Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketoida joululahjat ekologisesti? Hirvittää roskiin menevän lahjapaperin määrä.

Vierailija
12.09.2023 |

Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut muutaman jouluisen kankaan ostamista kirpparilat, joihin voisi kääriä lahjat ja niitä voisi käyttää sitten joka vuosi uudelleen. Onko muita ideoita?

Kommentit (255)

Vierailija
101/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kangasrättikään ole ekologista

Kääri kierrätyspaperiin

Hae vaikka taloyhtiön roskiksesta paperit

Sama tuli itsellä mieleen, sanomalehteen niin siinä se on.

Vierailija
102/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyihin kondomeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän seiska-lehden sivuja. Iloisen värisiä ja niitä on lahjan saajan hauska lueskella.

Vierailija
104/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kasseihin, säästän ne kaikki sitten seuraavaan jouluun.

Vierailija
105/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia tosiaankin lahjakasseja. Mutta mä itse oon ajatellut että jos lahjoja ei ole kymmeniä, niin aika pieni "rikos" se lahjapaperi muutamasta paketista on. Meillä ei osteta lahjoja kasoittain, vain jokaiselle ehkä pari kolme. Eivätkä välttämättä ole mitään isoja. Kyllä mä saan iloa siitä että paketoin ne kauniiseen paperiin :) ja jopa lahjanarua käytän vaikka kuinka olisi muovia! Eikös kerran vuodessa voi vähän joustaa jos muuten kierrättää ja elää luonnonvaroja säästävästi. :)

Vierailija
106/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä max pari rullaa. Ei se minusta ole paljon, kun suuri osa on sitä tyhjää hylsyä. Levällään revittynä paperimäärä toki vaikuttaa isolta. Jos joku osaa askarrella vaikka sanomalehdistä nättejä paketteja, niin mikä ettei.

Vierailija
107/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisinta on jättää lahjat ostamatta. Hyvän joulun sanominen riittää tai viesti riittää.

Vierailija
108/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ HOITOON SAATANAN EKOLOGISTIHULLUT!

Vierailija
109/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEIDÄN TAKIA TIIMARIT JA MUUT IHANAT JA RAKKAAT ERIKOISLIIKKEET TUHOTTIIN!

Vierailija
110/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on joululahjat?

Kuka niitä tarvitsee?

Kääri vessapaperiin.

Et sä mulle mitään joululahjaa antanut.

Vierailija
111/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit Joulun poissa.

Vierailija
112/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjoja. Ei rahoja turhuuteen.

Vierailija
113/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kans p..apaperin puolesta. Tosin ei ne paketit kovin kivannäköisiä ole puopaperiin käärittyinä. Mutta sehän ei ole ollenkaan tärkeätä vaan se oma ideologia 🙄

Vierailija
114/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ekologisempaa lopettaa tuon 2000-vuotta sitten kuolleen tyypin syntymäpäivien juhliminen ja lopettaa se lahjojen ostelu paitsi lapsille. Useimmat lasten lelut on muutenkin valmiiksi pakattu, ei niitä tarvitse uudelleen pakata. Antaa mitä haluaa jossain käytännöllisessä paperikassissa, eikä mitään papereita.

Vierailija
115/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerän kuuloinen idea. Älä anna mitään lahjoja, niin vasta on ekologista.

ps. Ei sua haittaa, että jokaisella on oma puhelin? Vasta vähän aikaa sitten ei ollut.

Vierailija
116/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ekoteko olis jättää se krääsä ostamatta

Ekoteko olisi myös olla käyttämättä internetiä, mutta jokainen valitsee omat ekoilunsa.

Vierailija
117/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän osan lahjapapereista, vallankin nätit sellaiset. Ja kaikki rasiat ja pahvikassit/pussit säästän, ja laitan lahjoja niihin. Lapsille tosin vaan ostelen lahjoja. Ja no, miehelleni ja hän minulle. 

Vierailija
118/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suosia tosiaankin lahjakasseja. Mutta mä itse oon ajatellut että jos lahjoja ei ole kymmeniä, niin aika pieni "rikos" se lahjapaperi muutamasta paketista on. Meillä ei osteta lahjoja kasoittain, vain jokaiselle ehkä pari kolme. Eivätkä välttämättä ole mitään isoja. Kyllä mä saan iloa siitä että paketoin ne kauniiseen paperiin :) ja jopa lahjanarua käytän vaikka kuinka olisi muovia! Eikös kerran vuodessa voi vähän joustaa jos muuten kierrättää ja elää luonnonvaroja säästävästi. :)

Jos jokainen ihminen ajattelee "vähän joustaa", on roskan määrä aivan järjetön.

Vierailija
119/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi on kierrätettävää tai poltettavaa uusiutuvaa tavaraa. Mikä ongelma? Matematiikan opetuksen heikkous on johtanut kummallisiin virittelyihin. Turha nuukuus jne...

Vierailija
120/255 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehti. On ihan kiva paperi ja siiihen "näkyyn" tottuu kyllä.

Vieläkö joku tilaa lehtiä paperiversiona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme