Älä tuo isoja poikia uimahallin naisten puolelle!
Käytiin uimassa ja taas siellä oli kaksi noin 8-10v poikaa naisten pukkarissa. Todella mukavaa esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa tuollainen.
Jos poikasi ei pysty toimimaan itsenäisesti miesten puolella, etkä kerta kaikkiaan saa ketään kummin kaimaa värvättyä uintireissulle, älä tuo poikaasi uimaan.
Tyttöjen oikeus olla rauhassa NAISTEN puolella menee sinun poikasi uintihalujen edelle. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei kiinnosta onko poikasi nepsy tai muuten kyvytön toimimaan itsekseen. Edelleen tyttöjen oikeus menee tässä edelle. Harva aikuinen tai teinikään haluaisi samanikäisiä miehiä sinne naisten pukkariin hyppimään. Ihan sama asia noiden 8-12v tyttöjen kanssa. Monella alkaa jo murrosikä siinä 10v tai alle, eikä ole kovin kiva että tytöt joutuvat miettimään onko siellä joku poika kyyläämässä.
Kommentit (646)
Vierailija kirjoitti:
Mun poika 12v ja 170cm. Ei pysty toimimaan yksin, joten otan naisten puolelle mukaan. Katson heti missä olisi paikka jossa ei olisi ketään. Ei ole kiinnostunut tytöistä(eikä pojistakaan) vaan kokee muut ihmiset ällöttävänä.
Yritetään olla tosi nopeita, ei käydä suihkussa jos siellä on ketään (käydään etukäteen kotona).
Ei pystyisi menemään vieraan ihmisen kanssa miesten puolelle. Onko nyt niin ettei hänellä ole ihmisarvoa? Hän ei siis saisi käydä uimassa? Jostain syystä terapeutit/opettajat jne haluaa että hän oppii uimaan ja on hyvää liikuntaa hänelle.
On olemassa ryhmäpukuhuoneita joita yleensä saa ihan pyytämällä käyttää juuri näissä tilanteissa kun lapsella on erityistarpeita.
Omat pojat ollaan opetettu uimahalleissa toimimaan itsenäisesti noin 5-6 vuotiaina. 7-vuotiaana kävivät isänsä kanssa niin usein että itsenäisesti toimiminen onnistui. Isä seurasi vierestä että kaikki sujuu.
Eivät ole itsekään halunneet tulla naisten puolelle enää koululaisina.
Ja toisella on haasteita tällaisissa asioissa- se oli hidaste, ei este...
Kyllähän nyt 10-vuotias pikkupoika voi olla naisten puolella.
Mutta kun nykyään on raavaita karvaperseitä
riippuvien kivestensä kanssa naisten puolella kylpemässä.
Olin uima-altaassa, jossa olin lopettanut uinnin, Menen pukuhuoneeseen ja siellä on 8-vuotias tyttö, joka kylpee alasti isänsä kanssa. onko normaalia? Onko teillä samoja kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten vastavuoroisesti vie tyttöjäsi miesten puolelle jos noin ahdistaa? Problem solved.
M40
Että voi aikuinen keski-ikäinen mies olla tyhmä.
Kukahan se tässä tyhmä on? Et osannut vastata selkeään kysymykseen.
nainen31v
Törkeää olettaa että ne ovat poikia/miehiä. Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa ja mielipidettä saa vaihtaa.
Tuskin kyse on siitä, etteikö 7-9 v lapset osaisi housuja pukea tai ovea lukita. Me tykätään käydä kylpylöissä ja lasta jännittää aina uudessa paikassa, miten päästä pukkareilta pesutiloihin ja sieltä altaaseen. Saatikka löytää oikea pukkarin ovi lähtiessä. Itsekin olen aikuisena harhaillut esim. Flamingossa ja monessa muussakin kylpylässä!
7 -vuotias on aika pieni näissä yksin liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin uima-altaassa, jossa olin lopettanut uinnin, Menen pukuhuoneeseen ja siellä on 8-vuotias tyttö, joka kylpee alasti isänsä kanssa. onko normaalia? Onko teillä samoja kokemuksia?
Ei ole normaalia. Miten pukuhuoneessa voi kylpeä? Onko siellä amme?
Mistä tiedät että ne oli poikia? Sukupuolen vaihto on nykyään ilmoitusasia.
AP:lla on ilmeisesti edelleen vanhakantainen näkemys sen suhteen, että sukupuolielimet määrittävät sukupuolen. Kyllä nykyisin voi mennä ihan ristiin rastiin mille puolelle haluaa kunhan ensin ilmoittaa kumpaa sukupuolta juuri sillä hetkellä on. Eikös tämä ole oikein eduskunnassa näin linjattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä h*lvetin takia kaikki pitää seksuaalisoida?!
Ihan kuin 8 vuotias osaisi himoiten kuolata tyttöjen pimpsukoita.
Huoh, antakaa lasten olla lapsia!!
Ei ole kyse siitä mitä se 8v ajattelee tai on ajattelematta vaan siitä, miltä niistä tytöistä tuntuu kun yhtäkkiä tilassa on samanikäinen poika ja kaikki ovat alasti. Katsos kun ne pojat ja niiden tarpeet eivät ole maailman napa.
Mitä pahaa alastomuudessa on? Alastomina kaikki on tähän maailmaan syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Yksin en laita miesten puolelle pientä 7v. Siellä on kaikenlaisia jotka voi kähmiä, kuolata. Hyvä kotona näistä puhua, kuka saa koskea ( ei kukaan) puhua millä tyylillä Tenaville ! Heti ilmoitus aikuiselle jos epäsopivaa käytöstä.
Sitten ette käy uimassa.
Kuka on kasvattanut lapsensa niin ettei 8-vuotias pärjää itse uimahallissa? Olen varmaan poikkeuksellinen nero kun minulta tuo onnistui huomattavasti nuorempanakin. Ainakin 6-vuotiaana kävimme lastentarharyhmän kanssa joskus uimassa eikä silloin kukaan ollut pukemassa ja pesemässä. Sen verran opastettiin, että kerrottiin missä järjestyksessä asiat tehdään ja saunaan tullan ilmoittamaan milloin lähdetään suihkun kautta uimaan. Ilmeisesti tämäkin on joku milleniaalien ongelma kun ollaan totaalisen kädettömiä kaikissa asioissa.
Pitäisi rakentaa enemmän saunattomia perhepukuhuoneita, ja miksei vaikka yhtä mihin saa mennä kaikki sukupuolesta riippumatta. Paitsi että ettehän te siihen kaikkien pukkariinkaan menisi, kun siellä on kumminkin miehiä jotka tuijottavat teidän pilttejänne.
Jos lapsi ei syystä tai toisesta ihan oikeasti kykene riisumaan itsenäisesti vaatteita, laittamaan niitä kaappiin ja menemään pesulle ja pukemaan uikkarit jalkaan niin varmasti saa jonkin vammaiskortin tms uimahallia varten jolloin pääsee invasuihkuu tiloihin. Ei ole oikein kumminkaan päin että kouluikäiset kulkee vastakkaisen sukupuolen pukkareissa, ei ole oikein sitä lasta kohtaan, eikä pukkarissa olevia muita lapsia kohtaan.
Jos se miesten puoli niin kovasti pelottaa niin opettaa vaan lapselle pienestä pitäen että jos joku koskettaa uimahallissa niin alkaa heti huutamaan kovaan ääneen, aina paikalla on varmasti myös ihan tervejärkisiäkin paikalla.
Harjoitelkaa vaikka kotona, lapsi ottaa eteisessä oman uinikassin, kulkee itse suihkutilaan, pesytyy, pukee uikkarit ja menee vaikka toiseen huoneeseen. Sit takas toiseen suuntaan. Ei se nyt lopulta niin vaikeaa olekkaan.
Jos ei vaan kykene niin sit kyselemään hallista invatiloja tai tilaus saunaa tms.
samasta syystä harjoittelemme nyt viitos luokkalaisen kanssa kuinka käydä itsenäisesti hammaslääkärissä, lapsi kulkee edellä mihin pitääkään mennä ja ilmottautuu itse, katsoo ilmottautumis numeronsa ja siirtyy seuraamaan näyttöä josta näkee oman vuoronsa. Kyllä, 10v nepsy on oppinut kulkemaan sielläkin itsenäisesti. olen ollut mukana vain pitkän matkan vuoksi, olen siis kuskannut autolla.