Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3661/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun William lyttäsi No rulesin, niin samaan hengenvetoon hehkutti Portion boysin viime vuoden "taiteellisia ansioita". Salli mun nauraa 😜 Windows95mania vertasi SNL-sketsiin, ja jos yhtään on katsonut, ne on paikoittain oikeasti tasokkaita. Hah, otan kehuna. Se toinen tyyppi joka oli videolla, kuitenkin ymmärsi kappaleen hyvyyden ja kehui videota. Eli 50/50

Minusta hänen reaktionsa oli epäuskottava. Kuin joku olisi hänelle etukäteen kertonut, mitä mieltä tulee olla. Naaman vääntely ja jeesustelu ei ollut uskottavaa, koska ei tuo 90-luvun biisi niin paha ollut. Ja kauhustoiko William myös mastirbaatiosta? Niin olin ymmärtävinnä. Luonnollinen asia. Taitaa olla feikki koko tyyppi.

Mä olen välillä miettinyt, että katsookohan ne etukäteen videot. William a

Tämä. Oon huomannut saman. Kaikki puhuu musiikin päälle. Aivan varmasti ovat katsoneet etukäteen videot. Ja sitten esitetään niin yllättyneitä.

Vierailija
3662/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa ne videot niin ei tartte täällä ihmetellä mitä videolla tapahtuu. Voitte ihan itse tarkastaa.

Saatavilla areenasta ja umk:n youtuub sivuilta. Uskon teidän pystyvän siihen.. kun tännekin löydätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme korvamatoa. Välillä huomaan et laulan yhtäkkiä "MANIA!", sitten "MÄ OON PASKANA!" ja lopulta "NO RULES!". Toivottavasti en oo kenenkään teidän naapuri. 😶🌫

Vierailija
3664/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Siipolalla on eniten katselukertoja ja tykkäyksiä Youtubessa. Myös reaktiovideoissa. Vaikuttaa siltä, että P*skana on tänä vuonna Suomen euroviisuedustusbiisi. Omasta mielestäni hyvä biisi, yllättävän hyvä. Musavideo myös hyvä. Mutta, biisin nimi tökkii. Lisäksi Saran persoona on jotenkin turhan teatraalinen ja teennäinen omaan makuun. Vähän sellainen liian imelä, vaikea selittää. Jos olisi persoonana ja livenä samanlainen kuin musavideolla, ei olisi mitään ongelmaa.  

Vierailija
3665/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norma JOHNIA tarkoitin, anteeksi.

Vierailija
3666/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä tai keitä tänä vuonna kuolataan ja shipataan? 

Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.

Ai kauhee, minäkin katoin että se windows95man on aika hot :D Yksi reagoijakin sanoi, että sehän on oikeasti komea mies.

Vierailija
3667/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko Windows95manilla jotain itsetyydytystä videossa? Ja täällä joku sanoo että Sabotage on törkeä :D Huhhuh, onneksi meni multa täysin ohi kun katsoin sen vaan kerran.

No ei todellakaan ole!!!!

Se siis riisuu ne housut, ja alla on ne shortsit. Ne vilkkaan mielikuvituksen omaavat luulevat,että alkaa housuja riisuessa masturboimaan.

Siis ei todellakaan masturboi. Tehdään se nyt heti selväksi!!!!!

No hyvä. Ajattelinkin että voiko olla mahdollista.

Vierailija
3668/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus

... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä

kertaa ei toka vaan EKA !!!

Ihan hemmetin sekava kappale. Ei biisistä saa mitään irti, jos ei ymmärrä sanoja. Livenä vielä pitäisi esittää kappale ja nyt aika paljon nojaa tuo biisi keinotekoisiin efekteihin.

No kerropa mulle miten kaikki ulkkarit ovat tykänneet heti, vaikka eivät edes ymmärtäneet eka sanoja? 

Mä veikkaan että just siks kun eivät ymmärrä sanoja 😂 Melodiahan siinä on jees, mutta sanat saavat tuntemaan myötähäpeää

Vierailija
3669/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini S. Ja WM95 on tietyn tyyppisen musan faneille suunnattuja ja varmaan omassa kategoriassaan jees. Mut yksikään yhden fanilauman makua tyydyttävä piisi ei menesty UMKssa saati viisuissa. Voittajasta pitää olla aika monta hyvää elementtiä että ääniä tulee riittävästi. Olisi tosi tylsä juttu jos jompi kumpi noista valitaan. Nimittäin on aivan varmaa, että Suomi ei olisi finaalissa.  

Mä en ainakaan kuuntele eurodancea muuten, mutta tää WM95 on kova! En siis koe olevani mitään faniryhmää.

Vierailija
3670/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara Siipolalla on eniten katselukertoja ja tykkäyksiä Youtubessa. Myös reaktiovideoissa. Vaikuttaa siltä, että P*skana on tänä vuonna Suomen euroviisuedustusbiisi. Omasta mielestäni hyvä biisi, yllättävän hyvä. Musavideo myös hyvä. Mutta, biisin nimi tökkii. Lisäksi Saran persoona on jotenkin turhan teatraalinen ja teennäinen omaan makuun. Vähän sellainen liian imelä, vaikea selittää. Jos olisi persoonana ja livenä samanlainen kuin musavideolla, ei olisi mitään ongelmaa.  

Ei ole Siipolalla eniten katselukertoja, vaan Cyan Kicksillä. Lisäksi Sabotagella on aika kova vauhti meneillään.

Vierailija
3671/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

William kuvittelee itsestään liikoja. Vai mikä hänestä tekee asiantuntijan euroviisuissa?

William on seurannut Euroviisuja ja tehnyt töitä niiden parissa jo pitkään. Noin 15 vuotta sitten hän perusti Wiwibloggsin, joka on laajin,  tunnetuin ja Briteissä palkittu viisufanisivusto ja somekanava. William on ammatiltaan journalisti ja on kirjoittanut kirjan Euroviisuista. Hän on myös toiminut lukuisten maiden karsintojen kv. juryissa jo vuosien ajan. Tämä kaikki tekee hänestä euroviisuasiantuntijan.

Silti osunut arvioissaan väärään. 

Saa toki mielipiteensä ilmaista,mutta mielellään rakentavasti. Esim..Windowsilla ei ollut mitään tekemistä piikkibritannian kanssa. Sehän parodioi 90/00 biisejä ja bändejä sillä videolla.

Siis mainitsi "little britan".. Ei ei. Veti langat ihan vääriin paikkoihin. 

Toki pikkubritannia on nykyään "canseloitu". Itse muistan kun aikoinaan katselin opiskellessa sitä homoystäväni luona. Oli sen ja miehensä suosikkeja ja oli siinä hauskojakin juttuja. Muistan lainin"computer says no". Mainitsin,että katselin homo ystävän luona,koska en muista kokiko nuoret nykyajan ihmiset sen muka seksiaalivähemmistöjä loukkaavaksi vai muka rasistiseksi. Mutta sen aikainen homoystäväni miehineen ainakin rakasti sitä.

Plus David walliams oli ihan paras bgt:ssä (Britannian talent). 

En tiedä miksi sen aivot veti sinne pikkubritanniaan. Erikoista. Toki ne jotkut hahmot käytti verkkareita,mutta siinäpä se yhtäläisyys.

Mutta nämä, jotka lukevat ja seuraavat jotain wiwiblogia kuin raamattua niin uutisia; he ovat olleet väärässä moneen kertaan arvioinnessaaan esim. Siitä kuka menestyy ja kuka ei.

Joo, William sanoi että hänelle tulee mieleen pikku britannian only gay in the village. Onhan se vähän loukkaavaa. 

Vierailija
3672/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus

... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä

Ihan hemmetin sekava kappale. Ei biisistä saa mitään irti, jos ei ymmärrä sanoja. Livenä vielä pitäisi esittää kappale ja nyt aika paljon nojaa tuo biisi keinotekoisiin efekteihin.

No kerropa mulle miten kaikki ulkkarit ovat tykänneet heti, vaikka eivät edes ymmärtäneet eka sanoja? 

Mä veikkaan että just siks kun eivät ymmärrä sanoja 😂 Melodiahan siinä on jees, mutta sanat saavat tuntemaan myötähäpeää

No kertosäkeen melodia ei kyllä nappaa, se on tosi pliisu. Jos siinä olisi ollut kunnon koukku, silloin pitäisin voittajaehdokkaana. Tuollaisenaan se lässäyttää kappaleen.

Vierailija
3673/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mä en oo ikinä kertaakaan tullu ajatelleeksikaan viisuedustajan sukupuolta, ennen kuin täällä on alettu kuuluttaa naisedustajan perään. Mä oon sen kannalla, jonka biisi kuulostaa mun mielestä parhaalta. Melkein aina se on sattunu olemaan mies, paitsi Erika Vikmania olisin äänestänyt, jos olisin äänestänyt. 2022 mun kakkossuosikki olis ollu Bess, mutta The Rasmus oli kuitenkin sillon musta parempi. Viime vuonna tykkäsin kyllä Keirasta, mutta eihän siitä nyt ollut kuitenkaan Käärijää voittamaan.

Ei oo mitään järkeä jakaa menestystä sukupuolen perusteella, edes naisten hyväksi, vaan kyllä se pitää ansaita omilla ansioilla. Kunnon hittiä kehiin vaan niin saadaan nainen edustamaan, jos sillä nyt sitten on jotain merkitystä.

Nämähän oli jopa kaikki (?) raatien valitsemia ja sitten niitä onkin haukuttu koko kansan voimin. Ei äänestyksessä kansa valitse naista edustamaan Suomea. Aina kaikissa tosi-TV-ohjelmassakin äänestetään naiset pois ensimmäisenä. Tämähän on ihan fakta. 

Ei kai ne mitään raatien valitsemia olleet? Kuunkuiskaajat oli ihana ja mielestäni olen äänestänyt heitä

Vierailija
3674/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun veikkaus meni pieleen, koska tykkäävät sanoista sitten kun katsovat ne. -eri

Vierailija
3675/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Wiwiblogsin kanssa että Window95man on vaan hohhoijaa noiden muiden melko uskottavien biisien rinnalla. Joo, onhan se tavallaan ihan hauska läppä, mutta parempiakin löytyy.

Debanin mielestä se oli kyllä hyvä.

Vierailija
3676/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näen, että seksikkyyden ja karismaattisuuden analysointi on ihan asiallista keskustelua, etenkin jos biisissä, videolla tai/ja esityksessä pelataan myös seksikkyydellä.  Ja se myös vaikuttaa menestykseen, jos vaikka esityksessä yritetään tanssia viettelevästi, muttei osata tehdä sitä liian itsevarmasti tai ei ole karismaa. Viime vuonna nähtiin ihan suoraa fantasiointia, että varmaan enemmän näitä tarkoitettiin näillä "ei uutta kuolausketjua" -jutuilla. 😁 

Vierailija
3677/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini teki yhden hitin kymmenen vuotta sitten ja yhden hitin ihmeeksi jäi. Kuori mua on yks sillisalaatti, vähän enkkua väliin ja pianoa, tuloksena sekasotku. En vaan pysty kuuntelemaan ja pitämään siitä. On hän ihan nätti mimmi, mutta biisi on surkea. Jos toi on joku bängeri, niin muut saa tanssia keskenään.

Tää oli kyllä niin huono, että on ihan varmasti valittu nimen perusteella. Jos toi olis jonkun random Pirkon biisi niin ei varmana olis päässyt umk:hon.

Vierailija
3678/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa jotain hittejä tolta Mikael Gabrielilta? Jotkut odottavat sitä, koska "hänellä on niin monta hittiä", mutta mä en tiedä yhtään hänen kappalettaan.

Vierailija
3679/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini S. Ja WM95 on tietyn tyyppisen musan faneille suunnattuja ja varmaan omassa kategoriassaan jees. Mut yksikään yhden fanilauman makua tyydyttävä piisi ei menesty UMKssa saati viisuissa. Voittajasta pitää olla aika monta hyvää elementtiä että ääniä tulee riittävästi. Olisi tosi tylsä juttu jos jompi kumpi noista valitaan. Nimittäin on aivan varmaa, että Suomi ei olisi finaalissa.  

Mä voin varmana sanoa,että Suomi ei näitä kisoja voita.

Mutta mitenkään varma sinä et voi olla siitä,että juuri Windows95 tai Sini ei pääsisi finaaliin.

Ja sitten esim. Sexmane ja Jesse pääsisivät? En näe tuota kuviota todellakaan noin.

It's esim uskon ck:n pääsevän vaikka onkin tietyntyyppisen yleisön musaa.

Itselläni on Windows95 ja ck siinä etusijoilla atm. Silti oma s

Mä taas oon varma et Sini S. pääsee !

Vierailija
3680/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko Windows95manilla jotain itsetyydytystä videossa? Ja täällä joku sanoo että Sabotage on törkeä :D Huhhuh, onneksi meni multa täysin ohi kun katsoin sen vaan kerran.

No ei tod. ollut.

Ketju on lukittu.