Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Josué Magaña on asunut Suomessa pian kaksi vuotta. Hänellä ei ole vieläkään liki lainkaan suomalaisia ystäviä. Miksi tähän kansaan on niin vaikea tutustua?

Vierailija
28.09.2023 |

MITÄ tapahtuu, kun Josué Magaña esittäytyy suomalaiselle, jota hän ei tunne ennalta?

Yleensä tilanne menee suunnilleen näin:

Esittäytymisen jälkeen Magaña kysyy suomalaiselta englanniksi mitä kuuluu. Suomalainen vastaa yleensä, että hyvää ja on sen jälkeen vain hiljaa. Vastapalloa ei tule. Toisen kuulumisia ei kysellä. Lyhyt hetki päättyy kiusalliseen hiljaisuuteen.

Se siitä tutustumisesta.

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava (tarkalleen ottaen siskon ex) on asunut Espanjassa toistakymmentä vuotta. Osaa kieltä sujuvasti. Ei ole saanut paikallisia kavereita, vaikka pelaa jalkapalloakin. Naapurit kyllä moikkaa ja vaihtaa pari sanaa, mutta yhtään ystävyyssuhdetta ei ole sieltä saanut. Ja se on yksi syy, miksi minäkin häntä joskus tapaan, kun siellä suunnalla käyn. Ei tule muuten pidettyä yhteyttä exiin, ainakaan muiden. Mutta hän on mukava ihminen ja meillä on asunto lähellä hänen kotiaan.

Vierailija
122/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habituksen perusteella saa kyllä suomiämmiltä pillua niin paljon kuin haluaa. Siinä on jo kyllin.

Ja se on sinulta pois miten??

Ei sinulla olisi kuitenkaan mitään mahiksia, koska vaikutat kommenttisi perusteella vihaavan naisia ja olet katkera ihminen. Ja kielenkäyttösi on niin ala-arvoista, että ei kai sinua kukaan nainen haluaisi vaikka olisit viimeinen mies maanpäällä. 

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

Joopajoo. Jos syntyy suomeen suomalaisen miehen naamalla, niin lapsesta lähtien on kirottu. Luonne painaa siinä yhtälössä tasan nolla. Voi olla maailman mukavin mies eikä kelpaa naisille.

Taas sellaiset pahimmat peräkammarin pojat jotka muuttavat ulkomailta suomeen kelpaavat hyvin suomalaisille naisille vaikka niitten naisviha on ihan eri levelillä kuin suomalaisilla miehillä. Haukkuva naisia löysäpilluiksi, ho roiksi, pettävät, hakkaavat jne. Että sellaiset laatumiehet teillä suomalaisilla naisilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako Josué Magaña suomea, se varmasti auttaisi.

Ei auta. Ihan supisuomalainen olen eikä noita kavereita noin vaan löydy.

No täällä on ennenkin teille todettu, että tuskinpa se syy kaverittomuuteenne on kaikissa muissa ihmisissä, vaan olette ihan itse asian ongelma.

Tämähän se. Eli niillä muilla ihmisillä ei ole välttämättä ystäväongelmaa, vaan vain ystävättömillä. Ainoa yhdistävä tekijä muihin on se ystävätön.

Joo-o. Tunnen kyllä monta joilla on vähemmän ystäviä kuin minulla.

Kyllä se on suomalaisten asenteissa se vika. Ihan 101%. Ulkomailla saan helposti ystäviä,

Sitten sulla onkin paljon ystäviä. Ei mikään ihme, jos tunnet monta, joilla vähemmän kuin sulla.

Mulla on kolme hyvää ystävää ja muutamia kavereita. En kaipaa enempää ystäviä. Ystävien kesken on pidettävä aktiivisesti yhteyttä eikä mulla ole voimia enempään kuin kolmeen. Varsinkaan silloin, kun joku ystävistäni elää rankkaa elämänvaihetta ja mulla on oltava aikaa ja voimia kuunnella, olla tukena ja tarvittaessa auttaa konkreettisesti. Töissä pitää käydä ja pyörittää lapsiperheen arkea. Joskus yöunet jäävät vähiin, kun illalla myöhään on kuunnellut ystävän murheita. Ei omakaan elämä aina ole ruusuilla tanssimista. Jos ystäviä olisi 10 tai 20, kavereita 50 tai 100 ja hyvänpäivän tutut vielä päälle, missä välissä edes läpäisi. Pitää olla melkoinen Duracell - pupu, että jaksaisi sellaista.

Vierailija
124/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itä helsinki Tervetuloa hän ystäväkseni.Olen kanta Suomalainen.Oppi Suomea kun puhun vain Suomea hänelle,hieman osaan espanjaa,unohtunut kieli.,Englantia en yhtään.Voin olla hänelle täti. Vien hänet metsään kävelee,kuin itä Helsingin laajoille meren ranta tieille.Mistä  hänen osoitteen saa?

Vierailija
125/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habituksen perusteella saa kyllä suomiämmiltä pillua niin paljon kuin haluaa. Siinä on jo kyllin.

Ei sinulla olisi kuitenkaan mitään mahiksia, koska vaikutat kommenttisi perusteella vihaavan naisia ja olet katkera ihminen. Ja kielenkäyttösi on niin ala-arvoista, että ei kai sinua kukaan nainen haluaisi vaikka olisit viimeinen mies maanpäällä. 

Joopajoo. Jos syntyy suomeen suomalaisen miehen naamalla, niin lapsesta lähtien on kirottu. Luonne painaa siinä yhtälössä tasan nolla. Voi olla maailman mukavin mies eikä kelpaa naisille.

Taas sellaiset pahimmat peräkammarin pojat jotka muuttavat ulkomailta suomeen kelpaavat hyvin suomalaisille naisille vaikka niitten naisviha on ihan eri levelillä kuin suomalaisilla miehillä. Haukkuva naisia löysäpilluiksi, ho roiksi, pettävät, hakkaavat jne. Että sellaiset laatumiehet teillä suomalaisilla naisilla on.

Minulla on ulkomaalainen mies. Ei koskaan ole pettänyt eikä lyönyt. Hoitaa lapset ja kokkaa perheen ateriat. Varakaskin tuo on. Sinä et kuullosta ollenkaan kivalle ihmiselle. Se voi olla se syy, miksi pimpsaakaan ei ole näkynyt.

Vierailija
126/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ilkeitä ja v#ttumaisia jopa kanssakansalaisille, jotka eivät ole yhtä sos1aal1s1a ja re1ppa1ta, kuin ka1kk1 muut! Jopa työpaikoillla saa moni kokea ikävää syrjintää.

Vierailija
127/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia me suomalaiset ollaan. Takaisin kotimaahan jos harmittaa.

Minua harmittaa sama vaikka olen suomalainen. Ei kaikki suomalaiset puolusta suomalaista umpimielisyyttä tai hurraa sille.

Minua ei haittaa, jos ulkomaalaiset sanovat, että suomalaiset ovat hiljaisia ja , että heistä saa huonosti ystäviä, kun eivät juttele.

Itse olen juuri tuollainen, joten tottahan se on, miksi suuttuisin totuudesta. 

Ei ole paha asia olla hiljainen  ja sellainen, ettei jaksa yritää keskustella jonkun kanssa huonolla englannilla. Se vaatii energiaa liikaa :D

Minusta on hauskaa, että suomalaiset ovat sellaisia, kuin ovat. Bussipysäkillä seisotaan mahdollisimman kaukana toisista ja ei istuta (luojan kiitos) bussissa kenenkään viereen, ellei ole pakko jne. 

Vierailija
128/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itä helsinki Tervetuloa hän ystäväkseni.Olen kanta Suomalainen.Oppi Suomea kun puhun vain Suomea hänelle,hieman osaan espanjaa,unohtunut kieli.,Englantia en yhtään.Voin olla hänelle täti. Vien hänet metsään kävelee,kuin itä Helsingin laajoille meren ranta tieille.Mistä  hänen osoitteen saa?

Sä oot ihana

Vierailija
129/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo naurettava UHRIUTUMINEN. Syy ei ole suomalaisessa naamassa, vaan sinun naisvihassasi. Sinähän vihaat naisia ja haukut heitä koko ajan suu vaahdossa. Kuka tuollaisen kanssa haluaisi olla? Ei kukaan. 

Minulla ja kaikillä naapureilla on ihan suomalainen mies suomalaisella naamalla.

Sinä et todellakaan ola maailman mukavin mies ja sinun kielenkäyttäsi ja asenteesi paljastaa sen, että vihaat naisia. 

Olisistko itse suhteessa naisen kanssa, joka haukkuisi ja mesoaisi koko ajan, miten paskoja suomalaiset miehet on??? 

Voi olla, että olisitkin, koska et tuolla asenteella muita saisi ja sopisitte kyllä hyvin yhteen. Sinä haukkuisit suomalaisia naisia ja hän miehiä. Onnea yhteiseen elämään :D

Ps mukavat miehet ei kirjoittele tuollaista tekstiä vauvapalstalla, kuin mitä sinä kirjoittelet.

Vierailija
130/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia me suomalaiset ollaan. Takaisin kotimaahan jos harmittaa.

Minua harmittaa sama vaikka olen suomalainen. Ei kaikki suomalaiset puolusta suomalaista umpimielisyyttä tai hurraa sille.

Minua ei haittaa, jos ulkomaalaiset sanovat, että suomalaiset ovat hiljaisia ja , että heistä saa huonosti ystäviä, kun eivät juttele.

Itse olen juuri tuollainen, joten tottahan se on, miksi suuttuisin totuudesta. 

Ei ole paha asia olla hiljainen  ja sellainen, ettei jaksa yritää keskustella jonkun kanssa huonolla englannilla. Se vaatii energiaa liikaa :D

Minusta on hauskaa, että suomalaiset ovat sellaisia, kuin ovat. Bussipysäkillä seisotaan mahdollisimman kaukana toisista ja ei istuta (luojan kiitos) bussissa kenenkään viereen, ellei ole pakko jne. 

Minäkin tykkään meistä suomalaisista. Mutta en minä sitä mene muille huutelemaan. Tykkään itsekseni hiljaa :)

Somessa on sellainen norjalainen parivaljakko kuin Helgi&Erland (tai jotain vastaavaa). Heillä on hauskoja videoita eri kansallisuuksien tavoista. Suomalainen jurous saa ylivoimaisesti eniten suosiota ja piilosuomalaisia vaikuttaa olevan ympäri maailman.

Ollaan me tällaisia ja muut saa olla omanlaisiaan.

Vierailija
131/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat Suomen sisälle .mene suomen kielen tuneille.Niitä löyty ilmasiski.Selaat vaikka Diakonisalaitoken sivuja,löytty vinkejä ilmaset kielikursit varmaan ja 100 varmasti kielitaitoinen ystävä.. Ystäviä saa kaikki kaiken ikäiset  sukupuolen katsomatta:Punaisen ristin sivut. Selatan sitä.Löyty sivu yksinäiselle.

Vierailija
132/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sanonut minulle, että vaikka menisin hiihtämään metsään tai lomareissulla ruokakauppaan, niin aivan varmasti löydän sieltä juttukaverin. Mielestäni on vain äärettömän helppoa jutella ja olla mukava ihmisille. Ja kun en valitse niitå ihmisiä, joille juttelen, niin saatan löytää aivan ihania ihmisiä ja muutama heistä on jäänyt elämääni, esimerkiksi yksi nyt noin 89 vuotias herttainen leskirouva, jonka kanssa huomasin olevan usein samaan aikaan kaupassa.

Mutta... Juttelen vain suomen kielellä. Englantini ei ole kovin kummoista, joten en osaa ilmaista itseäni sillä kuin sen verran mitä jossain ulkomailla ollessa on ehkä tarvis. Sillä kielellä minusta ei saa siis ystävää tai edes kaveria.

Vierailija
133/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Ainakaan se ei johdu r¤sismista koska ihan yhtälailla täysin ystävättömiä löytyy myös suomalaisista vaikka ja kuinka.

Tosin heidän ahdistuksensa yksinäisyydestä ei pahemmin mediaa kiinnosta.

Vierailija
134/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut ulkomailla töiden takia vuosia, eri maissa, ja mun ystäväpiiri koostui lähinnä muista ulkomaalaisista jotka olivat siellä töissä. Ei paikallisiin tutustu helposti missään maassa.

Samoin Suomessa asuvat ulkomaalaiset opiskelijat kuten espanjalaiset ovat yleensä paljon tekemissään keskenään eikä heillä ole välttämättä suurta intoa opetella suomen kieltä kun asiat voi yleensä hoitaa kohtuullisella englannin kielen taidolla. Heitä saattaa sitten satunnaisesti kokoontua isompikin joukko pieneen opiskelija-asuntoon.

Vierailija
135/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alammeko nyt sitten miettimään yhdessä sinun ongelmiasi? Vai haluaisitko tehdä uuden aloituksen, jossa voisit kertoa enemmän itsestäsi, kirouksesta ylläsi ja kaikesta pahasta, mitä ikinä tunnet ilmeisesti kaikkia kohtaan?

Tämä keskustelu koski tuota lehtijutun poikaa, mutta sinä haluat kääntää aiheen väkisillä itseesi.

Vierailija
136/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ainakaan se ei johdu r¤sismista koska ihan yhtälailla täysin ystävättömiä löytyy myös suomalaisista vaikka ja kuinka.

Tosin heidän ahdistuksensa yksinäisyydestä ei pahemmin mediaa kiinnosta.

No ei kai tavisten yksinäisyydestä kovin kummoista lehtijuttua saakaan, koska viimeistään kolmannessa lausessa tulee aina ilmi, että yksinäiset ovat jotain ihan ihmeellisiä vihamielisiä erakoita. Heille mikään tai kukaan ei kelpaa ja kriteerit kaverille ovat valtavat. He syyttelevät muita ihmisiä ongelmastaan, mutta eivät näe omia vajavaisuuksiaan ystävänä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on sanonut minulle, että vaikka menisin hiihtämään metsään tai lomareissulla ruokakauppaan, niin aivan varmasti löydän sieltä juttukaverin. Mielestäni on vain äärettömän helppoa jutella ja olla mukava ihmisille. Ja kun en valitse niitå ihmisiä, joille juttelen, niin saatan löytää aivan ihania ihmisiä ja muutama heistä on jäänyt elämääni, esimerkiksi yksi nyt noin 89 vuotias herttainen leskirouva, jonka kanssa huomasin olevan usein samaan aikaan kaupassa.

Mutta... Juttelen vain suomen kielellä. Englantini ei ole kovin kummoista, joten en osaa ilmaista itseäni sillä kuin sen verran mitä jossain ulkomailla ollessa on ehkä tarvis. Sillä kielellä minusta ei saa siis ystävää tai edes kaveria.

Minäkin löydän juttukaverin vaikka mistä, mutta juttukaveri on ihan eri asia kuin ystävä tai edes kaveri. 

Vierailija
138/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä se sinulle kuuluu? Et ainakaan ole pahoillasi suomalaisen naisen puolesta, kun kerran vihaat naisia:D

Mitä sinä täällä kätiset omia naisvihajuttujasi?

Sinähän se osaat haukkua suomalaisia naisia ihan riittämiin, ei siihen ulkomaanelävää tarvita:D

Ei ulkolaisen meihet naisia hauku, vaan ihan sinä itse. Nuokin haukut mitä laitoit kommentissasi jonkunulkolaisen miehen suuhun ovat ihan sinun oma mielipiteesi naisista.

Ei meitä kiinnosta sinun naisvihafantasiat. Mene kätisemään vanhemmillesi, ne joutaa kuuntelemaan ja kärsimään, kun ovat sinut tänne kerran hommanneet vinkumaan ja valittamaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako Josué Magaña suomea, se varmasti auttaisi.

Ei auta. Ihan supisuomalainen olen eikä noita kavereita noin vaan löydy.

No täällä on ennenkin teille todettu, että tuskinpa se syy kaverittomuuteenne on kaikissa muissa ihmisissä, vaan olette ihan itse asian ongelma.

Tämähän se. Eli niillä muilla ihmisillä ei ole välttämättä ystäväongelmaa, vaan vain ystävättömillä. Ainoa yhdistävä tekijä muihin on se ystävätön.

Joo-o. Tunnen kyllä monta joilla on vähemmän ystäviä kuin minulla.

Kyllä se on suomalaisten asenteissa se vika. Ihan 101%. Ulkomailla saan helposti ystäviä,

Sitten sulla onkin paljon ystäviä. Ei mikään ihme, jos tunnet monta, joilla vähemmän kuin sulla.

Mulla on kolme hyvää ystävää ja muutamia kavereita. En kaipaa enempää ystäviä. Ystävien kesken on pidettävä aktiivisesti yhteyttä eikä mulla ole voimia enempään kuin kolmeen. Varsinkaan silloin, kun joku ystävistäni elää rankkaa elämänvaihetta ja mulla on oltava aikaa ja voimia kuunnella, olla tukena ja tarvittaessa auttaa konkreettisesti. Töissä pitää käydä ja pyörittää lapsiperheen arkea. Joskus yöunet jäävät vähiin, kun illalla myöhään on kuunnellut ystävän murheita. Ei omakaan elämä aina ole ruusuilla tanssimista. Jos ystäviä olisi 10 tai 20, kavereita 50 tai 100 ja hyvänpäivän tutut vielä päälle, missä välissä edes läpäisi. Pitää olla melkoinen Duracell - pupu, että jaksaisi sellaista.

Mä olen ihan samanlainen. Juuri viime viikonloppuna yhden ystäväni elämässä tapahtui yllättäen aika kamala asiaa ja muistutin häntä, että koska suru ja ahdistus iskee usein yön hiljaisina tunteina, mulle saa soittaa vaikka klo 3 aamuyöllä. Jos mulla olisi kymmeniä ystäviä, en voisi kenellekään heistä sanoa niin. Siksi mullakin ystävien määrä on rajallinen. Kavereita on ystävien lisäksi sekä tuttavia, mutta ystäviä en tarvitse kovin montaa. 

Vierailija
140/196 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella suomen kieli. En minä ainakaan jaksa puhua englantia. Ulkomailla voi olla pakkokin mutta Suomessa ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan