Elämä maalla on ihanaa!
Linnut sirkuttaa, aurinko paistaa, pyykit ulkona kuivumassa, kohta kahvit terassilla. Kaupungissa ei ole mitään, mihin olisin valmis vaihtamaan tämän onnen ja rauhan.
Kommentit (43)
Aloittajan kanssa samaa mieltä. Taidanpa seurata esimerkkiä ja juoda kevään ekat kahvit pihakeinussa!
No se riippuu ihan siitä mitä arvostaa. Provoilualoitus taas kerran.
Hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaiset.
Mukavaa kun koti sekä kaupungissa että maalla. Saa molemmista parhaat puolet.
Itse en viihtynyt maaseudulla. Muutettiin sinne Tampereen keskustasta kun lapset olivat pieniä ja asuttiin 2 vuotta 300 hengen kylässä.
Kivoja juttuja: lapsilla oli iso piha, auto oli helppo laittaa parkkiin oven viereen, kesällä oli kaunista.
En tykännyt:
Työmatka oli pitkä.
Talvet olivat pimeitä, lenkillä oli vaikea käydä.
Työväenopiston jumppa ei kolahtanut, kaipasin GoGon kivoja jumppia, hyviä vetäjiä ja lapsiparkkia.
Kaverit kun menivät ulos syömään tai leffaan tms. jouduin usein jäämään pois, sillä viimeinen bussi lähti kuuden aikaan.
Nyt asutaan taas Tampereella, tämä sopii minulle. Ihan kantakaupungissa (Tampere, Helsinki...) en kuitenkaan haluaisi asua.
Just kävin häätämässä 5 lintubongaria pois navetan nurkalta (navetassa ei ole ollut lehmiä varmaan sitten 70-luvun, siellä on puutyöverstas). Siinä he istuivat retkituoleissaan ja kimmastuivat, että kyllä tässä saa olla, tämä ei ole kenenkään piha. Olin eri mieltä ja huomautin, että nurkan taakse kuselle meneminen tallentuu valvontakameraan eikä rakennuksen seinään virtsaaminen ole jokaisenoikeus.
terveisiä sinne Vantaalle, rekisterinro alkoi FSB-
Niin niin, ihmisillä on erilaisia prioriteettaja ja arvoja. Joku tykkää asua maalla, toinen kaupungissa.
Kiva jos pystyy valitsemaan oman halun mukaan. Surullista, jos on pakotettu asumaan toisin.
Kummassakin puolensa - lapsuus meni maaseudulla, sitten viiskymppiseksi asti pk-seudulla, nyt taas maalla. Onneks ei missään korpimaalla kuitenkaan, lyhyt matka edelleen Helsinkiin. Nyt on taas täällä mukava aika, luonto herää, just oltiin tuossa puusavotassa, eilen lenkkeilemässä kansallispuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Good for you. Maaseudulla taas ei ole mitään annettavaa minulle. Viihdyn parhaiten täällä Helsingin kantakaupungissa, tui tui.
Yäk. Maailman rumin kaupunki. Siellä ei viihdy kuin paljasjalkainen hesalainen tai landelta sinne muuttanut hämmästelijä joka ei muuta maailmaa uskalla tai osaa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en viihtynyt maaseudulla. Muutettiin sinne Tampereen keskustasta kun lapset olivat pieniä ja asuttiin 2 vuotta 300 hengen kylässä.
Kivoja juttuja: lapsilla oli iso piha, auto oli helppo laittaa parkkiin oven viereen, kesällä oli kaunista.
En tykännyt:
Työmatka oli pitkä.
Työväenopiston jumppa ei kolahtanut, kaipasin GoGon kivoja jumppia, hyviä vetäjiä ja lapsiparkkia.
Kaverit kun menivät ulos syömään tai leffaan tms. jouduin usein jäämään pois, sillä viimeinen bussi lähti kuuden aikaan.
Nyt asutaan taas Tampereella, tämä sopii minulle. Ihan kantakaupungissa (Tampere, Helsinki...) en kuitenkaan haluaisi asua.
Onneksi kenenkään ei tarvitse asua vasten tahtoaan kantakaupungissa. Kantakaupungin asunnot ovat sen verran hintavia, että ei niissä asu kuin niitä, jotka nimenomaan arvostavat mahdollisuutta asua siinä.
Ihanaa kun iskareita,jousia ja puslia menee kun tässä kommari maassa on maasturit verotettu pilviin. Nyt kun asuu ns. Kaava-alueen reunalla on palvelut lähellä ja luonto rapulta.
Asun kerrostalossa. Olo on huoleton ja huolto pelaa. Itse ei tarvi tehdä mitään. Iso puutarhamainen piha on kuin virkistyskeidas. Kivat ulkoilureitit on vieressä. Matkusteluun jää kivasti aikaa.
Vuosia asuin omakotitalossa ja lisäksi oli mökki. Raadantaan ei löytynyt rajaa. Vapaa-aikaa ei jäänyt. Aina oli kunnostettavaa, korjattavaa ja pihat vaativat toimenpiteitä. Joka paikkaan oli pitkä matka.
Riippuu ihan omista tavoitteista ja elämäntavasta, viihtyykö paremmin maalla vai kaupungissa. Molemmissa on hyvät puolensa.
Maaseudulla on liikaa ihmisiä! Siellä kun asuin, melkein joka viikko näin jonkun!
Mutta täällä korven keskellä maakuopassa on todellinen rauha. Täällä sielu lepää!
(Onneksi on mobiilinetti ja aurinkolaturit keksitty.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt:
Työmatka oli pitkä.
Onneksi kenenkään ei tarvitse asua vasten tahtoaan kantakaupungissa. Kantakaupungin asunnot ovat sen verran hintavia, että ei niissä a
No Tampereen kantakaupungissa ovat vähemmän hintavia, kuten pienessä kaupungissa kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun iskareita,jousia ja puslia menee kun tässä kommari maassa on maasturit verotettu pilviin. Nyt kun asuu ns. Kaava-alueen reunalla on palvelut lähellä ja luonto rapulta.
Missä sä sitä maasturia tarvitset? Ja taitaa olla joku cityvehje joka ei ole maasturia nähnytkään muuta kuin nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen aihe provosoi sinua? Miten muiden onnellisuuden aiheet ovat sinulta pois? Ei mua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään, jos joku ilmoittaa olevansa onnellinen ydinkeskustassa. Ei koske minua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen aihe provosoi sinua? Miten muiden onnellisuuden aiheet ovat sinulta pois? Ei mua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään, jos joku ilmoittaa olevansa onnellinen ydinkeskustassa. Ei koske minua mitenkään.
Ainoa mitä tässä aloituksessa haetaan on riitely, juupas eipäs ole ihanaa.
Good for you. Maaseudulla taas ei ole mitään annettavaa minulle. Viihdyn parhaiten täällä Helsingin kantakaupungissa, tui tui.