Työ jota hain tuli uudelleen hakuun
Jaaha. Yli kuukausi sitten tuli hakuun paikka jota hain. Mulle ilmoitettiin , että "kiitos kiinnostuksesta, olen ensi viikolla yhteydessä asian tiimoilta". Se ensi viikko tuli ja ikinä ei kuulunut mitään. Kun kysyin asiaa, oli kuulemma rekrytointi kesken. Työpaikka hävisi vasta hetki sitten ja oletin, että paikka on täytetty. No kas vain, nyt se on tullut hakuun uudelleen ja he yrittävät saada jonkun aloittamaan jo heti. Omassa hakemuksessa oli maininta , voin aloittaa vaikka heti.
En sitten kelvannut. :)
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Kyse vielä hoitoalasta. Siksi ihmettelen vahvasti. Eiks pitänyt olla työvoimapula?
Jos hait erikoissairaanhoitoon, voi olla ettei sinulla ole kuitenkaan juuri siihen paikkaan tarvittavaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse vielä hoitoalasta. Siksi ihmettelen vahvasti. Eiks pitänyt olla työvoimapula?
Jos hait erikoissairaanhoitoon, voi olla ettei sinulla ole kuitenkaan juuri siihen paikkaan tarvittavaa kokemusta.
Ei ollut sinne kuule
Kuten kerroin : minulla on vaadittava koulutus kyseiseen työhön, suosittelijoita ja kokemusta työstä
Miksi ei oteta yhteyttä vanhoihin hakijoihin, että paikka edelleen auki. Outoa kyllä
Vierailija kirjoitti:
Onpa se vaikea hyväksyä, ettet tullut valituksi.
Siihen voi olla monta syytä. Esim. huono maineesi työntekijänä on tiedossa.
En tunkisi itseäni työpaikkaan, johon minua ei haluta.
Voisihan sitä työnantaja laittaa viestiä, että ei ole sitä mitä etsii. Kuin se, että luvataan olla ensi viikolla yhteydessä, eikä ollakaan.
Vuokrafirmat laittavat työntekijöitä "varastoon". Tämän takia samat paikat usein auki.
On kyllä ihme sirkusta koko rekryhomma nykyään. Ihan tavishommiin pitää osata sitä ja tätä. Sitten kun pääset katsomaan mitä ne talossa jo töissä olevat osaavat, niin nauru meinaa päästä. Miksi uusien työntekijöiden pitää olla yksisarvisia kun ne vanhat ovat monesti ihan taviksia, jotka eivät hallitse edes msofficea kymmensormijärjestelmästä puhumattakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmat laittavat työntekijöitä "varastoon". Tämän takia samat paikat usein auki.
Tämä ei ollut vuokrafirma
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihme sirkusta koko rekryhomma nykyään. Ihan tavishommiin pitää osata sitä ja tätä. Sitten kun pääset katsomaan mitä ne talossa jo töissä olevat osaavat, niin nauru meinaa päästä. Miksi uusien työntekijöiden pitää olla yksisarvisia kun ne vanhat ovat monesti ihan taviksia, jotka eivät hallitse edes msofficea kymmensormijärjestelmästä puhumattakaan...
Niin on. Nykyajan työelämä on paljon vaativampaa. Pitäs olla sitä ja tätä erityisosaamista kun haetaan työntekijää. Sitten kun työ alkaa niin hyvä kun niitä erityistaitojaan pääsee edes näyttämään
Mulla oli syksyllä yks työhaastattelu. Ensin puhelimessa, sitten pyydettiin tekee testit netissä. Tein ne. Sitten laitettiin sähköpostia, että hienoa, minulle saattaa olla töitä myöhemmin, mutta ei nyt. Sitten parin päivän päästä tuli sähköposti "hei, tehtävissä oli vähän liikaa virheitä jatkoon pääsemiseksi" ... tuo oli elämäni erikoisin rekry
Hae uudestaan niin monta kertaa, että saat paikan ja sitten naura heille räkäisesti.
Kunnat tekevät tuota myös. Juuri sulkeutui rekrytointi, eikä ketään palkattu. 35 hakijaa, joista kunnan mielestä kukaan ei olisi osannut hoitaa ko. tehtävää. Koulutettuja ihmisiä.
Olisko paikka, johon värvätyt eivät kauaa viihdy, kun näkevät paikan synkän arkitodellisuuden. Äänestävät jaloillaan ihan päivissä heti kun voivat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli syksyllä yks työhaastattelu. Ensin puhelimessa, sitten pyydettiin tekee testit netissä. Tein ne. Sitten laitettiin sähköpostia, että hienoa, minulle saattaa olla töitä myöhemmin, mutta ei nyt. Sitten parin päivän päästä tuli sähköposti "hei, tehtävissä oli vähän liikaa virheitä jatkoon pääsemiseksi" ... tuo oli elämäni erikoisin rekry
Oliko Telian myyjän insinööritesti? Kummeksuin aina miksi Telian myyjät ovat niin outoja, kuin olisi epäsosiaalinen insinööri reväisty asiakaspalvelutehtävään. He eivät osaa palvella asiakkaita. Näinhän se olikin, sillä heillä on loogisen päättelykyvyn ym. testit myyjille. Oletko nörtti ilman sosiaalisia taitoja? Tule meille telialle, pääasia, että ymmärrät laitteista. Kiva, mutta laitteista pitäisi myös osata selittää asiakkaille, kuunnella asiakasta, omata vuorovaikutustaitoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen vuoksi, että uusi opettaa vanhoille ja tekee heidän työnsä sillä aikaa kun he opettelevat.
Voit kysyä, että mitä sinun pitäisi hioa, jotta saisit työn. Sano, että jos tarvitset lisää kokemusta, niin työssä aiot panostaa oppimiseen. Jos sinulla ei ole riittävää koulutusta, niin hanki sitä. Kysy, mitkä olisi ne jutut, joita juuri sinun hakemuksessasi ei ollut. Voi olla jostain pienestäkin kiinni. Mutta voit vakuuttaa olevasi motivoitunut ja hankkivasi vaikka lisäkoulutusta jos tarpeen (ja mahdollista).
Vierailija kirjoitti:
Onpa se vaikea hyväksyä, ettet tullut valituksi.
Siihen voi olla monta syytä. Esim. huono maineesi työntekijänä on tiedossa.
En tunkisi itseäni työpaikkaan, johon minua ei haluta.
Suomessa on kuulemma työvoimapula. Palkattava on niistä hakijoista, jotka ovat tyrkyllä. Itsellänikin on kehuvia suosituksia, joten ei ole kiinni mistään tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Voit kysyä, että mitä sinun pitäisi hioa, jotta saisit työn. Sano, että jos tarvitset lisää kokemusta, niin työssä aiot panostaa oppimiseen. Jos sinulla ei ole riittävää koulutusta, niin hanki sitä. Kysy, mitkä olisi ne jutut, joita juuri sinun hakemuksessasi ei ollut. Voi olla jostain pienestäkin kiinni. Mutta voit vakuuttaa olevasi motivoitunut ja hankkivasi vaikka lisäkoulutusta jos tarpeen (ja mahdollista).
Ei ole ollut mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
No ne kattoo sieltä että sulla on liikaa poissaoloa työelämästä jne. Tai muuten ceeveesi jättää kylmäksi.
Ei ole mitään järkeä makuuttaa koulutettuja ihmisiä kotona. Työpäivästä yksi sitä työkokemusta alkaa taas kertyä ja puolen vuoden kuluttua työnantajalla on osaava henkilö töissä. Ei kannata jumittua historiaan, vaan katsoa tulevaa. Vangitkin ovat yhteiskunnan silmissä puhtaita istuttuaan rangaistuksensa, mutta aukko ceeveessä on elinkautinen?
Etsivät sellaista mitä ei ole