Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketoida joululahjat ekologisesti? Hirvittää roskiin menevän lahjapaperin määrä.

Vierailija
12.09.2023 |

Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut muutaman jouluisen kankaan ostamista kirpparilat, joihin voisi kääriä lahjat ja niitä voisi käyttää sitten joka vuosi uudelleen. Onko muita ideoita?

Kommentit (255)

Vierailija
81/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita eksynyt tänne.

Itse olen kierrättänyt lahjakasseja ja rasioita, pieniä ja suuriakin pahvilaatikoita jo vuosia.

Usein on sama kassi päätynyt yhä uudelleen samalle lahjan saajalle. Säästyy nimen kirjoittamiselta 😅

Pian saadaan jälleen paketoida yllätyksiä rakkaillemme🎁

Raikasta syksyä meillä kaikille.

Vierailija
82/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat johonkin nättiin kestokassiin ilman kääreitä. Sanomalehtiin voi myös kääriä ja laittaa jonkin nätin kierrätettävän kangasnauhan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele lahjapussit.

Vierailija
84/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoihin sanomalehtiin, tulee kaunis paketti kun laittaa värikästä narua ympärille.

Vierailija
85/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin samat lahjakassit kiertää suvussa joulusta toiseen.

Vierailija
86/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhoja tarpeettomia nuottivihkoja. Olen käärinyt pieniä lahjoja nuottivihkon sivuihin ja ympärille vaikka värikäs villalangan pätkä tai mitä kotoa sattuu löytymään.

Vierailija
87/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperiin. Sitä voi uusiokäyttää.

Siihen voi myös piirtää jouluaiheisia kuvia uusiokynillä tai sormiväreillä.

😅😅

Vierailija
88/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen et joululahjapaperi on yks miljoonasosa kärpäsen kakasta, maailman ekologisuusvalinnoissa.

Mites olis esim kaivosteollisuus tai avaruudenvalloitus 😁

Vierailija
89/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän lahjoja niin ei enää hirvitä lahjapaperin määrä. Lahjat on kuitenkin se mikä todellisuudessa saastuttaa eikä niinkään se paperi mihin ne on kääritty.

Vierailija
90/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia lähipiirin kanssa että käytetään paperisia lahjakasseja. Ne voi uusiokäyttää ja ne kassit kiertävät vuosien kuluessa kaikkien läheisten kautta. Niiden sisäpuolelle voi vaikka laittaa nimilistan keillä kaikilla se kassi on vieraillut.

Se sama lahjakin siellä kassissa voi sitten kiertää👍

Vierailija
91/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiokäyttä vanhoja tai sitten paketoi sanomalehtiin/mainoslehtiin/aikakauslehtiin. Niillä voi oikeasti saada yllättävänkin nättejä paketteja. Jos sinulla ei ole omia lehtiä etkä halua lehdenkeräyksestä hakea, niin hae vaikka kaupan ilmaispisteeltä ilmaiset lehdet (ne on jo painettu ja menee jokatapauksessa kierrätykseen jos niitä ei kukaan sieltä kaupan aulasta hae).

Kangaskassikin on tietysti yksi vaihtoehto.

Vierailija
92/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa vaikka johonkin säkkiin yms ja laittaa vaan kiva koristenauha.

Vierailija
93/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia lähipiirin kanssa että käytetään paperisia lahjakasseja. Ne voi uusiokäyttää ja ne kassit kiertävät vuosien kuluessa kaikkien läheisten kautta. Niiden sisäpuolelle voi vaikka laittaa nimilistan keillä kaikilla se kassi on vieraillut.

Se sama lahjakin siellä kassissa voi sitten kiertää👍

Meillä kiertää se Rhodos patsas. Kopio siitä patsaasta mitä Rhodoksella ei edes ole, mutta väittävät, että joskus olisi ollut.

Vierailija
94/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mietitkö sinä tälläistä syyskuussa?

Vierailija
95/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä kaikki Muropaketit, kaurahiutalepaketit, maitotölkit ja sinne sitten lahjat. Pienemmät menee tupakka-askeihin,lääkerasioihin ja viilipurkkeihin.

Ja kännykät tulee hienossa paketissa. Mitä sitten,jos siellä onkin puhelimen sijan pari konvehtia.

Tyhjiin konvehtirasioihinkin voi paketoida.

Vierailija
96/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kääritään sanomalehteen.  Ekoloogisinta on olla hommaamatta turhaa krääsää.

Vierailija
97/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, mietitkö sinä tälläistä syyskuussa?

Itse mietin tuskaisena aatonaattona. Ei sekään aina kivaa ole.😉

Itse asiassa nyt kyllä myydään jouluntieltä tavaroita alella. Voisi olla ehkä jopa kannattavaa.💁

Vierailija
98/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lahjakassit kiertää vuodesta toiseen. Jos on pakko jotain paperiin paketoida niin otan jotain ikivanhoista lahjapapereista, kun ne loppuu niin sanomalehteä tilalle.

Vierailija
99/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat lahjakassit kiertää vuodesta toiseen. Jos on pakko jotain paperiin paketoida niin otan jotain ikivanhoista lahjapapereista, kun ne loppuu niin sanomalehteä tilalle.

Ja lahjat jotain kuluvaa tai takuulla tarpeellista, ei mitään krääsää.

Vierailija
100/255 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käärinyt ilmaisjakelusanomalehtipaperiin ja aikakauslehtipaperiin. Niistä saa yllättävän kauniita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän