Lääkkeet auttaa ahdistukseen, mutta haluan eroon niistä
Olen kärsinyt jo vuosikausia pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja sairauspeloista. Välillä myös ajoittaista masennusta. Niihin olen syönyt 20mg Seronilia, joka poisti nuo oireet lähes täydellisesti. Lisäksi on tarvittaessa otettava lääke.
Nyt kuitenkin ongelmana on, että en halua loppuelämää popsia noita lääkkeitä. Oikeastaan pelkäänkin noita lääkkeitä, kun olen niin paljon lukenut, että tuhoavat aivot yms.
Aina, kun olen yrittänyt hitaasti alentaa lääkettä, niin samat ahdistukset palaa mitä oli ennenkin lääkettä. Loppuelämänkö joudun noita syömään vai mikä muu tähän ahdistukseen auttaa? Olen käynyt terapian jo, liikun joka päivä ja koitan syödä terveellisesti. Luen paljon itsehoito-oppaita ahdistuksen hoitoon. Mikään ei auta.
Olisiko kellään samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä yms?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa kommentointia täällä ja pelonlietsontaa
Esimerkkejä pelonlietsonnasta?
Outous kiinnostaisi myös. Mielipidettä ei siis saa olla kuin tietynlaista? Perustuen mihin, lakiin?Ap tuskin kaipaa jo valmiiksi ahdistuneena ja pelkäävänä lisää teidän kauhutarinoitanne. Tehkää oma ketju valituksillenne.
Silloin kannattaa puhua vain itselleen, esim. päiväkirjaan, jos haluaa vain tiettyjä kommentteja. Kutsutaan ylikontrolliksi.
Hyvä, että sait lopullisia haittavaikutuksia noista lääkkeistä. Tuollainen empatiakyvytön ansaitsee kaiken pahan.
Et kyllä itsekään ole kovin empatiakykyinen kun tunnet iloa toisen haittavaikutuksista
Sitä saa mitä tilaa!
Noh noh, iltalääkkeen aika selvästi
Ota sä niin helpottaa haittaoireet!
Ei mulla ole haittaoireita, kunhan puutuin teidän väliseen sanailuun ja muistutin siitä että olette kumpikin yhtä epäempaattisia molemmat
Aivan varmasti!! :DDd
Kaikkea hyvää sinullekin😚 Ei muistella pahalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa kommentointia täällä ja pelonlietsontaa
Esimerkkejä pelonlietsonnasta?
Outous kiinnostaisi myös. Mielipidettä ei siis saa olla kuin tietynlaista? Perustuen mihin, lakiin?Ap tuskin kaipaa jo valmiiksi ahdistuneena ja pelkäävänä lisää teidän kauhutarinoitanne. Tehkää oma ketju valituksillenne.
Silloin kannattaa puhua vain itselleen, esim. päiväkirjaan, jos haluaa vain tiettyjä kommentteja. Kutsutaan ylikontrolliksi.
Hyvä, että sait lopullisia haittavaikutuksia noista lääkkeistä. Tuollainen empatiakyvytön ansaitsee kaiken pahan.
Et kyllä itsekään ole kovin empatiakykyinen kun tunnet iloa toisen haittavaikutuksista
Sitä saa mitä tilaa!
Noh noh, iltalääkkeen aika selvästi
Ota sä niin helpottaa haittaoireet!
Ei mulla ole haittaoireita, kunhan puutuin teidän väliseen sanailuun ja muistutin siitä että olette kumpikin yhtä epäempaattisia molemmat
Kaikkea hyvää sinullekin😚 Ei muistella pahalla
Kiitoksia. Tsemppiä haittaoireisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vitamiineista köyhä ruokavalio aiheuttaa masennusta. Tarvii vitsku- ja hivenainetankkausta, että saa tasot normaaliksi nopeammin.
Joillakin folaatti ei imeydy ollenkaan ja tarvii sitä methylfolate versiota. Mutakin vh juttuja tarvii tankata...Kaikilla ei samat jutut tepsi....
Vitamiinit eivät paranna masennusta, joka johtuu jostain muusta kuin vitamiinipuutoksista.
Hienoa että nuoret ymmärtävät kyseenalaistaa lääkityksiä
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistin lääkitystä ja pitkitin tilannetta luultavasti vuosilla. Ja nyt on pitkä tie kuntoutua.
Vierailija kirjoitti:
Kärsi niistä viekkareista, kärsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistin lääkitystä ja pitkitin tilannetta luultavasti vuosilla. Ja nyt on pitkä tie kuntoutua.
Samoin, mutta onneksi lopulta suostuin. Ajattelin että voi sitä kokeilla ja olo oli niin paljon parempi, meni hukkaan kolme vuotta elämästä
Toki lääkityksen pitää olla oikea ja valitettavasti jotkut joutuvat kokeilemaan montaakin. Siksi on ihan fiksua kyseenalaistaa se, mitä lääkettä lähtee kokeilemaan, mutta jos olo on paha tai toimintakyky mennyt, on järkevää lähteä katsomaan, jos lääkkeillä saisi helpotettua tilannetta. Ihminen on kuitenkin systeemi, joka toimii välittäjäaineilla, hormoneilla jne.
Itseänikin ärsyttää, että tuhlasin elämästäni vuosia, kun kuuntelin näitä lääkevastaisten pelotteluja. Elämä on helpottunut järkyttävän paljon lääkityksen aloitettuani, ahdistus on lähes kokonaan poissa ja katson tulevaisuuteen toiveikkain mielin.
Vierailija kirjoitti:
Itseänikin ärsyttää, että tuhlasin elämästäni vuosia, kun kuuntelin näitä lääkevastaisten pelotteluja. Elämä on helpottunut järkyttävän paljon lääkityksen aloitettuani, ahdistus on lähes kokonaan poissa ja katson tulevaisuuteen toiveikkain mielin.
Siksi kannattaa olla ennokkoluuloton moniin asioihin. Itselläni on tapana vain kokea asiat tse en usko muiden puheit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitamiineista köyhä ruokavalio aiheuttaa masennusta. Tarvii vitsku- ja hivenainetankkausta, että saa tasot normaaliksi nopeammin.
Joillakin folaatti ei imeydy ollenkaan ja tarvii sitä methylfolate versiota. Mutakin vh juttuja tarvii tankata...Kaikilla ei samat jutut tepsi....
Vitamiinit eivät paranna masennusta, joka johtuu jostain muusta kuin vitamiinipuutoksista.
Kuule, mun vakava masennus parani, joka johtui todella traumaattisesta tapahtumasta... Niin simppeli yhtälö kuin terve mieli terveessä kehossa. Mielen on helpompi taistella "demoneja" vastaan, kun se on tankattu tarpeellisilla rakennuspalikoilla. Toki traumaattinen tapahtuma on mielessä edelleen päivittäin, mutta olen silti toimiva yhteiskunnan jäsen, enkä tarvitse lääkkeitä tai terveydenhuollon apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mun vakava masennus parani, joka johtui todella traumaattisesta tapahtumasta... Niin simppeli yhtälö kuin terve mieli terveessä kehossa. Mielen on helpompi taistella "demoneja" vastaan, kun se on tankattu tarpeellisilla rakennuspalikoilla. Toki traumaattinen tapahtuma on mielessä edelleen päivittäin, mutta olen silti toimiva yhteiskunnan jäsen, enkä tarvitse lääkkeitä tai terveydenhuollon apua.
Ja kyllä sain venlafaxinista apua 6kk alkuun, mutta en suostunut uskomaan sairauteni olevan insuliini-diabeteksen kaltainen loppuelämän kestävä juttu. Eikä se ollutkaan. Sattumaa oli löytää apu ja kiitän luojaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen syönyt tuhansilla euroilla vitamiineja, aminohappoja, hivenaineita, mineraaleja. Ei estänyt traumaa eikä masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä sain venlafaxinista apua 6kk alkuun, mutta en suostunut uskomaan sairauteni olevan insuliini-diabeteksen kaltainen loppuelämän kestävä juttu. Eikä se ollutkaan. Sattumaa oli löytää apu ja kiitän luojaa siitä.
Olitko lähtötilanteessa = ennen traumaa terve?
Vierailija kirjoitti:
Sua peloteltiin siis totuudella? Ja sait psykoosilääkkeen, joka palautti sut reaalimaailmaan ja siksi elämäsi helpotti?
Vierailija kirjoitti:
Sain taas alanuolia yrittäessäni auttaa. Täällä saa vain voivotella, mutta ratkaisukeskeisenä ohjaan tiedon lähteelle vinkein:
"Vitamins B9 and B12 are both thought to treat symptoms of anxiety. Folic acid has many uses in the body, and B9 deficiency has been linked to higher levels of anxiety and depression"
"Low Folate levels and accumulation of these byproducts have been shown to contribute to symptoms of anxiety, depression, and other mood disorders. "
Entäs jos ovat viitearvoissa? Kertoisit nyt tarkemmin, jos kerran haluat auttaa!
Mitkä arvot on oltava, jotta hyöry saadaan aikaan? Ja nyt ei puhuta fiilareista vaan numeroista, joita saa labrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain taas alanuolia yrittäessäni auttaa. Täällä saa vain voivotella, mutta ratkaisukeskeisenä ohjaan tiedon lähteelle vinkein:
"Vitamins B9 and B12 are both thought to treat symptoms of anxiety. Folic acid has many uses in the body, and B9 deficiency has been linked to higher levels of anxiety and depression"
"Low Folate levels and accumulation of these byproducts have been shown to contribute to symptoms of anxiety, depression, and other mood disorders. "Entäs jos ovat viitearvoissa? Kertoisit nyt tarkemmin, jos kerran haluat auttaa!
Mitkä arvot on oltava, jotta hyöry saadaan aikaan? Ja nyt ei puhuta fiilareista vaan numeroista, joita saa labrasta.
En ole hän. Itselle auttaa B1-vutamiini ahdistukseen. Mutta. Minun perusongelmani ei ole ahdistua, joten B1 puutteen aiheuttama ahdistus on helppo korjata pitämällä taso riittävänä. Jos minulle laukeaisi joku ahdistusongelma, en usko tuolla olevan siinä vaiheessa enää mitään merkitystä.
Ymmärrän. Kuka nyt haluaa olla mieleltään heikko narkomaani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä lääkkeissä on nyt de facto pahaa kun ne selkeästi auttavat sinua elämään normaalisti ja täysipainoisesti?
Osa syö lääkkeitä fyysisiinkin vaivoihin loppuelämänsä. Sama asia.
Kuten sanoin aloituksessa, niin pelkään, että ne tuhoavat aivojani jotenkin. Olen lukenut niin paljon kauhutarinoita noista lääkkeistä. En pidä ajatuksesta olla ns. lääkkeiden orja. Olen vasta 22-vuotias.
T. Ap
Mulla on 20 vuotta kohta takana saman merkkistä ainetta. Vielä nuo aivot toimii.
Kannattaa ottaa huomioon, että myös hoitamaton masennus altistaa dementialle. Mulla sukulainen kikkaili noiden lääkelopettamisien kanssa aikansa. Syynä juuri tuo ylpeys, että ei halua olla lääkkeiden orja. Viimeisellä yrityksellä iski niin paha ahdistus, että päätyi lopulliseen ratkaisuun. Ei ehtinyt dementia iskeä.
Eli ei nyt kannata sen takia lopettaa, mitä jossain lehdessä tai nettiblogissa arvaillaan. Kaikki me ollaan orjia jollekin. Ainakin ruoasta olemme riippuvaisia.