Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3101/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan uskaltaa lähteä noihin viisuihin? Ruotsissa terrorismin uhka muutenkin ihan tapissa ja sitten pitää vielä yllyttää ottamalla Israel mukaan. 

Tämä! Lapsi olis halunnut lähteä, kielsin ehdottomasti.

Vierailija
3102/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan takaisin UMK 2023 ketjuun! Tämä on niin väärin. 

Viime vuonna toi jännitystä ja glamouria, kun mukana oli vähän tunnetumpikin nimi eli Robin. Ja Portion Boys, ym. Ja sitten vielä Käärijän tyyppinen uusi outolintu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cha Cha Cha täytti muuten viime yönä vuoden. 

Vierailija
3104/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiähän tuon nostaa takaisin etusivulle. Ei kai ole lukittu tai poistettu? Joku saattaa jopa innostua ennustamaan lopputuloksetkin ja pisteetkin ihan oikein ;DDD

-winner-

Se oli lukittu. Voi niitä tiistai-iltoja, kun Anna-Liisat ja gayt kävi kuumana. Ei taida tänä vuonna olla luvassa yhtä kuumaa menoa. 

Vierailija
3105/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blind Channelin ja Röryn Die Another Day olisi muuten ollut kova sana näissä 7 biisin kisoissa.

Täytyy nyt mainita täällä, koska Blind Channel-ketjustahan kaikki viestit mystisesti katoavat ;D

-winner-

Vierailija
3106/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Jesse Markinin valinta ja mukana pitäminen on täydellinen epäonnistuminen Yleltä. Tässäkin keskustelussa jotkut jankkaa sivutolkulla tappamisesta, sodasta ja terrorismista, vaikka tämän musiikkikilpailun pitäisi olla niitä nykyään harvoja paikkoja, jossa ei tarvitsisi koko ajan miettiä maailman kauheuksia, vaan voisi edes vähän iloita ja fiilistellä jotain.

Olitko samaa mieltä, kun viime viisuissa jankattiin Ukrainasta ja Venäjästä? 

En ole edellinen kirjoittaja, mutta olin kans sitä mieltä, että Ukrainasta ja Venäjästä jauhaminen olisi viime ja toissa vuonna voinut jättää kans pois. Tiedän, että vaikka viisut yrittävät olla epäpoliittisia, mutta sisältävät aina väkisin politiikkaa. Silti tämä ärsyttää, kun haluaisi nauttia lähinnä musiikista, kun sotaa tulee ihan tarpeeksi joka tuutista muutenkin ja ihmisillä on tapana yksinkertaistaa sodan syitä ja osapuolia. Olen kaikkien sotaan pakotettujen ja siviilien puolella. Silti sitä toivoisi, että olisi joku juttu, missä sodista ei tarvitsisi jauhaa. 

Vierailija
3107/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Ryhmä Haun laulu kyllä kuulosti taidokkaalta, se oli hyvää kappaleessa. Ja kuuntelin sen myös ilman videota, ja biisi oli silloin vähän parempi. Olisin kyllä halunnut, että ysärikappale olisi tehty tyylikkäämmin, kuten vaikka Benjaminilla oli kasarityyliä ilman parodiaa.

Vierailija
3108/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tekoäly olisi tehnyt jokaisen tähän mennessä julkistetun kappaleen, eivät herätä niin mitään tuntemuksia. Sille on syötetty vaan aihe ja genre ja se on putkauttanut pihalle liukuhinalla noita. Tätä on varmaan tulevaisuus, "mahtavaa".

Vierailija
3109/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiähän tuon nostaa takaisin etusivulle. Ei kai ole lukittu tai poistettu? Joku saattaa jopa innostua ennustamaan lopputuloksetkin ja pisteetkin ihan oikein ;DDD

-winner-

Se oli lukittu. Voi niitä tiistai-iltoja, kun Anna-Liisat ja gayt kävi kuumana. Ei taida tänä vuonna olla luvassa yhtä kuumaa menoa. 

Kyllä tää ketju on lähtenyt ihan hyvin lentoon. Kun vaan biisit kantaisivat yhtä pitkälle eikä kahden lisäbiisin jälkeen keskityttäisi lähinnä haukottelemaan tai mieluummin postaamaan Damianon Instaa livenä Vauvaan...

-winner-

Vierailija
3110/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Käärijän isoja saappaita pysty kukaan meidän elinaikanamme täyttämään.

Vierailija
3111/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama vinkuminen joka vuosi, että viime vuonna oli parempia biisejä ja parempi taso, vaikka kaikkia ei ole edes vielä julkaistu. Joo, viime vuonna oli kyllä hyviä ehdokkaita ja Käärijä-ilmiö oli todella ainutlaatuinen ja itsekin olin siinä hehkutuksessa mukana, mutta jos sitä keskityttäisiin tähän vuoteen ja valitsemaan se paras näistä. Siitä olen samaa mieltä, että se ois ihan hauska lisä, että yleisö voisi äänestää jonkun rannalle jääneen ehdokkaan vielä kisaan mukaan. Mä tykkään eniten näistä nyt julkaistuista Siipolan biisistä ja Windows95manin menosta enkä pitäisi hullumpana ollenkaan, jos jompi kumpi valitaan näistä. Toki live ratkaisee myös paljon.

Vierailija
3112/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cha Cha Cha täytti muuten viime yönä vuoden. 

Ja Tattoo taisi olla vielä säveltämättä sitä taustalla kuuluvaa piano-osuutta vuodelta 1999 lukuunottamatta ;D

-winner-

Vierailija
3113/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Käärijän isoja saappaita pysty kukaan meidän elinaikanamme täyttämään.

Pieni mies isot saappaat. 

Vierailija
3114/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin tekoäly olisi tehnyt jokaisen tähän mennessä julkistetun kappaleen, eivät herätä niin mitään tuntemuksia. Sille on syötetty vaan aihe ja genre ja se on putkauttanut pihalle liukuhinalla noita. Tätä on varmaan tulevaisuus, "mahtavaa".

Biiseissä kieltämättä häiritsee ylituottaminen tai siltä se ainakin omaan korvaan kuulostaa että aika monta on samaa soppaa hämmennellyt. Tietysti nykypäivänä on vaikea keksiä pyörää uudestaan, kaikki biisit on tavallaan jo tehty. Herääkin kysymys mikä on laulukilpailun virka enää, tarvitaanko me Euroviisuja?

Vierailija
3115/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sama vinkuminen joka vuosi, että viime vuonna oli parempia biisejä ja parempi taso, vaikka kaikkia ei ole edes vielä julkaistu. Joo, viime vuonna oli kyllä hyviä ehdokkaita ja Käärijä-ilmiö oli todella ainutlaatuinen ja itsekin olin siinä hehkutuksessa mukana, mutta jos sitä keskityttäisiin tähän vuoteen ja valitsemaan se paras näistä. Siitä olen samaa mieltä, että se ois ihan hauska lisä, että yleisö voisi äänestää jonkun rannalle jääneen ehdokkaan vielä kisaan mukaan. Mä tykkään eniten näistä nyt julkaistuista Siipolan biisistä ja Windows95manin menosta enkä pitäisi hullumpana ollenkaan, jos jompi kumpi valitaan näistä. Toki live ratkaisee myös paljon.

Noista kahdesta (ja kaikista viidestä tähän mennessä) Siipola on potentiaalisin menestyjä, vaikka ei sekään mitään varsinaisesti uutta ole.

Niistä rannalle jääneistä 400 muusta biisistä voisi tehdä vaikka Spotify-listan, jos ne ovat demoja pidemmälle julkaisuun tulleet ja katsoa kuka sieltä saa kuukaudessa eniten kuunteluja ja tuoda kisaan mukaan. Niin ei jäisi pelkästään YLEn varaan tämänkään vuoden valinnat.

-winner-

Vierailija
3116/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winman tuli hakemaan mut kuntolaitteellaan Käärijän pauloista. Vihdoin olen vapaa menemään eteenpäin😂 

Vierailija
3117/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä tosta Paskananasta😂 mutta onko vähän liian depis?

Vierailija
3118/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winman tuli hakemaan mut kuntolaitteellaan Käärijän pauloista. Vihdoin olen vapaa menemään eteenpäin😂 

Mahtavaa! olet vapautunut kahleista, itseäni vielä pidättelee.

Vierailija
3119/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, Käärijän fanitus mulla jatkuu, mutta tällä on hyvä lähteä uuteen viisuvuoteen, vaikka edelleen vähän kirpaisee se, että kisat on Suomen sijaan Ruotsissa... Ihanat Winman ja Henri! 

Vierailija
3120/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa!

Ketju on lukittu.