Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3161/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uu, mä tykkäsin Sinistä ja videosta. Paremmin jäi päähän kuin muut biisit. Toivottavasti live toimii. 

Vierailija
3162/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rakastankin Windows95manin ysäriparodiaa, niin Sara Siipola olisi paras valinta euroviisuihin. Spotifyn kolmonen ollut jo useamman päivän ja saanut tosi positiivisen vastaanoton. Ja onhan tuo biisi hyvä. Useita ysärihenkisiä biisejä tulossa tänä vuonna, joten tuollainen mahtipontinen ja oikeasti mieleenjäävä pop-balladi omalla kielellä olisi hyvä valinta. Ja kuvastaa suomalaisten tuntoja viime vuodesta. Sara on myös hyvä livelaulaja. Ei tämä viisuja voita, mutta top 10 voi olla täysin realistinen hyvällä livellä. Se ei Suomelle olisi ollenkaan huono saavutus.

Muut ovat liian tasapaksuja eivätkä tarpeeksi mieleenpainuvia. Winman olisi muuten hyvä, mutta tänä vuonna vähän niin ja näin, kun noita ysärihenkisiä tarjolla tosiaan useampi. 

Wiwi-William ei ole tainnut vuosiin lytätä UMK-biisiä, mutta nyt se tapahtui. No Rules sai hänet suorastaan voimaan pahoin:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rakastankin Windows95manin ysäriparodiaa, niin Sara Siipola olisi paras valinta euroviisuihin. Spotifyn kolmonen ollut jo useamman päivän ja saanut tosi positiivisen vastaanoton. Ja onhan tuo biisi hyvä. Useita ysärihenkisiä biisejä tulossa tänä vuonna, joten tuollainen mahtipontinen ja oikeasti mieleenjäävä pop-balladi omalla kielellä olisi hyvä valinta. Ja kuvastaa suomalaisten tuntoja viime vuodesta. Sara on myös hyvä livelaulaja. Ei tämä viisuja voita, mutta top 10 voi olla täysin realistinen hyvällä livellä. Se ei Suomelle olisi ollenkaan huono saavutus.

Muut ovat liian tasapaksuja eivätkä tarpeeksi mieleenpainuvia. Winman olisi muuten hyvä, mutta tänä vuonna vähän niin ja näin, kun noita ysärihenkisiä tarjolla tosiaan useampi. 

Wiwi-William ei ole tainnut vuosiin lytätä UMK-biisiä, mutta nyt se tapahtui. No Rules sai hänet suorastaan voimaan pa

Siipolaa taas rakastivat. Ja moni viisufani myös kehunut Pas kanaa.

Vierailija
3164/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sabotagea ei pysty kuuntelemaan loppuun asti. Todella teennäinen ja irrallinen se pianoraita ja lisää räppiä! Puhelaulu on niin suosittua, kun ei tarvitse osaa laulaa, autotune hoitaa loput. Ainoa plussa värikkäästä videosta.

Pieleen menneet huulitäytteet 🙈

Vierailija
3165/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse edelleen paras ja menee finaaliin.

Vierailija
3166/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Sinin teknoräppi makuuni. Päänsärky uhkasi tulla.

Vierailija
3167/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä oikeastaan vain "Mania" on ollut sellainen mikä herättäisi hieman noloutta. Ei muuten, mutta on aika tyhjä musiikillisesti.

Mutta olen nähnyt Suomen edustajia niin monta vuosikymmentä, että olen nähnyt ne pahimmatkin. Mikään näistä ei ole täysin surkea. Sen mitä olen muita maita kuunnellut, Suomella on niihin verrattuna hyvä valikoima. 

Nyt pitää vaan päättää mitä halutaan. Halutaanko oikeasti kilpailla voitosta, vai halutaanko lähettää kappale mikä saa ihmiset tanssimaan.

"Glow" on kansainvälistä tasoa, "Paska" on kansainvälistä tasoa, ja muut on hyvää kansallista tasoa. 

Vierailija
3168/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessehän on jo finaalissa niin kuin kaikki muutkin kuusi edustajaa, mutta viisuedustaja valitaan noiden muiden kuuden joukosta.

Vierailija
3169/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jesse on ehdottomasti positiivisin yllättäjä. Ainakin itselläni jää varmasti kuunteluun.

Vierailija
3170/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä oikeastaan vain "Mania" on ollut sellainen mikä herättäisi hieman noloutta. Ei muuten, mutta on aika tyhjä musiikillisesti.

Mutta olen nähnyt Suomen edustajia niin monta vuosikymmentä, että olen nähnyt ne pahimmatkin. Mikään näistä ei ole täysin surkea. Sen mitä olen muita maita kuunnellut, Suomella on niihin verrattuna hyvä valikoima. 

Nyt pitää vaan päättää mitä halutaan. Halutaanko oikeasti kilpailla voitosta, vai halutaanko lähettää kappale mikä saa ihmiset tanssimaan.

"Glow" on kansainvälistä tasoa, "Paska" on kansainvälistä tasoa, ja muut on hyvää kansallista tasoa. 

Studioversioista tykkään itse eniten juurkin Maniasta, mutta saa nähdä, miten se livenä toimii. Viisuihin lähettäisin näillä näkymin joko Saran tai CK:n riippuen siitä, kumpi on parempi livenä.

Vierailija
3171/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwi William oli tökerö. Tomin videon kommenteissa joku mainitsi tästä,  en tiedä onko brittijuttu. Tai siis Tom sanoi jollekin sielllä kommenttikentässä,ettei ihmisiä jotka on niin hienohelmoja tarvitse kuunnella. Eivät siis maininneet ketään nimeltä.

Meni william aika pitkälle,kun sanoi että koko biisi pudotti umk:n tason ja mitä vielä itki Applen puhelimista ja nykyaikaan tulosta.huh.

Tekisi vielä enemmän mieli lähettää Windows95:D :D

Kukaan ulkopuolinen ei tule sanelemaan meille kenet meidän tulee lähettää tai haukkumaan noin rumasti. Sehän oli videon alusta asti naama norsun *****. 

Me saadaan arvostella umk:ta,mutta mun mielestä myös me (oli teidän valinta kuka tahansa) päätetään mistä me.pidetään ja kuka lähetetään.

Ei tartte esittää että muka pitää, mutta sehän missasi koko laulun.

Kävi ärsyttämään toi tyyli.

Vierailija
3172/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista ei kilpaile voitosta. Sanon tämän nyt. Ihan vaan realismia.

Enemmän voitte miettiä kiinnostaako teitä olla sijoilla 20-10  ehkä Max.

Itseäni ei kiinnosta,koska voittoa sieltä ei tule. Eli sijoitus aivan yksi ja sama.

Vierailija
3173/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwi William oli tökerö. Tomin videon kommenteissa joku mainitsi tästä,  en tiedä onko brittijuttu. Tai siis Tom sanoi jollekin sielllä kommenttikentässä,ettei ihmisiä jotka on niin hienohelmoja tarvitse kuunnella. Eivät siis maininneet ketään nimeltä.

Meni william aika pitkälle,kun sanoi että koko biisi pudotti umk:n tason ja mitä vielä itki Applen puhelimista ja nykyaikaan tulosta.huh.

Kukaan ulkopuolinen ei tule sanelemaan meille kenet meidän tulee lähettää tai haukkumaan noin rumasti. Sehän oli videon alusta asti naama norsun *****. 

Me saadaan arvostella umk:ta,mutta mun mielestä myös me (oli teidän valinta kuka tahansa) päätetään mistä me.pidetään ja kuka lähetetään.

Itse arvostan Williamin rehellisyyttä. Tässäkin ketjussa monet ovat kritisoineet, että turha noita reaktiovideoita on katsella, kun ne kuitenkin kehuvat kaikkea miellyttääkseen katsojia. William todisti jälleen kerran, ettei ainakaan Wiwibloggs tee näin. 

Vierailija
3174/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwi William pilkkasi nokiaakin? Whaaaaat?

Tykkäsköhän se Lordista? Minkä ikäinen se on? 

Vierailija
3175/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista ei kilpaile voitosta. Sanon tämän nyt. Ihan vaan realismia.

Enemmän voitte miettiä kiinnostaako teitä olla sijoilla 20-10  ehkä Max.

Itseäni ei kiinnosta,koska voittoa sieltä ei tule

Minusta taas me voitaisiin yrittää päästä eroon tästä, että se on voitto tai ei mitään -mentaliteetista. Harvasta karsinnasta tulee niitä selviä voittobiisejä, mutta silti osallistuvat viisuihin ja osa pärjää oikein mukavasti. Osaan nimetä viime vuosilta useita viisuja, jotka eivät voittaneet tai olleet edes top 5 ja silti tykkään kuunnella niitä edelleen. Totta kai edustaja lähtee tekemään viisuihin kaikkensa eikä lähde nöyristelemään. 

Vierailija
3176/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä taas..sini S kuulostaa sekin anttituiskulta. Onko niiden takana samat tekijät (ei kai vaan reunamäki) vai mikä on vikana kun kaikki toistensa kopioita! Niiin vanhanaikaista ja tunkkaista tuokin biisi.

Vierailija
3177/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän hämmensi, kun Wiwi William ei poistanu yhdestä viisuaikaisesta Käärijä postauksestaan paria varsin härskiä gaykommenttia. Tais fiilailla

Vierailija
3178/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen umk. kilpailijoita ei hauku jumalauta muut kuin suomalaiset. PISTE

Vierailija
3179/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sabotagea ei pysty kuuntelemaan loppuun asti. Todella teennäinen ja irrallinen se pianoraita ja lisää räppiä! Puhelaulu on niin suosittua, kun ei tarvitse osaa laulaa, autotune hoitaa loput. Ainoa plussa värikkäästä videosta.

Pieleen menneet huulitäytteet 🙈

En vain ymmärrä, mikä on sokaissut naiset luulemaan, että huulitäytteet on kauniita ja jopa nuorentavia. Ne vanhentaa ja rumentaa.

Vierailija
3180/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty lainamaan mutta tuosta,joka arvostaa Williamin "rehellisyyttä".

Itse en pitänyt sitä ns."rehellisyytenä" vaan huonoa käytöksenä.

Ne osaa kyllä sanoa ihan rehellisestikin,mutta asiallisesti,jos eivät pidä jostain.

Mutta,jos asenne on valmiiksi "kuulematta paskaa" niin en pidä "rehellisenä kritkritiikkinä

Tässä näkee kyllä sen eron,mikä ns.  Juryssäkin olleella voi olla vrt. "tavalliseen kansaan".

Siis esim. Henrin lauluosuudet on tosi hyvät ja biisi rokkaa. Ei se ole mikään euroviisuja pilkkaava biisi. Vaikka jostain syystä sen siksi luki tms?

Ketju on lukittu.