Työllinen kuinka olet varautunut työttömyyteen?
Ansiosidonnaisen loputtua siirryt lakisääteiselle työttömyyskorvaukselle joka on netto 580 euroa kuussa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. En usko että lähihoitajana työt on loppumassa.
Näin minäkin luulin. No, sitten loukkaannuin tapaturmassa enkä voi enää ikinä tehdä hoitajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 euroa verojen jälkeen. Kyllä sillä pitää pärjätä. Tosin ei sillä kummempia harrastuksia harrasteta eikä käydä lomille etelässä. Säästää voi jos elää niukasti kuten minä. Jätän aina 100 euroa kk säästöön.
Kysymys! Onko toi työmarkkinatuki 595e siis se raha millä pitää elää kuukausi? Mites vuokra ja sähkölaskut?
Se on just se mutta voi hakea toimeentulotukea sähkölaskuun tai vaikka hammaslääkärilaskuun niin yleensä sen saa. Itse saan 25 euroa toimeentulotukea koska sähkölasku on just sen verran. 595 eurosta maksetaan vielä vuokran omavastuu osuus eli se loppusumma mikä jää asumistuen jälkeen. Sitten maksetaan netti myös ja puhelinkulut siitä 595 eurosta. Jos sinulla on lehtitilauksia niin maksat nekin siitä 595 eurosta ja kaikki muut laskut.
Minä eläisin siis juuri hyvin tuolla summalla vaikka töissä käynkin. Tuolla summalla saa tosi hyvin kuukauden ruuat ja käyttötavarat.
Yksin asuva pärjää halvassa asunnossa vuokra alle 400 euroa kuten minulla.
Asun yksin eikä lapsia minulla ole. Palkkaa saan nyt nettona noin 2200e/kk, asumiskulut ja autoilun kulut tuosta kun ottaa pois niin joku 1200e/kk jää rahaa minulla. Työttömänä minulle jäisi siis 595 eli nyt saan 600e/kk enemmän rahaa.
Asutko vuokralla? Ja onko säästöjä? Jos asut omistusasunnossa ja on säästöjä niin tuo 595€ on se raha josta maksat asumiskulut ja sit jos jotain jää niin ruokaa. Esim jos itse asuisin yksin niin jäisi asumiskulujen jälkeen ruokaan ja muuhun alle 100€.
En ol enää työikäinen, joten ei vastausta.
Miten ihmiset edelleen kuvittelevat, että TE-toimisto on työnvälitystoimisto?!
Se on pelkkää byrokratiaa varten olemassa ja valvoo byrokratian noudattamista, muuten tulee sanktioita.
Täällä ei myöskään näytetä ymmärtävän, että jos työttömyys iskee, niin se työttömyysturva ja asumistuki eivät sitten enää jatkossa turvaa - koska niitä LEIKATAAN rajusti.
Hyvä neuvo niille, jotka luulevat olevansa turvassa ja työllistyvänsä nopeasti uudelleen: Vilkaiskaa LinkedInistä mitä työttömäksi jääneet nuoret ja koulutetut ihmiset tilanteesta ajattelevat. Hakijoita on todella paljon nykyään ja kaikille ei paikkoja riitä.
Joo hei, työlait (?) ei koske korkekoulutettuja vaan duunareita vaan. Miten noin urpo voi olla?