Ostaisitko 12-vuotiaalle Reiman toppapuvun talveksi?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuu varmaan 140 koon kurahousut tuon päälle.
No ei mahdu. Ja miksi edes pitäisi mahtua, kun tuossa sanotaan, että "Vedenpitävä kangas on loistava erittäin märässä säässä: sopii ulkoiluun kaatosateessa ja märässä lumessa. Vesipilari > 10 000 mm".
Hyvän haalari pointti on just se, että ei tarvi kuriksia. Erityisesti kun isommat kouluikäiset ei niistä kuriksista niin välitä.
Niin no kurahousuthan on nimensä mukaiset hyvät silloin, kun on kuraa, eikä halua sotkea haalaria tai muita ulkovaatteita, vaikka nekin pitäisivät vettä. Mutta eipä isommat itseään niin pahasti kuraa. Ehkä toka- tai kolmasluokkalaisella voi vielä olla erikseen kurahousut, mutta sitä isommilla vedenpitävä haalari riittää varmasti aika pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 on melkein yläasteella. Provo.
Miksi kokoja sitten on 164 senttiin saakka?
Lapset saattavat olla eri pituisia. Jotkut ovat jo kolmannella tuon mittaisia.
Reiman sivulla:
"Meiltä löydät säänkestävät ja lämpimät talvihaalarit lapsille aina vastasyntyneestä noin 0-12-vuotiaille."
Tiedätkö, että sitä on monenlaisia 12-vuotiaita ja isokokoisia nuorempia lapsia. Kaikki ei kehity samaan tahtiin ja toiset ei saavuta samoja askelmia koskaan.
Sanoisin, että keskimääräinen 10-12-vuotias ei enää pukeudu näihin lasten vaatteisiin, vaan harrastuksiin suunniteltuihin vaatteisiin, jos pitää olla pitkään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 on melkein yläasteella. Provo.
Miksi kokoja sitten on 164 senttiin saakka?
Lapset saattavat olla eri pituisia. Jotkut ovat jo kolmannella tuon mittaisia.
Reiman sivulla:
"Meiltä löydät säänkestävät ja lämpimät talvihaalarit lapsille aina vastasyntyneestä noin 0-12-vuotiaille."
Tiedätkö, että sitä on monenlaisia 12-vuotiaita ja isokokoisia nuorempia lapsia. Kaikki ei kehity samaan tahtiin ja toiset ei saavuta samoja askelmia koskaan.
Sanoisin, että keskimääräinen 10-12-vuotias ei enää pukeudu näihin lasten vaatteisiin, vaan harrastuksiin suunniteltuihin vaatteisiin, jos pitää olla pitkään ulkona.
No tossa varmaan oli ajatus, että Reima on suunnitellut nämä ajatuksella, että mallisto kelpaa myös 12-vuotiaaksi saakka eli ala-asteikäisille nämä kai tarkoitettu.
Jos lapsi tykkää harrastaa ulkoharrastuksia, esim. aikuisten mukana pilkkimistä tms., niin ostaisin. Jos lapsi pyytäisi itse tuollaista käyttöönsä niin ostaisin. Muussa tapauksessa en.
Tässä on yksi vaihtoehto isoja haalareita, jos lapsi tykkää karvahupuista:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi tykkää harrastaa ulkoharrastuksia, esim. aikuisten mukana pilkkimistä tms., niin ostaisin. Jos lapsi pyytäisi itse tuollaista käyttöönsä niin ostaisin. Muussa tapauksessa en.
Sanoisinpa, että ns. hyvissä perheissä, joissa ulkoillaan ja vietetään aikaa perheen kanssa, käytetään myös pidempään hyvä lasten vaatteita kuten haalareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisinpa, että ns. hyvissä perheissä, joissa ulkoillaan ja vietetään aikaa perheen kanssa, käytetään myös pidempään hyvä lasten vaatteita kuten haalareita.
Byyhyy, meillä on huono perhe, kun lapsilla on ollut toppahousut jo eskarista lähtien :( oikeesti oon kyllä vaan silleen pihi, että kun ostaa takin&housut, niin ei tartte ostaa takkia ja haalaria erikseen.
Noh, oma 12-vuotiaani on alkanut innostua goottityylisistä vaatteista ja pitäisi kuulemma musta villakangastakki saada talveksi. Niin että en usko, että innostuisi haalarista. Tai no jos se olisi musta ja siinä olisi jotain ketjuja tai nyörejä, niin sitten ehkä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin, jos uskoisin, että koulukiusatuksi tuleminen kasvattaa lapsen luonnetta.
Eli et halua puuttua kiusaamiseen, vaan pakotat lapsesi harmaaksi tavikseksi, ettei kiusata.
Minulla on hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa muiden lasten toimintaan.
Jos minun lapseni haluaa olla erilainen, minä annan siihen kaikki mahdollisuudet ja puolustan häntä tarvittaessa, mutta minä en pakota häntä olemaan erilainen kuin hän itse on ja riskeeraa samalla, että hän joutuisi koulukiusatuksi.
Kuulostat juuri sellaiselta äidiltä, joka pakottaa lapsensa kouluun sellaisissa vaatteissa, joissa hän ei halua mennä, koska tietää joutuvansa kiusatuksi vain, että sinä saisit uhriutua somessa. En tiedä täyttääkö tämä ihan Munchausen by proxyn määritelmää, mutta sinne päin se menee.
12 vuotiaalle tollanen taaperon puku jossa kenkien alle laitettavat remmit. Anna mun ap nauraa. 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
12 vuotiaalle tollanen taaperon puku jossa kenkien alle laitettavat remmit. Anna mun ap nauraa. 🤣🤣
Jonnet ei muista, mutta aikuisille naisille oli ainakin 90-luvulla ns. hiihtareita, joissa oli lenkit jalan alle!
Mikä niissä lenkeissä on niin naurettavaa? Jos yhtään liikkuu lumessa, lenkit pitää lahkeet kengissä kiinni eikä kastu sukat. Värittömiä silikonilenkkejä ei juuri edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
koulukiusaajan äiti ??
Mieluummin haalari kuin vape.
"Jopa alakoululaiset käyttävät ja välittävät sähkötupakkaa, eli niin sanottua vapea toisilleen."
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/56eaae56-06db-435a-b18b-42db…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin, jos uskoisin, että koulukiusatuksi tuleminen kasvattaa lapsen luonnetta.
Eli et halua puuttua kiusaamiseen, vaan pakotat lapsesi harmaaksi tavikseksi, ettei kiusata.
Jos minun lapseni haluaa olla erilainen, minä annan siihen kaikki mahdollisuudet ja puolustan häntä tarvittaessa, mutta minä en pakota häntä olemaan erilainen kuin hän itse on ja riskeeraa samalla, että hän joutuisi koulukiusatuksi.
Kuulostat juuri sellaiselta äidiltä, joka pakottaa lapsensa kouluun sellaisissa vaatteissa, joissa hän ei halua mennä, koska tietää joutuvansa kiusatuksi vain, että sinä saisit uhriutua somessa. En tiedä täyttääkö tämä ihan Munchausen by proxyn määritelmää, mutta sinne päin se menee.
Onko teillä jollain oikeasti kokemusta, että lasta on kiusattu haalarin vuoksi? Onko tuo oikeasti sellainen asia, josta kiusataan? Itse en näe suurta ulkonäöllistä eroa siinä, onko lapsella päällä haalari vai toppatakki ja toppahousut, mutta onko tässä lasten silmin isompi ero vai?
Jos harrastatte rekikoirasafareita ja arktista telttailua niin ehdoton. Täällä kirjoittaville ei tule mieleenkään että eri asioihin erilaiset kamppeet vaan kouluun ollaan heti laittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jollain oikeasti kokemusta, että lasta on kiusattu haalarin vuoksi? Onko tuo oikeasti sellainen asia, josta kiusataan? Itse en näe suurta ulkonäöllistä eroa siinä, onko lapsella päällä haalari vai toppatakki ja toppahousut, mutta onko tässä lasten silmin isompi ero vai?
Nimenomaan vaatteet ovat helpoin kiusaamisperuste. Miten olet omasta kouluajastasi selvinnyt huomaamatta sitä?
ei enää 12 v , koulussa voi muut nauraa
Hyvän haalari pointti on just se, että ei tarvi kuriksia. Erityisesti kun isommat kouluikäiset ei niistä kuriksista niin välitä.