Asunto ei mene kaupaksi --- ostajat jänishousuja
Pk-seudulla mitä hienoin kaksio ja hintaa laskettu. Ei mene kaupaksi, kun ostajat ovat jänishousuja. Pelätään pientä korkoa. Naurettavaa hommaa.
Kommentit (184)
Ap, laitatko linkin asuntosi myynti-ilmoitukseen.
Todennäköisesti tässä odottelevat asunto kuplan lopullista puhkeamista,jossa asuntojen arvot sulaa 50% tai yli. Ei Tyhmä veto.
Kun hinta on oikea, mikä vaan menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n live-love-laugh-sisustus ei välttämättä ole kaikkien mieleen, eikä se ole "mitä hienoin", vaikka itse niin kuvitteletkin.
On kylläkin sisustettu hyvällä maulla boho-tyyliin. Että siitä ei varmasti jää kiinni. Niinkuin sanoin, pelätään korkoja vaikka ne ovat vieläkin matalat ja kääntymässä jo laskuun.
AP
En ole ostamassa sisustusta, olen ostamassa asuntoa, jossa ensisijaisena asiana on sijainti ja sen jälkeen käytettävyys, jostain huonojen kulkuyhteyksien ääreltä on turha edes tarjota. Toki voin käydä katsomassa, mutta jos julkinen liikenne ei toimi eikä autopaikkaa ole, niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääkaupunkiseudulle enää kukaan halua ryöstelyjen takia.
Perämetsien persun mielipide. Ne 3 miljoonaa muuta suomalaista pääkaupunkiseudulla on eri mieltä.
3 miljoonaa 🤣. Helsingin asukasluku on noin 500 000, miksi te aina yritätte saada sen kuulostamaan isommalta. Voi toisia kun pikkukaupungissa yritätte kuulostaa isoilta, ihan kuin räkyttävä chihuahua.
Pyydät liian kovaa hintaa, jos ei mene kaupaksi.
Jaa, olen parin kuukauden sisään jättänyt kahdesta - 15% tarjouksen.
Ei kelpaa, ollaan valmiita pudottamaan pari tonnia.
Molemmissa välittäjä vielä sanoi että olin ainoa tarjouksen tekijä.
Voin odottaa, alamäkihän jatkuu vielä.
Bohemian hobo sisustus eikä kauppa käy, ihme juttu.
Nyt on ostajan markkinat. Minä olen ostamassa lapselleni asuntoa, mutta mitään kiirettä ei ole. Jos hintapyyntö on liian kova, niin annan myyjän kypsyä ihan rauhassa. Palataan asiaan vaikka alkukesästä.
Ne ostaa paremmin jos siellä esittelyssä olet livenä paikalla, huutonaurat ja rakastelet
Minä näin tämän tilanteen jo kaksi vuotta sitten.
Siksi myin Hki kantakaupunkiasuntoni ja tein korkosuojatulla (suojan hinta muutaman kympin/kk) asuntolainalla uuden omakotitalon kehyskuntaan.
Ei tartte katsella roadmaneja eikä s kakkosia.
Työmatka kestää ihan yhtä kauan kuin ennenkin.
Elämänlaatu kasvoi varmaan 250%
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n live-love-laugh-sisustus ei välttämättä ole kaikkien mieleen, eikä se ole "mitä hienoin", vaikka itse niin kuvitteletkin.
On kylläkin sisustettu hyvällä maulla boho-tyyliin. Että siitä ei varmasti jää kiinni. Niinkuin sanoin, pelätään korkoja vaikka ne ovat vieläkin matalat ja kääntymässä jo laskuun.
AP
En minä ainakaan tuijota korkoja, ne ovat nyt normaalilla tasoalla. Ongelma on hintataso ja kysyntä. Myyjät eivät ole vielä tajunneet että asunnoille ei ole nyt kysyntää. Kysy vaikka välittäjältä montako katsojaa näytöllä kävi, veikkaan että ei ainuttakaan. Nyt on ostajan markkinat. Nykyisillä hintapyynnöillä kauppaa ei synny, tule ainakin 20% alaspäin kuplahinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Bohemian hobo sisustus eikä kauppa käy, ihme juttu.
Eli kämpässä pahvilaatikko, kitara ja bluntti?
Ja joka paikassa 420 tägejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perämetsien persun mielipide. Ne 3 miljoonaa muuta suomalaista pääkaupunkiseudulla on eri mieltä.
3 miljoonaa 🤣. Helsingin asukasluku on noin 500 000, miksi te aina yritätte saada sen kuulostamaan isommalta. Voi toisia kun pikkukaupungissa yritätte kuulostaa isoilta, ihan kuin räkyttävä chihuahua.
Ups, sori. Sekoitin Pietariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä Isonkyrön jonne hiljaa ja mene huudattamaan sitä Volvo 740 sinne absin pihalle, asukasluku melkein 600 tuhatta.
T. Stadin skrode klabbi ja buli gimuli
Monta syytä voi olla miksei mene kaupaksi: alue, taloyhtiön tulevat remontit, taloyhtiön koko, vuokratontti, lämmitysmuoto, remonttitarve, ei saa omaa myytyä pois jne.
Ystävien asunto meni 1. näytöllä pyydettyyn hintaan, siinä oli yllä mainitut asiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen parin kuukauden sisään jättänyt kahdesta - 15% tarjouksen.
Ei kelpaa, ollaan valmiita pudottamaan pari tonnia.
Molemmissa välittäjä vielä sanoi että olin ainoa tarjouksen tekijä.Voin odottaa, alamäkihän jatkuu vielä.
-15% on pelkkää v..lua, etsit pakkomyynnissä olevia asuntoja. Ymmärrettävää, mutta moraalisesti persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ups, sori. Sekoitin Pietariin.
Pietarissa 5 miljoonaa asukasta
Asunnon arvo ei ole se minkä myyjä päättää haluta.
Asunnon arvo on se minkä ostaja todellisuudessa siitä maksaa.
Asunnon arvo on se mitä joku siitä suostuu maksamaan. Eli asuntosi ei ole niin arvokas kun luulet.