Miten paketoida joululahjat ekologisesti? Hirvittää roskiin menevän lahjapaperin määrä.
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut muutaman jouluisen kankaan ostamista kirpparilat, joihin voisi kääriä lahjat ja niitä voisi käyttää sitten joka vuosi uudelleen. Onko muita ideoita?
Kommentit (255)
Lahjat johonkin nättiin kestokassiin ilman kääreitä. Sanomalehtiin voi myös kääriä ja laittaa jonkin nätin kierrätettävän kangasnauhan päälle.
Vanhoihin sanomalehtiin, tulee kaunis paketti kun laittaa värikästä narua ympärille.
Meillä ainakin samat lahjakassit kiertää suvussa joulusta toiseen.
Mulla on vanhoja tarpeettomia nuottivihkoja. Olen käärinyt pieniä lahjoja nuottivihkon sivuihin ja ympärille vaikka värikäs villalangan pätkä tai mitä kotoa sattuu löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperiin. Sitä voi uusiokäyttää.
Siihen voi myös piirtää jouluaiheisia kuvia uusiokynillä tai sormiväreillä.
😅😅
Luulen et joululahjapaperi on yks miljoonasosa kärpäsen kakasta, maailman ekologisuusvalinnoissa.
Mites olis esim kaivosteollisuus tai avaruudenvalloitus 😁
Vähemmän lahjoja niin ei enää hirvitä lahjapaperin määrä. Lahjat on kuitenkin se mikä todellisuudessa saastuttaa eikä niinkään se paperi mihin ne on kääritty.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sopia lähipiirin kanssa että käytetään paperisia lahjakasseja. Ne voi uusiokäyttää ja ne kassit kiertävät vuosien kuluessa kaikkien läheisten kautta. Niiden sisäpuolelle voi vaikka laittaa nimilistan keillä kaikilla se kassi on vieraillut.
Se sama lahjakin siellä kassissa voi sitten kiertää👍
Uusiokäyttä vanhoja tai sitten paketoi sanomalehtiin/mainoslehtiin/aikakauslehtiin. Niillä voi oikeasti saada yllättävänkin nättejä paketteja. Jos sinulla ei ole omia lehtiä etkä halua lehdenkeräyksestä hakea, niin hae vaikka kaupan ilmaispisteeltä ilmaiset lehdet (ne on jo painettu ja menee jokatapauksessa kierrätykseen jos niitä ei kukaan sieltä kaupan aulasta hae).
Kangaskassikin on tietysti yksi vaihtoehto.
Voi laittaa vaikka johonkin säkkiin yms ja laittaa vaan kiva koristenauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sopia lähipiirin kanssa että käytetään paperisia lahjakasseja. Ne voi uusiokäyttää ja ne kassit kiertävät vuosien kuluessa kaikkien läheisten kautta. Niiden sisäpuolelle voi vaikka laittaa nimilistan keillä kaikilla se kassi on vieraillut.
Se sama lahjakin siellä kassissa voi sitten kiertää👍
Meillä kiertää se Rhodos patsas. Kopio siitä patsaasta mitä Rhodoksella ei edes ole, mutta väittävät, että joskus olisi ollut.
Oikeasti, mietitkö sinä tälläistä syyskuussa?
Säästä kaikki Muropaketit, kaurahiutalepaketit, maitotölkit ja sinne sitten lahjat. Pienemmät menee tupakka-askeihin,lääkerasioihin ja viilipurkkeihin.
Ja kännykät tulee hienossa paketissa. Mitä sitten,jos siellä onkin puhelimen sijan pari konvehtia.
Tyhjiin konvehtirasioihinkin voi paketoida.
Meillä kääritään sanomalehteen. Ekoloogisinta on olla hommaamatta turhaa krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, mietitkö sinä tälläistä syyskuussa?
Itse mietin tuskaisena aatonaattona. Ei sekään aina kivaa ole.😉
Itse asiassa nyt kyllä myydään jouluntieltä tavaroita alella. Voisi olla ehkä jopa kannattavaa.💁
Samat lahjakassit kiertää vuodesta toiseen. Jos on pakko jotain paperiin paketoida niin otan jotain ikivanhoista lahjapapereista, kun ne loppuu niin sanomalehteä tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Samat lahjakassit kiertää vuodesta toiseen. Jos on pakko jotain paperiin paketoida niin otan jotain ikivanhoista lahjapapereista, kun ne loppuu niin sanomalehteä tilalle.
Ja lahjat jotain kuluvaa tai takuulla tarpeellista, ei mitään krääsää.
Mä oon käärinyt ilmaisjakelusanomalehtipaperiin ja aikakauslehtipaperiin. Niistä saa yllättävän kauniita.
Hyviä ideoita eksynyt tänne.
Itse olen kierrättänyt lahjakasseja ja rasioita, pieniä ja suuriakin pahvilaatikoita jo vuosia.
Usein on sama kassi päätynyt yhä uudelleen samalle lahjan saajalle. Säästyy nimen kirjoittamiselta 😅
Pian saadaan jälleen paketoida yllätyksiä rakkaillemme🎁
Raikasta syksyä meillä kaikille.