Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joker Out -fiilistelyketju

Vierailija
09.09.2023 |

Täällä voidaan fiilistellä slovenialaisen Joker Out bändiä.

Kommentit (31974)

Vierailija
7441/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette ehtineet tehdä viikonloppuna paitsi mayhemoida?

Tein töitä, siivosin vähän, opiskelin useampaa slaavikieltä, kävin parilla kävelyllä saderintamien välissä, shoppasin second hand -putiikissa, kirjoitin ficciä ja tein ruokaa. Normaalisti en enää kokkaa, vaikka se on suuri intohimoni, koska siihen menee liikaa voimia, mutta välillä iskee sellainen pakko vääntää hampaat irveessä. Eilen tein kantarellikastiketta valkkarilla ja salottisipulilla ja söin spätzlen kanssa, tänään tekeillä mystinen randomfrittata, johon tulee kurpitsaa, okraa, salottia, osterivinokasta ja kumaatteja.

Mmitä ovat kumaatit? Ihan uusia tuttavuuksia. 

Sellaisia tosi maukkaita tomaatteja, jotka ovat samaan aikaan vihreitä ja p

Ahaa, kiitos tiedosta :D Näin voi shippipalstalla oppia uusia yllättäviä asioita

Vierailija
7442/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomenkieliset ficit lisääntyneet tosi paljon? Niitä tuntuu olevan nyt runsaasti. Johtuneeko siitä että sad bojere bitchit on enää lähinnä suomalaisia.

Joo, vuosi sitten niitä ei käytännössä ollutkaan, mutta kevään jälkeen ullut paljon. Ennen ne samat suomalaiset sad bojere bitchit kirjoittivat enkuksi, nyt osa kirjoittaa myös suomeksi ja lisäksi tullut pari uutta suomenkielistä kirjoittajaa. Onhan siellä lukijakunnassa vielä runsaasti ulkkareita ja kirjoittajissakin vielä jonkin verran, esim. tällä viikolla tullut uudet tarinat cripplingdepressolta ja HotCat37:lta, jotka eivät taida olla suomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mayhemoinnin lisäksi lukenut kirjaa, siivonnut, tehnyt Tori.fi-kauppaa, käynyt joogaamassa sekä laittanut murkinaa. Tykkään ja osaan ottaa myös rennosti😀

Vierailija
7444/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suomenkieliset ficit lisääntyneet tosi paljon? Niitä tuntuu olevan nyt runsaasti. Johtuneeko siitä että sad bojere bitchit on enää lähinnä suomalaisia.

Joo, vuosi sitten niitä ei käytännössä ollutkaan, mutta kevään jälkeen ullut paljon. Ennen ne samat suomalaiset sad bojere bitchit kirjoittivat enkuksi, nyt osa kirjoittaa myös suomeksi ja lisäksi tullut pari uutta suomenkielistä kirjoittajaa. Onhan siellä lukijakunnassa vielä runsaasti ulkkareita ja kirjoittajissakin vielä jonkin verran, esim. tällä viikolla tullut uudet tarinat cripplingdepressolta ja HotCat37:lta, jotka eivät taida olla suomalaisia.

Ne ulkkikset voi laittaa suomen kielisen ficin kääntäjään ja lukea sieltä. 

Vierailija
7445/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itsekin alkanut kirjoittaa ficciä, vain koska niitä alkoi tulla suomeksi. Ehkä muillakin ollut samaa ilmiötä (huomattu että ne on tykättyjä myös). Olen vain hirveän hidas kirjoittaja ja englannilla olisin haudassa ennen ficin valmistumista, koska en ole koskaan ollut mikään runeberg kirjallisessa annissa siinä. En kyllä suomeksikaan, mutta ei ainakaan tarvi miettiä joka lauseen kohdalla erikseen, että onko tässä joku virhe vai ei. 😄 Saa nähdä valmistuuko ikinä tai kehtaanko mihinkään laittaa, mutta on ollut kiva kirjoitella taas pitkästä aikaa. Nuorempana tuli harrastettua paljonkin.

Minusta on hienoa, että tämän saagan myötä monet ovat innostuneet kirjoittamaan tarinoita, joko uudelleen pitkästä aikaa tai jopa ensimmäistä kertaa 💚

Vierailija
7446/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää Bluza. Ei auta kuin luottaa Joksujen sanaan (rakastavat sitä enemmän kuin tour-versiota.) Salaa tosin toivon että levyversioon olisi lisätty yllätysvetona sello. 😄

Se on vain yksi biisi, ei se nyt voi noin tärkeä olla. Ellei sitä sitten tietenkin pidä Bojanin julkisena rakkaudentunnustuksena Jerelle, niin sit ymmärrän. Itse pidän, mutta mä oon ihan ookoo sen kanssa, että siitä on sitten olemassa ne tutut liveversiot. 

Mä ainakin toivon, että Bluzasta on tehty sellainen versio, josta pidän ja mulle se on tärkeää, koska se on kuitenkin se, jota pystyy kuuntelemaan Spotifyista. Tykkäsin kiertueella kuullusta versiosta, ja oon toiveikas, että levyversiokin on hyvä, vaikka onkin erilainen. Mutta olis siis tylsää, jos en tykkäis Bluzan levyversiosta, koska levylle on jo tulossa kaksi biisiä, joista tuskin voi tulla sellaisia versioita, joista tykkäisin (Schlager ja Sonce).

Vierailija
7447/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan sitä kun lähes kaikissa suomenkielisissä ficeissä keitetään aina teet

Samoin! Lämmin teekuppi kädessä juurruttaa hetkeen, se on ihana mielikuva.

Suomi on kuitenkin kahvimaa ja suomalaiset kahvikansaa et sinänsä epäuskottavaa. 

Suomalaisista kavereistani (ikähaarukka noin 30-60) ylivoimainen enemmistö, varmaan lähemmäs 80 %, ei juo ollenkaan kahvia, pelkkää teetä. Tiedä sitten miksi, koska enhän minä nyt heitä sillä perusteella valikoi tai toisinpäin, mutta näin kuitenkin on.

Vierailija
7448/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää Bluza. Ei auta kuin luottaa Joksujen sanaan (rakastavat sitä enemmän kuin tour-versiota.) Salaa tosin toivon että levyversioon olisi lisätty yllätysvetona sello. 😄

Se on vain yksi biisi, ei se nyt voi noin tärkeä olla. Ellei sitä sitten tietenkin pidä Bojanin julkisena rakkaudentunnustuksena Jerelle, niin sit ymmärrän. Itse pidän, mutta mä oon ihan ookoo sen kanssa, että siitä on sitten olemassa ne tutut liveversiot. 

Mä ainakin toivon, että Bluzasta on tehty sellainen versio, josta pidän ja mulle se on tärkeää, koska se on kuitenkin se, jota pystyy kuuntelemaan Spotifyista. Tykkäsin kiertueella kuullusta versiosta, ja oon toiveikas, että levyversiokin on hyvä, vaikka onkin erilainen. Mutta olis siis tylsää, jos en tykkäis Bluzan levyversiosta, koska levylle on jo tulossa kaksi bi

Onhan sinne levylle tulossa myös muitakin biisejä sellaisia joita ei olla kuultu. Siellä voi olla joku sellanen biisi, joka on parempi kuin Bluza ja esim SBJ

Vierailija
7449/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täällä satoi, mutta tänään on ollut hieno ilma, joten olen istuttanut taimia, leikannut nurmikon, sahannut kuolleita oksia puista ja muutenkin karsinut tätä viidakkoani sekä silpunnut oksia oksasilppurilla.

Vierailija
7450/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ulkkikset voi laittaa suomen kielisen ficin kääntäjään ja lukea sieltä. 

Yksi ulkkarikaveri on lukenut joitain suomenkielisiä ficcejä noin ja sanoi, että muuten vielä menee (hän on opiskellut vähän suomeakin, ihan kunnolla kielioppia myöten), mutta smutit menevät kuulemma pilalle. :P Ja puhekielen kanssa kääntöohjelmat tuppaavat menevät varsin tilttin.

Vierailija
7451/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä onkin kun ei ole minulle vain yksi biisi. Heittämällä lempparini Joksuilta yhden kuulemiskerran jälkeen. Siksi jännittää, millaiseksi se on muuttunut.

Sama täällä rakastuin siihen Kultsalla ihan ensi tahdeista lähtien ymmärtämättä tietenkään sanaakaan sanoituksista. Mutta hitto, että se tunne löi läpi siinä Bojanin esityksessä. Se että yleisö alkoi spontaanisti taputtamaam esityksen aikana kertoi kyllä siitä, että sanoma tavoitti meidät vaivatta ilman yhteistä kieltä.

Vierailija
7452/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieluummin kirjoittaisin englanniksi, ja olisi varmaan myös tosi hyödyllistä omalta kantilta, mutta sen tuottaminen on kyllä niiiiiin hidasta meikäläisellä, että ehtisi motivaatio kuivua kasaan ennen ficin valmistumista. 😵

Vierailija
7453/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itsekin alkanut kirjoittaa ficciä, vain koska niitä alkoi tulla suomeksi. Ehkä muillakin ollut samaa ilmiötä (huomattu että ne on tykättyjä myös). Olen vain hirveän hidas kirjoittaja ja englannilla olisin haudassa ennen ficin valmistumista, koska en ole koskaan ollut mikään runeberg kirjallisessa annissa siinä. En kyllä suomeksikaan, mutta ei ainakaan tarvi miettiä joka lauseen kohdalla erikseen, että onko tässä joku virhe vai ei. 😄 Saa nähdä valmistuuko ikinä tai kehtaanko mihinkään laittaa, mutta on ollut kiva kirjoitella taas pitkästä aikaa. Nuorempana tuli harrastettua paljonkin.

Minusta on hienoa, että tämän saagan myötä monet ovat innostuneet kirjoittamaan tarinoita, joko uudelleen pitkästä aikaa tai jopa ensimmäistä kertaa 💚

suomeksi.

Vierailija
7454/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin toivon, että Bluzasta on tehty sellainen versio, josta pidän ja mulle se on tärkeää, koska se on kuitenkin se, jota pystyy kuuntelemaan Spotifyista. Tykkäsin kiertueella kuullusta versiosta, ja oon toiveikas, että levyversiokin on hyvä, vaikka onkin erilainen. Mutta olis siis tylsää, jos en tykkäis Bluzan levyversiosta, koska levylle on jo tulossa kaksi bi

Mäkin jännitän millainen bluzasta tulee, se on suosikkini. Mutta tykkään paljon myös schlagerista ja soncesta. Omaan makuun erittäin lupaava levy tiedossa siis.

Vierailija
7455/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain 10 biisiä tulossa levylle, niin mä todella toivon ettei Sonce ole yksi niistä.. 🙊

Vierailija
7456/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -23 ao3:ssa julkaistiin näköjään vain kolme suomenkielistä ficciä (kiitokset rohkeille suomen kielen esitaistelijoille), ja -24 suomenkieliset ficit ryöpsähtivät kunnolla esiin. Nyt suomeksi kirjoitettuja ficcejä on 54. Valtaosa, yli tuhat, on englanniksi.

Vierailija
7457/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin toivon, että Bluzasta on tehty sellainen versio, josta pidän ja mulle se on tärkeää, koska se on kuitenkin se, jota pystyy kuuntelemaan Spotifyista. Tykkäsin kiertueella kuullusta versiosta, ja oon toiveikas, että levyversiokin on hyvä, vaikka onkin erilainen. Mutta olis siis tylsää, jos en tykkäis Bluzan

Onhan sinne levylle tulossa myös muitakin biisejä sellaisia joita ei olla kuultu. Siellä voi olla joku sellanen biisi, joka on parempi kuin Bluza ja esim SBJ

Tottakai on tulossa neljä muutakin, mutta olis kiva, jos omalle soittolistalle saisi mahdollisimman paljon uusia biisejä. Tietenkin kuuntelen edelleen myös noita vanhoja, mutta kun niitä on tullut kuunneltua kohta 1,5 vuotta, niin kiva jos omasta mielestä hyviä biisejä tulis levylle mahdollisimman monta. Aiempien albumien biiseistä oon tykännyt lähes kaikista.

Vierailija
7458/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin uskoa tapaamiseen mut jotenkin tuntuu ettei sitä tapahdu :/

Vierailija
7459/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan sitä kun lähes kaikissa suomenkielisissä ficeissä keitetään aina teet

Samoin! Lämmin teekuppi kädessä juurruttaa hetkeen, se on ihana mielikuva.

Suomi on kuitenkin kahvimaa ja suomalaiset kahvikansaa et sinänsä epäuskottavaa. 

Suomalaisista kavereistani (ikähaarukka noin 30-60) ylivoimainen enemmistö, varmaan lähemmäs 80 %, ei juo ollenkaan kahvia, pelkkää teetä. Tiedä sitten miksi, koska enhän minä nyt heitä sillä perusteella valikoi tai toisinpäin, mutta näin kuitenkin on.

Vai niin no sittenhän asia on selvä. 

Vierailija
7460/31974 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vain 10 biisiä tulossa levylle, niin mä todella toivon ettei Sonce ole yksi niistä.. 🙊

Niin mäkin. Oon koko ajan ajatellut, että tulee varmasti levylle, mutta eihän se tosiaan varmaa oo, koska sillä openstagen biisilistalla, jossa Sonce oli mukana, oli 12 biisiä. Joten  ei ne kaikki tuukaan levylle, jos biisejä on vain 10. Eikä se ainakaan kovin innostunutta vastaanottoa saanut faneilta, eli on tietenkin mahdollista, että se on jätetty pois.

Ketju on lukittu.