Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllinen kuinka olet varautunut työttömyyteen?

Vierailija
25.09.2023 |

Ansiosidonnaisen loputtua siirryt lakisääteiselle työttömyyskorvaukselle joka on netto 580 euroa kuussa.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ansioisidonnaista saisin 400 päivää (en 300, niin kuin joku mainitsi). Mutta vaikea kuvitella, ettei minulle olisi jo väkisinkin saatettu työpaikka ennen tuon ajan loppumista. Ellei omasta toimesta, niin työkkärin. It-alalla löytynee joku vapaa paikka vaikka huonompipalkkaisena koodarina pienellä lisäkurssilla, jos ei muuta löydy. Kouluttauduin tälle alalle, en himosta, vaan siksi, että niitä töitä olisi elämän loppuun asti. Uskon siihen edelleen, että tulee olemaan niin halutessani.

Vierailija
22/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ansioisidonnaista saisin 400 päivää (en 300, niin kuin joku mainitsi). Mutta vaikea kuvitella, ettei minulle olisi jo väkisinkin saatettu työpaikka ennen tuon ajan loppumista. Ellei omasta toimesta, niin työkkärin. It-alalla löytynee joku vapaa paikka vaikka huonompipalkkaisena koodarina pienellä lisäkurssilla, jos ei muuta löydy. Kouluttauduin tälle alalle, en himosta, vaan siksi, että niitä töitä olisi elämän loppuun asti. Uskon siihen edelleen, että tulee olemaan niin halutessani.

TE-toimisto ei anna tai tarjoa työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, koulutus ja koulutus. Kun vaan hoitaa sen kuntoon tai päivittää, niin kyllä niitä töitä saa.

Vierailija
24/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä ihme on työvoimatoimiston tehtävä sitten?

Vierailija
25/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman heikosti, mutta parempaan en kahden teinin vuoroviikkovanhempana tässä taloustilanteessa pysty. Kuulun tietysti työttömyyskassaan ja vähän säästöjäkin on. Asuntolainan saisi toivottavasti lyhennysvapaalle. Onneksi on myös tukiverkkoja, jotka auttaisivat lasten kuluissa, jos oikein huonosti menee. 

Täytyy toivoa, että saisin pitää työni vielä ainakin kaksi vuotta. Sitten esikoinen on todennäköisesti omillaan ja kulut alkavat pikkuhiljaa laskea. 

Reilun viiden vuoden päästä pärjään jo varsin pienillä tuloilla. Siihen asti olisi mukava antaa lapsille kivat ja huolettomat nuoruusvuodet. 

Vierailija
26/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitanneeko tuo mittään?

Elän hyvin sijoituksillani ja tuloillani ihan ilman eri korvaustakin.

Kyllä sitä nyt 20 vuoden työssäkäymisestä nyt rahaa on jo kertynyt että pärjää työttömänäkin ihan hyvin.

Vierailija
27/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Olen ylimielinen, typerä kokoomuslainen ja luulen tietäväni että minulle ei koskaan voi käydä niin. Vain ja ainoastaan koska minulla luulo omasta paremmuudestani. Enkä oikeastaan ymmärrä että moni joutuu työttömäksi vasten tahtoaan (kyllä- myös korkeapalkkaisesta virasta). En ole sisäistänyt tätä. Ei mahdu ajatusmaailmaani. 

Siinä tapauksessahan olisin haukkunut itse itseäni. Enkä minä ole se surkea tyyppi joka saa asumistukea, työttömyystukea tms. Enhän?

Nim. Typerä kokoomuslainen 

Vierailija
28/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sata kiitoskorttia,jotka lähetän vasemmistopoliitikoille,niin on hyvin hoitaneet Suomen asiat.

Persut tätä palettia pyörittää?

Vierailija
29/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jemmarahaa pankkitilillä, että voin käydä tatuoimassa sanan "Työtön" ihooni.

Vierailija
30/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köysi on katsottu.

Ja rasvattu. Kunnon petäjää vielä etsin.

Vierailija
31/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistin ettei minulla ole työvelvoitetta 😁

Vierailija
32/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun halvalla vuokralla, lapset muuttaneet omilleen, ei velkaa, kuulun liittoon ja kassaan, on säästöjä ja mummonmökki maalla jonne voi muuttaa jos tosi pahasti käy.

Se liiton raha eli ansiosidonnainen loppuu 300 päivän jälkeen. Tuskin riittää 580 euroa mökin ylläpitoon ja muihin elämisen laskuihin. 

https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/-a…

Ja hallitus leikkaa sen jo 8 viikon työttömyyden jälkeen lähelle tuota peruspäivärahaa. Asumistuet lähellä nolaa.

Eli tukiverkoa ei ole, kun hallitus on ajanut Suomen lamaan ja helpottanut irtisanomista. Meille kaikille käy kohta huonosti. Se 10% rikkaimmista on ainoita, jotka pärjää.

Vierailija
33/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko. Kyllä tämä hallitus ajaa maan lamaan ja työttömyyden tappiin.. saat 300 päivää ansiosidonnaista ja 8 viikkoa täyden summan, loppuosa on minimi.

Kyllä spermis osaa!

Vierailija
34/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa on enää kourallinen jäljellä.

Meillä on kellari vuokrattuna ( 1000 e v ) ja 1 huoneessa asuu lähihoitaja ( 400 e kk ).

Yhtiövastike on todella pieni, alle 100 e kk.

Jos jäisin työttömäksi, en saisi enää töitä.

Luult asuttaisi tässä niin kauan, kun lapsi asuu kotona. Kun rahat loppuisi, olisi pakko myydä ja muuttaa halvempaan. Asuminen on niin halpaa, ei ole järkeä

35/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun työttömäksi, oletan sen kestävän Max joku 3-4kk kerrallaan, joten sen ajan voin vaikka seistä päälläni saaden ansiosidonnaista työttömyysrahaa. Ja minulla on joku 9000€ säästössä rahaa.

Vierailija
36/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus, koulutus ja koulutus. Kun vaan hoitaa sen kuntoon tai päivittää, niin kyllä niitä töitä saa.

Niin jos koulutus on sote-alalta...

Vierailija
37/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä nykyään paikkaansa. Mikään osaaminen ei tuo työpaikkaa. Selaa huviksesi Linkediniä ja katso millaiset ihmiset hakevat työtä.

Vierailija
38/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtymällä alalle josta ei joudu pois sekä maksamalla asuntolainan pois.

Tuohonkin oli alapeukutuksia kun eihän noilla reppanoilla ole edes omaa asuntoa.

Vierailija
39/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tiedä.

Vierailija
40/105 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen.