Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?
Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).
Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.
Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska miehet ovat keskimäärin erittäin itsekkäitä, myös ne kilteimmät ja alruistisimmat.
Miksi tällä on näin paljon upvoteja. Onko tällä palstalla vain jotain "kaikki miehet ovat sikoja" naisia jotka ovat päätyneet huonoisiin suhteisiin ja uskovat että miehet ovat syntyneet pahoina ja toivovat kaikkien kärsimystä. Itse haluan pitää tyttöni iloisena ja tyytyväisenä minuun enkä toivo hänelle pahaa ja yritän huomioida hänen tarpeensa mahdollisimman hyvin. Vastapalveluksena olen huomannut että tyttöni myös yrittää ilahduttaa minua niin lomilla kuin harmaassa arjessa eri teoin. M26 hyvässä ja lämpimässä suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Mies on onnellisuuden suhteen realisti ja on vähempään tyytyväinen. Ei hänkään odota että nainen vie hänet syömään tai tuo kivoja ylläreitä kaupasta.
Kuinkas sitten naiset ovat onnellisempia yksin, kuin parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pojat kasvatetaan ihan saatanan lepsusti. Pojat on aina poikia -mantralla ne jäävät kakaroiksi, hommaavat sadan tonnin ulosottovelat ja ratkovat ongelmansa viinalla.
Ja ne kilteiksi ja pehmeiksi kasvaneet hakutaan keskustelupalstöilla nössöiksi ja inceleiksi samalla kun näkevät että puheiden vastaisesti naiset suosivat niitä pojat on poikia asenteelle kasvatettuja
Teillä "kilteillä" ne jutut ovat kaikkein kamalimpia! Johtuisiko siitä? Ette ole mitään aidosti kilttejä. Olette samanlaisia kuin ne ihailemanne pahat pojat, vain sillä erotuksella ettei teillä käy flaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun jatkuvasti naiset tuota asiaa miehiltä vaatii niin pitäisikö naisten samalla aloittaa tekemää tekemään sitä samaa miehille?
Mitähän se sama sitten olisi? Yleensä tuotte esille vain jotain peppuraiskausta tai muuten naista vahingoittavaa toimintaa?
Oletko harkinnut jonkun muun tapailua kuin jonkun amiksen käynyttä alkoholistia? Harmi sinun kannaltasi että parhaat miehet ovat varattuja jo sinun iässäsi ja et niitä näe kun niiden naisystävät pitävät heistä tiukasti kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän nuo muut, mutta noita kukkia en. En siis näe varsinaisesti ongelmaa missään ylimääräisten lahjojen tms ostamisessa, mutta sehän riippuu ihan yksilöstä, että onko se niiden tapa osoittaa kiintymystä/välittämistä vai ei.
Toiset tykkää ostella jotain lahjoja tms vähän väliä, kun taas toiset ei osaa nähdä sitä merkityksellisenä tapana osoittaa välittämistä. Mutta ei se suoraan mitään kerro tunteista. Ihan samalla tavalla se menee positiivisten tunteiden kuin negatiivistenkin kanssa, toiset haluaa avata sydämensä koko maailmalle, kun taas toiset ei halua sanoa mitään yhtään kenellekään.
Ja tietenkin se, että osoitatko itse lahjuksilla välittämistäsi? Siinä tulee hyvin nopeasti sellainen gold digger - viba, jos toinen kaipailee lahjoja yms, mutta itse tarjoaa "vain" itsensä.
Minä saan mieheltäni toisinaan kukkia. Se on kaunis ele, jolla osoittaa arvostusta kumppanilleen ja tunnustusta tämän naiseudelle. Kukathan eivät ole edes kalliita. En ymmärrä miehiä, jotka eivät niitä osta.
Itse en taas tajua tällaista, että neutraalit asiat kuorrutetaan erilaisilla absurdeilla merkityksillä. Miten kukat liittyvät naiseuteen? Eivät mitenkään. Kukkien antaminen on kiva muistaminen. Naiseutesi ei liity kukkiin mitenkään. Se on kapitalistien markkinoima kulttuurinen malli, jossa naiseus ilmenee kulutuksen kautta. Se on jotain mikä pitää rakentaa, joka tulee täydeksi vain kuluttamalla, ylläpitämällä ja huoltamalla. Kokonaisia teollisuudenaloja on valjastettu sen illuusion ylläpitämiseen.
Höpö höpö. Kukkia ostetaan naisille joiden tiedetään tykkäävän kukista. Suurin osa tykkää. Suurin osa miehistä ei tykkää. Miehet eivät osaa arvostaa kauniita asioita samalla tavalla kuin naiset. Miesten ja naisten aivot toimivat keskimäärin eri tavalla. On poikkeuksia sääntöön, on miehiä jotka hoitaa puutarhakukkia, ja naisia jotka ei. Mutta yleensä se on nainen joka huusholliin ja pihaan kukat hommaa, ei heterosuhteen mies.
Kyllä kukat mielletään hyvin pitkälle naiselliseksi asiaksi, kuten vaikka työkalut tai olut maskuliiniseksi, sen mukaan kuka mistäkin tykkää, ihan ilman mitään markkinointia ja kapitalismia. Niin on ollut aina aikojen alusta.
Olen nainen enkä halua kukkia. Mihin niitä tarvitsen?
Kyllä miehet tykkää kauniista asioista ja tietävät naistenkin tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska miehet ovat keskimäärin erittäin itsekkäitä, myös ne kilteimmät ja alruistisimmat.
Miksi tällä on näin paljon upvoteja. Onko tällä palstalla vain jotain "kaikki miehet ovat sikoja" naisia jotka ovat päätyneet huonoisiin suhteisiin ja uskovat että miehet ovat syntyneet pahoina ja toivovat kaikkien kärsimystä. Itse haluan pitää tyttöni iloisena ja tyytyväisenä minuun enkä toivo hänelle pahaa ja yritän huomioida hänen tarpeensa mahdollisimman hyvin. Vastapalveluksena olen huomannut että tyttöni myös yrittää ilahduttaa minua niin lomilla kuin harmaassa arjessa eri teoin. M26 hyvässä ja lämpimässä suhteessa
Siinähän ne onnen avaimet ovat, molemmat ilahduttavat toista ja kantavat korttaan yhteiseen kekoon. N44 onnellisessa liitossa
Miten teidän naisten tunteita voisi ottaa huomioon kun te ette edes itse niistä tunteistanne mitään tajua.
Ja itsenäisyyttänne olette huutaneet, niin miksi et tee itsellesi ruokaa ja niitä asioita mitä haluat, anna miehen tehdä omiaan ja sinä voit tehdä omias mitä ne sit on.
Veikkaan vähän että et ihan taida käyttäytyä miestäsi kohtaan sillä tavalla mitä kohtelua itsellesi odotat. Kannattaisiko aloittaa siitä.
Ja lopettakaa naiset nyt ne typerät prinsessaleikit ja olkaa aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on onnellisuuden suhteen realisti ja on vähempään tyytyväinen. Ei hänkään odota että nainen vie hänet syömään tai tuo kivoja ylläreitä kaupasta.
Älkää siis olko parisuhteessa, vaan yksin. Julistakaa tätä vastaavalla tavalla myös parisuhteissa oleville ystävillenne (jos ystäviä on), jotta tietävät, että olisivat yksin onnellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tähän kuuluu? Puhuin nimenomaan miehistä. Se on naisten oma asia, että mitä odottavat parisuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehelle kelpaa suhde, missä nainen suhtautuu tähän kuin kaveriin tai kämppikseen?
Koska itselleni suhde, jossa ei huomioida, on ihan kaverisuhteen tasolla.
Koska ne tarpeet ja tunteet vaihtelevat niin nopeasti, niitä on niin paljon ja nainen ei kerro niistä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.
Huomioiko joku mies vaimoa merkkipäivänä? Ihmeellistä. Olen ollut viranomaistyössä ja kokemukseni mukaan moni mies ei kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää, kun sitä kysyy puhelimessa.
Yksi keskeisistä syistä, miksi en enää ikinä halua parisuhdetta naisen kanssa, on tuo eri merkkipäivien lahjaruljanssi. Mikään ei ole niin hirveää, kuin etsiä sitä lahjaa monta kertaa vuodessa, joka on "romanttinen, ei käytännöllinen, naiselle sopiva ja syntymäpäiviin riittävän elegantti" Argh. Ei ikinä enää.
Olisit voinut kysyä että mitä hän haluaa. Muutenkin te miehet, joiden mielestä juuri oman kumppanin huomioiminen ja lahjojen ostaminen hänelle on niin inhottavaa, niin päteekö se kaikkiin muihinkin? Omiin vanhempiin, kavereihin, lapsiin, rakastajiin?
Ei, koska kavereille en ostele lahjoja. Vanhemmille yleensä on tietyt lahjat, mistä pitävät. Sen sijaan parisuhdekumppanille lahja täytyy olla aina jotain omaperäistä, romanttista, jotain erilaista mitä naisen ystävät miehiltään saavat, yleensä jotain kallista yms... Ja tämä tapahtuu vähintään syntymäpäivinä ja jouluna. Sen lisäksi hyvä on muistaa myös rihkamajuhlia, kuten ystävänpäivää ja tähän kaikki extrahuomionosoitukset päälle. Ei ikinä enää.
Jokainen mies haluaa että häntä muistetaan syntymäpäivänä, jouluna, isämpäivänä jne.. Sitten sama asia onkin aivan turhaa naisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehelle kelpaa suhde, missä nainen suhtautuu tähän kuin kaveriin tai kämppikseen?
Suurinta osaa pitkistä parisuhteista yhdistää yhteinen talous ja/tai pienet lapset. Ei huomiointi ja leiskuva rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin siksi, kun ei tarvitse pettyä ja katkeroitua kun ei mies teekään naiselle asioita mitä nainen toivoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa pitkistä parisuhteista yhdistää yhteinen talous ja/tai pienet lapset. Ei huomiointi ja leiskuva rakkaus.
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia. Voi sitä asuntolainaa yhdessä lyhentää samalla kun tuo vaimolle kukkia ja laulatetaan lakanoita aina kun voidaan. Jos se yhteinen elämä on vain taloutta ja lapsia. niin yleensä kun lapset kasvavat, edessä on se avioero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.
Tämä juuri, jos naiset alkaisivat asettamaan korkeampia vaatimuksia miehille niin ehkä ne miehetkin viimeinkin tajuaisivat muuttaa tapojaan paremmiksi kun huomaisivat, että yksikään nainen ei hyväksy huonoa käytöstä. Onneksi kyllä niitä ihan fiksujakin miehiä vielä on, jotka osaavat ottaa kanssaihmiset huomioon ja kunnioittavat kumppaniaan ja osoittavat tälle hellyyttä.
Toivottavasti naiset löytävät rehellisen miehen, joka oikeasti kunnioittaa ja huomioi kumppaniaan. Ajattelen, että osa saattaa velvollisuudestaan käyttäytyä hyvin alkuaikoina, mutta sisimmässään ei haluaisi jatkuvasti olla sellainen ja siksi alkaa venyttää rajoja josko voisikin käyttäytyä itsekkäämmin tai olla huomioimatta naistaan.
Mies
Komppaan näitä. Liian moni nainen hyväksyy mieheltään huonoa käytöstä, ei vain itseään kohtaan vaan myös muita ihmisiä kohtaan.
Jos ihminen käyttäytyy huonosti tai kokonaan sivuttaa omat läheisensä, puolison läheiset, työkaverit, naapurit, myyjät/tarjoilijat jne. niin turha kuvitella että mitään sen kummempaa ei ole luvassa kumppanillekaan pitkässä juoksussa. Ihan peruskäytöstavatkin on monella (miehellä) hakusessa. Jos vielä suhteen alussa kuulee esim. että mies haukkuu muita naisia oli ne sitten exiä tai julkkiksia niin juoskaa ja lujaa.
Taas kerran miesten huono käytös on naisten vastuulla. Ongelma on kun nainen hyväksyy miesten huonoa käytöstä, ei miesten huono käytös itsessään. Sinähän oikein annat luvan miehille perseillä miten ikinä huvittaa. Miehet itse eivät ole vastuussa eikä heitä voi vaatia muuttumaan. Vaan naisten pitää hoitaa homma. Jos nainen ei siihen kykene, oma moka. Mitäs läksit.
Naisilla on erikoinen ajatuvinouma siinä, että vain ja ainoastaan naisen toiveiden ja tunteiden mukaan menemällä ne on otettu huomioon. Kyllä ne voi ottaa huomioon ja sitten päättää, ettei toimi niiden mukaisesti. Näinhän naisetkin tekevät koko ajan miesten tarpeiden ja tunteiden kohdalla.
Mutta kaksoisstandardit ovat naisilla valitettavan yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä lailla suhde toimii ja sellaisten ihmisten ei ole tarvetta tulla vauvapalstalle valittamaan muista. Hyvä sinulle ja tyttöystävällesi, jatkakaa samaan malliin. :)
Itsekin tiedän lukuisia mukavia, välittäviä, puolisoaan ja perhettään huomioivia miehiä ja heillä myös on samanlaiset vaimot. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia. Voi sitä asuntolainaa yhdessä lyhentää samalla kun tuo vaimolle kukkia ja laulatetaan lakanoita aina kun voidaan. Jos se yhteinen elämä on vain taloutta ja lapsia. niin yleensä kun lapset kasvavat, edessä on se avioero.
Kiihkeämpää on laulattaa lakanoita sinkkuna fwb ja irtosuhteiden merkeissä.