UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä tai keitä tänä vuonna kuolataan ja shipataan?
Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.
Et oo ainoa, etenkin se Henrin hahmo on musta aika hot. 🙈 Mut voi olla parempi et tästä ketjusta ei tule UMK2023-toisintoa suttuliisoineen ja riettaine gaymiehineen. 😅
Mä en usko että tänä vuonna tästä tulee kuolausketjua, nuokin heput taitaa olla ihan perusperttiperheenisiä tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus
... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä
kertaa ei toka vaan EKA !!!
Ihan hemmetin sekava kappale. Ei biisistä saa mitään irti, jos ei ymmärrä sanoja. Livenä vielä pitäisi esittää kappale ja nyt aika paljon nojaa tuo biisi keinotekoisiin efekteihin.
No kerropa mulle miten kaikki ulkkarit ovat tykänneet heti, vaikka eivät edes ymmärtäneet eka sanoja?
Oma lista, arvosanoineen
1. Sara, 8+ (plussaa erottuvasta alatyylisestä nimestä. Muuten perus toimiva euroviisudiivalaulu. Muistuttaa eniten viime vuoden voittajaa, mutta sellaisia ei ehkä tänä vuonna lähetä kovin moni. Mielestäni ainut hyvä)
2. Cyan Kicks, 7
3. Sexmane, 7 (hyvin vaikea asettaa keskenään parhausjärjestykseen. CK edustaa ehkä eniten sitä, mitä Suomesta on viime vuosina lähetetty. Max muistuttaa eniten viime vuoden edustajaa. Aika viimeisteltyjä, genrerajoja rikkovia paketteja. Keskinkertaiset)
4. Sini, 6+
5. Win95, 6
6. Jesse, 6- (Sinille plussaa jos oikeasti osaa soittaa pianoa. Mielestäni toimivampi huumoribiisi kuin Win95, lieneekö tarkoitettu sellaiseksi? Win95 jos sinulla kerran on noin hieno laulaja, niin kannattaako sinne itse mennä huutelemaan väliin. Viimeistelyltään keskinkertaisten tasoa. Jessellä oli hyvät lähtökohdat: teknisesti korkeatasoista rappia englanniksi, erottui positiivisuudessaan kolmeasta ensimmäisestä. Valitettavasti kappaleen kiinnostavuus ei vain riittänyt. Miinusta myös Israel-politiikasta, varsinkin nyt kun maa päästettiin viisuihin. Mielestäni kehnohkoja kaikki)
Sini S. Ja WM95 on tietyn tyyppisen musan faneille suunnattuja ja varmaan omassa kategoriassaan jees. Mut yksikään yhden fanilauman makua tyydyttävä piisi ei menesty UMKssa saati viisuissa. Voittajasta pitää olla aika monta hyvää elementtiä että ääniä tulee riittävästi. Olisi tosi tylsä juttu jos jompi kumpi noista valitaan. Nimittäin on aivan varmaa, että Suomi ei olisi finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyviä nää biisit on olleet vaikka ei Käärijän saappaita varmaan täytä. Sini Sabotage oli yllättävän hyvä, Windows95manin kipale mukaansatempaava. Sara Siipola hyvä, muttei mielestäni viisuihin, samoin Sexmane. Jesse Markin... Silleen hyvä muttei ehkä viisuihin. Cyan Kicks on toistaiseksi suosikki. Oliks sieltä vielä yks julkaisematta?
Ei tartte välttämättä edes julkaista, sillä ei oo ku yks ja ainoa ... Sini Sabotage !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
William kuvittelee itsestään liikoja. Vai mikä hänestä tekee asiantuntijan euroviisuissa?
William on seurannut Euroviisuja ja tehnyt töitä niiden parissa jo pitkään. Noin 15 vuotta sitten hän perusti Wiwibloggsin, joka on laajin, tunnetuin ja Briteissä palkittu viisufanisivusto ja somekanava. William on ammatiltaan journalisti ja on kirjoittanut kirjan Euroviisuista. Hän on myös toiminut lukuisten maiden karsintojen kv. juryissa jo vuosien ajan. Tämä kaikki tekee hänestä euroviisuasiantuntijan.
Silti osunut arvioissaan väärään.
Saa toki mielipiteensä ilmaista,mutta mielellään rakentavasti. Esim..Windowsilla ei ollut mitään tekemistä piikkibritannian kanssa. Sehän parodioi 90/00 biisejä ja bändejä sillä videolla.
Siis mainitsi "little britan".. Ei ei. Veti langat ihan vääriin paikkoihin.
Toki pikkubritannia on nykyään "canseloitu". Itse muistan kun aikoinaan katselin opiskellessa sitä homoystäväni luona. Oli sen ja miehensä suosikkeja ja oli siinä hauskojakin juttuja. Muistan lainin"computer says no". Mainitsin,että katselin homo ystävän luona,koska en muista kokiko nuoret nykyajan ihmiset sen muka seksiaalivähemmistöjä loukkaavaksi vai muka rasistiseksi. Mutta sen aikainen homoystäväni miehineen ainakin rakasti sitä.
Plus David walliams oli ihan paras bgt:ssä (Britannian talent).
En tiedä miksi sen aivot veti sinne pikkubritanniaan. Erikoista. Toki ne jotkut hahmot käytti verkkareita,mutta siinäpä se yhtäläisyys.
Mutta nämä, jotka lukevat ja seuraavat jotain wiwiblogia kuin raamattua niin uutisia; he ovat olleet väärässä moneen kertaan arvioinnessaaan esim. Siitä kuka menestyy ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus
... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä
Ihan hemmetin sekava kappale. Ei biisistä saa mitään irti, jos ei ymmärrä sanoja. Livenä vielä pitäisi esittää kappale ja nyt aika paljon nojaa tuo biisi keinotekoisiin efekteihin.
No kerropa mulle miten kaikki ulkkarit ovat tykänneet heti, vaikka eivät edes ymmärtäneet eka sanoja?
Pitävät siitä kovasta tahdista ehkäpä? Voihan siitä pitää, mutta ei ole kovin äänestys potentiaalia, kun ei ole kovin muistettava, kun on niin monenlaista efektiä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, mä en oo ikinä kertaakaan tullu ajatelleeksikaan viisuedustajan sukupuolta, ennen kuin täällä on alettu kuuluttaa naisedustajan perään. Mä oon sen kannalla, jonka biisi kuulostaa mun mielestä parhaalta. Melkein aina se on sattunu olemaan mies, paitsi Erika Vikmania olisin äänestänyt, jos olisin äänestänyt. 2022 mun kakkossuosikki olis ollu Bess, mutta The Rasmus oli kuitenkin sillon musta parempi. Viime vuonna tykkäsin kyllä Keirasta, mutta eihän siitä nyt ollut kuitenkaan Käärijää voittamaan.
Ei oo mitään järkeä jakaa menestystä sukupuolen perusteella, edes naisten hyväksi, vaan kyllä se pitää ansaita omilla ansioilla. Kunnon hittiä kehiin vaan niin saadaan nainen edustamaan, jos sillä nyt sitten on jotain merkitystä.
Viime vuosikymmenellä meillä oli useammin nais- kuin miesedustajia: Kuunkuiskaajat, Pernilla Karlsson, Krista Siegfrids, San
Nämähän oli jopa kaikki (?) raatien valitsemia ja sitten niitä onkin haukuttu koko kansan voimin. Ei äänestyksessä kansa valitse naista edustamaan Suomea. Aina kaikissa tosi-TV-ohjelmassakin äänestetään naiset pois ensimmäisenä. Tämähän on ihan fakta.
Samaa mieltä Wiwiblogsin kanssa että Window95man on vaan hohhoijaa noiden muiden melko uskottavien biisien rinnalla. Joo, onhan se tavallaan ihan hauska läppä, mutta parempiakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.
Henri on kyllä todella hyvä niin laulajana kuin näyttelijänäkin. Ei ole ihan helppo biisi. Ei ihme, ettei toista samaan kykenevää laulajaa löytynyt,
Sini teki yhden hitin kymmenen vuotta sitten ja yhden hitin ihmeeksi jäi. Kuori mua on yks sillisalaatti, vähän enkkua väliin ja pianoa, tuloksena sekasotku. En vaan pysty kuuntelemaan ja pitämään siitä. On hän ihan nätti mimmi, mutta biisi on surkea. Jos toi on joku bängeri, niin muut saa tanssia keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se näyttää vähän Joona Hellmanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitys: nättinaamaista vähän pehmeän näköistä miestä menee vähän karskimman näköinen pelastamaan -> vetoaa. Sitä kai siinä on haettukin.
Varmaan myös se taito ja itsevarmuus, millä esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uikkarit?
Olen siis eri,mutta en tiedä. Itsekään en mitenkään rakastunut biisiin. "Ulkkareilla"on usein tekstitykset päällä.btw.
Musta siitä biisistä puuttuu jotain. Rullaa vähän paikoillaan. Jos siis ilman musavideota kuuntelee. Musavideon maailma väreineen Toki kiehtovaa katseltavaa. Vaikka katseltuani juuri ohjelman feederismistä (älä kysy miksi, youtuub ehdotti) aloin ihmettelemään sitä kermakakun tunkemista naamaan. Joillekin sekin on kink? En tajua.
Liveä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa elää naisviha ja voi niin hyvin, että tuskin tänäkään vuonna saadaan nainen edustamaan. Esim Siniä kaikki reagoijat Youtubessa ovat rakastaneet ja veikkaavat useat jopa voittajaksi, mutta täällä vaan haukutaan että surkein ikinä. Joo, eihän nainen saisi tuollaisia laulaa tai varsinkaan räpätä. Kamalaa! Ei voittanut Erika Vikman, ei BESS, eikä tänä vuonna Sini Sabotagekaan. Aika surullista, mutta näin se vain on.
Höpöhöpö mitään naisvihaa oo. Jos on huono biisi se on huono. Terv.nainen.
Vierailija kirjoitti:
Sini S. Ja WM95 on tietyn tyyppisen musan faneille suunnattuja ja varmaan omassa kategoriassaan jees. Mut yksikään yhden fanilauman makua tyydyttävä piisi ei menesty UMKssa saati viisuissa. Voittajasta pitää olla aika monta hyvää elementtiä että ääniä tulee riittävästi. Olisi tosi tylsä juttu jos jompi kumpi noista valitaan. Nimittäin on aivan varmaa, että Suomi ei olisi finaalissa.
Mä voin varmana sanoa,että Suomi ei näitä kisoja voita.
Mutta mitenkään varma sinä et voi olla siitä,että juuri Windows95 tai Sini ei pääsisi finaaliin.
Ja sitten esim. Sexmane ja Jesse pääsisivät? En näe tuota kuviota todellakaan noin.
It's esim uskon ck:n pääsevän vaikka onkin tietyntyyppisen yleisön musaa.
Itselläni on Windows95 ja ck siinä etusijoilla atm. Silti oma sydän sykkii enemmän Windows95.. Ainakin vielä.
Mutta livet voi aina muuttaa mielipiteen täysin.
Soitin miehelle kaikki biisit ja oli sitä mieltä, että viime vuotisista kaikki oli parempia kuin yksikään näistä. Totta taitaa valitettavasti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun William lyttäsi No rulesin, niin samaan hengenvetoon hehkutti Portion boysin viime vuoden "taiteellisia ansioita". Salli mun nauraa 😜 Windows95mania vertasi SNL-sketsiin, ja jos yhtään on katsonut, ne on paikoittain oikeasti tasokkaita. Hah, otan kehuna. Se toinen tyyppi joka oli videolla, kuitenkin ymmärsi kappaleen hyvyyden ja kehui videota. Eli 50/50
Minusta hänen reaktionsa oli epäuskottava. Kuin joku olisi hänelle etukäteen kertonut, mitä mieltä tulee olla. Naaman vääntely ja jeesustelu ei ollut uskottavaa, koska ei tuo 90-luvun biisi niin paha ollut. Ja kauhustoiko William myös mastirbaatiosta? Niin olin ymmärtävinnä. Luonnollinen asia. Taitaa olla feikki koko tyyppi.
Mä olen välillä miettinyt, että katsookohan ne etukäteen videot. William ainakin puhuu aina niin paljon musiikkivideon päälle, eikä tunnu edes kuuntelevan sitä musiikkia.
Tänään on jännä päivä, kun tulee se ainoa kappale, josta ei ole mitään tietoa.