Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jota hain tuli uudelleen hakuun

Vierailija
24.09.2023 |

Jaaha. Yli kuukausi sitten tuli hakuun paikka jota hain. Mulle ilmoitettiin , että "kiitos kiinnostuksesta, olen ensi viikolla yhteydessä asian tiimoilta". Se ensi viikko tuli ja ikinä ei kuulunut mitään. Kun kysyin asiaa, oli kuulemma rekrytointi kesken. Työpaikka hävisi vasta hetki sitten ja oletin, että paikka on täytetty. No kas vain, nyt se on tullut hakuun uudelleen ja he yrittävät saada jonkun aloittamaan jo heti. Omassa hakemuksessa oli maininta , voin aloittaa vaikka heti.

En sitten kelvannut. :)

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain puhelinsoiton konsultilta, jonka kanssa puhuimme 15 minuuttia. Keskustelu sujui oikein hyvin, ja hän sanoi lähettävänsä tietoni alustavan puhelinhaastattelun jälkeen eteenpäin. Kutsua haastatteluun ei kuitenkaan tullut, ja sama työpaikkailmoitus julkaistiin uudestaan. Miksi edes soitti, jos en täyttänyt haluttuja vaatimuksia?

Koska hän saa siitä palkkaa. Mitä pidempi rekryprosessi, sen isommin konsultti pääsee laskuttamaan.

Vierailija
42/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä rekrypelleilyt pitäisi lopettaa kokonaan. Ensimmäinen asiallinen hakija otetaan sisään, säästyy kaikkien aikaa, vaivaa ja rahaa. Nyt jäädään jumittamaan kaikenlaisiin epäoleellisuuksiin, että otetaanko nyt hakija x jolla oli parempi vastaus kysymykseen 187a vai hakija y joka valmistui paremmasta lukiosta vuonna 2003. Vai pyöritetäänkö sirkusta vielä seuraavat 2 kk ja palkataan toinenkin hr-konsultti, että varmasti löydetään se optimaalisin sairaanhoitaja/hitsaaja/paperinpyörittäjä pyörittämään rutiinihommia?

Tuollaiset pitkälliset prosessit käy järkeen jos haetaan jotain todella spesifiä huipputason asiantuntijaa tai johtajaa, mutta tavan työntekijöiden kohdalla tämä on ihan älytöntä. Nopealla rekryllä olisi täydellisen cv:n ja täydellisen tekohymyn sijasta tärkeämpää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, mikä myös tasa-arvoistaisi työmarkkinoita. Nyt näissä myllyissä eriytyvät ne halutut työntekijät joiden pitäisi tehdä kaikkien työt ja ne (enimmäkseen ihan normaalit ja tavallisen kompetentit) ihmiset jotka eivät kuitenkaan kelpaa minnekään.

En ota mitään ulinaa työvoimapulasta tosissani niin kauan kuin työnantajat tätä sirkusta pyörittävät.

Tämäpä. Nykyään tavallinen ei enää kelpaa. Itsekin hain yhteen paikkaan ja parin päivän päästä huomasin että paikka/paikat olivat uudelleen haussa. Luki, että jos vanhat hakijat haluavat olla vielä mukana rekryssä niin pitää laittaa uusi hakemus. Tämäkin työ hoidollista ja sellaista mistä on pulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se ettei tullut valituksi tuntuu ikävältä, mutta ehkä se antaa myös tilaisuuden tutkiskella omaa  hakemusta. Onko siinä ehkä jotain työnantajan näkökulmasta negatiivista tai epäselvää, koska he eivät halunneet kutsua sinua haastatteluun vaan mieluummin uusivat rekryprosessin.

Vierailija
44/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain paikkaa, johon 10 paikkaa auki. Kuitenkin tuli uudelleen hakuun pvm umpeuduttua. Ei ollut vuokrafirma. Olen 56, minun hakemus laitettu hylättyjen osastoon heti.

Vierailija
45/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvä avaaja, tällainen on tosiaan Suomessa tapana. Jos ensimmäisellä kierroksella ei löydetä sopivaa hakijaa, niin käynnistetään uusi hakukierros. Luulisin, että se, jos voi aloittaa työt heti, ei ole useinkaan ainoa "ansio" ja valintakriteeri.

Vierailija
46/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se ettei tullut valituksi tuntuu ikävältä, mutta ehkä se antaa myös tilaisuuden tutkiskella omaa  hakemusta. Onko siinä ehkä jotain työnantajan näkökulmasta negatiivista tai epäselvää, koska he eivät halunneet kutsua sinua haastatteluun vaan mieluummin uusivat rekryprosessin.

Vai kannattaisiko työnantajan tutkiskella, että onko jollain cv:n sanamuodoilla kuitenkaan niin paljon väliä, vaiko sittenkin sillä että työhön saadaan tekijä ja työ tulee tehdyksi?

Lillukanvarsissa jumittaminen on typeryyttä.

Vierailija
47/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain paikkaa, johon 10 paikkaa auki. Kuitenkin tuli uudelleen hakuun pvm umpeuduttua. Ei ollut vuokrafirma. Olen 56, minun hakemus laitettu hylättyjen osastoon heti.

Lisään vielä että yrityksen sivustolla oli paikka video esittelyllä. Luulen, että nämä videon lähettäneet ovat vahvoilla. Kyse ei ollut vaativasta asiantuntija työstä.

Vierailija
48/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa sitä, kuka tulee valituksi. Omalla kohdallani kävi noin, ja valittu henkilö oli ennestään töissä siinä paikassa.

Sitä vaan ihmettelin, miksi hän ei ymmärtänyt hakea jo ensimmäisellä kerralla. Toinen syy uudelleen avoimeen hakuun laittamiseen voi olla se, että valituksi tulevalla henkilöllä ei ollutkaan vielä kelpoisuutta ensimmäisen hakuajan päättyessä. Ja kolmas varsinkin julkisissa paikoissa se, että valintaprosessissa on tullut joku virhe.

Nämä siis paikoissa, joissa vaikuttaa politiikka. Tai sitten yksityisellä työnantajalla on vaan käynyt niin, että valittu henkilö on lopettanut saman tien.

Vierailija
49/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana voin ilmoitella ja tehdä rekrytoinnin kanssa mitä tahdon.

Vierailija
50/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse vielä hoitoalasta. Siksi ihmettelen vahvasti. Eiks pitänyt olla työvoimapula?

Olisikohan kyse siitä, että ovat vain etsivinään työntekijää, jolloin valvova viranomainen hyväksyy vajaamiehityksen.

Vierailija
51/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kannattaisiko työnantajan tutkiskella, että onko jollain cv:n sanamuodoilla kuitenkaan niin paljon väliä, vaiko sittenkin sillä että työhön saadaan tekijä ja työ tulee tehdyksi?

Lillukanvarsissa jumittaminen on typeryyttä.

Aina voi tietenkin tehdä puolihutaisten cv:n ja hakemuksen ja pitää työnantajaa turhantarkkana nillittäjänä jos cv:n selittämättömät aukot ja ekaluokkalaisen tasoa oleva kirjoitustyyli eivät innosta. Hakemuksenkin voi lähettää panomies69 @ hotmail.fi osoitteesta ja laittaa otsikoksi täysin väärän firman ja luottaa siihen että työnantaja kyllä tajuaa että hakija on asiallinen ja huolellinen työntekijä, kunhan tälle antaa mahdollisuuden.

Vierailija
52/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firma ei löydä työntekijöitä niin vika on lähes 100% varmuudella siinä firmassa tai utopistisissa vaatimuksissa työntekijää kohtaan. Ja yleensäkin työntekijöiden iso vaihtuvuus kertoo itsessään jo kaiken oleellisen.

Vierailija
53/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai saa hyvin paikan kun antaa haastattelussa turpiin haastattelijalle niin se ei uskalla olla palkaamatta ja kohtelee työpaikallakin paljon paremmin.

Vierailija
54/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Kukaan hakijoista ei vain täyttänyt vaatimuksia. Silloin täytyy jatkaa hakua.

Voithan soittaa sinne ja kysyä missä mennään.

Vaihtoehtoisesti niin että olivat jo valinneet hakijan, joka sitten viimemetreillä perääntyi.

55/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös käynyt noin. Se sama työpaikkailmoitus, jossa etsittiin viittä määräaikaista työntekijää, oli esillä kolme kertaa perättäin. Kysyin firman rekrytointiyksiköstä, että kuinka monta hakemusta he olivat saaneet, jolloin sain vastaukseksi, että n. 80. Sitten he sanoivat, että he etsivät henkilöä, jolla on erästä tiettyä erityisosaamista.

Miksei sitä voinut mainita jo ilmoituksessa, että etsitään valmista osaajaa?

Vierailija
56/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös suosittelijoita. Ei oltu kuulemma edes heille kyselyä laitettu.

Vierailija
57/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työpaikkaa ei ollutkaa

Vierailija
58/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma jos on alan koulutus, työkokemusta ja suosittelijoita, eikä silti saa työtä

Vierailija
59/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kattoo sieltä että sulla on liikaa poissaoloa työelämästä jne. Tai muuten ceeveesi jättää kylmäksi.

Vierailija
60/135 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne kattoo sieltä että sulla on liikaa poissaoloa työelämästä jne. Tai muuten ceeveesi jättää kylmäksi.

No onko sun mielestä oikein syrjiä ihmisiä vain sen takia, että CV on rikkonainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi