Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
141/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän nuo muut, mutta noita kukkia en. En siis näe varsinaisesti ongelmaa missään ylimääräisten lahjojen tms ostamisessa, mutta sehän riippuu ihan yksilöstä, että onko se niiden tapa osoittaa kiintymystä/välittämistä vai ei.

Toiset tykkää ostella jotain lahjoja tms vähän väliä, kun taas toiset ei osaa nähdä sitä merkityksellisenä tapana osoittaa välittämistä. Mutta ei se suoraan mitään kerro tunteista. Ihan samalla tavalla se menee positiivisten tunteiden kuin negatiivistenkin kanssa, toiset haluaa avata sydämensä koko maailmalle, kun taas toiset ei halua sanoa mitään yhtään kenellekään.

Ja tietenkin se, että osoitatko itse lahjuksilla välittämistäsi? Siinä tulee hyvin nopeasti sellainen gold digger - viba, jos toinen kaipailee lahjoja yms, mutta itse tarjoaa "vain" itsensä.

Minä saan mieheltäni toisinaan kukkia. Se on kaunis ele, jolla osoittaa arvostusta kumppanilleen ja tunnustusta tämän naiseudelle. Kukathan eivät ole edes kalliita. En ymmärrä miehiä, jotka eivät niitä osta.

Vierailija
142/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisista iso osa on pelkkiä nössöjä jotka luulee itsestään liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän nuo muut, mutta noita kukkia en. En siis näe varsinaisesti ongelmaa missään ylimääräisten lahjojen tms ostamisessa, mutta sehän riippuu ihan yksilöstä, että onko se niiden tapa osoittaa kiintymystä/välittämistä vai ei.

Toiset tykkää ostella jotain lahjoja tms vähän väliä, kun taas toiset ei osaa nähdä sitä merkityksellisenä tapana osoittaa välittämistä. Mutta ei se suoraan mitään kerro tunteista. Ihan samalla tavalla se menee positiivisten tunteiden kuin negatiivistenkin kanssa, toiset haluaa avata sydämensä koko maailmalle, kun taas toiset ei halua sanoa mitään yhtään kenellekään.

Ja tietenkin se, että osoitatko itse lahjuksilla välittämistäsi? Siinä tulee hyvin nopeasti sellainen gold digger - viba, jos toinen kaipailee lahjoja yms, mutta itse tarjoaa "vain" itsensä.

Mä taas en ymmärrä miksi ei voi ostaa silloin tällöin kukkia, jos kerran tietää sen ilahduttavan kumppaniaan? Siinä pääsee kuitenkin todella helpolla ja ne nyt ei maksa paljon mitään.

Eri asia sitten jos aletaan jotain timantteja vaatimaan, siinä voi jo vähän tullakin gold Digger vibat, koska timantit ei lakastu, niiden arvo säilyy.

Vierailija
144/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

Eli ap, älä yleistä! On niitä sellaisiakin naisia joille kosketus eri tavoin on erittäin tärkeää parisuhteessa!

Missä ap kertoi, ettei koketus ja läheisyys olisi hänelle tärkeää parisuhteessa...? Ap ei muutenkaan yleistänyt, vaan kertoi omista kokemuksistaan suhteissa siitä, kuinka seksin määrä on vaikuttanut usein voimakkaasti miehen muuhun käytökseen.

Omasta mielestäni perustan pitäisi olla huomioiva käytös toista kohtaa, ei niin, että vyvä huomioiva käytös vaihtelee tai poistuu joidenkin muiden suhdanteiden mukaan ja on siis jotenkin ehdollista.

Vierailija
145/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten naiset ikinä milloinkaan katsoo tällaista käytöstä minuuttiakaan saati vuosikausia ja vielä hankkii lapsia. Tietää päivästä toiseen, että mies käyttäytyy näin ja antaa tilanteen jatkua ja lapsille tällainen parisuhde ja miehen malli. Enkä todellakaan jaksa kuunnella näitä "mutta mies muuttui" juttuja, kun ei muuttunut. Oli aina tällainen et vaan halunnut nähdä sitä ja selittelit. 

Vierailija
146/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi itse mennä töihin. :) Turha kinuta mieheltä rahaa. Joten loppuu se miesten hyväksikäyttö!

Suomessa naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten.

Joo. Mistä ihmeestä tulee tämä perusoletus että mies muka tarjoaa naiselle yhtään mitään nykypäivänä. Joka asian yhteydessä aina esitetään tää että nainen on suhteen lokki. Tykkien avioerossakin jatkuvasti joku jankuttaa miten mies mahdollisti jne vaikka faktat naisen huomattavasti suuremmista tuloista on kiistattomat.

Tilastot kertovat totuuden.

Naiset eivät ota parisuhteeseen pienituloisia miehiä, ja suuri osa isotuloisista naisista jättää pariutumatta.

Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat reippaasti enemmän kuin naiset. Kun saadaan lapsia, ero toki kasvaa entisestään.

Tilastokeskuksen graafit on linkattu palstalle ties kuinka monta kertaa. Voin laittaa ne taas jos niin haluat.

Eihän tuo siitä kerro, että mies käyttäisi naiseen tai perheeseen rahojaan. Edelleen parisuhteessa naiset käyttävät perheeseen ja lapsiin keskimäärin enemmän rahaa kuin mies vaikka tienaavat enemmän ja mies käyttää rahansa omaan omaisuuteensa.

Vierailija
147/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi itse mennä töihin. :) Turha kinuta mieheltä rahaa. Joten loppuu se miesten hyväksikäyttö!

Suomessa naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten.

Joo. Mistä ihmeestä tulee tämä perusoletus että mies muka tarjoaa naiselle yhtään mitään nykypäivänä. Joka asian yhteydessä aina esitetään tää että nainen on suhteen lokki. Tykkien avioerossakin jatkuvasti joku jankuttaa miten mies mahdollisti jne vaikka faktat naisen huomattavasti suuremmista tuloista on kiistattomat.

Tilastot kertovat totuuden.

Naiset eivät ota parisuhteeseen pienituloisia miehiä, ja suuri osa isotuloisista naisista jättää pariutumatta.

Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat reippaasti enemmän kuin naiset. Kun saadaan lapsia, ero toki kasvaa entisestään.

Tilastokeskuksen graafit on linkattu palstalle ties kuinka monta kertaa. Voin laittaa ne taas jos niin haluat.

Eihän tuo siitä kerro, että mies käyttäisi naiseen tai perheeseen rahojaan. Edelleen parisuhteessa naiset käyttävät perheeseen ja lapsiin keskimäärin enemmän rahaa kuin mies vaikka tienaavat enemmän ja mies käyttää rahansa omaan omaisuuteensa.

Siis vaikka tienaavat vähemmän*

Vierailija
148/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei myöskään osaa huomioida lapsensa tuntemuksia, jos miehellä ei ole nälkä, ei voi lapsellakaan olla nälkä. Tai jos miehellä ei ole kylmä, ei myöskään lapsella ole kylmä. Maailma kun pyörii vain miehen navan ympärillä.

Vierailija
149/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.

Huomioiko joku mies vaimoa merkkipäivänä? Ihmeellistä. Olen ollut viranomaistyössä ja kokemukseni mukaan moni mies ei kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää, kun sitä kysyy puhelimessa.

Yksi keskeisistä syistä, miksi en enää ikinä halua parisuhdetta naisen kanssa, on tuo eri merkkipäivien lahjaruljanssi. Mikään ei ole niin hirveää, kuin etsiä sitä lahjaa monta kertaa vuodessa, joka on "romanttinen, ei käytännöllinen, naiselle sopiva ja syntymäpäiviin riittävän elegantti" Argh. Ei ikinä enää.

Olisit voinut kysyä että mitä hän haluaa. Muutenkin te miehet, joiden mielestä juuri oman kumppanin huomioiminen ja lahjojen ostaminen hänelle on niin inhottavaa, niin päteekö se kaikkiin muihinkin? Omiin vanhempiin, kavereihin, lapsiin, rakastajiin?

Vierailija
150/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan mieheltäni toisinaan kukkia. Se on kaunis ele, jolla osoittaa arvostusta kumppanilleen ja tunnustusta tämän naiseudelle. Kukathan eivät ole edes kalliita. En ymmärrä miehiä, jotka eivät niitä osta.

Ymmärrät heti, kun ajattelet sen riskin kukkien ostosta. Moni nykynainen, varsinkin nuori, nauraa tuollaisille kukille ja kokee kukkien vastaanottamisen jopa nöyryyttävänä. Osalle naisista kukat symboloivat klassisen naisen roolia, mihin monet naiset eivät halua tuhlata ajatustakaan.

Vierailija
151/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Tämä juuri, jos naiset alkaisivat asettamaan korkeampia vaatimuksia miehille niin ehkä ne miehetkin viimeinkin tajuaisivat muuttaa tapojaan paremmiksi kun huomaisivat, että yksikään nainen ei hyväksy huonoa käytöstä. Onneksi kyllä niitä ihan fiksujakin miehiä vielä on, jotka osaavat ottaa kanssaihmiset huomioon ja kunnioittavat kumppaniaan ja osoittavat tälle hellyyttä.

Toivottavasti naiset löytävät rehellisen miehen, joka oikeasti kunnioittaa ja huomioi kumppaniaan. Ajattelen, että osa saattaa velvollisuudestaan käyttäytyä hyvin alkuaikoina, mutta sisimmässään ei haluaisi jatkuvasti olla sellainen ja siksi alkaa venyttää rajoja josko voisikin käyttäytyä itsekkäämmin tai olla huomioimatta naistaan.

Mies

Komppaan näitä. Liian moni nainen hyväksyy mieheltään huonoa käytöstä, ei vain itseään kohtaan vaan myös muita ihmisiä kohtaan.

Jos ihminen käyttäytyy huonosti tai kokonaan sivuttaa omat läheisensä, puolison läheiset, työkaverit, naapurit, myyjät/tarjoilijat jne. niin turha kuvitella että mitään sen kummempaa ei ole luvassa kumppanillekaan pitkässä juoksussa. Ihan peruskäytöstavatkin on monella (miehellä) hakusessa. Jos vielä suhteen alussa kuulee esim. että mies haukkuu muita naisia oli ne sitten exiä tai julkkiksia niin juoskaa ja lujaa.

Vierailija
152/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset ihan itse opetatte ne miehet, että mikä on hyväksyttävää käytöstä ja miten teidän kanssa pääsee parisuhteeseen ja pesälle. Jos mulle sanottaisiin esim. kukkasista ja lahjoista, että on hapatusta niin etpä mun kanssa mihinkään pääsis. Miehellä on täysi oikeus olla tätä mieltä, mutta multa se on sitten ei. 

Vierailija
153/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät heti, kun ajattelet sen riskin kukkien ostosta. Moni nykynainen, varsinkin nuori, nauraa tuollaisille kukille ja kokee kukkien vastaanottamisen jopa nöyryyttävänä. Osalle naisista kukat symboloivat klassisen naisen roolia, mihin monet naiset eivät halua tuhlata ajatustakaan.

Lahjalle naurava ihminen on aina moukka, oli millaisesta lahjasta tai keneltä sen sai tahansa kyse. Älkää seurustelko moukkien kanssa.

Vierailija
154/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.

Huomioiko joku mies vaimoa merkkipäivänä? Ihmeellistä. Olen ollut viranomaistyössä ja kokemukseni mukaan moni mies ei kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää, kun sitä kysyy puhelimessa.

Yksi keskeisistä syistä, miksi en enää ikinä halua parisuhdetta naisen kanssa, on tuo eri merkkipäivien lahjaruljanssi. Mikään ei ole niin hirveää, kuin etsiä sitä lahjaa monta kertaa vuodessa, joka on "romanttinen, ei käytännöllinen, naiselle sopiva ja syntymäpäiviin riittävän elegantti" Argh. Ei ikinä enää.

Olisit voinut kysyä että mitä hän haluaa. Muutenkin te miehet, joiden mielestä juuri oman kumppanin huomioiminen ja lahjojen ostaminen hänelle on niin inhottavaa, niin päteekö se kaikkiin muihinkin? Omiin vanhempiin, kavereihin, lapsiin, rakastajiin?

Ei, koska kavereille en ostele lahjoja. Vanhemmille yleensä on tietyt lahjat, mistä pitävät. Sen sijaan parisuhdekumppanille lahja täytyy olla aina jotain omaperäistä, romanttista, jotain erilaista mitä naisen ystävät miehiltään saavat, yleensä jotain kallista yms... Ja tämä tapahtuu vähintään syntymäpäivinä ja jouluna. Sen lisäksi hyvä on muistaa myös rihkamajuhlia, kuten ystävänpäivää ja tähän kaikki extrahuomionosoitukset päälle. Ei ikinä enää.

Vierailija
155/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjalle naurava ihminen on aina moukka, oli millaisesta lahjasta tai keneltä sen sai tahansa kyse. Älkää seurustelko moukkien kanssa.

Ei ole valinnanvaraa.

Vierailija
156/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltti nainen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

Eli ap, älä yleistä! On niitä sellaisiakin naisia joille kosketus eri tavoin on erittäin tärkeää parisuhteessa!

Missä minä olen sanonut ettei kosketus ole tärkeää? 🙄 Esim viimeisessä suhteessa oli kaikenlaista koskettelua ja seksiäkin jopa päivittäin. Mutta silti ne hikiset vaatteet heitettiin aina siihen keittiön pöydän tuolille, minun pesemät vaatteet ei löytäneet kaappiin, minä sain aina hoitaa kokkaamisen, kun kerran pyysin että mies toisi joskus kukkia kun tykkään niistä ja ostan usein itse niitä, niin vastaus oli että hän ei sellaiseen höpöhöpötouhuun lähde. Että jotain muuta hän voi ostaa mutta ei kukkia.

Kosketuksen tarve ei ole kenenkään ainoa tarve parisuhteessa tai sitten ei kaipaa parisuhdetta vaan pelkkää seksi tms suhdetta.

Kukat ovat rahan tuhlausta. Mutta pyrin ratkaisemaan ongelman niin, että hankkiudun parisuhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka ei pidä leikkokukista (kukista yleensä saa pitää)

Marketista saa kukkapuskan 3€. Karkkipussi voi maksaa enemmän....

Vierailija
157/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Olen nainen ja huomannut että tunteet voi halutessaan kytkeä kokonaan pois päältä. En ole enää lainkaan kiinnostunut muitten hyvinvoinnista, tarpeista tai mieti, olisiko nyt jonkun toisen vuoro. Menen itse ensin, otan ensin, ajattelen omat tarpeet ensin. Kuuntelen muiden ihmisten mielipiteitä hyvin rajallisesti. On hauskaa seurata ihmisten reaktioita asioihin, jotka nyt jäävät kokonaan tekemättä.

Mäkin olen huomannut tuon asian. Pojille ja miehille se opetetaan, tytöt taas opetetaan miellyttämään. Mutta nainenkin voi opetella kytkemään tunteet pois päältä. Muutun tavallaan hetkellisesti mieheksi. Miksi olisin naisellinen herkkä ja huomionkipeä, kun voin vain ottaa rusinat pullasta ja tehdä mitä lystää, kuten miehet tekee? Ja on hauska huomata, että tällä tavalla saan enemmän arvostusta kuin olemalla se särkyvä enkeli. Tässäkin keskustelussa sen näkee, että naisellisuutta miehet pilkkaa. Kaikilla pirttihirmuilla muijilla menee parisuhteissa ihan hyvin, eikä tarvitse erota.

Ne on ne särkyvät enkelit jotka eroaa ja sen jälkeen juostaan traumaterapiassa.

Meni melkein 40 vuotta ennen kuin ymmärsin tämän. Isäni on kyllä alusta asti yrittänyt opettaa (toisin sanoen näyttämällä esimerkkiä), että jos haluaa jotain maailmasta niin täytyy olla tarpeeksi röyhkeyttä ottaa se. Ajattelin aina nuorempana miten kamalan kylmä ja itsekäs ajatusmaailma, kunnes nyt aikuisena tajusin, että se oikeasti toimii.

Vierailija
158/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en taas tajua tällaista, että neutraalit asiat kuorrutetaan erilaisilla absurdeilla merkityksillä. Miten kukat liittyvät naiseuteen? Eivät mitenkään. Kukkien antaminen on kiva muistaminen. Naiseutesi ei liity kukkiin mitenkään. Se on kapitalistien markkinoima kulttuurinen malli, jossa naiseus ilmenee kulutuksen kautta. Se on jotain mikä pitää rakentaa, joka tulee täydeksi vain kuluttamalla, ylläpitämällä ja huoltamalla. Kokonaisia teollisuudenaloja on valjastettu sen illuusion ylläpitämiseen. 

Vierailija
159/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies ei myöskään osaa huomioida lapsensa tuntemuksia, jos miehellä ei ole nälkä, ei voi lapsellakaan olla nälkä. Tai jos miehellä ei ole kylmä, ei myöskään lapsella ole kylmä. Maailma kun pyörii vain miehen navan ympärillä.

Miksi teit lapsia tällaiselle 

Vierailija
160/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ottavat ne huomioon ihan yhtä paljon kun häneltä otetaan myös noi huomioon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi