Isä ei suostu muuttamaan pois talostaan
Isä on 74v. Hänellä on talo muuttotappiokunnassa, meidän lapsuudenkoti. Yksi sisaruksista olisi halukas nyt ostamaan sen itselleen ja muuttamaan perheensä kanssa siihen asumaan. Ja tämä on myös isän selkeä toive, MUTTA vasta sitten kun hän on liian huonokuntoinen asumaan siinä. Isälle on ehdotettu, että menisi muutaman kilometrin päähän kirkonkylälle asumaan helpommin. Ja hänellä olisi elinikäinen lupa käydä esim rantasaunassa, joka kuuluu tontille. Isä ei ymmärrä, että ehkä tuo yksi sisaruksistamme ei jää odottamaan vaikka jopa 10 vuodeksi, että milloinhan hänen perheelleen olisi talo vapautumassa. Hehän voivat ostaa jopa jonkun toisen talon. Mitähän isä siihen sanoo.
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sisarus, joka on kiinnostunut ok-talosta, muuttaa sinne perheensä kanssa isän yhä asuessa siellä? Jos talo on riittävän iso, tämäkin vaihtoehto voisi olla mahdollinen, vai voisiko?
Aloittaja taisi kertoa, että isälle maistuu alkoholi.
Koska on yksinäinen. Sitähän hän ei enää olisi jos lapsi, mahdollisesti perheineen, muuttaisi samalle tontille.
Törkeää määrätä toinen pois omasta kodistaan, jos on vielä kykenevä siinä asumaan ja jos talo on hyväkuntoinen. Ota huomioon, että nykyiset työläiset ovat töissä seitsenkymppisiksi. Haluaisitko itse joutua heti eläköidyttyäsi muuttamaan omasta kodistasi, kenties itse omin käsin rakentamastasi, jossa on kaikki elämänmuistosi perheen perustamisesta alkaen? Siinä kohtaa pitäisi vihdoin saada vain olla ja levätä ja nauttia elämästä omassa kodissaan. Lapsi odottakoon (ennakko)perintöään tai ostakoon talon muualta. Hän voi sitten myydä sen kodin ja muuttaa lapsuudenkotiin, kun isästä aika jättää.
Kumman moni kuvittelee ketjussa, että ap:n sisko olisi hakemassa jotain taloudellista hyötyä tarjoutuessaan ostamaan isän talon. Luultavasti taloudellinen hyötyjä siinä kaupassa olisi se isä.
Suomessa on valtava ylitarjonta puoli-ilmsisista taloista maaseudulla, eikä kukaan halua niitä ostaa enää nykyään ja ne mätänevät sinne. Se on se iso yhteiskunnallinen ongelma, että momien vanhusten omaisuus katoaa taivaan tuuliin, jos se on kiinni talossa syrjäseudulla.
Ap:n sisar on valmis tekemään isälleen palveluksen ostamalla talon, mutta jos isä ei sitä ymmärrä, niin eihän sille mitään voi. Häviäjä tässä on se isä, eikä ap:n sisar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutappa sitten itse kodistasi pois, jotta sisar perheineen muuttaa sinne. Ai eikö käy?
Miksi se sisarus haluaisi ostaa ap kodin?
No, jos halvalla kerran saisi, sukuaisalennuksella nimittäin. Miehen veljen perhe osti hänen vaimonsa sisarukselta ok-talon, vaikka parempiakin samalta asuntoalueelta olisi ollut tarjolla. Kaupanteon jälkeen paljastui monta epäkohtaa talosta, joita ei kaupanteon hetkellä ollut kerrottu. Esim. osa heidän omasta piha-alueestaan oli sovitusti täysin naapurin käytössä, takka ei vetänyt lainkaan, tässä vain pari mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sisarus, joka on kiinnostunut ok-talosta, muuttaa sinne perheensä kanssa isän yhä asuessa siellä? Jos talo on riittävän iso, tämäkin vaihtoehto voisi olla mahdollinen, vai voisiko?
Miten se vaikuttaa tilanteeseen? Potkitaan ukko ryyppäämään keskustayksiöön, missä ei mitään muuta tekemistä olekaan ja ikkunasta näkyy pelkästään Alepan ovi vastakkaisessa neukkukuutiossa? Annetaan meidän kunnollisten ihmisten nauttia paremmasta talosta?
Vierailija kirjoitti:
Kumman moni kuvittelee ketjussa, että ap:n sisko olisi hakemassa jotain taloudellista hyötyä tarjoutuessaan ostamaan isän talon. Luultavasti taloudellinen hyötyjä siinä kaupassa olisi se isä.
Suomessa on valtava ylitarjonta puoli-ilmsisista taloista maaseudulla, eikä kukaan halua niitä ostaa enää nykyään ja ne mätänevät sinne. Se on se iso yhteiskunnallinen ongelma, että momien vanhusten omaisuus katoaa taivaan tuuliin, jos se on kiinni talossa syrjäseudulla.
Ap:n sisar on valmis tekemään isälleen palveluksen ostamalla talon, mutta jos isä ei sitä ymmärrä, niin eihän sille mitään voi. Häviäjä tässä on se isä, eikä ap:n sisar.
Tuskinpa se yli 7-kymppinen papparainen kovin akuutissa rahantarpeessa on. Eiköhän talon arvon lasku ole ennemmin perillisten murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on yksinäinen. Sitähän hän ei enää olisi jos lapsi, mahdollisesti perheineen, muuttaisi samalle tontille.
Ap:n isän lapsella ei ole enää perhettä, miten et ymmärrä, että 74-vuotiaiden lapset ovat jo itsekin isovanhempi-iässä. Heidän lapsensa ovat jo maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole vain talo vaan koti. Isä ollaan häätämässä omasta kodistaan, koska joku muu haluaa asua siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n isän lapsella ei ole enää perhettä, miten et ymmärrä, että 74-vuotiaiden lapset ovat jo itsekin isovanhempi-iässä. Heidän lapsensa ovat jo maailmalla.
Itse lasken puolisonkin perheeksi, mutta kaipa sekin sitten on jo johonkin häipynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutappa sitten itse kodistasi pois, jotta sisar perheineen muuttaa sinne. Ai eikö käy?
Miksi se sisarus haluaisi ostaa ap kodin?
No, jos halvalla kerran saisi, sukuaisalennuksella nimittäin. Miehen veljen perhe osti hänen vaimonsa sisarukselta ok-talon, vaikka parempiakin samalta asuntoalueelta olisi ollut tarjolla. Kaupanteon jälkeen paljastui monta epäkohtaa talosta, joita ei kaupanteon hetkellä ollut kerrottu. Esim. osa heidän omasta piha-alueestaan oli sovitusti täysin naapurin käytössä, takka ei vetänyt lainkaan, tässä vain pari mainitakseni.
Harva ostaa asunto sillä perusteella että saa halvalla. Ja mikä sitten kenellekin on halpa. Onko asunto halpa jos sen saa puoli ilmaiseksi mutta siihen joutuu tekemään mittavan remontin.
Meillä puolison kotitalo on myyty hyvinkin edullisesti juurikin sieltä peräkylältä. Ostajaa ei käy kateeksi ei siitä asuntoa halvalla saa vaikka hyvän voi toki saadakin. Mutta hyvä kun kelpasi jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani ovat 72, minä olen 44, oma lapseni on 7. Ehkä teidän suvussa on alettu tehdä jälkeläisiä heti kun ensimmäinen finni on posahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vaikuttaa tilanteeseen? Potkitaan ukko ryyppäämään keskustayksiöön, missä ei mitään muuta tekemistä olekaan ja ikkunasta näkyy pelkästään Alepan ovi vastakkaisessa neukkukuutiossa? Annetaan meidän kunnollisten ihmisten nauttia paremmasta talosta?
Jos viitsit lukea kommentteja, niin tuossa kysyttiin, josko lapsi perheineen muuttaisi sinne isän kanssa asumaan. Tuskin tahtoo.
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä ja se näkyy tässä ketjussa.
Ketään ei voi kuitenkaan pakottaa suunnittelemaan vanhuuttaan, joten niin tässäkin käy, että se isä jää tönöönsä ja alkaa parinnvuoden päästä yrittää myydä sitä lapsilleen päästäkseen sieltä pois, mutta siinä vaiheessa se on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi maistua? Outoa ajatella, että 65v täyttäneen tulisi elää kuin vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä ja se näkyy tässä ketjussa.
Ketään ei voi kuitenkaan pakottaa suunnittelemaan vanhuuttaan, joten niin tässäkin käy, että se isä jää tönöönsä ja alkaa parinnvuoden päästä yrittää myydä sitä lapsilleen päästäkseen sieltä pois, mutta siinä vaiheessa se on jo myöhäistä.
Niin, entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sisar on valmis tekemään isälleen palveluksen ostamalla talon, mutta jos isä ei sitä ymmärrä, niin eihän sille mitään voi. Häviäjä tässä on se isä, eikä ap:n sisar.Kyseessä ei ole vain talo vaan koti. Isä ollaan häätämässä omasta kodistaan, koska joku muu haluaa asua siinä.
Isähän puhuu, että toivoisi jonkun lapsista asuvan talossa, mutta tuskin niin tulee tapahtumaan.
Miksi ap suollat tätä törkyä palstalle, asia ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän pitäisi muuttaa omasta kodistaan pois, koska teidän perheen prinssi/prinsessa niin haluaa?
Hitsi mitä haaskoja olette.Minä olen ap:n isää viitisen vuotta nuorempi ja ymmärrän täysin ap:n kannan. Minä olisin valmis muuttamaan vastaavassa tilanteessa ja jos puolisoni kuolee ennen minua niin ehdotan lapselleni perunkirjoituksen ja perintöverotuksen jälkeen että hän muuttaa taloomme, jos vain kelpaa. Kyseessä ihan asuttava ja kunnostettu 70-luvun omakotitalo Vantaalla. Itse vuokraisin halvan yksiön tai pienen kaksion vaikka jostain maaseututaajamasta tai pikkukaupungista.
MInä olen ap:n isän ikäinen ja en ymmärrä ap:n kantaa. Meillä lapset on yrittäneet jo potkaista minua asunnostani 3 vuotta, kun vaimoni kuoli. Olen etukäteen sanonut, että tämä mies lähtee täältä vasta jalat eellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi maistua? Outoa ajatella, että 65v täyttäneen tulisi elää kuin vankilassa.
Toki saa maistua. Yksin kun asuu, voi olla vaikka koko ajan juovuksissa.