Muuttaisinko Kajaaniin?
Pääkaupunkiseudulta. Onko siellä töitä? Palvelualalla.
Kommentit (15)
mol.fi
Taitaa olla vieraampi saitti kuin vauva.fi
Tosiaan, Vuokatista voi löytyä palvelualojen työpaikkoja jopa paremmin kuin Kajaanista? Venäläisten turistien kaikkoaminen saattaa olla iskenyt Kajaaninkin palvelualoille.
Marjojen poiminnasta kääräisee sievoiset summat.
Kävin kesällä Kajaanissa. Olin yllättynyt, kuinka eläväiseltä kaupunki vaikutti. Monissa pikkukaupungeissa ei ole elämää muualla kuin Prisman kassalla. Kajaanissa oli ainakin vielä kivijalkaliikkeitä ja muuta vipinää. Asumisesta tuolla en tiedä mitään. Enkä työllisyystilanteestakaan. Kassuhan siellä on lähellä. Ja parit vankilat ajomatkan päässä.
En ole Kajaanista, mutta seuraan paria Kajaanin paikallista FB-ryhmää ja niiden perusteella Kajaanin kaupunki vaikuttaa eläväiselle kivalle pikkukaupungille. Mutta kyllä siellä ihan samoja ongelmiakin tuntuu olevan kuin muualla. Palvelut on lähellä, mutta (pikku)kaupat ei ole auki 24/7 mihin olet voinut tottua pk-seudulla. Luonto on lähellä, puhdasta ja kaunista. Revontulia tuntuu olevan joka yö. Jos minun pitäisi jonnekin muuttaa mielelläni lähtisin Kajaaniin.
Työtilanteeseen en osaa sen kummemmin kommentoida. Katso mol.fi ja ota suoraan yhteyttä paikallisiin firmoihin mitkä sinua kiinnostaa. Yleisesti Kainuussa kai on vähän heikko työllisyys.
Mikä sai sinut kiinnostumaan Kajaanista?
Ei ole töitä ja on todella sisäänlämpiävää sivistymätöntä porukkaa.
En. En tiedä missä onkaan enkä välitäkään tietää
Olen sieltä kotoisin ja ikinä en muuttaisi takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole töitä ja on todella sisäänlämpiävää sivistymätöntä porukkaa.
Eikö kainnuulaiset ole yleisesti lupsakkaa porukkaa? Itse seuraan Kajaania sinne opiskelemaan muuttaneen lapsen takia. Ainakin opiskelijayhteisiä siellä tuntuu olevan ihan mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Pahansuopaisia ihmisiä.
Mitenniin?
Eivät kainuulaiset ole lupsakoita, vaan vakaata, syvämietteistä kansaa - on vain minun etäkäsitykseni, joka siis on positiivinen, kun lupsakkuus on minulle kauhistus.
Rakastan Kainuun maisemia ja jos jonnekin muuttaisin, niin sinne.
Riippuu mikä luetaan palvelualaksi ja mitä haluaa tehdä.
Ehkä kannattaa liittyä vaikka paikallisiin someryhmiin ja aloittaa keskustelua siellä.
Mutta varmasti sieltä kuten mistä tahansa löytyy hyville tekijöille töitä, varsinkin sesonki aikoina ja varsinkin jos olet valmis matkustamaan Kajaanista Sotkamoon töihin.