Yksinhuoltaja voi menettää jopa 300 euroa kuussa, sosiaaliturvaministerin mukaan hallitus ei aio peruuttaa säästöistä
Sosiaali- ja terveysministeriön arvio hallituksen leikkausten yhteisvaikutuksista valmistui. Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen mukaan leikkaukset ovat välttämättömiä.
Asumistukeen ja työttömyysturvaan suunniteltavat leikkaukset osuvat osin samoille kotitalouksille.
Kommentit (174)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pienituloiset voivat muuttaa köyhin maaseutukaupunkeihin elävöittämään kuihtuvaa katukuvaa.
Siinäpä elävöittyisi Stadinkin kadut ja rakennukset, kun siivoojat katoaisivat kaupungista.
Omalla autolla tai sitten julkisilla kuten junalla, bussilla, metrolla ja ratikalla voi kulkea töihin.
Olen eri mutta ei kaikilla äly riitä opiskelemaan lääkäriksi tai muuhun isopalkkaiseen hommaan.
Ei ole enää kyse siitä että elintaso tippuu, vaan elintasoa EI OLE LAINKAAN jäljellä!!
Äitejä ja lapsia EI arvosteta tässä hirviö maassa. Orpo ON HIRVIÖ!!
Vierailija wrote:
Voisiko lapsilisän muuten korvata opintolainan kaltaisella valtion takaamalla lapsilainalla, jota vanhemmat voisivat sitten lapsen syntymän jälkeen alkaa hakea ja nostaa ja lapset sitten maksaisivat tuon lainan pois kun tulevat täyteen ikään?
Joo, lisäksi vielä samantapaiset asuntolainat kuin Ruotsissa, eli otetaan niin iso laina, ettei sitä yksi sukupolvi voi maksaa, joten lainaan sidotaan myös lapset ja lapsenlapset. Olisi ihana elellä parin miljoonan euron lukaalissa tietäen, että kyllä tulevat sukupolvet maksavat sitten velan pois. Ahh, ihanan itsekästä, ja miten upean uhrautuvaisia lapsia ja lapsenlapsia.
Jännä että ihmiset ei tajua sitä että myös yksinhuoltajat käyvät ihan kokopäiväisesti töissä. Ja että jonkun ne matalapalkka-alan työt on tehtävä. Olen koulunkäynnin ohjaaja, teen töitä kehitysvammaisten/erityispppilaiden kanssa. Palkka on huonohko, n. 1700€/kk käteen. Asumistukea saan tällä hetkellä noin 400€, asun kahden lapsen kanssa kolmiossa, vuokra 720€. En saa mistään halvempaa asuntoa, opiskeluun ei ole mahdollisuutta, ei rahan eikä ajanpuutteen takia. Lapset ovat pieniä, ei voi opiskella iltaisin eikä viikonloppuisin juurikaan, lasten isä ei ole meidän kanssa missään tekemisissä pahojen mielenterveysongelmien takia. Lapsethan tässä kärsii kun tuo asumistuki viedään pois. Lisätöitä olen miettinyt, mutta joutuisin palkkaamaan lastenhoitajan niin jäisin vain tappiolle siinäkin hommassa, kun lastenhoitajan palkka kuluineen olisi enemmän kuin jonkun sivutyön palkka..
Aina kun kokoomus haluaa tuhota yhteiskunnasta jonkun sektorin, sieltä kaivetaan sitä toteuttamaan hymyilevä kuolema Sanni Grahn-Laasonen.
Vierailija wrote:
Jännä että ihmiset ei tajua sitä että myös yksinhuoltajat käyvät ihan kokopäiväisesti töissä. Ja että jonkun ne matalapalkka-alan työt on tehtävä. Olen koulunkäynnin ohjaaja, teen töitä kehitysvammaisten/erityispppilaiden kanssa. Palkka on huonohko, n. 1700€/kk käteen. Asumistukea saan tällä hetkellä noin 400€, asun kahden lapsen kanssa kolmiossa, vuokra 720€. En saa mistään halvempaa asuntoa, opiskeluun ei ole mahdollisuutta, ei rahan eikä ajanpuutteen takia. Lapset ovat pieniä, ei voi opiskella iltaisin eikä viikonloppuisin juurikaan, lasten isä ei ole meidän kanssa missään tekemisissä pahojen mielenterveysongelmien takia. Lapsethan tässä kärsii kun tuo asumistuki viedään pois. Lisätöitä olen miettinyt, mutta joutuisin palkkaamaan lastenhoitajan niin jäisin vain tappiolle siinäkin hommassa, kun lastenhoitajan palkka kuluineen olisi enemmän kuin jonkun sivutyön palkka..
Vierailija wrote:
Luuletko nyt oikeasti, että joku Grahn-Laasosen kaltainen läjä saaztaa välittää hevon v tavallisesta pienituloisesta ihmisestä? Sehän on vehkeet märkänä nauttimassa, kun saa köyhää pieksää alaspäin.
Taitaa olla paskin hallitus ikinä. Elämäntapatyöttömille ja m a m u i lle mikään ei muutu, kaikki muut pienituloiset kärsii.
Jokainen hallitus on paskin ikinä. Näin sanoin jo silloin, kun nimittelitte Marinin hallitusta samoin.
Lapset voi myydä ebayssa, tai ainakin osan sisäelimistä. Ja yh alkaa eroottiseksihierojaksi. Homma hoidossa.
T:perskeko.
Vierailija wrote:
Lapset voi myydä ebayssa, tai ainakin osan sisäelimistä. Ja yh alkaa eroottiseksihierojaksi. Homma hoidossa.
T:perskeko.
Eikä köyhillä lapsilla niin väliä ole. He voivat mennä töihin.
Suomen valtiota ei saa päästää konkurssiin, johon se on luisumassa älyttömän velanoton ja aiemman rahan tuhlauksen takia.
Jokaisen täytyy tehdä töitä ja järjestää elämänsä niin että elää palkallaan.
Vierailija wrote:
Ei yksinhuoltajuus ole mikään peruste kaikkiin mahdollisiin korotuksiin. Lapsilla on kaksi vanhempaa, jotka vastuussa elätyksestä ja kasvatuksesta. Ei muut veronmaksajat ole vastuussa toisten lapsista. Hankkikaa lapsia sen verran, kun pystytte elättämään ja pitäkää huoli parisuhteesta, helpottaa elämää huomattavasti.
Aikamoinen viesti ja täynnä typeryyttä. Olen itse yh mutta tienaan hyvin ja silti pystyn ymmärtämään että elämä ei ole noin yksoikoista kuin mitä viestissäsi huutelet
Jos leikkauksia pitää tehdä, niin miksi kansanedustajilla erottuaan on yhä 7000e/kk sopeutumiseläkkeet ja ovat työttöminä vuosikaudet noiden sopeutumiseläkkeiden kanssa?
Vierailija wrote:
Itse olen työtön, 61v ja aion nostaa säästöni pois tililtä ja hakea toimeentulotukea, koska asumistukeni lopetetaan. Win Win.
Jaa-a, katsovatkohan että sulla oli tilillä ja nostit käteiseksi, eli ei mennyt mihinkään isoon ostokseen (kuten autoon tms) eli olettavat (ja ovat oikeassa) rahojen olevan sinulla ja sanovat että niillä pystyt elää niin ja niin monta kk, tee uusi hakemus sen jälkeen.
Vierailija wrote: Jos leikkauksia pitää tehdä, niin miksi kansanedustajilla erottuaan on yhä 7000e/kk sopeutumiseläkkeet ja ovat työttöminä vuosikaudet noiden sopeutumiseläkkeiden kanssa?
Kansanedustajien sopeutumisrahoihin ei kuulemma tule leikkauksia + niitä maksetaan eläkeikään asti eikä ole mitään työhakuvelvollisuuksia tms.
Ihan ilmainen idea hallitukselle siitä miten saadaan lisää työpaikkoja; kieltäkää palkattomat työharjoittelut ja -kokeilut, sitten työnantajapuoli ei enää voi hyväksikäyttää työhön kykeneviä ja työtä haluavia. Ai niin, mutta kokkarit on just niitä jotka haluaa hyväksikäyttää ja persuja ei oikeasti kiinnosta suomalaisten hyvinvointi.
Tämä. Kymmenen vuoden päästä ihmetellään kun vähintään puolet teineistä ovat häiriintyneitä, kun eivät lapsena ehtineet nähdä omia vanhempiaan, jotka raatoivat 16-tuntisia päiviä. Ihanko oikeasti tämä Kiinan ja jenkkien sairas malli on jonkun mielestä ihanteellinen, että sellaisen maan te tästä tahdotte?