Työ jota hain tuli uudelleen hakuun
Jaaha. Yli kuukausi sitten tuli hakuun paikka jota hain. Mulle ilmoitettiin , että "kiitos kiinnostuksesta, olen ensi viikolla yhteydessä asian tiimoilta". Se ensi viikko tuli ja ikinä ei kuulunut mitään. Kun kysyin asiaa, oli kuulemma rekrytointi kesken. Työpaikka hävisi vasta hetki sitten ja oletin, että paikka on täytetty. No kas vain, nyt se on tullut hakuun uudelleen ja he yrittävät saada jonkun aloittamaan jo heti. Omassa hakemuksessa oli maininta , voin aloittaa vaikka heti.
En sitten kelvannut. :)
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää hakemasta uudelleen? Toisaalta voi olla parempi hakematta, jos edellinen valittu on lähtenyt heti nostelemaan.
Sitten jää rekryn mieleen hankalana jankkaajana.
Minä sain puhelinsoiton konsultilta, jonka kanssa puhuimme 15 minuuttia. Keskustelu sujui oikein hyvin, ja hän sanoi lähettävänsä tietoni alustavan puhelinhaastattelun jälkeen eteenpäin. Kutsua haastatteluun ei kuitenkaan tullut, ja sama työpaikkailmoitus julkaistiin uudestaan. Miksi edes soitti, jos en täyttänyt haluttuja vaatimuksia?
Minä soittaisin, koska soittaessani minut on kutsuttu suoraan jo haastatteluun. Näin kolme kertaa peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana en uskaltaisi palkata henkilöä joka ei hallitse edes niin yksinkertaista asiaa kuin pilkutusta.
Sillä ei ole väliä täällä palstalla. Riittää kun ymmärtää tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Minä soittaisin, koska soittaessani minut on kutsuttu suoraan jo haastatteluun. Näin kolme kertaa peräkkäin.
Olen kerran jo soitellut tälle tyypille
Sama. Hain ja olin haastattelussa. Ei valittu. Paikka ollut kaksi kertaa uudestaan haussa. Nyt vissiin napannut, ja löydetty vastavalmistunut, jolle ei tarvi maksaa niin paljon. Muutenkin paikka täynnä sellaisia, jotka ovat valmistuneet maks. vuosi tai kaksi aiemmin. Näin säästyy rahaa julkisella puolella, itselläni työkokemusta mutta tulisi reilusti enemmän palkkaa maksettavaksi. Toki itsekin sain paikan heti, kun valmistuin. Ja olen töissä nyt, harkitsin paikan vaihtoa. No, se ei sitten ole mahdollista, kun maksan liikaa ja olen liian vanha.
Joko paikkaa ei ole ollenkaan tai sit edellinen häipy
Mä tiedän jo muutaman paikan, jonne haetaan aina uutta tekijää. Olen päätellyt itse niin, että siellä ei porukka viihdy.
Rekry firman kautta nykyään haetaan paljon määräaikaisia. Sopimukset jopa vain 1kk kerrallaan
Mulle kävi niin, että hain paikkaa enkä päässyt 90 hakijan joukosta haastatteluun. Parin kk päästä sama paikka tuli taas hakuun ja soitin piruuttani, että onko sama tehtävä vai toinen samoilla spekseillä. Oli sama, tehtävään valittu tyyppi oli kuulemma niin huippu, että olikin valinnut kilpailevan työtarjouksen. Sanoin, että olipa ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain puhelinsoiton konsultilta, jonka kanssa puhuimme 15 minuuttia. Keskustelu sujui oikein hyvin, ja hän sanoi lähettävänsä tietoni alustavan puhelinhaastattelun jälkeen eteenpäin. Kutsua haastatteluun ei kuitenkaan tullut, ja sama työpaikkailmoitus julkaistiin uudestaan. Miksi edes soitti, jos en täyttänyt haluttuja vaatimuksia?
Voi olla, että työnantaja ei ollutkaan kiinnostunut, vaikka konsultin näkökulmasta olitkin potentiaalinen ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana en uskaltaisi palkata henkilöä joka ei hallitse edes niin yksinkertaista asiaa kuin pilkutusta.
Vain porvoolainen ei tiedä, että joka-sana aloittaa sivulauseen, ja siksi sitä ennen on laitettava pilkku.
Soita piruuttaan ja kysy, että mitä kävi
Miksi ette hae Seurelle töihin? Voittoa tavoittelematon rekryfirma joka ei harrasta tuollaista typerää kikkailua kuten muut.
Sopivia hakijoita ko työpaikkaan ei ole ollut, joten haku jatkuu!
Onpa se vaikea hyväksyä, ettet tullut valituksi.
Siihen voi olla monta syytä. Esim. huono maineesi työntekijänä on tiedossa.
En tunkisi itseäni työpaikkaan, johon minua ei haluta.
Nämä rekrypelleilyt pitäisi lopettaa kokonaan. Ensimmäinen asiallinen hakija otetaan sisään, säästyy kaikkien aikaa, vaivaa ja rahaa. Nyt jäädään jumittamaan kaikenlaisiin epäoleellisuuksiin, että otetaanko nyt hakija x jolla oli parempi vastaus kysymykseen 187a vai hakija y joka valmistui paremmasta lukiosta vuonna 2003. Vai pyöritetäänkö sirkusta vielä seuraavat 2 kk ja palkataan toinenkin hr-konsultti, että varmasti löydetään se optimaalisin sairaanhoitaja/hitsaaja/paperinpyörittäjä pyörittämään rutiinihommia?
Tuollaiset pitkälliset prosessit käy järkeen jos haetaan jotain todella spesifiä huipputason asiantuntijaa tai johtajaa, mutta tavan työntekijöiden kohdalla tämä on ihan älytöntä. Nopealla rekryllä olisi täydellisen cv:n ja täydellisen tekohymyn sijasta tärkeämpää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, mikä myös tasa-arvoistaisi työmarkkinoita. Nyt näissä myllyissä eriytyvät ne halutut työntekijät joiden pitäisi tehdä kaikkien työt ja ne (enimmäkseen ihan normaalit ja tavallisen kompetentit) ihmiset jotka eivät kuitenkaan kelpaa minnekään.
En ota mitään ulinaa työvoimapulasta tosissani niin kauan kuin työnantajat tätä sirkusta pyörittävät.
Toki voisi hakea monikin uudelleen, mutta kai heillä edelliset hakemukset on tallella vielä.