UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Tämä video kannattaa katsoa ihan vain kuriositeettina. Kun muut ovat arvostelleet Paskana-kappaletta, eka reaktio on ollut miten hienoa, kun se on suomeksi, ja miten kaunis kieli suomi on.
Mutta kun RUOTSALAINEN arvostelee sitä, hän sanoo muutaman minuutin aikana kymmenen kertaa, että se olisi pitänyt tehdä englanniksi 😂
Ruotsalaiset ja niiden asenteet suomen kieltä kohtaan.
Miksi me yleensä edes annetaan ääniä niille? Siis oikeasti?
Oletetaanpa, että kymmenen maata lähettää ns. huumoribiisin. Kyllä on katsojilla ja viisufaneilla hauskaa ja naurussa pitämistä. On hassuja vaatteita, hullunkurisia aurinkolaseja ja silmälaseja, veikeästi leikattuja hiuksia, jopa sitä kuuluisaa pottamallia voidaan nähdä.
Pliis ei enää noita reaktiovideoita, alkaa tulla jo korvista ja silmistä.
Kenen kappale julkaistaan seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Siinä biisissä mua ärsyttää jut toi pellemäisyys. Itse kappale on ihan jees.
Niissä sanoissa on kuitenkin ihan sanomaa, vaikka pilke silmäkulmassa sanotaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo Windowsman on ihan hauska, mutta mielestäni ei tarpeeksi erityinen. Jos tuo olisi vaikka Slovenian biisi, niin ajattelisitteko että vitsi miten hyvä biisi Slovenialla on, äänestänpä Sloveniaa tänä vuonna? Mä en ainakaan.
Jos se olisi kisoissa ja miellyttäisi mua voisin äänestääkin. Jos kävisin vielä baareissa tai discoissa,(kuten ennen vanhaan sanottiin) niin joraisin takuulla. Itse olen syntynyt kasarilla ja nautin tästä parodia puolestakin (siis tavallaan parodioi myös niitä poikabändejä) ja jos menee live hyvin saatan äänestääkin.
Mä tosin rakastin sitä euroviisuleffaakin, vaikka se ei kaikille auennut. Ne biisit siinä (parodiat) olis oikeasti olleet hyviä euroviisubiisejä.
Ja erääseen reaktiovideoonkin oli kommentoitu kuinka tämä halutaan euroklubeille ja tanssia siellä tämän tahtiin. :D Näkisin itseni hyvin bailaamaassa euroviisubileissä tämän tahtiin. Windows95manin ja Henrin asut on myös helppo toteuttaa viisubileisiin, kun joihinkin on tapana matkia edustajien asuja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä video kannattaa katsoa ihan vain kuriositeettina. Kun muut ovat arvostelleet Paskana-kappaletta, eka reaktio on ollut miten hienoa, kun se on suomeksi, ja miten kaunis kieli suomi on.
Mutta kun RUOTSALAINEN arvostelee sitä, hän sanoo muutaman minuutin aikana kymmenen kertaa, että se olisi pitänyt tehdä englanniksi 😂
Viimeksihän Suomen kansa ei antanutkaan ja sekös ruotsalaisia kiukutti :D Suomen jury sitten nuolivat Ruotsin persettä kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Kenen kappale julkaistaan seuraavaksi?
Sini Sabotagen biisi seuraavana ja kauhulla odotan että kuulee koko biisin. Vaikutti jo nololta pienen pätkän perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha Cha Cha täytti muuten viime yönä vuoden.
Ja Tattoo taisi olla vielä säveltämättä sitä taustalla kuuluvaa piano-osuutta vuodelta 1999 lukuunottamatta ;D
-winner-
Tattoossa ihan kaikki on plagioitua, alusta loppuun ja jopa stailaus oli suoraan pöllitty muilta asu ja kynnet mukaanlukien.
Ruotsalaisia varmaan harmittaa, kun eivät itse uskalla ikinä tehdä biisiään ruotsiksi. Ja sitten suomalaiset menestyvät suomen kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksihän Suomen kansa ei antanutkaan ja sekös ruotsalaisia kiukutti :D Suomen jury sitten nuolivat Ruotsin persettä kyllä...
Ruotsalaisten kiukuttelu meni kyllä täysin överiksi. Ovat paitsi huonoja häviäjiä, myös huonoja voittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisten kiukuttelu meni kyllä täysin överiksi. Ovat paitsi huonoja häviäjiä, myös huonoja voittajia.
Jep. Haukkuivat siinä sivussa Saksan Lord of the Lostinkin huonoksi, kun suomalaiset olivat antaneet sille ääniä eivätkä Loreenille.
Eikö Ebu voi turvallisuus syistä kieltää Israelin osallistumisen? Siellä Malmössa on päällä toukokuussa kunnon terroriuhka tätä menoa. Uskaltaako kaikki maat edes lähettää delegaatiotaan.
Jos joka vuosi pitää Viisujen avulla löytää joku artisti, joka on mennyt ns. ohi, vaikka ansaitsisi huomion, niin näistä ehdokkaista Jesse Markin osuu kyllä siihen lokeroon. Noir-levyä just kuuntelen ja tykkään.
-winner-
On tullut popitettua tuota Windows95mania, kyllä toi mulle vaan toimii. :D
Vierailija kirjoitti:
Pliis ei enää noita reaktiovideoita, alkaa tulla jo korvista ja silmistä.
Minä ainakin katson mieluummin erektiovideoita.
-winner-
Vaikka rakastankin Windows95manin ysäriparodiaa, niin Sara Siipola olisi paras valinta euroviisuihin. Spotifyn kolmonen ollut jo useamman päivän ja saanut tosi positiivisen vastaanoton. Ja onhan tuo biisi hyvä. Useita ysärihenkisiä biisejä tulossa tänä vuonna, joten tuollainen mahtipontinen ja oikeasti mieleenjäävä pop-balladi omalla kielellä olisi hyvä valinta. Ja kuvastaa suomalaisten tuntoja viime vuodesta. Sara on myös hyvä livelaulaja. Ei tämä viisuja voita, mutta top 10 voi olla täysin realistinen hyvällä livellä. Se ei Suomelle olisi ollenkaan huono saavutus.
Muut ovat liian tasapaksuja eivätkä tarpeeksi mieleenpainuvia. Winman olisi muuten hyvä, mutta tänä vuonna vähän niin ja näin, kun noita ysärihenkisiä tarjolla tosiaan useampi.
Sinin biisi. Outo. Hyvällä vai huonolla tavalla?
Sabotagea ei pysty kuuntelemaan loppuun asti. Todella teennäinen ja irrallinen se pianoraita ja lisää räppiä! Puhelaulu on niin suosittua, kun ei tarvitse osaa laulaa, autotune hoitaa loput. Ainoa plussa värikkäästä videosta.
Oispa Robin ollu mukana vasta tänä vuonna tällä biisillä :/
https://vm.tiktok.com/ZGe6T5eV3/