Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3641/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on jännä päivä, kun tulee se ainoa kappale, josta ei ole mitään tietoa.

Onhan siitäkin jo vuotanut osa etukäteen.

Vierailija
3642/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä tai keitä tänä vuonna kuolataan ja shipataan? 

Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.

Tää nyt ulkomusiikillista mutta kyllä ne ohjaajat ja koreografit tietää hyvin mikä tietyntyyppiseen yleisöön tepsii. :) Punapukuisesta on saatu aika hellyttävä hahmo kun heti alussa se sanoo suoraan kameraan help me, hetken päästä puree huultaan ja viekoittelee w95miestä, sitten tanssii söpösti. Tarkkaan harkittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko Windows95manilla jotain itsetyydytystä videossa? Ja täällä joku sanoo että Sabotage on törkeä :D Huhhuh, onneksi meni multa täysin ohi kun katsoin sen vaan kerran.

Vierailija
3644/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.

Selitys: nättinaamaista vähän pehmeän näköistä miestä menee vähän karskimman näköinen pelastamaan -> vetoaa. Sitä kai siinä on haettukin.

Varmaan myös se taito ja itsevarmuus, millä esiintyy.  

Joo se itsevarmuus varmaan vetoaa eniten. Ja itseironia vetoaa aina. Ja lisäksi joku selittämätön x factor. Mutta ei nyt tästä ehkä tämän enempää, jos jotkut toivoi, ettei tää ketju menis kuolaamiseksi tms.

Vierailija
3645/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini teki yhden hitin kymmenen vuotta sitten ja yhden hitin ihmeeksi jäi. Kuori mua on yks sillisalaatti, vähän enkkua väliin ja pianoa, tuloksena sekasotku. En vaan pysty kuuntelemaan ja pitämään siitä. On hän ihan nätti mimmi, mutta biisi on surkea. Jos toi on joku bängeri, niin muut saa tanssia keskenään.

Ihana sillisalaatti onkin! Ei jaksa aina sellaista täysin valmiiksipureskeltua, miljoonaan kertaan kuultua, geneeristä poppia/rokkia. Sitä kyllä riittää varmasti sinullekin kuunneltavaksi!

Vierailija
3646/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on verrannut Sara Siipolaa Albanian edustajaan, itse vertaisin biisiä sekä Albanian että Ranskan biisiin (Slimane - Mon Amour). Jälkimmäiselle varmasti hävittäisiin, Ranskan laulaja on kova, biisi ei niinkään, mutta ranskan kieli, sen rakastajat ja välittynyt tunne ovat sellaista, jolle "Paskana" häviäisi, vaikka mies vastassa. Sitten taas moni taktikoija on sitä mieltä, että ei kannata windowsmiestä äänestää, kun monella maalla on tulossa myös ysäribiisi. No on, mutta aivan erityylinen, esim. se Itävallan kappale on hyvä ysärityylinen biisi, vakavalla maulla tehty, ja siinä se ero onkin. Plus hyvä olisi laittaa "No rules" edustamaan meitä, koska sillä kappaleella ei tosiaan kalastella mitään tuomariston ääniä, eli viime vuoden häviön (kiitos tuomariäänien) jälkeen ei lähdetä tosiaan kalastelemaan niitä tuomarien vaan kansan ääniä, emme halua miellyttää mitään jurya. Ja tänä vuonna ei ole meillä niin kovaa biisiä, että sillä voitettaisi, ellei vika tänä yönä tuleva sellainen olisi. Käärijä oli ainutkertainen, siitä on vaikea laittaa paremmaksi, mutta taktikointi ei ole koskaan toiminut, tai se, että mietittäisiin liikaa, mistä muut tykkäisivät. Äänestetään sitä, mistä ite pidämme. Jos pitää Sarasta ja uskoo biisiin, äänestää sitä, mutta ei kannata mollata toista biisiä huonommaksi siksi, että uskoo toisen pärjäävän paremmin taktikoimalla. Molemmilla biiseillä on omat samankaltaiset vastustajansa syömässä ääniä toisilta, eli paras biisi voittaa.

Norma Jeanin "Blackbird" vertautuu hyvin Saran biisiin. Todella hyvä biisi, moni piti kotimaassa ja ulkomailla, mutta masentava teema ei vienyt hyvää biisiä finaaliin semistä. UMK 2017:n paras laulaja pääsi siis jatkoon, mutta ei finaaliin enää. Ja Waldo's People "No control" on edelleen mielestäni yksi parhaista viisubiiseistämme, mutta taisi olla vika finaalissa (tuomariäänillä muuten finaaliin pääsi, ei kansan äänillä).

Vierailija
3647/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani isoin yllätys on se, että olen nyt kuunnellut taustalla Jesse Markinin tuotantoa monta päivää, ja tykkään. Olen nähnyt hänet keikalla pari kertaa, enkä erityisesti tykännyt. Mutta näin kotikuuntelussa toimii erittäin hyvin.

Viisuihin lähettäisin Sinin, erikoisempi ja kivan asenteellinen biisi, esiintyjällä pokkaa vetää överiksi tyylillä. Show on kuitenkin se juttu, varman päälle pelaaminen ei suomalaisilta vaan toimi. Me ei koskaan päästä tylsyydessa ruotsalaisten tasolle.

Vierailija
3648/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini S. Ja WM95 on tietyn tyyppisen musan faneille suunnattuja ja varmaan omassa kategoriassaan jees. Mut yksikään yhden fanilauman makua tyydyttävä piisi ei menesty UMKssa saati viisuissa. Voittajasta pitää olla aika monta hyvää elementtiä että ääniä tulee riittävästi. Olisi tosi tylsä juttu jos jompi kumpi noista valitaan. Nimittäin on aivan varmaa, että Suomi ei olisi finaalissa.  

Mä voin varmana sanoa,että Suomi ei näitä kisoja voita.

Mutta mitenkään varma sinä et voi olla siitä,että juuri Windows95 tai Sini ei pääsisi finaaliin.

Ja sitten esim. Sexmane ja Jesse pääsisivät? En näe tuota kuviota todellakaan noin.

It's esim uskon ck:n pääsevän vaikka onkin tietyntyyppisen yleisön musaa.

Itselläni on Windows95 ja ck siinä etusijoilla atm. Silti oma sydän sykkii enemmän Windows95.. Ainakin vielä.

Mä oon varma, ettei Markin pääse finaaliin :)

Vierailija
3649/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo ainoa, etenkin se Henrin hahmo on musta aika hot. 🙈 Mut voi olla parempi et tästä ketjusta ei tule UMK2023-toisintoa suttuliisoineen ja riettaine gaymiehineen. 😅

Ihanaa tietää etten ole ainoa joka sitä kuumistelee! Oon katsonut sen videon jo varmaan 50 kertaa, enkä kyllästy ollenkaan.

Pitää nyt todeta sekin, että kaikki videot on tänä vuonna toteutettu taas tosi upeasti, niin että artistit esiintyy edukseen.

Vierailija
3650/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jossain yläkerran asunnossa on luukuttanut Windows95mania jo pienen tovin tänä iltana ja biisi jäi mulle korvamadoksi seuraavaksi pariksi päiväksi :D

Vierailija
3651/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitys: nättinaamaista vähän pehmeän näköistä miestä menee vähän karskimman näköinen pelastamaan -> vetoaa. Sitä kai siinä on haettukin.

Varmaan myös se taito ja itsevarmuus, millä esiintyy.  

Joo se itsevarmuus varmaan vetoaa eniten. Ja itseironia vetoaa aina. Ja lisäksi joku selittämätön x factor. Mutta ei nyt tästä ehkä tämän en

Joo, ei se pelkästään riitä, että tekee tietyn koreografian, vaikka varmasti tietävät, mistä naruista vetää. Mut siihen myös vaaditaan näitä. Jonkun muun (ei ole esim. itsevarmuutta ja -ironiaa tai sitä x tekijää) tekemänä tuollainen rietastelu voisi herättää vain hirveää myötähäpeää. 

Vierailija
3652/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nämä "super" euroviisuasiantuntijoiden lyttäykset yllättää. Eva Frantz ei sietänyt viime vuonna Pasha Parfenia, ja tyyliin koska 'Moldovan kuuluu lähettää jotain hauskaa'. Kuuntelin suu auki 😆 se oli hieno kappale jolle suomalaisetkin antoivat jokusen pisteen.

No ei kyllä ollut kovin kummoinen kappale se! Rakastan yleensä kappaleita joissa etnovaikutteita ja kaikkea ihme håmyilyä, mut tuosta vaikka yritin tykätä, niin haukotus.

Minä kyllä tykkäsin ihan viime vuoden Moldovan biisistä ja esityksestä. Biisi jäi  ihan korvamadoksi.

Mäkin! Muistan vieläkin miten menee. Ainut.miinus oli vähän hiljaiset Pasha parfenin lauluosuudet.Sai suomestakin useampia yleisöpisteitä. Toki jury ei antanut.. kas kummaa :D

Vierailija
3653/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saran biisi on upea, mutta ongelma on se, että viisuissa harvoin pärjää surullisella/masentavalla biisillä. Toki joskus, mutta silloin itse biisin pitää olla ihan poikkeuksellisen hyvä. Tietenkään tässä nyt ei tarvi ajatella vain sitä pärjäämistä, mutta jotenkin tuntuu, että tällä hetkellä ihmiset ylipäätään on niin väsyneitä kaikkiin negatiivisiin uutisiin jne, että kaivataan jotain iloista enemmän kuin surullista. Mutta ei mua haittais jos Sara lähetettäis edustamaan, ihan ok vaihtoehto.

Vierailija
3654/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nämä "super" euroviisuasiantuntijoiden lyttäykset yllättää. Eva Frantz ei sietänyt viime vuonna Pasha Parfenia, ja tyyliin koska 'Moldovan kuuluu lähettää jotain hauskaa'. Kuuntelin suu auki 😆 se oli hieno kappale jolle suomalaisetkin antoivat jokusen pisteen.

No ei kyllä ollut kovin kummoinen kappale se! Rakastan yleensä kappaleita joissa etnovaikutteita ja kaikkea ihme håmyilyä, mut tuosta vaikka yritin tykätä, niin haukotus.

Minä kyllä tykkäsin ihan viime vuoden Moldovan biisistä ja esityksestä. Biisi jäi  ihan korvamadoksi.

Moldova oli minunkin suosikkini. Pasha Parfeni on aiemminkin osallistunut viisuihin biisillä Lautar. Se on myös hyvä!

Vierailija
3655/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ulkomusiikillista mutta kyllä ne ohjaajat ja koreografit tietää hyvin mikä tietyntyyppiseen yleisöön tepsii. :) Punapukuisesta on saatu aika hellyttävä hahmo kun heti alussa se sanoo suoraan kameraan help me, hetken päästä puree huultaan ja viekoittelee w95miestä, sitten tanssii söpösti. Tarkkaan harkittua.

Ja kuitenkin sen verran musiikillista asiaa että tietenkin se että laulu kuulostaa todella hyvältä. Toivottavasti livessäkin.

Vierailija
3656/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko Windows95manilla jotain itsetyydytystä videossa? Ja täällä joku sanoo että Sabotage on törkeä :D Huhhuh, onneksi meni multa täysin ohi kun katsoin sen vaan kerran.

Ei ole, hupsu.

Vierailija
3657/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jossain yläkerran asunnossa on luukuttanut Windows95mania jo pienen tovin tänä iltana ja biisi jäi mulle korvamadoksi seuraavaksi pariksi päiväksi :D

Ehkä se olen minä? Oon kuunnellut repeatilla ja miettinyt mitähän naapurit ajattelee... Sori sulle!

Vierailija
3658/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole!!!!

Se siis riisuu ne housut, ja alla on ne shortsit. Ne vilkkaan mielikuvituksen omaavat luulevat,että alkaa housuja riisuessa masturboimaan.

Siis ei todellakaan masturboi. Tehdään se nyt heti selväksi!!!!!

Vierailija
3659/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus

... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä

kertaa ei toka vaan EKA !!!

heko heko

Vierailija
3660/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moldova oli minunkin suosikkini. Pasha Parfeni on aiemminkin osallistunut viisuihin biisillä Lautar. Se on myös hyvä!

Lautar on munkin soittolistoilla 💃😆

Ketju on lukittu.