmän aivojen harmaata ainetta. Sivistä itseäsi.

Sivistä itse. Tässä ketjussa on kyse kotitöistä. Mies ja nainen pystyvät tasan yhtä hyvin tekemään kaikkea, aivojen rakenne ei vaikuta. Silti joku otti aivojen rakenteen nyt selitykseksi, miksi miehille kotityöt olisi vaikeampia.

Nyt täällä sitten on ylpeitä aivotietäjiä, jotka vahvistavat ajatusta että naisen pitäisi ottaa vastuu. Kun miehen aivot on erilaiset.

Minä en kyllä tuota aivokommrnttia lukenut, t

*Aivan, jaamme ne. Mutta ei joka työtä 50-50, vaan koska mieheni on parempi kokki, hän pääsääntöisesti hoitaa sen. Minä taas NÄEN siivoustarpeen paremmin, joten on luontevaa, että vastaan siitä. Emme ole keskenään taistelevia joukko-osastoja, vaan tiimi, jolla on yhteiset tavoitteet.*

En nyt kyllä ihan nopeasti keksi, miten omakohtainen esimerkkisi liittyy miesten ja naisten aivojen eroihin. Vai yritätkö väittää, että mulla on miesten aivot ja mun miehellä naisten aivot, kun meillä tuo siivoustarpeen huomaaminen menee toisinpäin: pikkutarkka mieheni pyydystää imurilla koirankarvapallertot paljon ennen kuin ne minua häiritsevät. En ollut ajatellut, että meillä olisi sukupuoliepätyypilliset aivot vaan että meillä vain on erilainen epäsiisteyden sietokyky.

Vierailija
2010/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle, teillä ei sitten ollenkaan vietetä joulua tämä vuonna??

Yleensä jouluun liittyvät järjestelyt ovat vaimon kontolla. Itse jopa pidän siitä että leivon ja laitan joulukoristeita ym. Pidän myös lahjojen ostosta, tosin hyvin maltillisesti ostamme. Ruokakaupat yhdessä sun muut pikkuasiat. Hyvin on toiminut, johtuuko sitten siitä että en ole vaatinut kaulin kädessä että sinun on nyt leivottava tortut!!  :D

Vierailija
2011/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin kuin mitä piirteitä? Eli alistettujen oma vika, mitäs ovat alistettavissa. Eihän siinä toinen voi muuta kuin...

Vierailija
2012/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Väärinteko ei ole väärin, jos sen voi tehdä. Eikä rikos ole rikos, ellei jää kiinni. Tällainen moraalinkukkanen sit tänään.

Vierailija
2013/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jouluun liittyvät järjestelyt ovat vaimon kontolla. Itse jopa pidän siitä että leivon ja laitan joulukoristeita ym. Pidän myös lahjojen ostosta, tosin hyvin maltillisesti ostamme. Ruokakaupat yhdessä sun muut pikkuasiat. Hyvin on toiminut, johtuuko sitten siitä että en ole vaatinut kaulin kädessä että sinun on nyt leivottava tortut!!  :D

No ootpa sinä hyvä vaimo, kun ihan tortutkin leivot!

Oletko oikeasti lukenut tätä ketjua? Onko mielestäsi torttujen leipominen tässä se juttu? Sisällön analyysi hukassa.

Vierailija
2014/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Väärinteko ei ole väärin, jos sen voi tehdä. Eikä rikos ole rikos, ellei jää kiinni. Tällainen moraalinkukkanen sit t

Ajattelin kyllä ihan käytännön tasolla. Pitää olla sen verran kärsivällinen, että jaksaa toisen perseilyä hetkeäkään, että päätyy sammakoksi kattilaan.

Vierailija
2015/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ootpa sinä hyvä vaimo, kun ihan tortutkin leivot!

Oletko oikeasti lukenut tätä ketjua? Onko mielestäsi torttujen leipominen tässä se juttu? Sisällön analyysi hukassa.

- Enkö olekin, kiva kun tajusit sen! !  Olen opastanut lapsiani tekemään kotitöitä ja puolisolle se on itsestään selvää. Se miksi puhuin torttujen leipomisesta johtuu joulun läheisyydestä ja jouluun liittyvistä töistä. Kas kun et huomannut sitä asiaa. Kysymykseni kuuluikin vietetäänkö perheessä joulua ollenkaan (jos kukaan ei tee tikkua ristiin sen hyväksi). 

Vierailija
2016/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä että joillakin olisi kyky alistaa. Ei se vaadi erityistä kykyä eikä taitoa. Se vaatii vain huonoa luonnetta. Normaali ihminen ei edes halua alistaa.

Vierailija
2017/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50vuotta on naimisissa oltu, muta aina olen joulujutut valmistanut, lahjat kaikille ostanut jne. Mutta- kyllä mies on aina tehnyt ylenmäärin kaikenlaista ,mihin mun rahkeet ei riitä.Kas kun omistamme maalla kartanon ja kaupungissa yli sadan neliön kämpän. Toki nykyisin ostetaan kaikenlaisia palveluita , ollaan mukavuudenhaluisia. Rahalla saa.

Vierailija
2018/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on myös se ihme tapa, että jokaiseen työhön tarvitaan vielä se avustaja tai vierestä katsoja. Koko ajan kuuluu huutelua, että tuotko sittenkin sen korkeamman jakkaran, tuutko katsomaan onko tämä suorassa, voitko mitata tämän, missä meillä on narua. Ehkä pitäisi itsekin aloittaa tuo samanlainen huutelu, eli viikkaatko tämän pyyhkeen, katsotko onko tämä nyt oikein taiteltu, avaatko tämän pesuaineen. Mies yrittää tuolla huutelulla estää, että kukaan ei olisi toimettomana hetkeäkään sinä aikana kun hän tekee tärkeätä tehtäväänsä.

Ah, siis niin tuttua. Täällä asuu myös "osallistaja". Aina kun mies tekee jotain normaalista poikkeavaa kotihommaa, niin vähän väliä on vailla saksia, roskapussia, rättiä, pesuainetta jne. Mitäänhän ei voi ennakoida, vaan hommaa lähdetään suorittamaan tyhjin käsi

No meillä on astetta helpompaa. Olemme ikäihmisiä, luemme paljon kaikenlaista ,siis ihan mielenkiinnosta ja itseämme sivistäen. Molemmilla on tabletit hyppysissä. Mutta , aina silloin tällöin mies kysyy multa jotain tärkeääkin asia,,, ei jaksa aina vastata , tai minuutissahan se kyllä googlesta vastaus löytyy. Vastaan useinkin, en mä ole mikään google.No, sit hän katsoo itse jos tarpeeksi kiinnostaa.

Vierailija
2019/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Meillä mies tekee kaikki kotityöt paitsi ruoan. Mutta pyykkää ja siivoaa joka päivä omien lapsiensa ja itsensä jäljet. Asutaan mun kotona,  lapset viikko viikko systeemillä lastensa kanssa.

Vierailija
2020/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mikään vaimo ole, laiska aviomies selvästi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi