UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoita ylistetään niin pitkään kun niissä kehutaan ja kiitetään suomalaista. Auta armias, kun tulee ensimmäinen rehellinen en tykkääkään -reaktio ;) Suomalaiset ei näytä kestävän lainkaan ulkomaalaisten suusta tulevaa kritiikkiä, vaikka itse osaamme olla erittäin epäkohteliaita ja tökeröitä. William on erittäin oikeassa No rules -arvioissaan.
Täällä on mun mielestä hyvin selitetty, mikä tuossa videossa mättäsi ja siitä huomautettiin kommenteissakin. On täysin okei, jos ei tykkää jostakin kappaleesta ja sanoa se ääneen. Tuo kappale jakaa selvästi mielipiteitä ja herättää niin inhoa kuin ihastusta. Mutta tässä videossa oli asenne lähtökohtaisesti jo se, että tämä on kuraa eikä edes yritetä ymmärtää kappaleen ideaa. Kuten sanottu, nuo osaavat asiallisestikin sanoa, jos eivät pidä jostain.
Pätkäistään huhuilta siivet. Puhun läheisestäni ja hänen uniikista ulkonäöstään vrk feikkinaamat.
Vierailija kirjoitti:
Tuon pashana biisin kommenteissa joku sanoi, että ääntä on käsitelty todella rankasti. Eli voi kuulostaa livenä aivan erilaiselta. Käy samalla tavalla kuin sille hinttapojalle, live-esityksessä ääni sortui monessa kohtaa. Muutenhan nää kappaleet viimevuotisiin verrattuna on aika kuraa.
On kuulemma livenä ihan sama ääni. Kappaleessa ääntä on muokattu tehokeinona paikoitellen.
Se on keikkaillut, joten jotkut tietää.
Sabotagen videolla on niin paljon tekemistä ja erilaisia elementtejä, että saako live-esitykseen samanlaista menoa ja meininkiä taiottua mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoita ylistetään niin pitkään kun niissä kehutaan ja kiitetään suomalaista. Auta armias, kun tulee ensimmäinen rehellinen en tykkääkään -reaktio ;) Suomalaiset ei näytä kestävän lainkaan ulkomaalaisten suusta tulevaa kritiikkiä, vaikka itse osaamme olla erittäin epäkohteliaita ja tökeröitä. William on erittäin oikeassa No rules -arvioissaan.
Täällä on mun mielestä hyvin selitetty, mikä tuossa videossa mättäsi ja siitä huomautettiin kommenteissakin. On täysin okei, jos ei tykkää jostakin kappaleesta ja sanoa se ääneen. Tuo kappale jakaa selvästi mielipiteitä ja herättää niin inhoa kuin ihastusta. Mutta tässä videossa oli asenne lähtökohtaisesti jo se, että tämä on kuraa eikä edes yritetä ymmärtää kappaleen ideaa. Kuten sanottu, nuo osaavat asiallisestikin sanoa, jos eivät pidä jostain.
Todistit hienosti väitteen todeksi! Suomalaisia eivät ulkomaalaiset saa arvostella tai muuten täältä pesee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mun mielestä hyvin selitetty, mikä tuossa videossa mättäsi ja siitä huomautettiin kommenteissakin. On täysin okei, jos ei tykkää jostakin kappaleesta ja sanoa se ääneen. Tuo kappale jakaa selvästi mielipiteitä ja herättää niin inhoa kuin ihastusta. Mutta tässä videossa oli asenne lähtökohtaisesti jo se, että tämä on kuraa eikä edes yritetä ymmärtää kappaleen ideaa. Kuten sanottu, nuo osaavat asiallisestikin sanoa, jos eivät pidä
No vaikka sitten niin, kun haluat ymmärtää tahalteen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mä olen katsonut montakin videota missä joku ei ole innostunut jostain. Mutta toi ei ole reaktio, että lykätään koko umk.Tai siis sanotaaaan, ettei tuollaista biisiä saisi olla umk:ssa.
Ja mä pidän siitä Windows95 biisistä.Moni pitää. Minäkin Suomalainen täyttä yleveroa maksava. Mä tunnistan hienon laulun (Henrin) ja hienon parodian,joka ei kohdistu viisuihin.
Tässä vielä pätkä, jotka on siis esctomin kommenttikentässä. Mietin joku sisäinen brittijuttu.ne tulkitsee,että se on jotenkin viisujen vastainen, bbc juttu tms.omiaan. ja se ei ole suomalaisten ongelma.
keskustelu kommenttikentässä:
-My personal issue (as a Brit) is that the UK
locals see this type of entry as a stick to
beat ESC with. To claim it's trash.I get all
the positive points you make but 1 personally
hope it doesn't make it to Malmo.
8
X
@ESCTom.10tsitten
100% get what you mean. I used to
think that way too. But now my
mentality is that those people can go
f*ck themselves with their ignorance
and condescension. If they see a
contest with 26 amazing finalists and
can only focus on the one person using
humour, then are these even people we
want to associate with anyway? In any
case, those people immediatley change
their tune when the UK will do well.
TOM
Löytyy siis tuolta videolta tuo kommentti/keskustelu:
Sinin biisi oli erilainen kuin odotin. Kiva rytmi, mutta en kestä näitä noloja sanoituksia.
Että joo, joko Mikael Gabriel ja Viron poika vievät ykköspaikan tai sitten se jää minulla tyhjäksi. Inhottaa olla näin negatiivinen, mutta kun mikään ei sykähdytä, niin minkäs teet. Räpistä en tykkää, niin siitä syystä en osaa jännittää huomista biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä taas..sini S kuulostaa sekin anttituiskulta. Onko niiden takana samat tekijät (ei kai vaan reunamäki) vai mikä on vikana kun kaikki toistensa kopioita! Niiin vanhanaikaista ja tunkkaista tuokin biisi.
Sini kuullosti Marttina Aitolehdeltä. Marakin on ollut umk.ssa laulelemasaa.
Pikemminkin näytti Martinalta.
Onkohan ne sukua? Minusta myös lauluääni samanlainen kuin Maralla.
Tässäkin ketjussa tämän vuoden umk on lytätty kymmeniä kertoja, miksei Wiwibloggsin William saisi sanoa omaa mieliidettään. Umk24 ei ole kovin korkeatasoinen, tai siis kirkkain helmi puuttuu. Toivotaan, että se tulee seuraavaksi.
Mä en tykännyt yhtään Sinin kappaleesta vaikka tiedän että pitäisi tykätä kun voimanainen ja slay queen jne. Ihan hirveä. Sinin kasvonmuokkaukset on sinällään ihan onnistuneita kun näyttää hyvältä ruudussa mutta mitenhän nuo selkeät huulitäytteet pitää täällä Suomessa niin pintansa.
Sini on heittämällä mun lemppari. Tykkään myös muistakin, Jessen biisi oli aiemmin lemppari ja tykkään siitå edelleen, mut sopii paremmin jonnekin illanistujaisiin tms.
Mut tätä tekee mieli katsoa ja kuunnella aina vaan uudestaan :D Tässä oli jotain sellaista karua ja rosoista ja omaperäistä josta pidin.
Onks mun näössä vikaa vai näyttääkö Sini ja Sara ihan samalta? Sama stailaaja varmaan.
Linnanjuhlien jatkoillakin kaikilla naisesiintyjillä Erikasta Jenni vartiaiseen oli sellainen ihmeellinen "nuolettu letti". En osaa selittää. Niiku märkä ja pitkin päätä. Joku kiehkuta ehkä poskella.
Joku muoti/trendi?
Itse en seuraa muotia/trendejä niin en tiedä. Vuoden takainen kardashian tms.
Kauniita naisia, ei siinä siis mitään.
Ja miesten ulkonäöstä: Windows95 miehellä ihan kiva vanhan ajan kihara :D (tasapuolisuuden nimissä)
Vierailija kirjoitti:
Pätkäistään huhuilta siivet. Puhun läheisestäni ja hänen uniikista ulkonäöstään vrk feikkinaamat.
...olet Sanna Marinin läheinen? Siistiä!
Laulaako Sini suomeksi vai englanniksi? Sipuli on ainoa sana, jonka kuulee selvästi.
Suomalaisilla naisartisteilla on merkillinen trendi lausua sanat mahdollisimman epäselvästi ja sitten vielä tullaan selittämään, kuinka juuri biisin sanat ovat tärkeät ja merkitykselliset! Jos sanat on tärkeät, niin silloin ne lausutaan niin että kuulijakin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa tämän vuoden umk on lytätty kymmeniä kertoja, miksei Wiwibloggsin William saisi sanoa omaa mieliidettään. Umk24 ei ole kovin korkeatasoinen, tai siis kirkkain helmi puuttuu. Toivotaan, että se tulee seuraavaksi.
Siis Williamin mielestä tämä yksi biisi lyttäsi umk:n. Tarkennan sen verran. Siis se ei olisi saanut osallistua. (Hah!)
Mutta ihan sama. Jaksa jauhaa. Yhden ihmisen mielipide ei paljoa merkkaa. Tuskin on tämän vuoden juryssä. Tai ihan sama vaikka olisikin.
No että totanoiniin. Sinin biisi oli näemmä myös tekoälyn tekemä ja sen lisäksi aika hirveä.
Sanna Marin?