Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä tuo isoja poikia uimahallin naisten puolelle!

Vierailija
07.10.2023 |

Käytiin uimassa ja taas siellä oli kaksi noin 8-10v poikaa naisten pukkarissa. Todella mukavaa esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa tuollainen.

Jos poikasi ei pysty toimimaan itsenäisesti miesten puolella, etkä kerta kaikkiaan saa ketään kummin kaimaa värvättyä uintireissulle, älä tuo poikaasi uimaan.

Tyttöjen oikeus olla rauhassa NAISTEN puolella menee sinun poikasi uintihalujen edelle. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei kiinnosta onko poikasi nepsy tai muuten kyvytön toimimaan itsekseen. Edelleen tyttöjen oikeus menee tässä edelle. Harva aikuinen tai teinikään haluaisi samanikäisiä miehiä sinne naisten pukkariin hyppimään. Ihan sama asia noiden 8-12v tyttöjen kanssa. Monella alkaa jo murrosikä siinä 10v tai alle, eikä ole kovin kiva että tytöt joutuvat miettimään onko siellä joku poika kyyläämässä.

Kommentit (646)

Vierailija
161/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voisi poistaa täysi-ikäiset naissiivojat miesten pukuhuoneista ja suihkutiloista.

Vierailija
162/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuhatmiljoonaa kertaa.

Harmitti lapsena kesäpaikassa, kun joka päivä odotetut yhteiset saunavuorot loppuivat omalta ja kavereideni osalta. Saunaan tuli melkein 10-vuotias ystäväni veli, joka raportoi sitten kaikki tyttöjen kehoista veljilleen myöhemmin. Se niistä saunavuoroista sitten, oli kyllä tosi epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten vastavuoroisesti vie tyttöjäsi miesten puolelle jos noin ahdistaa? Problem solved.

M40

Että voi aikuinen keski-ikäinen mies olla tyhmä.

No minä laitan paremmaksi, eli voiko varhaiskeski-ikäinen mies mennä naisten puolelle saunaan pelaamaan saunaklonkkua?

Ja puuttuuko sulta huumorintaju kokonaan? Eli olenko havaitsemassa jotakin esiasteista hiekkavittuisuutta sinussa?

Vai onko vaiva jo kovinkin akuutti?

Vierailija
164/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla voisi poistaa täysi-ikäiset naissiivojat miesten pukuhuoneista ja suihkutiloista.

Haluutko sä jonkun homosiivoojan sinne?

Vierailija
165/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, mutta samalla pahoillani niitten poikien (ja tyttöjen) puolesta jotka eivät pääse uimaan ollenkaan kun ei ole omaa sukupuolta olevaa aikuista avuksi. Joku 8v on oikeasti vielä tosi pieni menemään yksinään, ainakin jos ei hirveän tottunut kävijä ole. Uimahallissa olisi hyvä olla joku systeemi sitä varten, uimavalvoja avuksi tai perhepukkari. Yhden vanhemman perheet on varsin yleisiä nykyään, ja uimataito olisi tosi tärkeä, eikä sitä opi jos ei pääse harjoittelemaan.

Vierailija
166/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tasapuolisuuden nimissä käyttää täysi-ikäisiä miessiivoojia naisten puolella. Aivan käsittämätöntä syrjintää.

Vierailija
167/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 8v on oikeasti vielä tosi pieni menemään yksinään, ainakin jos ei hirveän tottunut kävijä ole.

Ei ole, sitä ei vaan ole osattu kasvattaa.

Vierailija
168/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluutko sä jonkun homosiivoojan sinne?

Kyllä kiitos!

Vierailija
169/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen miesten pukuhuoneeseen suhtaudutaan kuin johonkin mustaan aukkoon, missä yksinoleva lapsi joutuu automaattisesti hyväksikäytetyksi? Ne miehet siellä ovat ihan tavallisia isiä, setiä, enoja, isoveljiä jne. Käyttäytyvät asiallisesti, auttavat lapsia jos nämä tarvitsevat apua ja puuttuvat tilanteeseen jos joku alkaa käyttäytyä sopimattomasti. Ajatuksia kukaan ei voi vahtia, mutta ei niitä voi vahtia naisten puolellakaan.

Vierailija
170/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kasvattanut lapsensa niin ettei 8-vuotias pärjää itse uimahallissa? Olen varmaan poikkeuksellinen nero kun minulta tuo onnistui huomattavasti nuorempanakin. Ainakin 6-vuotiaana kävimme lastentarharyhmän kanssa joskus uimassa eikä silloin kukaan ollut pukemassa ja pesemässä. Sen verran opastettiin, että kerrottiin missä järjestyksessä asiat tehdään ja saunaan tullan ilmoittamaan milloin lähdetään suihkun kautta uimaan. Ilmeisesti tämäkin on joku milleniaalien ongelma kun ollaan totaalisen kädettömiä kaikissa asioissa.

Niin siis teillä oli joku valvoja siellä, jolta kysyä jos tarvitsee apua? Kyllä minunkin 5v osaa itse mennä uimakouluryhmän kanssa uimaan, mut siellä on kyllä aikuisia katsomassa perään vaikka lapset itse pukee ja suihkuttaa. Toinen lapsistani on 8v ja hyvin sääntöorientoitunut ja rauhallinen, ja hänet voisin ajatella päästäväni yksin pesulle. Mutta lähimainkaan kaikki lapset ei ole sellaisia. 

Vierailija
171/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille puolustelijoille olisi siis ok, että työpaikkanne limaisin setämies Pera tulisi naisten puolelle? Siltä se pikkutytöistä tuntuu.

Vierailija
172/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kasvattanut lapsensa niin ettei 8-vuotias pärjää itse uimahallissa? Olen varmaan poikkeuksellinen nero kun minulta tuo onnistui huomattavasti nuorempanakin. Ainakin 6-vuotiaana kävimme lastentarharyhmän kanssa joskus uimassa eikä silloin kukaan ollut pukemassa ja pesemässä. Sen verran opastettiin, että kerrottiin missä järjestyksessä asiat tehdään ja saunaan tullan ilmoittamaan milloin lähdetään suihkun kautta uimaan. Ilmeisesti tämäkin on joku milleniaalien ongelma kun ollaan totaalisen kädettömiä kaikissa asioissa.

Niin siis teillä oli joku valvoja siellä, jolta kysyä jos tarvitsee apua? Kyllä minunkin 5v osaa itse mennä uimakouluryhmän kanssa uimaan, mut siellä on kyllä aikuisia katsomassa perään vaikka lapset itse pukee ja suihkuttaa. Toinen lapsistani on 8v ja hyvin sääntöorientoitunut ja rauhallinen, ja hänet voisin ajatella päästäväni yksin pesulle. Mut

Ei ollut tarvetta ulkopuoliselle avulle. Miksi ne aikuiset olisi siellä lapsia katselemassa?

Vierailija
173/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on pervoja täynnä

Vierailija
174/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kyse on siitä, etteikö 7-9 v lapset osaisi housuja pukea tai ovea lukita. Me tykätään käydä kylpylöissä ja lasta jännittää aina uudessa paikassa, miten päästä pukkareilta pesutiloihin ja sieltä altaaseen. Saatikka löytää oikea pukkarin ovi lähtiessä. Itsekin olen aikuisena harhaillut esim. Flamingossa ja monessa muussakin kylpylässä!

7 -vuotias on aika pieni näissä yksin liikkumaan.

Juu joku pieni tuttu uimahalli on aika eri asia kuin isompi kylpylä vaikka. Moni tuon ikäinen ei osaa edes uida, hyvin ainakaan, joten ei oikein olisi turvallistakaan päästää yksin harhailemaan. Mut ehkä sitten ei pidä vaan mennä kylpylöihin ollenkaan ennen kuin lapsi kasvaa sen verran että pärjää, tai hakeutua sellaisiin paikkoihin joissa on ryhmäpukuhuone tms mahdollinen. Toisaalta jos ei ole ketään aikuista jonka kanssa voisi päästä tutustumaan siihen miesten puoleen niin miten se voisikaan olla lapselle tuttu paikka?

Ongelma ei ole kyllä mitenkään harvinainen nykyään, on erityislapsia jotka ei vaan pärjää vaikka opettaisi. He voi päälle päin näyttää ihan normaaleille. Onneksi joissain paikoissa on niitä perhe/ryhmäpukuhuoneita. 

Vierailija
175/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää tuoda yli 7 v poika naisten puolelle.  Naisten puolella täytyy olla tytöillä oikeus olla rauhassa ilman pelkoa luokkakaverin ilmestymisestä pukutiloihin. En ymmärrä niitä äitejä jotka poikansa sinne tuovat, ovat olleet tyttöjä itsekin joskus. Jos omien tyttöjen kanssa samaan aikaan tulisi joku 8 v poika sinne naisten puolelle uinnit loppuisivat heiltä siihen, tytöt ovat hyvin ujoja tuossa iässä. Jos näen että poika on yli 7 v näköinen  tai oloinen naisten puolella menen kyllä sanomaan uimavalvojalle tai lipunmyyntiin. Jos olen erehtynyt iästä äiti voi korjata asian valvojalle.

Olen käynyt kylpylöissä useissa muissa maissa ja muualla ei saa viedä kuin eri sukupuolta olevan vauvan toisen sukupuolen pukkariin ellei ole perhepukkaria.

Vierailija
176/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Alastomuus. Pelottavaa.

Vierailija
177/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis teillä oli joku valvoja siellä, jolta kysyä jos tarvitsee apua? Kyllä minunkin 5v osaa itse mennä uimakouluryhmän kanssa uimaan, mut siellä on kyllä aikuisia katsomassa perään vaikka lapset itse pukee ja suihkuttaa. Toinen lapsistani on 8v ja hyvin sääntöorientoitunut ja rauhallinen, ja hän

No ei nyt herranen aika voi päästää laumaa 5-6-vuotiaita keskenään saunomaan, ei edes pieniä koululaisia. Pakko on olla valvoja. 

Vierailija
178/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ei kuulu OLLENKAAN naisten tiloihin. Ihan turhaan demonisoitte pahoja transnaisia jotka "valtaa naisten tilat" samalla kun tuotte run**aavat poikanne NAISTEN tiloihin. Se tila on NAISILLE. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Te heteroakat olette taakka kaikille. Heikennätte kaikkien naisten oikeuksia ja annatte vielä poikienne tulla pervoilemaan NAISILLE tarkoitettuun tilaan. Sairasta.

Jos poikasi on MINUN tilassani, saa kuulla kunniansa. Minä en ole ilman vaatteita miesten edessä, heterokanat taas riistämässä siveiden naisten oikeuksia.

Vierailija
179/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kouluikäinen poika ei pärjää yksin miesten puolella tai et saa ketään pärjäävää hänen kaverikseen, ETTE MENE UIMAHALLIIN. Tyttöjen oikeus olla rauhassa oman sukupuolensa puhuoneessa menee poikienne, tai pikemminkin teidän ylihuolehtivien äitien halujen ohi. Tosiasiassa moni lapsi pärjää paljon paremmin kuin kouluikäistä pikkulapsena pitävä äiti kuvittelee.

Vierailija
180/646 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lla on ilmeisesti edelleen vanhakantainen näkemys sen suhteen, että sukupuolielimet määrittävät sukupuolen. Kyllä nykyisin voi mennä ihan ristiin rastiin mille puolelle haluaa kunhan ensin ilmoittaa kumpaa sukupuolta juuri sillä hetkellä on. Eikös tämä ole oikein eduskunnassa näin linjattu.

Mä olen tyttö nyt.

T: keski-ikäinen mies