Jokainen meistä joutuu antamaan rahaa päihdekäyttäjille 300e vuodessa
Laskinko oikein? 1,5 miljardia on kulut alkon ja huumeiden käyttäjillä, tekemiensä tuhojen korjaamiseen, noin suunnilleen. Tosin luku on muutaman vuoden takaa, mutta suuruusluokka on miljardeissa edelleen.
https://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/16_05_17ph_raportti_2…
300e vuodessa. Sitä rahaa ei takaisin saada. Nämä ihmiset jättävät mittaamattoman määrän hävitystä ja inhimillistä kärsimystä jälkeensä. Oikein vai ei?
Kommentit (27)
Mitä? Mistä noita rahoja voi käydä nostamassa? Hitto kun olis tiennyt aikaisemmin.
Ei riitä pelkästään alkoholin haittoihin menee vähintään 5 miljardia vuodessa.
Puolet päivystyksen potilaista on siellä alkoholin takia. Miettikää sitä, kun joskus siellä tuntikausia jonotatte.
Vaikea kyllä sanoa onko oikein vai ei. Tunnen itsekin alkoholisteja, yksi niistä jo kuollut maksavaurioon. Toinen sellainen, että hoidattaa itseään aina välillä päivystyksessä ja sisätautien osastolla (kerron tähän vain murto-osan) ja silti räkyttää kun joillekin "sosiaalipummeille" syydetään rahaa. Mikä hitto hän itse kuvittelee olevansa?! Eläkeläinen ja kävi töissä joo, mutta hyvin polttaa tätä yhteistä rahaa taivaan tuuliin hänkin!
Mieluummin heille kuin haitta maa han muuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mistä noita rahoja voi käydä nostamassa? Hitto kun olis tiennyt aikaisemmin.
No sossusta käyt. Jos olet juoppo ja sinulla on lapsia, saat yhteiskunnalta loputtomasti tukea, "tarveharkintaisena". Kunhan jotenkuten hoidat lapsesi ettei niitä oteta huostaan. Jos otetaan, niin sinulta loppuu ylimääräinen tuki.
On ihan tökeröä miten täystuhot saavat loputtomasti tukea, mutta joku kunnollinen yh joutuu sinnittelemään yksin "koska pystyy". Asetelma on ihan vinoutunut. Mitä enemmän heität lekkeriksi kaiken, sen enemmän joku muu nostaa pystyyn eikä tarvi edes yrittää (esim hakea töitä, siivota kotia itse, viedä lasta päivähoitoon).
Päihdeongelma palkitaan tk-eläkkeellä, oikeasti työkyvyttömän on sellaiselle liki mahdoton päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tule sanomaan tuo senkin jälkeen, kun rattijuoppo ajaa sun yli ja vammaudut loppuiäksesi.
Osallistun mielelläni palkastani.
Taidamme elää YHTEISkunnassa, jossa autamme heikompia.
Aika pieni summa siihen verrattuna mitä köyhä suomalainen antaa yrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sossusta käyt. Jos olet juoppo ja sinulla on lapsia, saat yhteiskunnalta loputtomasti tukea, "tarveharkintaisena". Kunhan jotenkuten hoidat lapsesi ettei niitä oteta huostaan. Jos otetaan, niin sinulta loppuu ylimääräinen tuki.
On ihan tökeröä miten täystuhot saavat loputtomasti tukea, mutta joku kunnollinen yh joutuu sinnittelemään yksin "koska pystyy". Asetelma on ihan vinoutunut. Mitä enemmän heität lekkeriksi kaiken, sen enemmän joku muu nostaa pystyyn eikä tarvi edes yrittää (esim hakea töitä, siivota kotia itse, viedä lasta päivähoitoon).
Taidat olla t*hmä kun et käytä tuota mahdollisuutta itse hyväksesi vaan itket täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen ihmisen pitää olla jotta uskoo tällaista? No uskoohan ihmiset jumalaankin eli eu ole rajaa ihmisen tyhmyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule sanomaan tuo senkin jälkeen, kun rattijuoppo ajaa sun yli ja vammaudut loppuiäksesi.
Tule sinä sanomaan sitten kun maa han muuttaja on joukkorais kannut ja tapp anut sinut.
Vaihtoehtoisen elämäntavan harjoittaminen on vaativaa, ja on vain oikeus ja kohtuus että yhteiskuntakin tekee velvollisuutensa näiden ihmisten tukemiseksi. Yhteiskunnan monimuotoisuus kaikessa muodossaan on niin arvokas asia, ettei sille voi laittaa hintalappua.
terv: Edistyksellinen humanisti
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä pelkästään alkoholin haittoihin menee vähintään 5 miljardia vuodessa.
Älä nyt, ei tunnu haittaavan yhtään ketään, kun jo päiväkoti-ikäisestä asti opetetaan, että hei nyt aletaan ryyppämään ja se vasta hauskaa onkin ja siis nyt puhutaan ihan humalahakuisesta juomisesta. Mutta ei pidä olla mikään tiukkapipo eikö? Mitä nyt muutamasta miljardista ja inhimillisestä kärsimyksestä. Ihan on silkkaa ankeuttajien ryppyotsaisuutta miettiä sellaisia. Että perseet olalle ja takaisin puuhun, sehän se on hauskinta ja rennointa ikinä. Cheers! *nostaa maljan*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla t*hmä kun et käytä tuota mahdollisuutta itse hyväksesi vaan itket täällä.
Kuka tässä nyt tyhmä on? En todellakaan ole kateellinen tai halua itselleni jotain kämäistä tukea. Saan työstä paljon isomman rahan kuin ikinä toimeentulotuella. En itke sitä että "minä en saa". En kaipaa itselleni, vaan jotain tolkkua tähän systeemiin. Aivan hyvin voisi tukea kunnollisia vanhempia vaikka enemmänkin, sekään ei tulisi minulle itselleni. Sen sijaan nämä täystuhot.... Sossut ovat moni niin yliempaattisia että häviää järki siitä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen ihmisen pitää olla jotta uskoo tällaista? No uskoohan ihmiset jumalaankin eli eu ole rajaa ihmisen tyhmyydellä.
Tunnen kaksi sosiaalityöntekijää, sen verran uskon mitä he kautta rantain kertovat työstään. Millainen sun kosketuspinta siihen alaan on? Oletko koskaan nähnyt lasun arkea vierestä? Tai aikuissosiaalityön?
Jokainen 4-henkinen perhe antaa/otetaan maatalouden tukemiseen 5000€/v. Muun elinkeinoelämän (tehtaat, maantiet jne) annetaan KAIKKI verorahat siis tuotteiden vero palkan vero jne keäkuun loppuun asti. Suomessa on euroopan heikoin ostovoima.
Järkyttävää. :(