Ostaisitko 12-vuotiaalle Reiman toppapuvun talveksi?
Kommentit (229)
Ei haalari itsessään ole hyvä tai huono. Se riippuu niin paljon siitä, että mitä muilla ikätovereilla on. Sellaisia muodit on. Ei sillä ole merkitystä, onko haalari mammojen silmiin hyvä vai ei.
Tuossahan on toisaalta kyse koosta, ei iästä. Oma lapseni on 12-vuotias ja pelaa jalkapalloa. Osa pojista on jo tuossa iässä yli 180-senttisiä.
Kyllähän joku alakouluikäinen voi hyvinkin tykätä haalarista. Nopea vetäistä päälle ja pääsee välkälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on toisaalta kyse koosta, ei iästä. Oma lapseni on 12-vuotias ja pelaa jalkapalloa. Osa pojista on jo tuossa iässä yli 180-senttisiä.
Kyllähän joku alakouluikäinen voi hyvinkin tykätä haalarista. Nopea vetäistä päälle ja pääsee välkälle.
Näin minäkin asian näkisin, että nuo isoimmat koot (oliko 160?) on varmaan tarkoitettu pitkille 10-vuotiaille eikä niinkään 12-vuotiaille. Minun näkemys on, että 10-vuotiaat ovat vielä "haalari-iässä", sen ikäisille nämä kaikki tässä keskustelussa linkitetyt haalarit ovat hyviä, mutta 12-vuotiaat ovat jo sen verran teinejä ja ala-asteen isoimpia, että vaikea uskoa, että he haluaisivat ainakaan kouluun pukea haalaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pienten lasten toppahaalari eli en ostaisi.
Pienten lasten? Isoin koko on 164, joten se on sekä pienten että isojen. Irrallaan kuva näyttää ihan eriltä kuin jos se on lapsen päällä. Onko tämäkin sinusta "pienten lasten toppahaalari"?
https://thumb.tildacdn.com/stor3364-3062-4064-b233-396161353631/-/forma…
Kunpa aikuisellekin olisi tällaisia. Ei juuri tämä kuosi, mutta hyvännäköinen muutoin. Jos olet lastenkoot ylittänyt, vaihtoehdot on ylisuuri pilkkihaalari tai oranssi työmieshaalari. Ei kiitos !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin, jos uskoisin, että koulukiusatuksi tuleminen kasvattaa lapsen luonnetta.
Eli et halua puuttua kiusaamiseen, vaan pakotat lapsesi harmaaksi tavikseksi, ettei kiusata.
Minulla on hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa muiden lasten toimintaan.
Jos minun lapseni haluaa olla erilainen, minä annan siihen kaikki mahdollisuudet ja puolustan häntä tarvittaessa, mutta minä en pakota häntä olemaan erilainen kuin hän itse on ja riskeeraa samalla, että hän joutuisi koulukiusatuksi.
Kuulostat juuri sellaiselta äidiltä, joka pakottaa lapsensa kouluun sellaisissa vaatteissa, joissa hän ei halua mennä, koska tietää joutuvansa kiusatuksi vain, että sinä saisit uhriutua somessa. En tiedä täyttääkö tämä ihan Munchausen by proxyn määritelmää, mutta sinne päin se menee.
Onko teillä jollain oikeasti kokemusta, että lasta on kiusattu haalarin vuoksi? Onko tuo oikeasti sellainen asia, josta kiusataan? Itse en näe suurta ulkonäöllistä eroa siinä, onko lapsella päällä haalari vai toppatakki ja toppahousut, mutta onko tässä lasten silmin isompi ero vai?
Nimenomaan vaatteet ovat helpoin kiusaamisperuste. Miten olet omasta kouluajastasi selvinnyt huomaamatta sitä?
Ensin itketään ettei voi kaikilla olla kalliita merkkivaatteita ja siitä kiusaamisen pitää loppua. Tai kritisoidaan nilkat paljaana kulkemista ryhmäpaineen alla. Perään kikatellaan, nälvitään ja kauhistellaan oikein erinomaisen säänmukaista pukeutumista. Ei noin kannata pukeutua kun siitähän kiusataan!
Huokaus.
btw, miksi nuorten muodin pitää aina mennä niin että joku kohta palelee tai kastuu? Paljaat nilkat tai omassa nuoruudessa ei missään tapauksessa pipoa pakkasella eikä kumppareita märällä.
anteex mut miksi tämä nähdään tällaisena joko tai asiana? Miksei vaikka 12 vuotaisella voisi olla molemmat toppatakki ja toppahousut sekä haalarit? Valkkaa päivän ja tilanteen mukaan, kummat pukee. Vai onko se liikaa pröystäilyä jos on kahdet toppavaatteet ?
Miksei jos harrastaa laskettelua tai lumilautailua. Äärimmäisen käytännöllinen siihen.
ei huono