Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko teistä oudolta, jos suomalainen hoitaja menee töihin Norjaan?

11.09.2023 |

Mitä ajatuksia teissä spontaanisti herää, jos joku sairaanhoitaja kertoo sinulle, että hän on lähdössä töihin Norjaan?

Kun minä olin loppuvuonna 2014 lähdössä sairaanhoitajan töihin Norjaan (asuin silloin Tampereella), olin iltaa viettämässä baarissa ja siellä eräs 3-kymppinen mies tuli juttelemaan minulle ja minä kerroin tästä muuttosuunnitelmastani, josta hän ihan hämmentyi ja oli aivan äimän käkenä ja hän kysyi, että mitä varten minä lähden kaikista mahdollisista maista juuri Norjaan töihin, että miksei vaikka Kanadaan tai Australiaan?

Mietin vaan, että luuleeko ihmiset tosissaan, että se on ihan piece of cake mennä töihin toiselle puolen maailmaa, esim just Kanadaan tai Australiaan? Näihin maihin on kuitenkin aikamoiset prosessit käytävä läpi, ennen kuin sinne pääsee töihin ja kuvittelisin sen sairaanhoitajan työnkin olevan aika erilaista vaikka Kanadassa kuin Norjassa. Mä ymmärrän, että jos joku kertoisi menevänsä hoitajan työhön vaikka Bulgariaan niin se herättäisi ihmetystä mutta eihän siinä ole mitään erikoista, että vaikka Rovaniemeltä lähdetään Tromssaan töihin.

Kommentit (24)

1/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lätinää joka päivä, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa.

Norjassa on hyvä palkkataso. Suomessa ei ole ostovoimaa.

Vierailija
4/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vain pakonomainen tarve väheksyä muiden tekemisiä vaikkeivät itse saisi mitään aikaiseksi

Vierailija
5/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa tarvitaan pakkoruotsia ja se on pieni maa. Täysin validi kysymys mikset lähde enkunkieliseen maailmaan

Vierailija
6/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa.

Norjassa on hyvä palkkataso. Suomessa ei ole ostovoimaa.

Tämä. Palkkaahan sinne ollaan menossa saamaan eikä aurinkoa. Sitäpaitsi Norja on upea maa vuonoineen ja merimaisemineen.

Vierailija
7/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä on, Norja on Suomen naapurimaa. Palkkataso ihan eri kuin Suomessa.

Vierailija
8/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kommentteja?

Oletko muuten tietoinen, että Silakkaryhmän jäsenet väittivät sinua putinistitrolliksi joku aika sitten? Ajattelin vaan varoittaa jos tulee jotain häiriköintiä vastaan niin tiedät kenestä on kyse. Tällä palstalla kirjoittelivat toisessa ketjussa, ilmoitin ylläpidolle.

Vierailija
9/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
10/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään ihmeempiä, kun 90-luvulla sinne lähti töihin minunkin tuttuja hoitajiksi. Sairaanhoitajia oli siihen aikaan paljon työttöminä, Norjassa oli alan töitä ja hyvät palkat.

Vierailija
11/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään outoa Norjaan lähtemisessä.

Enemmän ihmettelen että vatvot vieläkin jotain 9v käytyä keskustelua.

Asutko sä nyt siis Norjassa?

Vierailija
12/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa lätinää joka päivä, miksi?

Mitä ihmettä sinä virtsavatsa oikein sekoilet? Jos ei ole aiheeseen asiaa, pysy poissa.

Vierailija
13/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kommentteja?

Oletko muuten tietoinen, että Silakkaryhmän jäsenet väittivät sinua putinistitrolliksi joku aika sitten? Ajattelin vaan varoittaa jos tulee jotain häiriköintiä vastaan niin tiedät kenestä on kyse. Tällä palstalla kirjoittelivat toisessa ketjussa, ilmoitin ylläpidolle.

Silakoissa on ihme sekoboltseja.

Vierailija
14/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä minkäänlaisia ajatuksia, ei edes sairaanhoitajan titteli vaikuta asiaan mitenkään.

15/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mitä Venäjämyönteistä kukaan voi minun kirjoituksissani nähdä?

Ap

16/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Norjassa vaan sen yhden talven ajan, mutta sen jälkeen olen työskennellyt 1,5 v Ruotsissa.

On vaan jäänyt mieleen, kun se mies oli vaan niin äimän käkenä ja ihmeissään, että MIKSI kukaan haluaisi mennä töihin Norjaan?

Vierailija
17/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mitä Venäjämyönteistä kukaan voi minun kirjoituksissani nähdä?

Ap

Sitä minäkin kysyin enkä saanut asiallista vastausta. En yllättynyt, hehän ovat salaliittoteoreetikkoja koko ryhmä. Jätä omaan arvoonsa jos eivät ala vainoamaan.

Vierailija
18/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä miehelllä itsellään oli vaan kaukokaipuu, ajatteli sun reissua seikkailuna, ei työmatkana.

Norjahan on tossa hyvän lähellä ja tienaa hyvin.

Vierailija
19/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Norjassa vaan sen yhden talven ajan, mutta sen jälkeen olen työskennellyt 1,5 v Ruotsissa.

On vaan jäänyt mieleen, kun se mies oli vaan niin äimän käkenä ja ihmeissään, että MIKSI kukaan haluaisi mennä töihin Norjaan?

No se ei varmaan tuntenut Norjaa kovinkaan hyvin tai tiennyt esim hoitajien palkkatasosta siellä. Tai ajatellut asiaa esim siltä kantilta, että Norjassa on helppo työllistyä, ei tartte viisumeita, terveydenhuoltojärjestelmä on riittävän samanlainen, joten suomalaisella tutkinnolla on helppo työllistyä ja suomalaiset tutkinnot tunnetaan siellä. Eli ei miettinyt ollenkaan käytännön kannalta asiaa, ainoastaan seikkailuna.

Vierailija
20/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeväähän se on. Sinne se omakin tie vie, kun vanhukset on saateltu hautaan, tässä välissä otetaan kieli haltuun ja tehdään vain pitkiä lomareissuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi