Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Helsinkiläinen Irina toimii lapsensa omaishoitajana viikon jokaisena päivänä kellon ympäri Nyt hallitus haluaa hänet töihin

Vierailija
18.09.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009851508.html

On kyllä surullista ja käsittämätöntä. Ei hoidettavan avun tarve mihinkään poistu vaikka äiti menisi töihin, sitten pitäisi joku muu (tuettu) hoitaja saada siihen tilalle ja hänen resurssejaan kuuluisi hoitoon yhtä lailla sekä rahaa tämän palkkaamiseen + äidin kasvaneet työssäkäyntimenot.

Ei kauheasti kannusta lasten hankkimiseen, jos erityislapsen sattuessa kohdalle on täysin oman onnen nojassa? Kannattaako riskeerata..

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joku muu, vaan jotkut muut. Ympärivuorokautiseen hoitamiseen tarvitaan 3:n ihmisen työpanos, sen sijaan, että nyt maksavat 1:lle.

Vierailija
2/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti ole todellista. Kyllä saisi taistella katkeroitumista vastaan tuossakin tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se korvaus mitä omaishoitaja saa on todella pieni. Sen sijaan nämä muut samaa työtä sitten tekevät nostavat ihan oikeaa palkkaa.

Vierailija
4/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää. Halutaanko nämä ihmiset kadulle kerjäämään??

Vierailija
5/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene minun oikeuden tunteen tajuun millä oikeudella henkilö joka EI OLE työmarkkinoiden käytettävissä on oikeutetttu työttömyysetuuteen?! 

Vierailija
6/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joku muu, vaan jotkut muut. Ympärivuorokautiseen hoitamiseen tarvitaan 3:n ihmisen työpanos, sen sijaan, että nyt maksavat 1:lle.

Totta, omaishoidossa paljon kompensoituu rakkaudella omaa lähimmäistä kohtaan (pakkohan se), mutta ulkopuoliset eivät tule hoitamaan ketään hyvää hyvyyttään ja pitää olla lainmukaiset työajat ja työntekijämaksut. Kyllä halvimmaksi ja inhimillisemmäksi tulee ihan kaikille antaa äidin hoitaa lastaan ja tulla tällä kohtuullisesti toimeen.

Vierailija
7/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen näkökulmasta kaikki työttömät ovat samanlaisia - . Täydennä itse.

Vierailija
8/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti menisi töihin hän olisi siellä 24/7?

Vierailija
9/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene minun oikeuden tunteen tajuun millä oikeudella henkilö joka EI OLE työmarkkinoiden käytettävissä on oikeutetttu työttömyysetuuteen?! 

No ei varmaan näin pitäisikään olla, mutta veikkaan että ei ole tarkoituksenmukaisempaa tukea löytynyt, joten on haettu mitä on saatu. Ehkä jos nuo muut tuet olisivat riittäviä niin ei tarvitsisi "kikkailla".

Vierailija
10/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra töihin ja ottamaan toiden elämästä 24/7 vastuun ilman säästöjä ja apujoukkoja.

Vierailija
11/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin 24/7 mieheni omaishoitaja, niin en saanut kuin omaishoidontuen. En todellakaan saanut työmarkkinatukea. Mies sai pienen eläkkeen. Asuttiin pienessä mökissä ja rahat riitti, jäi jopa 200 euroa kuukaudessa usein säästöön,kun niukasti eli. Sillä sai sitten kalliin sähkölaskun maksettua ja auton remonttikuluja. Mitään toimeentulotukea ei saatu.

Vierailija
12/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lapsen isä?

Vierailija
13/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penska on umpihullu.  Miksi tällaisia hyysätään kehdosta hautaan? Koskaan ei lapsesta tule yhteiskunnan jäsentä.

Valitettavasti ajattelen samoin.

Vierailija
14/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lait on säädetty keksivertoihmisen tarpeisiin. Ei me voida jokaisen ihmisen henkilökohtaisia tarpeita tyydyttää jakamalla jotain säälipisteitä. Nyt yritetään herättää ihmisten emaptiantunteita marginaalitapauksilla ja suljetaan silmät todellisilta ongelmilta. Tuolla on joukko ihmisiä terveitä ihmisiä, joilla ei ole pienintä aikomustukaan mennä töihin. Ehkä siellä on jo itselläsi tilauksessa se viides vauva kolmannen miehen kanssa...niin ja en mä mitään tontuntyötä ota, kun ajattelin tässä vähän lomailla. 

Vierailija
15/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo Riikka Purra ja Ek haluavat että äiti menee töihin ja tekee lapselle viimeisen ratkaisun. Aivan kuten nämä ajavat köyhät kaduille ja itsemurhiin.

Vierailija
16/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti menisi töihin hän olisi siellä 24/7?

Silloin hän tekee työtä ja tarvitsee liian kuormittavaan arkeen tukea jaksaakseen töissä. Ja tuo 3 hlö on minimi, tarvitaanhan työntekijöitä ympäri viikon ja vuoden, ei kukaan lomitta työtä tee. Edes se omaishoitaja, hän on oikeutettu lomiin ja tukeen, jos omaishoitaja menee töihin, sitä tukea ja palautumista tarvitsee paaaaalajon enemmän. Todennäköisesti tukihenkilöiden, hoitajien, kotiavun lisäksi myös osastopaikka lapselle jne.

Vierailija
17/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penska on umpihullu.  Miksi tällaisia hyysätään kehdosta hautaan? Koskaan ei lapsesta tule yhteiskunnan jäsentä.

No, ennen nuo paiskattiin johonkin laitokseen ja pakkostrelisoitiin, eikä vanhemmilla ollut mitään mahdollisuutta jäädä noita vuosikausiksi kotiin hoitamaan. 

Vierailija
18/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinun oikeustajustasi ja muutenkin etiikastasi ja ajattelustasi kertoo aika paljon se, että tässä jutussa näet tuon suurimmaksi ongelmaksi.

Vierailija
19/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin 24/7 mieheni omaishoitaja, niin en saanut kuin omaishoidontuen. En todellakaan saanut työmarkkinatukea. Mies sai pienen eläkkeen. Asuttiin pienessä mökissä ja rahat riitti, jäi jopa 200 euroa kuukaudessa usein säästöön,kun niukasti eli. Sillä sai sitten kalliin sähkölaskun maksettua ja auton remonttikuluja. Mitään toimeentulotukea ei saatu.

Niin, se minun äitinikin hoiti veljeni ja maatalontyöt että sai edes vähän rahaa. Nyt seistään piisakourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.

Vierailija
20/283 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lait on säädetty keksivertoihmisen tarpeisiin. Ei me voida jokaisen ihmisen henkilökohtaisia tarpeita tyydyttää jakamalla jotain säälipisteitä. Nyt yritetään herättää ihmisten emaptiantunteita marginaalitapauksilla ja suljetaan silmät todellisilta ongelmilta. Tuolla on joukko ihmisiä terveitä ihmisiä, joilla ei ole pienintä aikomustukaan mennä töihin. Ehkä siellä on jo itselläsi tilauksessa se viides vauva kolmannen miehen kanssa...niin ja en mä mitään tontuntyötä ota, kun ajattelin tässä vähän lomailla. 

Tietenkin voidaan. Hyvä sosiaalipolitiikka on nimenomaan sitä, että otetaan huomioon erilaiset elämäntilanteet ja yksilöllinen variaatio. Kaavamaisuus on huonoa politiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi