Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketoida joululahjat ekologisesti? Hirvittää roskiin menevän lahjapaperin määrä.

Vierailija
12.09.2023 |

Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut muutaman jouluisen kankaan ostamista kirpparilat, joihin voisi kääriä lahjat ja niitä voisi käyttää sitten joka vuosi uudelleen. Onko muita ideoita?

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tieneet että leivinpaperi  voi paikata teipillä.

Vinkki youtubevideosta

Vierailija
162/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heität roskiin? Me säästetään paperit seuraavaan jouluun.

Minä en ymmärrä miksi kauniit lahjapaperit yhtenä päivänä vuodessa olisi niin kauhea asia.

Kuinka moni tilaa ruokaa kaupasta? Se tuodaan isoissa pahvilaatikoissa kotiin. Kerrostalojen

pahvinkeräysastiat ovat aina pullollaan näiden pahvilaatikoiden takia, joita tilaajat eivät edes viitsi

leikata litteiksi levyiksi. Levymuodossa ne mahtuisivat hienosti astioihin. Köyhempi porukka kantaa ruoat

itse kotiin eikä tule jätettä monta kertaa viikossa. Sama koskee kaikkea netistä tilattua myös. Kerran

vuodessa tapahtuva lahjojen avaaminen lahjapaperista ei ole mitään muuhun jätteeseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelette lapsillenne joulupukista? Joulupukki on markkinointikeino kaiken epäekologisen turhan kulutustavaran myymiseksi !

Ja se te puhutte ekologisesta tavasta pakata kaikki se turhaan ja tarpeettomasti tuotettu krääsä???

Tekopyhiä pskoja te olette kaikki!

Vierailija
164/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt mainoksia ja aikakausilehtien kuvasivuja. Naruna paperinaru, juuttinaru ja villalanka. Joskus ostanut ruskeaa paperia ja maalannut (en ole edes hyvä piirtäjä) siihen kuvia.

Anteeksi, kun tylytän, muttei tuo lahjspaperiksi ostettu ruskea paperi kyllä mikään ekologinen valinta ole.

On se parempi kuin perus lahjapaperi, sen voi laittaa paperinkeräykseen.

Jaa, minä kyllä laitan kaikki lahjapaperit paperinkeräykseen.

Pilaat siis tahallasi paperierän, johon muut ovat asiallisesti lajitelleet paperit.

Vierailija
165/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjakassit ja -pussit ovat tallessa. Niistä sitten valikoin vuodenaikaan sopivimman. Kiva, kun kalliit kääreet kiertävät ystäväpiirissä.

Kammottaa katsella nykylasten pakettirevintää. 50 v sitten kaikki lahjapaperit säästettiin!

Vierailija
166/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Furoshiki. Kangas voi olla osa lahjaa, esim. keittiöpyyhkeeksi kelpaava.

Vierailija
167/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt mainoksia ja aikakausilehtien kuvasivuja. Naruna paperinaru, juuttinaru ja villalanka. Joskus ostanut ruskeaa paperia ja maalannut (en ole edes hyvä piirtäjä) siihen kuvia.

Anteeksi, kun tylytän, muttei tuo lahjspaperiksi ostettu ruskea paperi kyllä mikään ekologinen valinta ole.

On se parempi kuin perus lahjapaperi, sen voi laittaa paperinkeräykseen.

Jaa, minä kyllä laitan kaikki lahjapaperit paperinkeräykseen.

Ovat sekajätettä. Jos puhutaan kaupoista ostettavista lahjapaperirullista.

Miksi ihmeessä? Eihän ne

Onko tässä nyt konkreettinen osoitus suomalaisten neandertalilaisgeeneistä? En varmana

tee niinkuin meitä on vuosikausia kehotettu ja neuvottu vaan tasan tarkkaan teen juuri niinkuin ei saisi.

Vierailija
168/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksanut lukea ketjua, mutta mummovainaani otti aina paperit talteen ja silitti ne taas seuraavaa käyttöä varten.

50- ja 60-luvun lapset tunnistavat tämän kuvauksen. Muistan  kauniin, vaaleansinisen paperin, jossa

oli enkelinpäitä ja vieraskielistä tekstiä, jonkun joululaujn samoja.

Vierailija
169/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni täältäkin lahjakasseille, meidän perheessä on samat ties kuinka monetta joulua menossa.

Jos käyttää paperia, niin suosii sitten muovitonta.

Ja lahjanarut on myös helppo kierrättää, jos ne on laitettu siten, ettei saksia tarvitse. Autoin aiemmin viikolla mummoa paketoimaan, eikä tarvinnut yhtään uutta nauhaa kun edelliset oli otettu nätisti talteen :D

Vierailija
170/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän lahjoja niin ei enää hirvitä lahjapaperin määrä. Lahjat on kuitenkin se mikä todellisuudessa saastuttaa eikä niinkään se paperi mihin ne on kääritty.

Kylläpä täällä nyt paheksutaan lahjojen antamista. Monet  antavat lahjaksi hyödyllisiä esineitä. Sukat, pusero,

lapsen kintaat, palapeli, kirja, joulukukka, kaikki mitä voi syödä.

Vierailija
171/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia lähipiirin kanssa että käytetään paperisia lahjakasseja. Ne voi uusiokäyttää ja ne kassit kiertävät vuosien kuluessa kaikkien läheisten kautta. Niiden sisäpuolelle voi vaikka laittaa nimilistan keillä kaikilla se kassi on vieraillut.

Se sama lahjakin siellä kassissa voi sitten kiertää👍

Meillä kiertää se Rhodos patsas. Kopio siitä patsaasta mitä Rhodoksella ei edes ole, mutta väittävät, että joskus olisi ollut.

Rhodoksen kolossi ehkä?

Vierailija
172/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksanut lukea ketjua, mutta mummovainaani otti aina paperit talteen ja silitti ne taas seuraavaa käyttöä varten.

50- ja 60-luvun lapset tunnistavat tämän kuvauksen. Muistan  kauniin, vaaleansinisen paperin, jossa

oli enkelinpäitä ja vieraskielistä tekstiä, jonkun joululaujn samoja.

Siis sama paperi oli eri vuosina jonkun uuden lahjan kääreenä. Siinä oli jonkun

joululaulun sanoja.

Vierailija
173/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TEIDÄN TAKIA TIIMARIT JA MUUT IHANAT JA RAKKAAT ERIKOISLIIKKEET TUHOTTIIN!

Tiimarin tilalle tuli uusia vastaavia liikkeitä. Itsekin ikävöin Tiimaria ja erityisesti heidän kauniita

mainoslehtiään. Liikkeen toiminta varmaan lakkasi, koska ihmisillä ei ollut varaa ostaa tarpeeksi.

Vierailija
174/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah.  Olen jo vuosia pakannut sanomalehtipaperiin, eri kielisiin kylläkin. Tänä vuonna kiinankieliset lehdet ja paperinaru. :) Uskokaa pois, tulee nättiä, kun viitsii ja on huolellinen.

Vierailija
175/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah.  Olen jo vuosia pakannut sanomalehtipaperiin, eri kielisiin kylläkin. Tänä vuonna kiinankieliset lehdet ja paperinaru. :) Uskokaa pois, tulee nättiä, kun viitsii ja on huolellinen.

Lisään vielä, että näitä lehtiä on jatkuvasti ilmaiseksi jaossa ja otan talteen muitakin tarkoituksia varten. Hiukan erilaista ainakin. Paperinaru on kierrätettyä jo pariin kertaan. Lahjoja on yksi jokaiselle, melko pieniäkin ja herkkuja, jokaisen maun mukaan. Hukkaan ei mene mikään eikä ole turhaa.

Vierailija
176/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakassit on helppo kierrättää. Jos on kiinnostunut käsitöistä, voi ommella vaikka jouluaiheisesta kankaasta kasseja perheen sisäiseen käyttöön, niin kuin anoppini on tehnyt.

Vierailija
177/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää oon ratkaissu ongelman niin etten osta joululahjoja.

Vierailija
178/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Minä jouduin taannoin ostamaan Eastonista ruoat kotiinkuljetettuna mutta ei mitään ongelmaa koska lähetti otti aina vanhat laatikot mukaansa.

Vierailija
179/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs kartonkipaketti/laatikko ja nauha päälle. Sitä ei heitetä pois vaan saaja lähettää sen itse eteenpäin. 

Vierailija
180/255 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasipurkit, sanomalehti, kukkapaperit. Älä osta lahjoja, tee itse.

Lasipurkit. Turhat kipot lsinkeräykseen.

Sanomalehti ja kukkapaperit paperinkeräykseen.

Loput vaikka persereikääsi!

t. joulupukki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan