Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8328)

Vierailija
2021/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo yritti kerran samaa mutta ei kauaa kestänyt kun uhkasin hakea Thaimaasta "siivoojan" taloon. 

Onpas typerä vaimo. Tuohan olisi ollut win-win, joko hän olisi saanut thaisiivoojan kotiin tai olisi vapautunut ikeestä sillä toisella tavalla jättäessään sinut siivoojan huoleksi. No, toiset eivät vaan osaa ja jotkut eivät koskaan edes opi.

Toisilla on kyky alistaa ihmisiä omaan valtaan. Sitenhän ne kultitkin syntyy. Se on psykologista väkivaltaa.

Kyllä niillä alistuvillakin on oltava tiettyjä luonteenpiirteitä. 

Näinhän se on. Väärinteko ei ole väärin, jos sen voi tehdä. Eikä rikos ole rikos, e

Kenenkään luonne ei edellytä toisen perseilyä. Jokainen perseilijä on täysin vastuussa omista tekosistaan. Tässä tapauksessa tekemättömyydestä.

Vierailija
2022/8328 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään luonne ei edellytä toisen perseilyä. Jokainen perseilijä on täysin vastuussa omista tekosistaan. Tässä tapauksessa tekemättömyydestä.

Kyllä, ehdottomasti näin. Itsekin ensimmäisessä liitossani siedin liian pitkään, toinen liitto on onnellinen. Näiden välissä opin olemaan sietämättä, yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/8328 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman päätöksen, kun lapsi oli 11 vuotias. Lakkasin kokonaan siivoamasta. Ruokaa tein, mutta ehdotin miehelleni, että hän hoitaa kasvikset ja juurekset leikkuulaudalle samaan valmis kuntoon, kuin telkkarissa kokeille on järjestetty. Siis pesu ja kuoriminen. Sekä lihojen pilkkominen. Vuosien jälkeen hän sanoi, että nämä hetket ovat olleet parasta hänen elämässään. Ollaan tehty yhdessä ruokaa. Ja minä jaksoin tehdä ruuat, koska koko vaihetta ei tarvinnut hoitaa itse. Roskia en vienyt kertaakaan koko elämäni aikana. 

Siivoukset olivat sen jälkeen tekemättä.  

Vierailija
2024/8328 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo yritti kerran samaa mutta ei kauaa kestänyt kun uhkasin hakea Thaimaasta "siivoojan" taloon. 

Eli vaimosi on sinun panopuusi ja jos ei tee kaikkia kotitöitä, uhkailet että  jää ilman sinun jumalaista kulliasi? 

Vierailija
2025/8328 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo ja syöppö vetää toisiaan puoleensa.

Vierailija
2026/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas typerä vaimo. Tuohan olisi ollut win-win, joko hän olisi saanut thaisiivoojan kotiin tai olisi vapautunut ikeestä sillä toisella tavalla jättäessään sinut siivoojan huoleksi. No, toiset eivät vaan osaa ja jotkut eivät koskaan edes opi.

ELLEI KAUNISTELLUT KIRJOITUSTAAN(käytti nyrkkejään) JA SEN JÄLKEE THAIVAIMOSTA PUHUI ?

Vierailija
2027/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaimosi on sinun panopuusi ja jos ei tee kaikkia kotitöitä, uhkailet että  jää ilman sinun jumalaista kulliasi? 

Tuo ois kyllä kätevää, saisin ukon maksaman siivoojan. Ihan saman mistä maasta se siivooja ja kodinhoitaja tulee.

Vierailija
2028/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että tuuri on käynyt kun minulla on suvaitseva vaimo, joka ymmärtää että aina ei jaksa... Ja puolintoisin. Ois kyllä tyhjä arpa joutua uutta hakemaan jos materiaali on tällaista kuin täällä

Ihan helvetin myrkyllistä jengiä

Ei ne kotityöt ole niin vaikeita ja työläitä mitä naiset täällä kuuluttaa, tiedän kyllä...

"metatyöt" 🤣 Sana jolla yritetään nostaa näiden hommien arvoa muiden, yleensä miesten, silmissä.

Mut joo... Onneksi ei tarvitse olla oikeassa elämässä tekemisissä näiden perinteisten naisten kanssa, jotka haukkuu miehiään kilpaa ja pitävät sitä hauskana. On muuten aika harvinaista että tätä vastaavaa tapahtuisi miesten keskuudessa.

Jatkakaa silti ihmeessä, osittain ihan viihdyttävää kun yritätte olla nokkelia...

Olkoon miesviha vahvana kanssanne...

Vierailija
2029/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein saman päätöksen, kun lapsi oli 11 vuotias. Lakkasin kokonaan siivoamasta. Ruokaa tein, mutta ehdotin miehelleni, että hän hoitaa kasvikset ja juurekset leikkuulaudalle samaan valmis kuntoon, kuin telkkarissa kokeille on järjestetty. Siis pesu ja kuoriminen. Sekä lihojen pilkkominen. Vuosien jälkeen hän sanoi, että nämä hetket ovat olleet parasta hänen elämässään. Ollaan tehty yhdessä ruokaa. Ja minä jaksoin tehdä ruuat, koska koko vaihetta ei tarvinnut hoitaa itse. Roskia en vienyt kertaakaan koko elämäni aikana. 

Olitpa tosi reipas! Jaksoit keitellä ruokaa kun miehesi oli pilkkonut ja annostellut ruoka-aineet kattilan viereen.

Tämä on varmaankin lähes tasa-arvoa? No vielä jos tuon keittelyn saisit pois urakoinnistasi ja laiska miehesi

voisi edes sen hoitaa pikkuaskareidensa ohessa.

Vierailija
2030/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitpa tosi reipas! Jaksoit keitellä ruokaa kun miehesi oli pilkkonut ja annostellut ruoka-aineet kattilan viereen.

Tämä on varmaankin lähes tasa-arvoa? No vielä jos tuon keittelyn saisit pois urakoinnistasi ja laiska miehesi

voisi edes sen hoitaa pikkuaskareidensa oh

Helppohan tuossa olisi ollut miehen tehdä ruoka loppuun asti, mutta eipä tainnut viitsiä.

Vierailija
2031/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en siivoaisi kotiamme, meillä ei olisi minkäänlaista joulua. Lasten takia on jaksettava siivota.

Vaimo osaa kyllä sotkua tehdä kakkujen ja muiden herkkujen leipomisilla. Itse en syö sokeria ollenkaan. Sen hän sotkee minkä somettamiseltaan ehtii. Kuvaa kyllä aattona idyllisiä kuvia kuusestamme.

Ehkä pitäisi alkaa käyttämään alkoholia, että jaksaisi tätä v1t_n jouluhelwettiä.

Terveisin:krampus

No vaimo leipoo, sinä siivoat. Kuulostaa ihan tasa-arvoiselta. Mistä sä mies valitat?

Vierailija
2032/8328 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vedät hommat vähän liian suoriksi. Ei ennen ollut pitkiä äitiyslomia. Naiset synnyttivät pellon reunassa ja jatkoivat sitten heinätöitä ja siihen tyyliin. Ei lapsia hoidettu ja vahdattu kuten nykyään, vaan maataloustöissä isompi lapsi hoiti pienempiä lapsia tai lapsi oli töissä myös heti kun kynnelle kykeni.

Tehtaissa oli töissä sekä naisia että lapsia. Raskaanakin oltiin töissä. Lapsi saattoi olla naapurinmummon katsottavana kun äiti oli tehtaassa tai muissa hommissa. Tai naiset tekivät kotona töitä (käsityöt, yms.) maalla jossakin talossa saattoi olla puhelinkeskus ja nainen hoiti sitä kotitöiden lomassa. Kunnallista tms. lastenhoitoa ei oikein ollut, mutta etenkin sotien aikana kun naiset oli pakko hoitaa kaikki työt miesten ollessa rintamalla alettiin kaupungeissa järjestää lastentarhoja tms. Maaseudulla lapset jäivät kotiin vanhemman sisaruksen tai mummon tms. hoiviin, tai lapsi otettiin työpaikalle.

Kyllä naiset ovat siis aika paljon olleet työelämässä vaikka niitä lapsia on tullutkin. Äitiyslomat olivat tehtaissa 4 viikkoa synnytyksestä(!), konttorityössä 6 viikkoa ainakin sinne 1960-luvulle. Kyseessä oli tietysti palkaton loma, ei siis nykyisenkaltainen palkallinen vapaa. Pakko oli siis äitien palata äkkiä töihin, että rahaa tuli.

Vierailija
2033/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin ymmärtää miksi ennen muinoin jokaisella kynnelle kykenevällä oli taloudessaan jonkinlaista palvelusväkeä sisäköstä ja keittäjästä piikaan. Oi niitä aikoja!

Vierailija
2034/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Huono vaimo.

Vierailija
2035/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle liian työlästä laittaa ero vireille.

Vierailija
2036/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tuonut sinne sohvalle kynää ja paperia miehelle valmiiksi. Miten se mies nyt kykenee eroamaan?

Vierailija
2037/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisi edes sen hoitaa pikkuaskareidensa oh

Jaa että mieheltä ei voi tuota vaatia? Vai mitä oikein tarkoitat? Hänellä mieskin tyytyväinen yhteiseen puuhasteluun. Miten voit nähdä sen pahana? Ihme tulkintoja selkeästä asiasta.

Vierailija
2038/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vedät hommat vähän liian suoriksi. Ei ennen ollut pitkiä äitiyslomia. Naiset synnyttivät pellon reunassa ja jatkoivat sitten heinätöitä ja siihen tyyliin. Ei lapsia hoidettu ja vahdattu kuten nykyään, vaan maataloustöissä isompi lapsi hoiti pienempiä lapsia tai lapsi oli töissä myös heti kun kynnelle kykeni.

Tehtaissa oli töissä sekä naisia että lapsia. Raskaanakin oltiin töissä. Lapsi saattoi olla naapurinmummon katsottavana kun äiti oli tehtaassa tai muissa hommissa. Tai naiset tekivät kotona töitä (käsityöt, yms.) maalla jossakin talossa saattoi olla puhelinkeskus ja nainen hoiti sitä kotitöiden lomassa. Kunnallista tms. lastenhoitoa ei oikein ollut, mutta etenkin sotien aikana kun naiset oli pakko hoitaa kaikki työt miesten ollessa rintamalla alettiin kaupungeissa järjestää lastentarhoja tms. Maaseudulla lapset jäivät kotiin vanhemman sisaruksen tai mummon tms. hoiviin, tai lapsi otettiin työpaikalle.

<

Näin se taisi mennä! Pakko oli rahaa saada sitä enemmän, mitä enemmän suita oli ruokittavana. Lisäksi pyykkärin hommia ja ompelutöitä monet tekivät siinä lastensaannin ohessa.

Rankkaa se on ollut, uraa ei tehty. Ehkä näistä ei aina puhuta, kun ei ole ns. virallista historiaa. 

Vierailija
2039/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö lakkoilet? Miehetkin voisi tehdä kotihommia.

Vierailija
2040/8328 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että tuuri on käynyt kun minulla on suvaitseva vaimo, joka ymmärtää että aina ei jaksa... Ja puolintoisin. Ois kyllä tyhjä arpa joutua uutta hakemaan jos materiaali on tällaista kuin täällä

Ihan helvetin myrkyllistä jengiä

Ei ne kotityöt ole niin vaikeita ja työläitä mitä naiset täällä kuuluttaa, tiedän kyllä...

"metatyöt" 🤣 Sana jolla yritetään nostaa näiden hommien arvoa muiden, yleensä miesten, silmissä.

Mut joo... Onneksi ei tarvitse olla oikeassa elämässä tekemisissä näiden perinteisten naisten kanssa, jotka haukkuu miehiään kilpaa ja pitävät sitä hauskana. On muuten aika harvinaista että tätä vastaavaa tapahtuisi miesten keskuudessa.

Jatkakaa silti ihmeessä, osittain ihan viihdyttävää kun yritätte olla nokkelia...

Olkoon miesviha vahvana kanssanne...

Kotityöt ei ole niin vaikeita tai työläitä, joten vaimo voi hyvin tehdä ne. Sen verran työläitä ne tuntuvat kuitenkin olevan, että sinä et niitä jaksa. Koita nyt päättää. Mitä ihmeen miesvihaa se on, jos ei halua passata aikuista ihmistä? Ei se ole reilua toisinkaan päin, tiedän kyllä pariskunnan, jossa mies tekee kaikki kotityöt. Kukaan ei koskaan kysy tältä toiselta osapuolelta, että jaksaako hän. Pakko vain jaksaa, kun toinen ei osallistu.

Ja tuo ylenkatsomasi "metatyö". Oletko koskaan kokeillut itse olla edes kuukautta vastuussa kodista ja lapsista? Mikäs siinä kotitöihin osallistumisessa jos aina voi kysyä puolisolta, että mitä minun pitää tehdä. Mitä pitää pakata lapsen päiväkotireppuun? Milloin vien lapsen neuvolaan? Milloin ne harrastuksen joulumyyjäiset on? Pitääkö minun osallistua? Mutta ei, sinusta se on miesvihaa, kun yrittää saada toisen tekemään oman osansa perheen eteen. Minä pidän tuota laiskuutena, jota ei osata edes hävetä. Lapsikin tekee enemmän kuin tämmöiset arjen vapaamatkustajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi