Älä tuo isoja poikia uimahallin naisten puolelle!
Käytiin uimassa ja taas siellä oli kaksi noin 8-10v poikaa naisten pukkarissa. Todella mukavaa esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa tuollainen.
Jos poikasi ei pysty toimimaan itsenäisesti miesten puolella, etkä kerta kaikkiaan saa ketään kummin kaimaa värvättyä uintireissulle, älä tuo poikaasi uimaan.
Tyttöjen oikeus olla rauhassa NAISTEN puolella menee sinun poikasi uintihalujen edelle. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei kiinnosta onko poikasi nepsy tai muuten kyvytön toimimaan itsekseen. Edelleen tyttöjen oikeus menee tässä edelle. Harva aikuinen tai teinikään haluaisi samanikäisiä miehiä sinne naisten pukkariin hyppimään. Ihan sama asia noiden 8-12v tyttöjen kanssa. Monella alkaa jo murrosikä siinä 10v tai alle, eikä ole kovin kiva että tytöt joutuvat miettimään onko siellä joku poika kyyläämässä.
Kommentit (646)
AI minä luulin, että uimahallit on jo siirtynyt unisex-pukkareihin.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika 12v ja 170cm. Ei pysty toimimaan yksin, joten otan naisten puolelle mukaan. Katson heti missä olisi paikka jossa ei olisi ketään. Ei ole kiinnostunut tytöistä(eikä pojistakaan) vaan kokee muut ihmiset ällöttävänä.
Yritetään olla tosi nopeita, ei käydä suihkussa jos siellä on ketään (käydään etukäteen kotona).
Ei pystyisi menemään vieraan ihmisen kanssa miesten puolelle. Onko nyt niin ettei hänellä ole ihmisarvoa? Hän ei siis saisi käydä uimassa? Jostain syystä terapeutit/opettajat jne haluaa että hän oppii uimaan ja on hyvää liikuntaa hänelle.
No pystyyköhän se 10 vuotta myöhemminkään toimimaan yksin?
Kirjoittaja taitaa vielä olla tosissaan vaikka ei uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluikäinen poika ei pärjää yksin miesten puolella tai et saa ketään pärjäävää hänen kaverikseen, ETTE MENE UIMAHALLIIN. Tyttöjen oikeus olla rauhassa oman sukupuolensa puhuoneessa menee poikienne, tai pikemminkin teidän ylihuolehtivien äitien halujen ohi. Tosiasiassa moni lapsi pärjää paljon paremmin kuin kouluikäistä pikkulapsena pitävä äiti kuvittelee.
Tämä ei koske minua tai poikiani, jotka ovat aina käyneet uimassa isänsä kanssa. Ihan sivusta ja yleisellä tasolla voin vain sanoa, että ei ole erityisesti tyttöjen oikeuksia, on lasten oikeuksia, joiden tulisi koskea kaikkia lapsia.
Varmaan taas oli joku ylisuojeltu Pertti-Jennica. Joku avuton.
Itse olen iso poika 171cm ja 163kg
Oma 10-vuotias tytär ei enää suostu käymään oman kaupungin uimahallissa, kun osuttiin samaan aikaan uimaan rinnakkaisluokkalaisen pojan kanssa, joka oli tuotu naisten puolelle. Oli muuten ihan hirveä tilanne ja tuo poika ei tosiaan ollut mikään viaton pikkupoika, vaan tuijotteli muita siellä suihku- ja saunaosastolla. Itse pitelin pyyhettä näköesteenä tyttöni käydessä suihkussa ja todellakin huomautin tälle äidille asiasta. Kuulemma ei pärjää miesten puolella. Annoin palautetta myös uimahallille. Naisten puolelle ilmeisesti pääsee vähän lepsumpia, jos on erityislapsi. Tämä erityislapsi sitten koulussa kertoi kuinka oli uimahallissa nähnyt, että yhdellä toisella tytöllä kasvaa jo rinnat.
Pliis, suojellaan tyttöjä. Noiden ikärajojen pitäisi olla ehdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluikäinen poika ei pärjää yksin miesten puolella tai et saa ketään pärjäävää hänen kaverikseen, ETTE MENE UIMAHALLIIN. Tyttöjen oikeus olla rauhassa oman sukupuolensa puhuoneessa menee poikienne, tai pikemminkin teidän ylihuolehtivien äitien halujen ohi. Tosiasiassa moni lapsi pärjää paljon paremmin kuin kouluikäistä pikkulapsena pitävä äiti kuvittelee.
Entä jos minä en pärjää yksin miesten puollella, niin kai mä voin naisten puolelle tulla, kun vaan kerron, että koen itseni naiseksi, vaikka mulla onkin penis.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungin uimahallissa on kyllä sääntö, että kouluikäiset sukupuolensa mukaiselle puolelle. Totta se niitä poikiakin hävettää, jos koulussa teinitytöt juoruaa kaikille että Pekka oli tyttöjen pukkarissa.
Varmaan voidaan poiketa jonkun kehitysvammaisten kohdalla, mutta ne harvemmin on kenenkään tavallisen teinitytön luokkakavereita.
Tulisiko kellään mieleen viedä 10-vuotias tyttö miesten puolelle?
Viikonlopulla olin Nokialla Edenissä ja kyllä siellä yksi tyttö oli, joka näytti hyvinkin 10-vuotiaalle. Tai sitten hän oli aivan poikkeuksellisen pitkä. Eipä siitä miesten puolella kukaan alkanut nillittää, kuten ei naissiivoojista eikä muistakaan miesten puolelle ramppaajista. Me miehethän emme ole koskaan olleet kehorauhan arvoisia, eivätkä etenkään herkässä iässä olevat teinipojat, ja sen mukaan eletään.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ei kuulu OLLENKAAN naisten tiloihin. Ihan turhaan demonisoitte pahoja transnaisia jotka "valtaa naisten tilat" samalla kun tuotte run**aavat poikanne NAISTEN tiloihin. Se tila on NAISILLE. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Te heteroakat olette taakka kaikille. Heikennätte kaikkien naisten oikeuksia ja annatte vielä poikienne tulla pervoilemaan NAISILLE tarkoitettuun tilaan. Sairasta.
Jos poikasi on MINUN tilassani, saa kuulla kunniansa. Minä en ole ilman vaatteita miesten edessä, heterokanat taas riistämässä siveiden naisten oikeuksia.
Lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungin uimahallissa on kyllä sääntö, että kouluikäiset sukupuolensa mukaiselle puolelle. Totta se niitä poikiakin hävettää, jos koulussa teinitytöt juoruaa kaikille että Pekka oli tyttöjen pukkarissa.
Varmaan voidaan poiketa jonkun kehitysvammaisten kohdalla, mutta ne harvemmin on kenenkään tavallisen teinitytön luokkakavereita.
Viikonlopulla olin Nokialla Edenissä ja kyllä siellä yksi tyttö oli, joka näytti hyvinkin 10-vuotiaalle. Tai sitten hän oli aivan poikkeuksellisen pitkä. Eipä siitä miesten puolella kukaan alkanut nillittää, kuten ei naissiivoojista eikä muistakaan miesten puolelle ramppaajista. Me miehethän emme ole koskaan olleet kehorauhan arvoisia, eivätkä etenkään herkässä iässä olevat teinipojat, ja sen mukaan eletään.
Siltä tuo ketjun perusteella vaikuttaa. Kaikki tytöt ovat herkkiä olentoja, jotka vaurioituvat jos joku poika näkee heidät alasti, kun taas kaikki pojat ovat polvenkorkuisesta saakka pervoja.
Itse voin kertoa, että poikani eivät enää eskari-iässäkään suostuneet naisten puolelle, ja tämä on sitten herättänyt kummastusta ja naureskelua. Samoin pusuhippailu on ollut tyttöjen vanhempien mielestä vain hassunhauskaa, kun tyttö on ollut aloitteellinen osapuoli.
Tämä lienee viimeisiä tabuja, poikien ujous ja kehorauha.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän junantuomat pärjää Heseissä kun kotipuolessa on totuttu että savusauna lämmitetään kerran viikossa ja kaikki käyvät siellä samaan aikaan?
Ai et ole koskaan poistunut Helsingistä.
2 metrinen jässikkä joka imee peukaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopulla olin Nokialla Edenissä ja kyllä siellä yksi tyttö oli, joka näytti hyvinkin 10-vuotiaalle. Tai sitten hän oli aivan poikkeuksellisen pitkä. Eipä siitä miesten puolella kukaan alkanut nillittää, kuten ei naissiivoojista eikä muistakaan miesten puolelle ramppaajista. Me miehethän emme ole koskaan olleet kehorauhan arvoisia, eivätkä etenkään herkässä iässä olevat teinipojat, ja sen muk
Ei kukaan ole sanonut etteikö tilanne olisi pojallekin kurja. Aivan sama miten päin tilanne on, liian vanha tyttö miesten puolella tai liian vanha poika naisten puolella.
Olettaisin että on yleisempää raahata se ylikasvanut poika naisten puolelle kuin toisinpäin. Tytöistä kasvatetaan omatoimisempia alusta asti, eikä tyttöjen kanssa tunnuta niin usein jämähtävän sille äidin pikku vauva-asteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö oli 7-vuotiaana pidempi kuin 10-vuotias serkkunsa, myös tyttö. Isä on 190-senttinen ja roteva, tyttö perinyt häneltä ruumiinrakenteensa. Eli pitkiä ja isokokoisia tyttöjä kyllä on ja näkemäsi on voinut olla nuorempi kuin arvioit.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut etteikö tilanne olisi pojallekin kurja. Aivan sama miten päin tilanne on, liian vanha tyttö miesten puolella tai liian vanha poika naisten puolella.
Olettaisin että on yleisempää raahata se ylikasvanut poika naisten puolelle kuin toisinpäin. Tytöistä kasvatetaan omatoimisempia alusta asti, eikä tyttöjen kanssa tunnuta niin usein jämähtävän sille äidin pikku vauva-asteelle.
Minäpä taas en oleta, vaan kerron, että on hyvin vaikeaa käydä uimahallissa tai kylpylässä niin, ettei vierailun aikana miesten puolella käy touhottamassa yhtä ainoaa aikuista naista. Naurattaa lukea valitusta alakouluikäisistä pojista naisten puolella, kun miesten puolella käydään säännöllisesti ihan tuosta vaan touhuamassa milloin mitäkin. Kehorauha ei koske miehiä julkisissa pesutiloissa, vaan tämäkin on yksinomaan naisten etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on täysin oikeassa. Mikä tässä pukuhuoneasiassa on niin vaikeaa?
Ihmeen monet mammat katsoo ettei meidän 14v. poika tule toimeen yksin joten vien sen naisten puolelle.
Korostetaan nyt, että asia ei koske itseäni enkä älähdä siksi että kalikka kalahtaa. Mutta näen kyllä tässä keskustelussa jonkinmoista kaksinaismoralismiakin. Kovasti lyödään päähän näitä äitejä, jotka kohtelevat erityisiä poikiaan äidin pieninä vauvoina ja tuovat heitä uimahalliin niin sanotusti väärälle puolelle.
Miksi aina äidit toimivat väärin? Mikseivät isät koskaan toimi väärin?
Ihan rehellisesti sanoen: en tunne yhtään turvaverkotonta yksinhuoltajamiestä, jolla olisi esiteini-ikäinen tyttölapsi, joka ei ole kehittynyt älyllisesti ikätason mukaisesti. Koska tällainenhan sen äitiparan tilanne on. Ei kukaan poikaansa naisten kylpyhuoneeseen vie, jos muita vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Korostetaan nyt, että asia ei koske itseäni enkä älähdä siksi että kalikka kalahtaa. Mutta näen kyllä tässä keskustelussa jonkinmoista kaksinaismoralismiakin. Kovasti lyödään päähän näitä äitejä, jotka kohtelevat erityisiä poikiaan äidin pieninä vauvoina ja tuovat heitä uimahalliin niin sanotusti väärälle puolelle.
Miksi aina äidit toimivat väärin? Mikseivät isät koskaan toimi väärin?
Ihan rehellisesti sanoen: en tunne yhtään turvaverkotonta yksinhuoltajamiestä, jolla olisi esiteini-ikäinen tyttölapsi, joka ei ole kehittynyt älyllisesti ikätason mukaisesti. Koska tällainenhan sen äitiparan tilanne on. Ei kukaan poikaansa naisten kylpyhuoneeseen vie, jos muita vaihtoehtoja on.
Vaihtoehto on olla uimatta tai käydä sellaisissa paikoissa missä saa vuokrattua erillisen pukuhuoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on täysin oikeassa. Mikä tässä pukuhuoneasiassa on niin vaikeaa?
Ihmeen monet mammat katsoo ettei meidän 14v. poika tule toimeen yksin joten vien sen naisten puolelle.
Taidat asioida Porvoon uimahallissa. Käyn usein uimassa, enkä ole koskaan nähnyt naisten suihkutiloissa 14-vuotiaalta vaikuttavaa poikaa. Joskus saattaa näkyä 8-9-vuotiaita.
Rehellistä puhetta, arvostan
T: CISmies