Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä tuo isoja poikia uimahallin naisten puolelle!

Vierailija
07.10.2023 |

Käytiin uimassa ja taas siellä oli kaksi noin 8-10v poikaa naisten pukkarissa. Todella mukavaa esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa tuollainen.

Jos poikasi ei pysty toimimaan itsenäisesti miesten puolella, etkä kerta kaikkiaan saa ketään kummin kaimaa värvättyä uintireissulle, älä tuo poikaasi uimaan.

Tyttöjen oikeus olla rauhassa NAISTEN puolella menee sinun poikasi uintihalujen edelle. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei kiinnosta onko poikasi nepsy tai muuten kyvytön toimimaan itsekseen. Edelleen tyttöjen oikeus menee tässä edelle. Harva aikuinen tai teinikään haluaisi samanikäisiä miehiä sinne naisten pukkariin hyppimään. Ihan sama asia noiden 8-12v tyttöjen kanssa. Monella alkaa jo murrosikä siinä 10v tai alle, eikä ole kovin kiva että tytöt joutuvat miettimään onko siellä joku poika kyyläämässä.

Kommentit (646)

Vierailija
121/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt lokeroi ja oleta. He voivat hyvinkin tuntea itsensä tytöiksi.

Vierailija
122/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 5 vuotiaana suurempi kuin moni 10 vuotias. Syntymäpaino yli 6 kg. Ja en minä naisten päälle ymmärtänyt vielä 10 vuotiaanakaan. Murrosiässä 15 - 17 vuotiaana alkoi tapahtumaan ja minä sössin sosiaalisen puolen monen tytön kanssa. Olisipa tytöt olleet yhtä helppo tapaus oppia kuin lukeminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika 12v ja 170cm. Ei pysty toimimaan yksin, joten otan naisten puolelle mukaan. Katson heti missä olisi paikka jossa ei olisi ketään. Ei ole kiinnostunut tytöistä(eikä pojistakaan) vaan kokee muut ihmiset ällöttävänä.

Yritetään olla tosi nopeita, ei käydä suihkussa jos siellä on ketään (käydään etukäteen kotona).

Ei pystyisi menemään vieraan ihmisen kanssa miesten puolelle. Onko nyt niin ettei hänellä ole ihmisarvoa? Hän ei siis saisi käydä uimassa? Jostain syystä terapeutit/opettajat jne haluaa että hän oppii uimaan ja on hyvää liikuntaa hänelle.

Joson tuollainen tilanne, niin sitten pitää joko hankkia joku sukulainen seuraksi pojalle tai sitten jättää kokonaan uintireissu väliin.

Suihkussa on käytävä joka tapauksessa ennen uimaan menoa vaikka olisi käynyt kotona suihkussa.

Vierailija
124/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin, jossei pärjää niin jätä kotiin tai pyydä joltakin mieheltä apua. Ja miksei pärjää, miten olet pilannut hänet? Hänen ihmisarvonsako on tärkeämpi kuin lukuisten muiden naisten ihmisarvo?

Vierailija
125/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 8-10v on vielä liian nuori omalle puolelleen mun mielestä, 12v on hyvä raja milloin mennä oman sukupuolen puolelle.

Ei todellakaan ole liian nuori. Kouluikäinen on tarpeeksi vanha menemään oman sukupuolensa mukaiselle puolelle. Jos ei siihen pysty niin on kyse erityislapsesta tai vanhemmasta jolla ei ole ollut taitoa opettaa peseytymistä ja pukeutumista.

Tämä. Normaali koululainen selviytyy mm. koulumatkasta, välipalan tekemisestä, pukeutumisesta ja ulko-oven avaamisesta yksin. Ja sitten sama lapsi ei selviä seuraavasta toimenpiteestä: avaa kaappi, riisu sinne vaatteesi, ota uimahousut ja pyyhe, lukitse kaappi, mene suihkuun, pue uimapuku. Mikä tässä on liian haastavaa? Kai siellä uimahallissa on käyty joskus pienempänäkin opettelemassa, miten siellä toimitaan?

Ja jos lapsi on uimataidoton, hänelle kerrotaan että odottaa äitiä ennen kuin menee altaaseen. Ja äippä ei jää saippuoimaan ja saunomaan vaan toimii ripeästi, että ehtii altaille ennen lasta.

On huvittavaa, että osa kuvittelee oikeasti, ettei lapsi selviä arjen toiminnoista. Nassikka kasaa vartissa pöytätietokoneen osista, maksaa pelejä äitylin luottokortilla, osaa manipuloida itselleen kaiken mitä haluaa ja tekee juuri sen mitä huvittaa. Jääkaapista/kaapista saa herkut ja kaikki suorittaminen hoituu, jos jos jotain haluaa.

Vaan käyttäytyä ei osaa. Kaupassa kiukkuaa, eikä auta. Läksyjä ei osaa tehdä. Omia jälkiään, saati nyt muuten ei kykene siivoamaan. Aina tarvitsee äidin.

Oikeasti, jos 10v ei kykene miestenpuolelle itsekseen, niin jokin muu ratkaisu on oltava. Helpompi se on varmaan kaikille vaikka äidin kertoa olevansa isä ja hinata itsensä sinne miesten puolelle, kuin tuoda esiteinipoika kasvavien naisten sekaan.

Vierailija
126/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotias ei osaa toimia yksin uimahallissa? täääh? Minä tein raskasta duunia tiilitehtaalla 13 vuotiaana. 

Vierailija
127/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 5 vuotiaana suurempi kuin moni 10 vuotias. Syntymäpaino yli 6 kg. Ja en minä naisten päälle ymmärtänyt vielä 10 vuotiaanakaan. Murrosiässä 15 - 17 vuotiaana alkoi tapahtumaan ja minä sössin sosiaalisen puolen monen tytön kanssa. Olisipa tytöt olleet yhtä helppo tapaus oppia kuin lukeminen. 

Kaikki ei nyt kuitenkaan pyöri sinun tai muiden poikien ympärillä.

Se puoli on naisille. Nuorilla naiseksi kasvavilla tytöillä on oikeus käydä uimahallissa niin, ettei heidän tarvitse olla poikien kanssa samassa tilassa. Ihan sama, mikä se syntymäpaino kenelläkin on.

Onko niin vaikea ajatella, että harvaa aikuista häiritsee, mutta kehittyvä nuori ei halua vastakkaista sukupuolta nakuilemaan viereen?

Vierailija
128/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten tässäkin ketjussa alettiin haukkumaan poikia ja miehiä, vaikka ongelmana on se äiti joka ei päästä poikaa omatoimisesti miesten puolelle.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Vierailija
129/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on todettava, että uimahalliin on saatava nepsy-osasto. Sinne sekaisin kaikki ne, jotka eivät pärjää muuten? Eli äiti-Irma ja Elmeri 12v (170cm) ja naapurin Pentti-isi ja Milka 12v (murrosikä alkoi 9v) sekä kaikki muut?

Itselläni on henkilökohtainen avustaja, hän on mies. Itse olen nainen. Olen jättänyt käymättä uimahallissa, mutta siis nytkö voisinkin käydä? Siis ihan naisten seassa hänen kanssaan?

130/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on todettava, että uimahalliin on saatava nepsy-osasto. Sinne sekaisin kaikki ne, jotka eivät pärjää muuten? Eli äiti-Irma ja Elmeri 12v (170cm) ja naapurin Pentti-isi ja Milka 12v (murrosikä alkoi 9v) sekä kaikki muut?

Tuo on hyvä idea!

Vierailija
131/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 12v ja niin erityinen, ettei pärjää ja lääkärit on sitä mieltä että uinti hyvä niin eikö näille ole saatavilla sinne pukkariin ja suihkuun avustaja tai omia erityisvuoroja? Äiti heti altaalla sitten vastassa.

Meidän uimahallissa on erityisryhmien ohjattujakin vuoroja ja silloin siellä varmaan on pilvinpimein kaikenlaista avustajaakin mukana, koska on pahasti liikuntavammaisia tai kehitysvammaisia. Saavat kuntoutusta ja opetusta, mutta myös mahdollisimman normaalin kokemuksen kun saavat olla omalla puolellaan oman sukupuolisten kanssa ja oman sukupuolisen avustajan kanssa.

Kyllä erityinen tai vammainenkin voi tuntea olonsa epämukavaksi alasti vastakkaisen sukupuolen edessä, heiltä ei vaan monesti kysytä ja on pakko sopeutua :(

Vierailija
132/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis ymmärtävän ettei enää ekaluokkalaista vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneeseen.

Vierailija
133/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla alkaa jörri jöpöttää. Miehen merkki. Naisetkin kiihottuvat.

Vierailija
134/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä joku pituus tai painoraja vai mitä tuolla isolla pojalla tarkoitetaan.

Vierailija
135/646 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku pituus tai painoraja vai mitä tuolla isolla pojalla tarkoitetaan.

Ikäraja, yleensä katsotaan ettei ekaluokkalaisen ole sopivaa mennä väärälle puolelle, siellä kun tulee vastaan mm koulukavereita, noloja tilanteita, ehkä jopa kiusaamista koulussa kun joku on tavattu väärältä puolelta.

Vierailija
136/646 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on meillä eskari-ekaluokkalaisena osanneet mennä omille puolillensa ja selvinneet suihkun kautta uikkareissa altaalle. Niin tyttö kuin poikakin, pienestä asti opettelivat toimimaan itse.

Anteeksi, mutta tuokaan ei kuulosta oikealta. Ei ollenkaan. Kerrotaan, että uimahalleissa on välillä todella häiriintyneitä miehiä. Arvaatte varmaan, mitä tarkoitan.

No varmaan häiriintyneiden mammojen satupiireissä kerrotaan vaikka minkälaisia kauhutarinoita. Näin miehenä voin kertoa, että jos pukuhuoneessa tapahtuisi mitään vieraiden lasten kähmimistä, niin se tyyppi saattaisi "liukastua" hyvin nopeasti siellä pukuhuoneessa. Toki siellä voi tietenkin olla jotain katselijoita, mutta niin voi olla naistenkin puolella ja niille se vanhempikaan ei pysty tekemään mitään. 

Vierailija
137/646 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transihmisenä kun harvoja kertoja olen uimahalliin mennyt, olen saanut käydä ryhmäpukuhuoneessa sen ollessa vapaana. Eikö sama onnistuisi tässäkin tilanteessa, jos lapsen ja vanhemman erottaminen pukuhuoneen ajaksi ei ole vaihtoehto?

Vierailija
138/646 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla sukupuolettomat tilat nykyään, saunaan uimapuku päällä, suihku koppeihin verhot tai ovet että voi peseytyä rauhassa .

Pukuhuone vois olla samalla tavalla kuin kaupoissa sovituskopit joihin tietysti ois lisätty lukittava kaappi vaatteille ja tavaroille

Vierailija
139/646 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on meillä eskari-ekaluokkalaisena osanneet mennä omille puolillensa ja selvinneet suihkun kautta uikkareissa altaalle. Niin tyttö kuin poikakin, pienestä asti opettelivat toimimaan itse.

Anteeksi, mutta tuokaan ei kuulosta oikealta. Ei ollenkaan. Kerrotaan, että uimahalleissa on välillä todella häiriintyneitä miehiä. Arvaatte varmaan, mitä tarkoitan.

No varmaan häiriintyneiden mammojen satupiireissä kerrotaan vaikka minkälaisia kauhutarinoita. Näin miehenä voin kertoa, että jos pukuhuoneessa tapahtuisi mitään vieraiden lasten kähmimistä, niin se tyyppi saattaisi "liukastua" hyvin nopeasti siellä pukuhuoneessa. Toki siellä voi tietenkin olla jotain katselijoita, mutta niin voi olla naistenkin puolella ja niille se vanhempikaan ei pysty tekemään mitään. 

Juuri näin. Suurin osa on kuitenkin ihan tavallisia tervejärkisiä ihmisiä ja yleensä siellä pesutiloissa ja pukuhuoneessa on monta ihmistä yhtä aikaa. Varmasti lapset osataan huomioida. Toisilla jo pienet lapset harrastavat uintia ja oppivat kyllä nopeasti selviytymään pesuista ja pukeutumisesta.

Vierailija
140/646 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 10 vuotias poika on naisten puolella kertomassa kikkelijuttujaan niin ohjaan kyllä miesten puolelle tai haen äidin paikalle kuulemaan.

Enemmän ärsyttää ne aikuiset, jotka eivät ymmärrä miten käyttäydytään ja antavat huonon esimerkin lapsilleen. Jostainhan tuo 10 vuotias on mallin saanut.

Lopetin uimahallissa käynnit kun vauvoja tuotiin terapia-altaaseen pissimään. Ensin pissittiin lastenallas ja kun se saatiin kusiseksi vietiin lapsi terapia-altaaseen. Jatkuva käytäntö tietyissä uimahalleissa.

Vauva harvemmin pissii vedessä. Ja onhan niitä uimavaippoja olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan