Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko 12-vuotiaalle Reiman toppapuvun talveksi?

Kommentit (229)

Vierailija
101/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu varmaan 140 koon kurahousut tuon päälle.

Vierailija
102/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite taisin aikoinaan 90-luvulla käyttää kutosella vielä toppahaalaria tai ainakin vitosella. En oikein muista. Kyllähän siitä jo silloin vähän kuittailtiin. Se oli vielä värikäs. Toisaalta minusta kasvoi sellainen, joka ei kauheasti muiden mielipiteistä piittaa. En edes teininä halunnut kuulua massaan. Olisi kurjaa elää sellaista elämää mitä muut haluaa minun elävän eikä sellaista mitä itse haluan elää.

Itse olin 90-luvun alkupuolella kuudesluokkalainen ja silloin haalareita oli monilla meidän luokalla. Olisiko sinulla niin, että muoti oli mennyt jo ohi, mutta äitisi ei sitä ollut huomannut?

Siihen aikaan myös varmaan perittiin enemmän vaatteita muilta. Jos olit saanut hyvän kutosluokkalaisen koon haalarin jostain, sittenpä sitä käytettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja hänen touhuistaan, onko haalari hänelle käyttökelpoinen. Jos tykkää lumihommista ja esim. mäenlaskusta, haalari on oikein kätevä. Annetaan lasten olla lapsia!

Kouluja on erilaisia. Haalari ehkä ei ole oikea valinta sellaisissa paikoissa, joissa välitunnilla ainoastaan jutellaan. Mitä kauemmaksi kaupunkien keskustoista mennään, sitä enemmän lapset välitunneilla leikkivät, mikä on heidän iälleen oikein sopivaa puuhaa. Maaseudun kouluissa, joissa on sopivanlainen ympäristö tarjolla, lapset leikkivät ihan täysillä kuudenteen luokkaan asti. On ihan tavallista, että kuudesluokkalainen makaa talvella hangessa.

Vierailija
104/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite taisin aikoinaan 90-luvulla käyttää kutosella vielä toppahaalaria tai ainakin vitosella. En oikein muista. Kyllähän siitä jo silloin vähän kuittailtiin. Se oli vielä värikäs. Toisaalta minusta kasvoi sellainen, joka ei kauheasti muiden mielipiteistä piittaa. En edes teininä halunnut kuulua massaan. Olisi kurjaa elää sellaista elämää mitä muut haluaa minun elävän eikä sellaista mitä itse haluan elää.

Ja nyt sinustakin tuli lopulta kuitenkin palstamummo. Niin ne haaveet erilaisuudesta vaan kaatuu.

Joo. Onneksi käyn täällä harvoin. Ulkona sataa niin iski laiskuus ja jumituin sohvalle. 

Vierailija
105/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Reima ei aikuisten kokoja? Itse hankkisin sellaisen.

Vierailija
106/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan 12-vuotiaalle mahdu. Ja olisi ne vähän turhat koulussa lyhyitä välitunteja varten ährätä vielä kuriksia päälle.

Vierailija
107/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kätevä moottorikelkkaillessa

Vierailija
108/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 90-luvun alkupuolella kuudesluokkalainen ja silloin haalareita oli monilla meidän luokalla. Olisiko sinulla niin, että muoti oli mennyt jo ohi, mutta äitisi ei sitä ollut huomannut?

Äiti ei huomannut?? Ihan yhtä hyvin on voinut olla isäkin joka ei ole huomannut!

Tiedätkö edes, että Suomessa on paljon yksinhuoltaja isiä jotka ovat jättäneet alkoholisti ämmänsä ja ottaneet lapset mukanaan turvaan äidiltään?? Eipä tainnut tietää,sillä he eivät ulise ja valita kuin nämä yyhhoo äipät.

Vierailija
109/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itse asiassa yksi tuttavatyttö, joka viime talvena, jolloin oli 10-11-vuotias, pukeutui vielä aika "lapsellisesti", enkä tarkoita tätä pahalla tai pilkaten, mutta tuli vaan tästä avauksesta mieleen. Jos vaikka talvella mentiin yhdessä kävelylle, vaatteet oli tyyliä haalarit, kuomat, kypäräpipo, pitkävartiset suojarukkaset yms.

Mutta tämä ehkä muutenkin aika suojattua lapsuutta elänyt, ehkä liittyy siihen. Eipä se minua häiritse. Ehkä vaan joskus hassulta tuntui se, että muuten on niin iso ja fiksu, kun on vaikka sisällä oltu ja juteltu ja suhtaudun melkein kuin aikuiseen. Sitten eteisessä rupeaa pukemaan noita, niin on kuin eri henkilö!

Noh.. meillä 10v saattoi keväällä mennä loskakelissä laskemaan pulkkamäkeä niin, että eli tuollanen ap:n linkin tapainen haalari, talvikumpparit ja vuorilliset kurarukkaset. Onko tämä teidän mielestä liian "lapsellista" (pukeutumista ja/tai toimintaa) ????

Vierailija
110/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa reiman kaltainen firma hihasta repii noita, että mitä kokoja laitetaan myyntiin. Eli eiköhän ne isotkin koot kaupaksi mene ja niitä siis myös käytetään.

Vierailija
111/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itse asiassa yksi tuttavatyttö, joka viime talvena, jolloin oli 10-11-vuotias, pukeutui vielä aika "lapsellisesti", enkä tarkoita tätä pahalla tai pilkaten, mutta tuli vaan tästä avauksesta mieleen. Jos vaikka talvella mentiin yhdessä kävelylle, vaatteet oli tyyliä haalarit, kuomat, kypäräpipo, pitkävartiset suojarukkaset yms.

Mutta tämä ehkä muutenkin aika suojattua lapsuutta elänyt, ehkä liittyy siihen. Eipä se minua häiritse. Ehkä vaan joskus hassulta tuntui se, että muuten on niin iso ja fiksu, kun on vaikka sisällä oltu ja juteltu ja suhtaudun melkein kuin aikuiseen. Sitten eteisessä rupeaa pukemaan noita, niin on kuin eri henkilö!

Noh.. meillä 10v saattoi keväällä mennä loskakelissä laskemaan pulkkamäkeä niin, että eli tuollanen ap:n linkin tapainen haalari, talvikumpparit ja vuorilliset kurarukkaset. Onko tämä teidän mielestä liian "lapsellista" (pukeutumista ja/tai toimintaa) ????

Ei minun mielestäni ole lapsellista. Hyvä juttu, että mäenlaskut ja ulkopuuhat kiinnostaa, eikä vain kännykkä.

Vierailija
112/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei huomannut?? Ihan yhtä hyvin on voinut olla isäkin joka ei ole huomannut!

Tiedätkö edes, että Suomessa on paljon yksinhuoltaja isiä jotka ovat jättäneet alkoholisti ämmänsä ja ottaneet lapset mukanaan turvaan äidiltään?? Eipä tainnut tietää,sillä he eivät ulise ja valita kuin nämä yyhhoo äipät.

90-luvulla perinteiset sukupuoliroolit olivat vielä voimissaan.

Vierailija
113/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu ole mikään päiväkoti, jossa lapset pääasiassa vain leikkivät. Kouluun mennään opiskelemaan ja vaatetuksen pitää olla asiallinen. Kotona sitten voi vaihtaa haalareihin ja kurahousuihin ja mennä lammikkoon istumaan, jos sellainen tosiaan vielä kuudesluokkalaista kiinnostaa.

Vierailija
114/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Reima ei aikuisten kokoja? Itse hankkisin sellaisen.

Osta pilkkihaalarit.

Vierailija
115/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on haalarirunkkari joka tekee joka viikko uuden aloituksen haalareista ja kurahousuista isoille lapsille ja te typerykset ruokitte sen fetissiä vastailemalla auliisti joka aloitukseen. Ymmärrättekö te ollenkaan, että sitä kiihottaa lapset kuravaatteissa ja toppahaalareissa?

Vierailija
116/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on haalarirunkkari joka tekee joka viikko uuden aloituksen haalareista ja kurahousuista isoille lapsille ja te typerykset ruokitte sen fetissiä vastailemalla auliisti joka aloitukseen. Ymmärrättekö te ollenkaan, että sitä kiihottaa lapset kuravaatteissa ja toppahaalareissa?

Oh, Reiman vaatesuunnittelijoissa taitaa olla useampikin tällainen ???

Vierailija
117/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas haalarihullun avaus, mutta vastataan silti. Meillä vitosluokkalainen varmaan vielä haluaisi haalarin, viime talvena käytti, samoin pari kaveriaan käytti myös. Ei kukaan kuulemma kiusannut. Pieni koulu pienellä paikkakunnalla toki. Viime talven haalari vaan oli jo silloin nafti ja noita isompia kokoja on vaikea löytää. Tuo Reiman haalari näyttää jotenkin vauvamaiselta, ennemmin ostaisin jonkun kelkkahaalarin tai pojalle vaikka pilkkihaalari. Jos löydän puvun mikä mahtuu myös minulle, varmaan ostan. Voin sitten itse sitä myöhemmin pitää pihalla. Ollaan jo aika saman mittaisia tytön kanssa, itselläkin jotain perusvaatteita koossa 164, tytöllä koko 152.

Vierailija
118/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas haalarihullun avaus, mutta vastataan silti. Meillä vitosluokkalainen varmaan vielä haluaisi haalarin, viime talvena käytti, samoin pari kaveriaan käytti myös. Ei kukaan kuulemma kiusannut. Pieni koulu pienellä paikkakunnalla toki. Viime talven haalari vaan oli jo silloin nafti ja noita isompia kokoja on vaikea löytää. Tuo Reiman haalari näyttää jotenkin vauvamaiselta, ennemmin ostaisin jonkun kelkkahaalarin tai pojalle vaikka pilkkihaalari. Jos löydän puvun mikä mahtuu myös minulle, varmaan ostan. Voin sitten itse sitä myöhemmin pitää pihalla. Ollaan jo aika saman mittaisia tytön kanssa, itselläkin jotain perusvaatteita koossa 164, tytöllä koko 152.

Kuva on vähän huono. Tuo voi olla isossa koossa ihan hyvä, tai sitten ei. Vaikea sanoa. Yksivärinen tollanen neutraali vaikuttaa muuten kyllä hyvältä juuri isommille.

Vierailija
119/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuukki ajaa pyörällä kouluun ja jos on kylmä ilma niin laittaa toppahaalarin koko eppukuukkinelkki.

Vierailija
120/229 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mahdu. Ja miksi edes pitäisi mahtua, kun tuossa sanotaan, että "Vedenpitävä kangas on loistava erittäin märässä säässä: sopii ulkoiluun kaatosateessa ja märässä lumessa. Vesipilari > 10 000 mm".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan